Uchwały Rady Gminy

Uchwała Nr V/18/2011

Uchwała Nr V/18/2011

Rady Gminy Horyniec-Zdrój       

z dnia 23 lutego 2011r.

 

      w sprawie ustalenia sposobu sprawienia pogrzebu przez Gminę Horyniec-Zdrój

 

           Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie
gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr142,poz.1591 z póź. zm.)  i art.  17 ust 1, pkt 15,  art.44  ustawy z dnia 12 marca 2004r.o pomocy społecznej  ( tekst jednolity: Dz.U.z 2009r. Nr 175 poz.1362 z póź.   zm. ), art. 10 ust 3 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r o  cmentarzach i chowaniu zmarłych  (tekst jednolity Dz.U. z 2000 r Nr. 23, poz. 295 z póżn. zm.)

 

                                             Rada Gminy Horyniec-Zdrój  postanawia: 

   §1


1. Sprawienie pogrzebu przez Gminę Horyniec-Zdrój przysługuje osobom zmarłym, które w chwili zgonu zamieszkiwały lub przebywały na terenie Gminy i nie ustalono osób zobowiązanych do sprawienia pogrzebu.
2.Sprawienie pogrzebu następuje na podstawie aktu zgonu wystawionego przez Urząd Stanu Cywilnego po rozpoznaniu sytuacji przez pracownika socjalnego.

 

 §2


1. Zakres usług pogrzebowych obejmuje wszystkie podstawowe czynności, które w danym przypadku są niezbędne do sprawienia pochówku zgodnie z wyznaniem zmarłego.
  
2. Sprawienie pogrzebu obejmuje podstawowe czynności, które w danym przypadku są niezbędne do sprawienia pochówku, a w szczególności:

1/ przygotowanie zwłok do pochówku, umycie, ubranie,                                                                    

2/zakup trumny,                                                                                                                                      

 3/czynności podejmowane przez duchownego, organistę, grabarza,                                                            

4/opłata za miejsce na cmentarzu,                                                                                                            

5/przywóz zwłok karawanem,   

6/wykopanie i uformowanie grobu, oznaczenie znakiem wyznania zmarłego z tabliczka z imieniem
i nazwiskiem,                                                                                                                            

7/ inne czynności związane ze sprawieniem pogrzebu, wymagane przepisami prawa.                                               

3. Koszty pogrzebu wypłaca się na podstawie rachunków wykonawców usług do łącznej kwoty nie wyższej niż kwota wypłacana przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych z tytułu zasiłku pogrzebowego.

 

§3 

1. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej realizację tego świadczenia zleca podmiotowi  prowadzący   usługi pogrzebowe zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych.

2.Koszty pogrzebu pokrywa Gmina ze środków przeznaczonych na realizację zadań własnych pomocy społecznej.

    

  §4


Wykonanie uchwały zlecić Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

 §5


Nadzór nad jej realizacją powierzyć  Wójtowi Gminy w Horyńcu-Zdroju .

 

 § 6


Uchwała  wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Podkarpackiego.

 

Przewodniczący

Rady Gminy Horyniec-Zdrój

mgr Grzegorz Woźny

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 15 marca 2011 12:38
Dokument wprowadzony do BIP przez: Bogusław Hałucha
Ilość wyświetleń: 1211
15 marca 2011 12:40 (Bogusław Hałucha) - Zmiana danych dokumentu.
15 marca 2011 12:38 (Bogusław Hałucha) - Dodanie dokumentu.