Protokoły z sesji

Protokół Nr XXVIII/09 z dnia 7 sierpnia 2009r.

Protokół Nr XXVIII/09
 z XXVIII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój

z dnia 7 sierpnia 2009r.

 

Obrady  odbyły się w dniu 7 sierpnia 2009r. w Gminnym Ośrodku Kultury w Horyńcu-Zdroju
i trwały od godz. 12 00 do godz. 13 00. jest to VI Sesja Nadzwyczajna.
Na stan 15 radnych w  obradach wzięło udział 15 radnych  co stanowi 100 % ustawowego składu Rady- lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1. Pan Ryszard Urban              - Wójt Gminy

2. Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy

3. Sołtysi wsi.

4. Osoby zaproszone.

 

 

Porządek posiedzenia:

 

I. SPRAWY REGULAMINOWE

 

1.Otwarcie sesji.

2. Stwierdzenie prawomocności obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

 

II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

 

1. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009r.

 

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

                  

      1.Wnioski i zapytania.

      2.Zamknięcie sesji.

 

 

SPRAWY REGULAMINOWE

 

Ad. 1.

            Otwarcia XXVIII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady - Pan Stanisław Wis,  który powitał wszystkich obecnych radnych, Wójta Gminy, sołtysów.

 

 

Ad. 2.

            Na podstawie listy obecności - obecnych jest 15 radnych - Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

 

 

Ad. 3

Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z XXVII sesji.  Radni uwag nie wnieśli i protokół został przyjęty jednogłośnie - 15 głosów „za".

-2-

 

II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

 

Ad.1

Pan Przewodniczący odczytał radnym projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy
i poprosił Pana Wójta o szczegółowe omówienie proponowanych zmian.

Zmiany polegają na zmniejszeniu wydatków o 265000zł - kanalizacji w Wólce Horynieckiej 200.000zł, zagospodarowania zalewu 50000zł i odsetek długu 15000 i zwiększeniu wydatków o 265000zł z przeznaczeniem na : budowę deptaka spacerowego 215000zł i modernizację ujęcia wody 50000zł.

Pan Wójt wyjaśnił, ze proponowane zmiany na inwestycje zostały w budżecie zapisane, po przetargu tyle środków zabraknie na modernizacje ujęć wody, którą do końca roku musimy wykonać , bo jest w tej sprawie też decyzja Sanepidu. Teren nad zalewem zostanie objęty wnioskiem pisanym wspólnie z Lubaczowem jako trasa rowerowa, będzie realizowana na pewno, mamy 2 miesiące na przygotowanie wymaganych materiałów. Kanalizacja Wólki
w tym roku na pewno nie ruszy , nabór wniosków w tym roku będzie, ale reszta w przyszłym roku.

Koncepcję pasażu Pan Wójt szczegółowo omówił radnym. Pan Gruszczyński zapytał, czy cena nie jest za wysoka. Obecny na sesji P.Z.Urban wyjaśnił, ze zakres planowanych robót jest niezbędny, na wszelkie prace jest katalog cen, projektant według niego pracuje, proponowane ceny są bardzo niskie, po przetargu nie wiadomo, czy cena spadnie.

Pan Wójt powiedział, że trudno znaleźć w tej chwili projektanta, odmowy współpracy tłumaczone są brakiem czasu, możliwościami.

Radni przedyskutowali proponowane szerokości chodnika, pasa jezdnego, Pan Mogiła zaproponował, aby w przyszłości wszyscy decydowali o szczegółach planowanych inwestycji. Pan Wójt udzielił szczegółowych wyjaśnień, poinformował, że pasaż zostanie wykonany do listopada.

Pan Mogiła zapytał, czy będzie realizowana i zapisana w budżecie kaplica cmentarna.
Pan Wójt odpowiada, że nie w tym roku, po prostu zabrakło środków.

Radni nie mieli więcej pytań dotyczących proponowanych zmian. Pan Przewodniczący przeprowadził  głosowanie.

W wyniku  głosowania radni 14 głosami „za" przy 1 wstrzymującym się podjęli Uchwałę
Nr XXVIII/188/09 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok.

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

 

Ad.1

Pani Adamczuk pyta, czy  modernizacja hydroforni dotyczy również ujęcia w Puchaczach, prosi również o interwencję w powiatowym zarządzie dróg, ponieważ zakręt w Podemszczyźnie  stał się bardzo niebezpieczny i wymaga oczyszczenia z krzewów.  Pan Wójt odpowiada , modernizacja będzie w Dziewięcierzu i Puchaczach, o niebezpiecznym zakręcie powiadomi właściwe służby.

Pan sołtys Czarny pyta czy droga przez las do pół będzie wyrównana i czy będzie coś jeszcze robione w miejscu robót wykonanych przez powiat, brak rowów powoduje nie odpływanie wody i niweczy cała wykonana pracę. Pan Wójt odpowiada, że droga dojazdowa nie będzie naprawiana, bo jest innym dobry dojazd, a tam szkoda środków, w sprawie rowów na miejscu oceni się co trzeba zrobić.

Pan Wójt poinformował radnych o przeprowadzeniu zbiórki zboża dla mieszkańców terenów po powodzi w  okolicach  Ropczyc.

Apel zostanie odczytany przez księży, urząd zakupi worki i zorganizuje transport, prosi sołtysów o poinformowanie mieszkańców i pomoc.

Pan Wójt mówi,że tegoroczne dożynki zostaną zorganizowane w Nowym Bruśnie
 23 sierpnia. Spotkanie organizacyjne będzie w przyszłym tygodniu na miejscu w Nowym Brusnie.

Pan radny Krzych zwraca uwagę na źle postawione znaki ograniczające prędkość na ul. A.Krajowej, ograniczenie do 30 może spowodować, że w zimie, gdy będzie nie odśnieżona  ulica nie będzie można wyjechać, znaki zostały postawione w złych miejscach. Pan Wójt odpowiada, ze sprawa zostanie wyjaśniona.

Pani Ważna prosi wójt o spowodowanie usunięcie drzewa . Pan Wójt  odpowiada, potrzebna jest zgoda starosty, o którą urząd wystąpił.

Pan Wis pyta o przystanek autobusowy w Werchracie. Pan Wójt odpowiada, ze został wykonany nowy, został postawiony w starym miejscu, chociaż mieszkańcy chcieli w innym, ale na zmianę lokalizacji zarządca drogi nie wyraził zgody.

Pan sołtys Faszczowy wskazuje na konieczność naprawy mostku na Gliniańcu. Pan Wójt odpowiada, ze dzisiaj został całkowicie postawiony nowy.

Pan Gruszczyński zwraca uwagę, ze radę czeka nowelizacja budżetu, konieczne jest wspólne posiedzenie wszystkich komisji, dokładna analiza i zdecydowanie co dalej.

 

 

Ad.2

 

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dyskusję.
Dokonał zamknięcia obrad XXVIII Sesji Rady Gminy.

 

 

 

 

   Przewodniczący

                                                                                   Rady Gminy Horyniec-Zdrój

 

      mgr inż. Stanisław Wis

Protokołowała:                                                              

Joanna Styczeń

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2010 14:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 1141
31 marca 2010 14:43 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu.