Protokoły z sesji

Protokół Nr XIX/08 z dnia 24 października 2008r.

Protokół Nr XIX/08
z XIX  Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój

z dnia  24 października  2008r.

 

Obrady  odbyły się w dniu 24 października 2008r. w Gminnym Ośrodku Kultury w Horyńcu-Zdroju i trwały od godz. 14 00 do godz. 15 20. Na stan 15 radnych w obradach wzięło udział
15 radnych  co stanowi 100% ustawowego składu Rady- lista obecności stanowi załącznik
do protokołu.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1. Pan Ryszard Urban              - Wójt Gminy

2. Pan Andrzej Stasicki            - Zastępca Wójta

3. Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy

4. Sołtysi wsi.

5. Osoby zaproszone.

 

Porządek posiedzenia:

 

I. SPRAWY REGULAMINOWE

1.Otwarcie sesji.

2.Stwierdzenie prawomocności obrad.

3.Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.

5.Przyjęcie porządku obrad.

 

II CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

                   1. Informacja Wójta Gminy o działalności międzysesyjnej.

       2.Podjęcie uchwał w sprawach:

- bezpłatnego przekazania drewna dla GOPS,

- szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłat należności pieniężnych, do których nie stasuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa,

- zmiany Uchwały Rady Gminy Horyniec-Zdrój nr XVIII/133/08 w sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2008 rok,

 - zmian w budżecie gminy na 2008 rok.

 

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

1.Odpowiedzi na interpelacje radnych.

2.Wnioski i zapytania.

3.Zamknięcie sesji.

 

 

SPRAWY REGULAMINOWE

Ad. 1.

            Otwarcia XIX  Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady - Pan Stanisław Wis,  który powitał wszystkich obecnych radnych, Wójta Gminy, Zastępcę Wójta  oraz sołtysów, zaproszonych gości i mieszkańców gminy.

 

Ad. 2.

            Na podstawie listy obecności - obecnych jest 15 radnych - Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

-2-

 

Ad. 3

Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z XVIII sesji.  Radni uwag nie wnieśli i protokół został przyjęty jednogłośnie - 15 głosów „za".

 

Ad.4

Zmian do porządku obrad sesji nie zgłoszono.

 

Ad.5.

Porządek obrad sesji Rady Gminy w wyniku przeprowadzonego przez Pana Przewodniczącego głosowania został przyjęty jednogłośnie - 15 głosów „za".

 

CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

Przewodniczący obrad prosi P.Marka Jawora o przedstawienie radnym pomysłu wydania
w przyszłym roku albumu-monografii poświęconej naszej miejscowości. Pan Jawor omówił realizację projektu, poprosił radnych o zabezpieczenie w budżecie środków na ten cel, podkreślił, że żadna miejscowość powiatu a nawet Roztocza nie ma jeszcze swojej monografii.

 

Ad.1

Następnie Pan Przewodniczący poprosił Pana Wójta o informację o działalności międzysesyjnej.

Pan Wójt informuje Radę kolejno o:

- kończeniu wykonywania wodociągu w dzielnicy uzdrowiskowej,

- trwających pracach przy kanalizacji Wólki Hoprynieckieij-I etap,
- zakończonych remontach dróg:Radruż-Kolonia, Werchrata -Łozy,
- wykonaniu nowej nawierzchni drogi przez wieś w Świdnicy i osobistym zaangażowaniu radnego P.Pacanowskiego,
 - wykonaniu ostatniego odcinak chodnika ul.Sobieskiego ,

- pozyskanym samochodzie dla OSP, po karosarzu będzie przeznaczony na wóz bojowy,

- trwających ciągle uzgodnieniach z prywatnymi właścicielami działek dotyczących przebiegu gazociągu,

- ogłoszonym przetargu na dokończenie remontu ul.Słonecznej,

- systematycznym wykorzystywaniu pieniędzy ze środków Programu Integracji Społecznej,

- Pan Wójt podziękował wszystkim za pomoc w organizacji dożynek,

- poinformował o planowanych wspólnie z powiatem remontach dróg,

- poinformował o programie naprawy dróg lokalnych i możliwości pozyskiwania środków przez 3 kolejne lata,

- poinformował o odbytym w Horyńcu zarzadzie gmin uzdrowiskowych, członkowie zarządu byli po raz pierwszy w Horyńcu i bardzo mile zaskoczeni miejscowością , bazą lokalową

i zabiegową,

- Pan Wójt poprosił sołtysów o spotkanie po zakończeniu sesji celem ustalenia harmonogramu zebrań wiejskich.

Pan Wis poprosił Pana Wójta o przedstawienie sytuacji w gminie i urzędzie, o wyjaśnienia dotyczącego spraw związanych z pracą urzędu i CBA.

Pan Wójt mówi, że wydarzenia są poważne. Praca w urzędzie od początku w atmosferze obłudy, fałszywa, dokumenty są wynoszone z urzędu na co dowody w artykułach w lokalnej gazecie, podpisano się na mojej pieczątce, druga pieczątka zniknęła - są to przypadki udokumentowane. Sprawa w CBA dotyczy umowy na wykonanie projektu kanalizacji
w Horyniec-Północ, obejmuje tamte ulice ale też sprzedane przez ANR „Niwy".Cena to 63000zł, a nie jak prasa pisała 100000zł, błąd był, bo należało spisać aneks do umowy. Zmarł wykonawca, syn w trudnej sytuacji życiowej przyszedł ze swoim ojcem chrzestnym prosić
o wydłużenie terminów, bo tych zapisanych w umowie nie dotrzyma. W międzyczasie pierwsza umowa była już w CBA. Sprawa jest bardzo przykra, oceny różne, byli tacy, którzy się cieszyli. Nikt nie był jednak aresztowany, ani wyprowadzany w kajdankach, nikt nie był zawieszony w czynnościach służbowych. Urząd funkcjonuje normalnie. Siła mediów jest ogromna. Super Express przedstawił zdjęcia nie zrobione w Horyńcu , przyznał się do błędu, redaktor naczelny napisał sprostowanie, które Pan Wójt odczytał radnym. Sprawę prowadzi prokuratura w Jarosławiu, wyjaśnienia trwają, wszystko jest bardzo przykre. Teraz w CBA wyjaśniania jest sprawa otrzymania i transportu z Przemysla żużla, wykorzystanego w całości na naprawę dróg na terenie całej gminy. CBA wyjaśnia również inne sprawy rodzinne,
a nawet osobiste Pana Wójta.

Pan radny Mogiła zapytał, czy Pan Wójt wyjaśnia, kto z urzędu wynosi dokumenty. Wójt Odpowiada, że postępowanie wyjaśniające trwa, u kogo są dokumenty, kto nie zachowuje tajemnicy służbowej, przy tych wyjaśnieniach wyjdą inne sprawy.

 

Ad.2

Pan Przewodniczący obrad przystąpił do kolejnego punktu sesji- podejmowanie uchwał.

Jako pierwszy odczytał radnym projekt uchwały w sprawie bezpłatnego przekazania drewna dla podopiecznych GOPS.

Procedura i szczegóły przyznawania zostały omówione na posiedzenia komisji. Radni nie mieli żadnych pytań i w wyniku przeprowadzonego głosowania jednogłośnie 15 głosami „za" podjęli Uchwałę Nr XIX/136/08 w sprawie bezpłatnego przekazania drewna dla GOPS.

Projekt następnej uchwały dotyczy - szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłat należności pieniężnych, do których nie stasuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa. Radni nie mieli dodatkowych pytań i jednogłośnie 15 głosami „za" podjęli Uchwałę Nr XIX/137/08 w sprawie  szczegółowych zasad i trybu umarzania,

odraczania lub rozkładania na raty spłat należności pieniężnych, do których nie stasuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa.

Następnie Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie - zmiany Uchwały Rady Gminy Horyniec-Zdrój nr XVIII/133/08 w sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2008 rok. Proponowane zmiany wynikły z decyzji RIO, zostały szczegółowo omówione przez P.Skarbnik na posiedzeniach komisji. Radni bez uwag 15 głosami „za" podjęli Uchwałę Nr XIX/138/08 w sprawie - zmiany Uchwały Rady Gminy Horyniec-Zdrój
nr XVIII/133/08 w sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2008 rok.

Ostatni odczytany projekt uchwały dotyczy zmian w budżecie gminy. Zmiany to zwiększenie dochodów o 284.899,84zł, zmniejszenie wydatków o 375000zł, zwiększenie wydatków
o kwotę 659.899,84 zł. Szczegółowe kwoty zmian zostały omówione na posiedzeniach komisji przez P.Wójta I P. Skarbnik. Radni nie mieli żadnych dodatkowych pytań, ani propozycji zmian, w wyniku przeprowadzonego głosowania podjęli Uchwałę Nr XIX/139/08 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok. .

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

 

Ad.1

Odpowiedzi na interpelacje nie było

 

-4-

Ad.2

Wnioski i zapytania:

P.radny Gruszczyński pyta P.Wójta czy korzystał z opinii radcy prawnego w tej awanturze
z CBA. Pan Wójt odpowiada, że radca jest raz w tygodniu w urzędzie, pierwsza umowa
o projekt kanalizacji była przez radcę opiniowana i podpisana, w dniu zmienienia daty radcy w urzędzie nie było. Wielu wójtów, burmistrzów jest zdania, że wypadki zamiany dat
w umowach są w samorządzie częste, jest to oczywiste.

Pani radna Ważna uważa, że jeżeli Pan Wójt tak narzeka na pracowników to należy ich zwalniać.

Pan Wójt mówi, że w bieżącym roku w urzędzie było już kilka kontroli, dotyczyły również lat ubiegłych, poprzedniej kadencji, nie wypadły źle.

Pan Gruszczyński jest zdania, ze należy zwiększyć czas prący radcy prawnego, aby dokonywał dokładnej analizy wszystkich dokumentów, projektów uchwał, jest gąszcz przepisów, czasami trudno jest wszystko ogarnąć, powinien kontrolować wszelkie decyzje wójta.

Pan Wójt odpowiada, że zastanawia się nad zmianą regulaminu organizacyjnego urzędu, przybywa obowiązków, zadań, należy zwiększyć ilość etatów pracowników, rozszerzyć etat radcy.

Pan Krzych mówi, że z tego wynika, że Pan Wójt od początku wiedział, że pracownicy wynoszą dokumenty i nie reagował. Wszyscy wiedzą, że firma należy do młodego człowieka od początku, zmarły ojciec miał tylko pełnomocnictwa, bo sam nie mógł prowadzić firmy. Należało podpisać aneks, a nie fałszować dokumenty.

Pan Wójt mówi, że Pan radny wie więcej od niego, nie zna rodzinnych koligacji i powiązań wykonawcy projektu wodociągu. Wyjaśnianie sprawy radnego Krzycha zajmuje ¾ czasu pracy pracowników, rośnie sterta otrzymywanych przez urząd pism. Pan Krzych odpowiada,

że w tej jego sprawie, to on ma rację, pisma wysyła jego sąsiad z którym jest w konflikcie,
a pracownicy, którzy przyjeżdżają na miejsce są młodzi i niekompetentni, nie znają przepisów.

Pani radna Adamczuk pyta, czyją własnością są drogi na byłych osiedlach pgr. Pan Wójt odpowiada, że sprawę wyjaśni. Pani radna prosi o następny remont drogi powiatowej przez wieś Podemszczyzna, bo jest w bardzo złym stanie. Pan Wójt odpowiada, że we wtorek będzie P.Szyk z zarządu dróg i razem objadą wszystkie powiatowe drogi, aby na miejscu zobaczyć ich stan.

Pan Krzych prosi o umożliwienie przejazdu przez rzekę na końcu"Rudy"., bo dojazdy do łąk zamiast kilkuset metrów wydłużają się do kilku kilometrów. Pan Wójt odpowiada, że będzie na miejscu komisja, to duży nakład pracy wykonać przejazd przez rzekę, trzeba ocenić ile osób korzysta z tego przejazdu, czy jest taka potrzeba.

Pan Kida prosi o sprzątanie przystanków pks w Nowym Bruśnie. Pan Wójt odpowiada, ze na miejscu jest pracownik przez 2 godz. dziennie, powinien to wykonywać, trzeba go tylko przypilnować.

Pan Kida pyta jak realizowana jest umowa o współpracy z Winnikami na Ukrainie. Pan Wójt odpowiada, że np. nie wpuszczono piłkarzy na mecz towarzyski, są trudności od momentu wprowadzenia wiz.

Pan radny Pacanowski dziękuje P.Wójtowi i radzie za drogę przez Świdnicę.

Pan radny Mogiła w swoim i wyborców imieniu dziękuje za dokończenie chodnika przy ul.Sobieskiego.

Na tym dyskusja została zakończona.

 

-5-

 

Ad.3

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dyskusję, dokonał zamknięcia obrad XIX Sesji Rady Gminy.

 

 

   Przewodniczący

                                                                                   Rady Gminy Horyniec-Zdrój

 

      mgr inż. Stanisław Wis

Protokołowała:                                                              

Joanna Styczeń

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2010 14:35
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 1095
31 marca 2010 14:35 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu.