Protokoły z sesji

Protokół Nr XXXVIII/10 z dnia 30 czerwca 2010

Protokół Nr XXXVIII/10
 z XXXVIII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój

z dnia  30 czerwca  2010r.

 

Obrady  odbyły się w dniu 30 czerwca 2010r. w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Horyńcu-Zdroju  i trwały od godz. 13 00 do godz. 14 30.
Na stan 15 radnych w  obradach wzięło udział 15 radnych  co stanowi 100 % ustawowego składu Rady– lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1. Pan Ryszard Urban              - Wójt Gminy

2. Pani Renata Petryniak          - Skarbnik Gminy

3. Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy

4. Sołtysi wsi.

5. Osoby zaproszone.

 

Porządek posiedzenia:

 

I. SPRAWY REGULAMINOWE

 

1.Otwarcie sesji.

2. Stwierdzenie prawomocności obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

                  4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.

5. Przyjęcie porządku obrad.

 

II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

                  1.  Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.

                  2.  Przyjęcie interpelacji.

3. Podjęcie uchwały w sprawach:

- określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Horyniec-Zdrój za I półrocze danego roku budżetowego,

- określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Horyniec-Zdrój i jej jednostkom podległym oraz warunki dopuszczalności  pomocy publicznej w przypadkach,
w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną,

- zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2010 rok,

 

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

      1.Wnioski i zapytania.

      2.Zamknięcie sesji.

 

SPRAWY REGULAMINOWE

 

Ad. 1.

            Otwarcia XXXVIII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Stanisław Wis,  który powitał wszystkich obecnych radnych, Wójta Gminy, sołtysów.

 


Ad. 2.

            Na podstawie listy obecności – obecnych jest 15 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

Pan Przewodniczący powitał  gości - P.Makarę dyrektora Muzeum Kresów w Lubaczowie oraz P.Dyrektora M.Żołyniaka z spółki gazowej.

Ad. 3

Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z XXXVII sesji. Radni uwag nie wnieśli i protokół został przyjęty jednogłośnie - 15 głosów „za”.

 

Ad. 4

Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji., radni nie zaproponowali zmian, natomiast Pan Przewodniczący odczytał pismo Wójta o uzupełnienie porządku o projekty uchwał:

w sprawie planu odnowy miejscowości Horyniec-Zdrój,

w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazania działki w Radrużu,

w sprawie realizacji zadania e-Administracja Publiczna

radni przyjęli proponowane przez Pana wójta zmiany 15 głosami „za”.

 

Ad.5.

            Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad porządkiem obrad sesji. Radni jednogłośnie 15 głosami „za” przyjęli porządek sesji wraz z poprawkami

Pan Przewodniczący poprosił o zabranie głosu i przedstawienie spraw związanych z gazyfikacja Horyńca obecnego na sali obrad dyrektora P.Mariana Żołyniaka. Pan Żołyniak poinformował radnych, ze procedura doprowadzenia gazu do Horyńca została rozpoczęta, odbyło się wiele spotkań, pokonano wiele trudności, zakład gazowniczy ma już projekt i pozwolenie na budowę. Zakład nie może pozyskiwać środków unijnych. Samorząd tak. Do wykonania jest ok.13,5km sieci doprowadzającej gaz do Horyńca, koszt ponad 5 mln.

Wykonana analiza ekonomiczna jest bardzo niekorzystna.

Jest to już trzecia dokumentacja opracowana dla Horyńca, Pan dyrektor liczy, że zostanie zrealizowana. Krótszej drogi doprowadzenia gazu nie ma, ponieważ las chce bardzo wysokich opłat za przejścia ich terenem.

Gaz zostanie doprowadzony jeżeli przynajmniej dwa sanatoria złożą pisemne deklaracje
o korzystaniu z gazu, a rada podejmie uchwałę o przystąpieniu i zabezpieczeniu środków finansowych.

Pan Przewodniczący podziękował P.Żołyniakowi za informację.

 

CZĘŚĆ MERYTORYCZNA.

 

Ad.1

Pan Przewodniczący obrad poprosił Pana Wójta o przedstawienie informacji na temat realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.

Pan Wójt poinformował kolejno:

- o zakończonym przetargu na projekt „trasy rowerowe” wspólnie z gminą Lubaczów, w przyszłym tygodniu ma się rozpocząć remont tunelu, nasze srodki na poszczególne punktu to 182ooo-tunel, 6000 świetlica w Radrużu, 47000 –świetlica w Horyńcu,

- została również wysłana do podpisu umowa z wykonawcą Orlika za 910000,

ogłoszono przetarg na remont remizy OSP w Horyńcu i projekt kanalizacji N.Brusno-Polanak
i Werchrata-Prusie,

- gmina otrzymała z urzędu marszałkowskiego dodatkowe 20000 na realizacje projektów
w PiS,

- trwa budowa kaplicy cmentarnej,

w lipcu zostanie ogłoszony przetarg na modernizację oświetlenia,

- zakończono lokalizację anten na bezpłatny internet, już działa,

- zakończono remont kolejnego odcinka drogi w Niwek.

- zakończono remont świetlicy w Moczarach i Puchaczach,

- trwają bieżące remonty i naprawy dróg gminnych.

 

Ad.2

Interpelacji nie zgłoszono.

 

Ad.3

Podejmowanie uchwał.

Pan Przewodniczący przystąpił do odczytywania projektów uchwał i głosowania.

Jako pierwszy został odczytany projekt uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Horyniec-Zdrój za I półrocze danego roku budżetowego. Projekt został szczegółowo omówiony przez P.Skarbnik a czasie posiedzenia komisji. Radni nie mieli żadnych pytań. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie, radni 15 głosami za podjęli Uchwałę nr XXXVIII/246/10 w sprawie określenia zakresu
i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Horyniec-Zdrój za I półrocze danego roku budżetowego.

Kolejny odczytany projekt to określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Horyniec-Zdrój i jej jednostkom podległym oraz warunki dopuszczalności  pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną.

O dodatkowe wyjaśnienia został poproszony radca prawny P.Zietek, który powiedział, ze ustawodawca nie dał nam umocowania do dokonywania zmian w przepisach unijnych, uchwała została napisana tak, jak chce min.rolnictwa i UOKiK, ostatnie zmiany zostały podkreślone. Radni nie mieli uwag i pytań, przeprowadzono głosowanie w wyniku którego radni 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr XXXVIII/247/10 w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Horyniec-Zdrój i jej jednostkom podległym oraz warunki dopuszczalności  pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną.

Następny projekt uchwały to zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2010 rok.

O głos poprosił P.Wójt, który wyjaśnił radnym, że jest zmiana do projektu omawianego na komisjach. Konieczne było dodatkowe zabezpieczenie środków na studium wykonalności
 i raport oddziaływania na środowisko, na drogę Horyniec-N.Brusno, o 20000 zmniejszono
z budowy Orlika, teraz proponuje zmniejszenie wydatków o 71330 i zwiększenie wydatków
o 620815,32. Radni przyjęli wyjaśnienia i podjęli 15 głosami za Uchwałę nr XXXVIII/248/10 w sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2010 rok.

Kolejny projekt to uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie planu odnowy miejscowości Horyniec-Zdrój. W czasie posiedzenia komisji Pan Wójt wyjaśnił proponowane zmiany. Radni nie zadali żadnych dodatkowych pytań i jednogłośnie 15 głosami”za” podjęli Uchwałę Nr XXXVIII/249/10 w sprawie planu odnowy miejscowości Horyniec-Zdrój.

Pan Przewodniczący odczytał projekt następnej uchwały o nieodpłatnym przekazaniu działki starostwu powiatowemu. Obecny na sesji dyrektor Muzeum Kresów w Lubaczowie poinformował o planach związanych z cerkwią w Radrużu. O tym , że od lutego cerkiew jest własnością muzeum, ze napisano dobry projekt i pozyskano 150000 na ochronę zabytku,
że konieczna jest wymiana gontu na murach,  w przekazanym budynku powstanie filia muzeum, z interaktywną wystawą o cerkwiach powiatu, w tej chwili cerkiew odwiedza wiele osób rocznie, oprowadzająca pani pracuje na umowę, sprzedawane są bilety, planuje się 3 etaty pracowników, muzeum pisze również projekt na dokończenie remontu cerkwi w N.Bruśniei pozyskanie na ten cel niezbędnych pieniędzy.

Pan Makara dziękuję Panu Wójtowi i radnym za podjęcie tematu, umożliwienie jego realizacji, za danie szansy temu wyjątkowemu na naszym terenie zabytkowi.

Pan Kida pyta, czy muzeum jest właścicielem bunkrów, nie odpowiada P.Makara.

Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały, radni jednogłośnie 15 głosami”za” podjęli Uchwałę Nr XXXVIII/250/10 w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie zabudowanej nieruchomości oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 233 położonej w Radruzu na rzecz Powiatu Lubaczowskiego.

Ostatni odczytany radnym projekt dotyczy realizacji projektu „PSeAP-Podkarpacki System e-Administracji”,.Pan Wójt wyjaśnił, ze kwoty zabezpieczona na 3 kolejne lata nie uległy zmianie, dopisano tylko wymagane przez urząd marszałkowski upoważnienie dla wójta do podejmowania i wykonywania czynności w imieniu gminy w tym projekcie. Radni bez uwag i pytań – 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr XXXVIII/251/10 w sprawie realizacji projektu „PSeAP-Podkarpacki System e-Administracji.......”

Zakończono podejmowanie uchwał.

 

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA.

Ad.1.

Wnioski i zapytania.

Pan sołtys Kolbuszewki prosi o interwencję w zakładzie energetycznym w sprawie ciągle psującego się oświetlenia ulicznego w N.Brusnie. Pan Wójt odpowiada, ze jutro urząd dokona zgłoszenia.

Pan sołtys Mazurkiewicz pyta, czy świetlica w Prusiu została sprzedana. mieszkańcy nie godzili się na to, chcieli sprzedać sam budynek do rozbiórki, a działkę pozostawić. Pan Wójt odpowiada, że nie potrzebuje zgody mieszkańców, budynek jest w zrujnowanym stanie, groził zawaleniem, świetlicę mieszkańcy w dobrym, murowanym budynku mają, budżetowi gminy potrzebne są dochody ze sprzedaży, dobrze, ze ktoś chciał to kupić, aktu notarialnego na razie nie ma, bo nabywca nie wpłacił pieniędzy.

P.Wróblewki pyta, czy rada podejdzie do tematu gazu? Pan Przewodniczący odpowiada, ze gaz jest nam wszystkim bardzo potrzebny, że radni przedyskutują podjęcie uchwały intencyjnej.

Pan dyrektor Makara raz jeszcze bardzo serdecznie podziękował radnym za podjęcie uchwały i przekazanie nieruchomości muzeum.

Pan Wójt podziękował również radnym za przekazanie działki, i zaprosił wszystkich na uroczystą sesję w sobotę.

Zakończono dyskusję.

 

Ad.2

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dyskusję.  Dokonał zamknięcia obrad XXXVIII  Sesji Rady Gminy.

 

   Przewodniczący

Rady Gminy Horyniec-Zdrój     
    mgr inż. Stanisław Wis

Protokołowała:                                                              

Joanna Styczeń

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 sierpnia 2010 09:02
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 1999
31 sierpnia 2010 09:02 (Piotr Wojtyszyn) - Dodanie dokumentu.