Deklaracja dostępności

Horyniec-Zdrój zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.horyniec-zdroj.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty pdf. (powód: serwis zawiera dokumenty PDF oraz JPG, które są skanami dokumentów.)
  • Brak alternatywnego tekstu zastępującego loga/fotografie w razie ich niewyświetlania się. (powód: Na tę chwilę brak możliwości wprowadzenia alternatywnych opisów)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Maciej Łuczyszyn

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie korytarzy

Piętrowy budynek z racji usytuowania oraz rozwiązań architektonicznych nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych (brak windy oraz wąskie ciągi komunikacyjne)

Dostosowanie schodów

Schody nie są dostosowane do korzystania przez osoby z niepełnosprawnością ruchową.

Dostosowanie wind

Piętrowy budynek z racji usytuowania oraz rozwiązań architektonicznych nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych (brak windy oraz wąskie ciągi komunikacyjne), w budynku nie zastosowano również rozwiązań architektonicznych, środków technicznych oraz nie zainstalowano urządzeń umożliwiających dostęp do wszystkich pomieszczeń osobom ze szczególnymi potrzebami.

Dostępność pochylni

W budynku nie ma pochylni.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Nie są wykorzystywane informacje głosowe.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Na chwilę obecną w urzędzie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 września 2020 11:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Hejnowicz
Ilość wyświetleń: 2616
31 marca 2025 11:27 (Mateusz Hejnowicz) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 10:09 (Mateusz Hejnowicz) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 08:56 (Mateusz Hejnowicz) - Aktualizacja deklaracji dostępności.