Protokoły z sesji

Protokół Nr XXXII/09 z dnia 2 grudnia 2009r.

Protokół Nr XXXII/09
 z XXXII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój

z dnia 2 grudnia 2009r.

 

Obrady  odbyły się w dniu 2 grudnia 2009r. w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Horyńcu-Zdroju  i trwały od godz. 12 00 do godz. 13 00.
Na stan 15 radnych w  obradach wzięło udział 15 radnych  co stanowi 100 % ustawowego składu Rady- lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1. Pan Ryszard Urban              - Wójt Gminy

2. Pani Renata Petryniak          - Skarbnik Gminy

3. Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy

4. Sołtysi wsi.

5. Osoby zaproszone.

 

Porządek posiedzenia:

 

I. SPRAWY REGULAMINOWE

 

1.Otwarcie sesji.

2. Stwierdzenie prawomocności obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

                  4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.

5. Przyjęcie porządku obrad.

 

II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

                  1.  Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.

                  2. Informacja Wójta Gminy o stanie oświaty.

            3.  Przyjęcie interpelacji.

4. Podjęcie uchwały w sprawach:

- ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2010 rok,

- wprowadzenia zwolnień w podatku od nieruchomości na terenie Gminy Horyniec-Zdrój,

- określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych na podatek rolny,

- określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych na podatek od nieruchomości.

- określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych na podatek leśny,

- zaciągnięcia kredyty długoterminowego,

- zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2009 rok


III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

      1.Wnioski i zapytania.

      2.Zamknięcie sesji.

 

 

SPRAWY REGULAMINOWE

 

Ad. 1.

            Otwarcia XXXII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady - Pan Stanisław Wis,  który powitał wszystkich obecnych radnych, Wójta Gminy, sołtysów.

 

Ad. 2.

            Na podstawie listy obecności - obecnych jest 15 radnych - Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

 

Ad. 3

Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z XXXI sesji.  Radni uwag nie wnieśli i protokół został przyjęty jednogłośnie - 15 głosów „za".

 

Ad. 4

            Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji. - propozycji zmian porządku nie zgłoszono.

 

Ad.5.

            Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad porządkiem obrad sesji. Radni jednogłośnie przyjęli porządek sesji.

 

CZĘŚĆ MERYTORYCZNA.

 

Ad.1

Pan Przewodniczący obrad poprosił Pana Wójta o przedstawienie informacji na temat realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.

Pan Wójt poinformował kolejno o :

-  rozstrzygniętym przetargu na plac zabaw, ławki i kosze do parku, trwa montaż palcu zabaw,

- wykonywany jest parking i oświetlenie obok wc w parku- termin zakończenia - 15.12. ,

- prace przy deptaku są na ukończeniu,

- wykonuje się bieżące, doraźne remonty dróg gminnych,

- zakończył się remont drogi rolnej Werchrata - Łozy,

- odbyło się spotkanie LGD wraz z radnymi, władzami gmin- członków

- nie będzie w tym roku ostatniej transzy dopłat do paliwa rolniczego, Pan Wójt odczytał pismo Wojewody i Ministra, zaproponowano wypłatę ze środków własnych - ok.130.000, budżetu gminy na to nie stać, ministerstwo nie zapewniło o zwrocie wypłaconych środków,

- Muzeum Kresów w Lubaczowie zainteresowane jest przejęciem na własność zabytkowej cerkwi w Radrużu, utworzeniem filii muzeum, wpisaniem cerkwi na listę UNESCO, gmina musiałaby przekazać nasze działki starostwu.

Pan Przewodniczący podziękował  Panu Wójtowi za przekazane informacje, nikt z obecnych nie miał pytań do Wójta.

Pan Przewodniczący poinformował, że oświaty i informacja Pana Wójta o stanie oświaty zostanie przedstawiona na następnej sesji, po wspólnej debacie radnych, dyrektorów szkół, związków zawodowych zaplanowanej na 9 grudnia.

 

Ad.2

Interpelacji nie zgłoszono.

 

Ad.3

Podejmowanie uchwał.

Pan Przewodniczący przystąpił do odczytywania i przeprowadzenia głosowań nad projektami uchwał przygotowanymi na dzisiejszą sesję.

Jako pierwszy został odczytany projekt w sprawie ustalenia  wysokości stawek podatku od środków transportowych.

Pan Wójt wyjaśnił, że jest to druga uchwała, poprzednia mocą tej zostanie unieważniona .
W załącznikach do uchwały źle określono wysokość podatku od pojazdów wymienionych
w załącznikach. Szczegółowo uchwała została omówiona na posiedzeniach komisji.

Radni nie wnieśli żadnych uwag i jednogłośnie 15 głosami za podjęli Uchwałę Nr XXXII/212/09 w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2010 rok.

Kolejny projekt uchwały to wprowadzenia zwolnień w podatku od nieruchomości na terenie Gminy Horyniec-Zdrój. Radni bez uwag , jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XXXII/213/09
w sprawie
wprowadzenia zwolnień w podatku od  nieruchomości na terenie Gminy Horyniec-Zdrój.

Następnie Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych na podatek rolny.

Projekt uchwały, jak i dwa następne zostały omówiony przez Panią Skarbnik na posiedzeniu komisji. Radni nie mieli żadnych uwag i 15 głosami „za" podjęli Uchwałę Nr XXXII/214/09 w sprawie  określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych na podatek rolny.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie  określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych na podatek od nieruchomości.

Radni 15 głosami „za" podjęli Uchwałę Nr XXXII/115/09 w sprawie  określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych na podatek od nieruchomości.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych na podatek leśny.

Przeprowadzono głosowanie, radni 15 głosami „za" podjęli Uchwałę Nr XXXII/216/09 w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych na podatek leśny.

Pan Przewodniczący odczytał projekt następnej uchwały o zaciągnięciu kredytu długoterminowego w wysokości 550000zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy, spłata w latach 2010-2015. W wyniku przeprowadzonego głosowania radni 15 głosami „za" podjęli  Uchwałę Nr XXXII/217/09 w sprawie zaciągnięcia kredyty długoterminowego.

Pan Przewodniczący obrad odczytał projekt ostatniej uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2009 rok. Proponowane zmiany to : zwiększenie dochodów o 22.100zł, zmniejszenie wydatków o 16.300zł i zwiększenie wydatków o 38.400zł. proponowane przez Wójta zmiany zostały szczegółowo omówione i przedyskutowane na wspólnym posiedzeniu komisji. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie, radni jednogłośnie 15 głosami „za" podjęli Uchwałę Nr XXXII/218/09 w sprawie zmian
w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2009 rok.

Zakończono podejmowanie uchwał.

Następnie Pan radny B. Mogiła - przedstawiciel samorządu w radzie społecznej SP ZOZ przedstawił informacje z ostatniego posiedzenia rady.

 

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

 

Ad.1

Wnioski i zapytania - Pan Przewodniczący poprosił składanie o wniosków i zapytań.

Pan Wójt przedstawił sprawę wspólnego wniosku z Gminą Lubaczów na „ścieżkę rowerową", dzisiaj u marszałka jest Wójt Kapel , otrzyma informacje co w naszym wspólnym wniosku trzeba uzupełnić, może się okazać , że konieczne będzie zwołanie sesji nadzwyczajnej
w poniedziałek. Ostateczne informacje radni otrzymają w piątek.

Pan Wójt poinformował również o wyznaczonym na 10.12 terminie podpisanie umowy na II etap kanalizacji Wólki ze środków PROW.

Pan Wójt poinformował również o ogłoszonym naborze wniosków na remonty i zakup sprzętu dla OSP, termin składania 21.12, urząd wniosek przygotowuje.

Pan sołtys Faszczowy zapytał o wysokość kwoty na dopłaty do paliwa w naszej gminie. Pani Skarbnik odpowiedziała, że ok.130.000zł.

Pani Kurewicz pyta, dlaczego nie ma nigdzie informacji o dzisiejszej sesji. Informacja była wywieszona na tablicy ogłoszeń, wisiała jeszcze dziś rano, ktoś zerwał. O terminie sesji zawsze jest informacja na tablicy i w internecie.

Obecni na sesji mieszkańcy m.Łozy pytają pana Wójta, co z drogą , kiedy będzie przejezdna, kiedy skończy się remont. Pan Wójt wyjaśnia, że droga ta jest drogą rolną, może być utwardzana tylko kamieniem, tłuczniem piaskiem, w tym roku naprawiana najtrudniejszy odcinek tej drogi, pogoda była fatalna, firma została wyłoniona w drodze przetargu, całe środki otrzymywane z wojewódzkiego zarządu melioracji co roku na rok są przeznaczane na naprawę tej drogi. Spisano protokół, firma Cieszkom poprawi drogę wiosną przyszłego roku.

Pan radny Szawara mówi, ze to najgorsza z firm - wykonawców, które do tej pory tam pracował, zupełnie nie przygotowana do pracy w tak ciężkich warunkach.

Pan sołtys Mazurkiewicz , że trzeba doprowadzić to tego, aby droga była przejezdna, a nie niszczyła samochodów.

Pan radny Wis uważa, ze nie ma żadnych efektów naprawy tej drogi, jest wręcz gorzej klęska, firma-wykonawca beznadziejna, uważa, że wójt nie może zapłacić faktur .

Pan Wójt mówi, że droga została już odebrana. Mieszkańcy wnoszą ostry sprzeciw, żądają ujawnienia dokumentów, nazwisk osób, które odebrały te roboty. Pan Wójt odpowiada, ze wszelkie dokumenty są do wglądu w urzędzie gminy.

Pani Kurewicz apeluje o podjęcie wspólnego  działania przez Wójta i radnych aby doprowadzić do właściwego oznakowania dróg do Horyńca w m.Narol i Bełżec. Sprawy od lat nie można załatwić, a osoby przyjeżdżające błądzą po lasach i nieprzejezdnych drogach.

Pan Wójt mówi, ze pisma zostaną wysłane.

Pani Kurewicz zwraca uwagę na nieporządki na działkach będących własnością gminy, nikt nie sprząta, nie usuwa traw, liści.

Pan radny Kida prosi o uprzątniecie przystanków autobusowych w Nowym Bruśnie.

 

Ad. 2

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dyskusję.
Dokonał zamknięcia obrad XXXII  Sesji Rady Gminy.

 

 

   Przewodniczący

                                                                                   Rady Gminy Horyniec-Zdrój

 

      mgr inż. Stanisław Wis

Protokołowała:                                                              

Joanna Styczeń

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2010 14:48
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 1352
31 marca 2010 14:48 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu.