Uchwały Rady Gminy

UCHWAŁA Nr XLI /262/ 10

 

UCHWAŁA Nr XLI /262/ 10

Rady Gminy Horyniec – Zdrój

z dnia 28 września 2010 r.

 

w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

Gminy Horyniec-Zdrój

 

        Na  podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

 

Rada Gminy Horyniec-Zdrój uchwala, co następuje:

 

§ 1

 

Projekt uchwały budżetowej opracowuje Wójt Gminy przy pomocy: skarbnika gminy,

kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz kierowników referatów urzędu

gminy.

§ 2

 

  1. Wnioski radnych, sołectw, mieszkańców, organizacji pozarządowych i innych podmiotów w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań własnych gminy, składane są Wójtowi w terminie do 30 września każdego roku, chyba że odrębne przepisy stanowią inaczej.
  2. Kierownicy jednostek organizacyjnych i referatów urzędu gminy opracowują i składają Wójtowi Gminy do dnia 15 października materiały planistyczne do projektu uchwały budżetowej wraz  z objaśnieniami do planowanych dochodów i wydatków.

 

§ 3

 

      Skarbnik Gminy na podstawie materiałów planistycznych złożonych Wójtowi Gminy

      oraz na podstawie przedstawionych przez właściwe organy informacji o wysokościach      kwot subwencji, dotacji oraz udziałów w podatkach opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów do projektu budżetu, które przedkłada Wójtowi Gminy do dnia 5 listopada.

 

§ 4

 

1.  Wójt  Gminy na podstawie materiałów przygotowanych przez Skarbnika opracowuje

           w terminie do dnia 15 listopada projekt budżetu na rok następny.

      2.   Do projektu budżetu sporządza się w formie opisowej uzasadnienie zawierające 

           w szczególności:

1)     w zakresie dochodów – omówienie poszczególnych źródeł dochodów

      w działach klasyfikacji budżetowej,

2)     w zakresie wydatków – omówienie poszczególnych rodzajów wydatków,      

     z wyodrębnieniem wydatków majątkowych w działach klasyfikacji budżetowej,

3)     w zakresie przychodów i rozchodów – omówienie źródeł przychodów

      i planowanych do spłaty zobowiązań z lat poprzednich.

       3.  Wraz z projektem budżetu przedkłada się następujące materiały informacyjne:

            1)  informację Ministra Finansów o przyjętych w projekcie ustawy budżetowej

                 planowanych rocznych kwotach poszczególnych części subwencji ogólnej

                 oraz planowanej kwocie dochodów z tytułu udziału we wpływach podatku

                 dochodowego od osób fizycznych,

           2)  informację Wojewody oraz Krajowego Biura Wyborczego o przyjętych do

                projektu ustawy budżetowej wielkościach dotacji celowych na zadania

                wykonywane przez samorząd gminy.

.

§ 5

 

 Projekt budżetu sporządza się w następującej szczegółowości:

1.  Planowane dochody  budżetu gminy wyszczególnia się w układzie działów,

     rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej, z podziałem na planowane

     dochody bieżące i majątkowe według ich źródeł, w tym w szczególności z tytułu dotacji

     i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem

     środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych.

  1. Planowane wydatki budżetu gminy wyszczególnia się w  układzie działów, rozdziałów  i paragrafów  klasyfikacji budżetowej, z podziałem na:

           a)   wydatki bieżące spośród których wyodrębnia się:

-  wydatki jednostek budżetowych, w tym wynagrodzenia i składki od nich

   naliczane oraz wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań,

-  dotacje na zadania bieżące,

-  świadczenia na rzecz osób fizycznych,

-  wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa

   w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, w części związanej

   z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego,

-  wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę

   samorządu terytorialnego, przypadające do spłaty w danym roku budżetowym

-  obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego.

            b)  wydatki majątkowe spośród których wyodrębnia się:

- inwestycje i zakupy inwestycyjne, w tym na programy finansowane z  udziałem

  środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt  2 i 3 ustawy o finansach

  publicznych, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu

  terytorialnego,

- zakup i objęcie akcji i udziałów,

- wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego.

  1. Planowane przychody i rozchody budżetu gminy wyszczególnia się w układzie paragrafów klasyfikacji budżetowej.

 

§ 6

 

  1. Projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem oraz materiałami informacyjnymi określonymi w niniejszej uchwale Wójt przedkłada Radzie Gminy w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
  2. W terminie, o którym mowa u ust.1 Wójt przedkłada Regionalnej Izbie Obrachunkowej projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi określonymi w niniejszej uchwale.

 

§ 7

 

  1. Przewodniczący Rady Gminy nie później niż w terminie 7 dni od  dnia otrzymania projektu uchwały budżetowej, przedstawia ją wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym komisjom Rady Gminy.
  2. Komisje Rady Gminy  w terminie 14 dni od otrzymania projektu, lecz nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej, odbywają posiedzenia, na których formułują opinie o projekcie budżetu. W przypadku zgłoszenia propozycji wprowadzenia do projektu budżetu nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie budżetu, komisja ma obowiązek wskazania źródła jego finansowania.
  3. Komisja właściwa do spraw budżetu dokonuje analizy opinii, o których mowa w ust. 2  i formułuje ostateczną opinię o projekcie uchwały budżetowej, którą Przewodniczący Rady Gminy przekazuje Wójtowi.

 

 

§ 8

 

Wójt może z własnej inicjatywy oraz na podstawie wniosków zawartych w opiniach komisji zaproponować autopoprawki do przedłożonego Radzie projektu uchwały budżetowej.

 

§ 9

 

Uchwałę budżetową Rada Gminy uchwala przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego. 

 

§ 10

 

Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej, jednak nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego, podstawa gospodarki finansowej gminy jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony Radzie Gminy.

 

§ 11

 

Podjęcie uchwały w sprawie budżetu winno zostać poprzedzone:

1)     odczytaniem projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,

2)     odczytaniem opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej,

3)     odczytaniem opinii stałych komisji Rady Gminy w sprawie projektu uchwały budżetowej,

4)     przedstawieniem ewentualnych autopoprawek zarządu do projektu uchwały budżetowej,

5)     dyskusją nad projektem uchwały budżetowej,

6)     głosowaniem uchwały.

 

§ 12

 

Traci moc Uchwala  Nr XXXII/285/06 Rady Gminy Horyniec-Zdrój z dnia 25 lipca 2006 r. w sprawie trybu prac i procedury uchwalania budżetu gminy Horyniec-Zdrój oraz rodzajów  i szczegółowości  materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

§ 13

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń

w Urzędzie Gminy w Horyńcu-Zdroju.

 

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 grudnia 2010 15:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 1393
22 grudnia 2010 15:04 (Piotr Wojtyszyn) - Dodanie dokumentu.