Protokoły z sesji

Protokół X

Protokół Nr X/2011
 z X Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój

z dnia 29 czerwca 2011r.

 

Obrady  odbyły się w dniu 29 czerwca 2011r. w sali Gminnego Ośrodka Kultury
w Horyńcu-Zdroju  i trwały od godz. 15 00 do godz. 17 40.
Na stan 15 radnych w  obradach wzięło udział 12 radnych  co stanowi 80 % ustawowego składu Rady – lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

 

W obradach udział wzięli:

1. Pan Ryszard Urban             - Wójt Gminy

2. Pani Renata Petryniak        - Skarbnik Gminy

3. Pan Piotr Wojtyszyn          - Zastępca Wójta Gminy

4. Pani Joanna Styczeń          - Sekretarz Gminy

5. Sołtysi wsi.

6. Osoby zaproszone.

 

Porządek posiedzenia:

 

I. SPRAWY REGULAMINOWE

 

1.Otwarcie sesji.

2. Stwierdzenie prawomocności obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

                  4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.

5. Przyjęcie porządku obrad.

 

II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

 

                  1.  Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.

                  2.  Przyjęcie interpelacji.

  1. Podjęcie uchwały w sprawach

- przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 rok,

            - udzielenia Wójtowi Gminy absolutorium za 2010 rok,

            - nieodpłatnego przekazania działki Nadleśnictwu w Lubaczowie,

            - uchwalenie Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie,

            - trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków interdyscyplinarnego zespołu     

              ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie,

            - powołania zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników,

            - zmiany Planu Odnowy Miejscowości Horyniec-Zdrój,

- przystąpienia do sporządzenia MPZP Monasterz,

- powołania Gminnej Komisji Uzdrowiskowej,

            - zaciągnięcia kredyty długoterminowego,

-zmian w budżecie gminy Horyniec-Zdrój na 2011 rok.

 

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

      1.Wnioski i zapytania.

      2. Odpowiedzi na interpelacje.

      3.Zamknięcie sesji.

 

 

SPRAWY REGULAMINOWE

 

Ad. 1.

            Otwarcia X Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny,  który powitał wszystkich obecnych radnych , wszystkich obecnych na sali.


Ad. 2.

            Na podstawie listy obecności – obecnych jest 12 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

 

Ad. 3

Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady.

Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.

Pan Przewodniczący poinformował zebranych, że zasięgnął opinii P.Laskowskiego specjalisty w prawie samorządowym w sprawie zmiany kolejności podejmowanych uchwał na poprzedniej sesji. Pan Laskowski potwierdził, że zaproponowana w porządku kolejność była niewłaściwa, a zmiana kolejności zaproponowana przez przewodniczącego obrad i przyjęta przez radę słuszna i właściwa.

 

Ad. 4

Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji- uwag nie zgłoszono.

 

Ad.5

Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad porządkiem – 12 radnych głosowało “za” przyjęciem porządku obrad.

 

CZĘŚĆ MERYTORYCZNA.

 

Ad.1

Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.

Pan Wójt przekazał następujące informacje:

- wizycie we Lwowie celem omówienia wniosku o dofinansowanie rewitalizacji parku zdrojowego wspólnie z Morszynem,

- spartakiadzie ŚDS z woj.,podkrapackeigo w dniu 16 czerwca, gościliśmy 55 ŚDS i ok.600 uczestników, w obecności Pani Wojewody, dyr.PEFRON, dyr.Wydziału Spraw Socjalnych PUW,

- dostarczeniu zakupionej przy 75% dofinansowaniu z PROW sceny mobilnej,

- zakończeniu remontu 1400m drogi w kierunku Niwek,

- spotkaniu i pracy zespołu zajmującego się ocena projektów rewitalizacji parku zdrojowego,

- otrzymaniu nowych tablic informacyjnych – ze LGD,

- spotkaniu z projektantem w sprawie prac nad MPZP Horyniec-Południe i planowanych
w Monasterzu,

- rozpoczynających się pracach doprowadzenia gazu do Horyńca, prace ruszą od strony Załuża.

Pan Przewodniczący podziękował Panu Wójtowi.

 

Ad.2

Interpelacje.

W tym punkcie porządku obrad sesji P. Przewodniczący Rady złożył pisemną interpelację dotyczącą drogi do N.Brusna- załącznik do protokołu.

 

Ad.3

Podejmowanie uchwał

Pan Przewodniczący odczytał projekt pierwszej uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 rok.

Radna P.St.Szaganiec w zastępstwie nieobecnego Przewodniczącego Kom.Rewizyjnej odczytała kolejno: Uchwałę nr 13/39/2011 składu orzekającego RIO w sprawie opinii o sprawozdaniu Wójta Gminy Horyniec-Zdrój z wykonania budżetu za 2010 rok, , Protokół nr 6/2011 Kom.Rewizyjnej z dnia 10 czerwca 2011r.wraz z wnioskiem o udzielenie absolutorium wójtowi gminy oraz Uchwałę nr 13/47/2011 składu orzekającego RIO z 15 czerwca 2011r. w sprawie zaopiniowania wniosku Kom.Rewizyjnej Rady Gminy Horyniec-Zdrój o udzielenie Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój absolutorium za 2010 rok.

Pan Przewodniczący poinformował, że nie otrzymał protokołu Kom.Rewizyjnej.

Pan Przewodniczący prosi o pytania i uwagi. Nie zgłoszono. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały. Radni głosowali: 8 głosów „za”, 0 przeciw
i 4 wstrzymujące się,. Radni podjęli Uchwałę nr X/42/2011 w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 rok.

Kolejny projekt uchwały to udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium za 2010 rok. Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały i prosi o pytania. Nie zadano żadnego pytania. Pan Przewodniczący zarządził głosowanie. Radni głosowali 7 głosów „za”, 1 przeciw,
4 wstrzymujące się. Uchwała nie uzyskała wymaganej bezwzględnej ilości głosów za ustawowego składu rady.

Pan Przewodniczący odczytał projekt następnej uchwały w sprawie nieodpłatnego przekazania działki Nadleśnictwu w Lubaczowie.

P.radny Dziechciarz pyta, skoro działka zalesiona to jaka jest wartość drewna, czy zrobiona jest wycena? Pan Wójt odpowiada, że jeżeli rada podejmie ta uchwalę to będzie podstawa do podziału  działki, potem będzie wycena drzewostanu. Pan Dziechciarz pyta, jeżeli zapisano
w projekcie uchwały”wylesienie” to co stanie się z tym drzewem. Pan Wójt odpowiada, ze to gmina pozyska drewno, będzie sprzedawać na zasadach określonych w uchwale. Pan Dziechciarz pyta, czy wykonana jest ocena oddziaływania na środowisko? Pan Wójt odpowiada, że ocenę wykonuję inwestor.

Pan Przewodniczący przystąpił do głosowania> Radni jednogłośnie 12 głosami „za” podjęli Uchwałę nr X/43/2011 w sprawie nieodpłatnego przekazania działki Nadleśnictwu
w Lubaczowie.

Pan Przewodniczący odczytał projekt kolejnej uchwały w sprawie uchwalenie Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie. Projekt został omówiony na posiedzeniach komisji. Pan Przewodniczący pyta, czy radni maja pytania do obecnej kierownik GOPS. Pytań nie było. Pan Przewodniczący przystąpił do głosowania. Radni jednogłośnie 12 głosami”za” podjęli Uchwałę nr X/44/2011 w sprawie uchwalenie Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2011-2015.

Kolejny odczytany projekt uchwały w sprawie określenia trybu i sposobu powoływania
i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy
w Rodzinie oraz warunków jego funkcjonowania. Pan Przewodniczący prosi o pytania do kierownik GOPS. Pytań nie było. Przeprowadzono głosowanie. Jednogłośnie 12 głosami ”za” radni podjęli Uchwałę nr X/45/2011 w sprawie określenia trybu i sposobu powoływania
i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz warunków jego funkcjonowania
.     

Pan Przewodniczący odczytał projekt kolejnej uchwały o powołaniu zespołu ds.zaopiniowania kandydatów na ławników i prosi o zgłaszanie kandydatur. Zostali zgłoszeni radni: P.St.Szaganiec i P.T.Dziechciarz oraz P.J.Wużyński. Wszyscy wyrazili zgodę. Pan Przewodniczący przystąpił do głosowania- radni 12 głosami „za” podjęli Uchwałę nr X/46/2011 w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

Pan Przewodniczący odczytał następny projekt uchwały o zmiany Planu Odnowy Pan radny T.Dziechciarz pyta kiedy odbyło się zebranie wiejskie. Pan sołtys B.Stopa odpowiedział, że nie było zebrania wiejskiego bo było mało czasu, odbyło się zebranie rady sołeckiej , która pozytywnie zaopiniowała uchwałę.

 

P.dyr. Gimlewicz mówi, ze zmiany planów zagospodarowani przestrzennego powinny być opiniowane przez wszystkich zainteresowanych, wszyscy muszą być powiadamiani. Pan Wójt mówi, że chodzi o pozyskanie środków w ramach LGD ”Serce Roztocza”, że jest to plan odnowy miejscowości, że jest szansa pozyskania 75% środków na bieżnię tartanową, że będzie to bardzo dobre dla całego funkcjonującego tam ogólnodostępnego boiska.

Pani radna D.Serafin mówi do P.Wójta , że sołtys nie ma czasu od stycznia na zwołanie zebranie wiejskie, materiały radni otrzymują za późno, coś tu jest nie tak.

Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni głosowali: 11 głosów „za”,  0 przeciw i 1 wstrzymujący się i podjęli Uchwałę nr X/47/2011 w sprawie zmiany Planu Odnowy Miejscowości Horyniec-Zdrój.

Pan Przewodniczący odczytał projekt następnej uchwały o przystąpieniu do sporządzanie MPZP w Monasterzu. Projekt był szczegółowo omówiony na posiedzeniach komisji. Radni nie wnieśli żadnych dodatkowych pytań. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie,
w wyniku którego radni jednogłośnie 12 głosami „za” podjęli Uchwałę nr X/48/2011
w sprawie przystąpienia do sporządzenia MPZP.

Następnie Pan Przewodniczący odczytał kolejny projekt o powołaniu komisji uzdrowiskowej. Pan Przewodniczący zauważył, że uzasadnienie do uchwały nie jest prawdziwe, bo dyrektorzy sanatoriów zwrócili się o powołanie komisji, skoro jest i działa i zaproponowano uaktualnienie składu osobowego. W skład komisji Pan Przewodniczący zaproponował: P.J.Zarębskiego-Prezesa Uzdrowiska, P.W.Gimlewicza-dyr. CRR KRUS, P.B. Krukowską-Bania- dyr. Sanatorium Bajka, P.W.Kurewicz – właścicielkę gosp.agroturystycznego, która wyraziła zgode na kandydowanie, ale zaznaczyła, że na sprawach uzdrowiskowych się nie zna, o turystyce bardzo chętnie będzie rozmawiać, następnie P.Wójta-R.Urban, pracownika UG –P.B.Hałuchę i radną P.D.Serafin. Wszyscy wymienieni wyrazili zgodę na kandydowanie i prace w komisji. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie – radni jednogłośnie 12 głosami”za” podjęli Uchwałę nr X/49/2011 w sprawie powołanie Komisji Uzdrowiskowej w Gminie Horyniec-Zdrój.

Następny projekt uchwały to zaciągnięcie kredytu długoterminowego . Projekt został szczegółowo omówiony przez P.Skarbnik na posiedzeniach komisji. Proponuje się zaciągnięcie preferencyjnego kredyty w wysokości 170000zł w BOŚ, lata spłaty 2012-2016.

Pan Przewodniczący mówi, ze kom. oświatowa zaproponowały skrócenie czasu spłaty do 2014r. Pan D.Serafin mówi, że kom budżetowa przyjęła okres spłaty do 2013r. Radni P. Z.Zaborniak i P.Szmagara zwracają uwagę, że takiej decyzji kom. budżetowa nie podjęła.

Pan Przewodniczący obrad zarządza przerwę.

Po zakończonej przerwie Pan Przewodniczący przystąpił do głosowania poprawki do projektu o okresie spłaty kredytu 2012-2014. Radni zagłosowali” 10 głosów „za”, przeciw 0 i 2 wstrzymujące się. Poprawka została przyjęta. Całość uchwały wraz z poprawka głosowano: 10”za”, przeciw 0, 2 wstrzymujące się – Uchwała nr X/50/2011 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.

Ostatni projekt uchwały dotyczy zmian w budżecie gminy. Pan Przewodniczący odczytał proponowane zmiany. Proponuje się zmniejszenie o 100000 z przebudowy drogi bocznej Sobieskiego i przeznaczenie tych środków na rewitalizacje parku zdrojowego.  Projekt był omówiony przez P Wójta i P.Skarbnik na posiedzeniach komisji.

P.radna St.Szaganiec zwraca się do P.Wójta o zadeklarowanie, że każda zaoszczędzona kwota z innych przetargów na dogi, zostanie przeznaczona na remont ulicy bocznej od Sobieskiego.

Pani radna zwraca również uwagę, ze w proponowanym projekcie rewitalizacji parku zdrojowego za dużo jest urządzeń sportowych. Pan Wójt odpowiada, że taka deklaracje już złożył na posiedzeniach komisji, radni uznali, że park to priorytet i zgodzili się na zmiany w budżecie, wszelkie oszczędności zostaną przeznaczone na przebudowę bocznej Sobieskiego.

Pan Wójt mówi, że również jest zdania, że proponowane rozwiązania w parku to zdecydowanie za dużo boisk bo np. pojawiło się jeszcze do piłki plażowej. Park powinien być parkiem zdrojowym, parkiem wypoczynku, spokoju, rekreacji, z fontannami, kwiatami, pijalnia wód i muszlą koncertową. W Horyńcu jest przecież i boisko piłkarskie, ogólnodostępny Orlik i boiska obok, powstanie bieżnia, są boiska obok KRUS, kort obok P.Kurewicz, boisko do piłki plażowej obok remizy. Teren parku jest duży , ale i bardzo podmokły, bagnisty, koszty osuszenia bardzo duże, to co zaproponował zespół opiniujący w rewitalizacji to koszt ok.5 mln.

Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni 9 głosami ”za”, 0 przeciw i 3 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr X/51/2011 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok.

Następnie Pan Przewodniczący poprosił o przedstawienie informacji z działalności GOPS, ŚDS, GBP i prezesa spółki o kosztach utrzymania wodociągów i kanalizacji.

Przygotowane informacje radni otrzymali a odczytali kolejno: kierownik GOPS –P.K.Czerwonka, kierownik ŚDS P.M. Husiatyński, dyr. GBP – P.E.Majdan.

Informacja o kosztach utrzymania i eksploatacji wodociągów, kanalizacji sanitarnej
i oczyszczalni ścieków została odczytana przez Prezesa Spółki „Usługi Komunalne” P.M.Hatalskiego.

Pan Przewodniczący podziękował za przygotowane informacje. Radni nie zadali żadnych pytań.

 

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

Ad.1.
Wnioski i zapytania.

Pan Przewodniczący odczytał odpowiedź skierowaną do kancelarii prawnej w sprawie skargi na bezczynność  P.Wójta. Termin zakończenia przesunięty został na koniec sierpnia, sprawa wymaga dodatkowych kontroli kom.rewizyjnej i niezależnych opinii prawnych.

Pan Przewodniczący odczytał pismo- sprawozdanie z posiedzenia zespołu opiniującego rewitalizacje parku zdrojowego napisane  P.Bietkowskiego  z Fundacji Karłowskich. Pismo zawiera uwagi i sugestie dotyczące konkretnych rozwiązań w parku.

O głos poprosił P.Wójt który stwierdził, że pismo jest dla niego zaskoczeniem, że urząd pisma nie otrzymał, przypomina wszystkim, że gmina jest właścicielem parku i my zdecydujemy gdzie i co ma być. Pan Przewodniczący rady uważa, że jest to tylko nie wiążąca informacja P.Bietkowskiego.

O głos poprosił P. Marek Wiśniewski-radny powiatowy, który przedstawił informacje
z ostatniej sesji rady powiatu. Radni powiatowi zajmowali się protestem przeciwko planom likwidacji prokuratury w Lubaczowie, wysokościom unijnych dopłat dla rolników, sprawozdaniem z działalności szpitala powiatowego, spowodowania wydłużenia planowanej linii kolejowej Lublin-Horyniec do Lubaczowa.  Pan Wiśniewski podkreślił, że udało mu się zorganizować przyjazd radnych do naszej gminy. Radni ocenili stan dróg powiatowych na terenie naszej gminy, byli również w Radrużu, gdzie rozmawiano o działaniach zmierzających do wpisania cerkwi  na listę zabytków UNESCO, będzie również w cerkwi kronika z wpisami gości,  na zakończenie sesji wyjazdowej odbyło się składkowe spotkanie
w Wiśniowej Górce. Pan Wiśniewski opowiedział również o goszczeniu u siebie P.R.Korzeniowskiego o nakręceniu filmu –reklamy marki samochodu i Horyńca,
o planowanym nakręceniu filmu o Kużniewiczu.

Odpowiadając Pan Wójt porównał współprace z powiatem do ‘ o nas bez nas”, podkreślił, że czuł się bardzo niezręcznie na wczorajszej sesji rady powiatu, bo tam dopiero dowiedział się, że druga część sesji do wyjazd do naszej gminy. Uważa, ze on jako gospodarz powinien był być zaproszony wcześniej, nasi radni na pewno chętnie spotkaliby się z radnymi powiatowymi.

Pan Wiśniewki mówi, że wójt nie był obecny na sesji powiatu do końca, przewodniczący rady zapraszał wszystkich. Radni byli na drogach powiatowych, obiekt w Radrużu też jest w gestii powiatu, nikogo nie musieli informować. Zauważa, ze wójt nie zaprasza go radnego powiatowego na spotkania czy inne imprezy-„ nie po drodze jest mu z Panem Wójtem”.

Pan Wójt oświadcza, że zaproszenia na sesję wyjazdową nie otrzymał.

P.radny Mazurkiewicz prosi Wójta o spowodowanie oczyszczenia z zakrzaczeń poboczy drogi w Werchracie w stronę Niwek.

Pan Przewodniczący pyta jak rozwiązano sprawę przedłużenia świecenia lamp przy ul.Sobieskiego. Pan Wójt odpowiada, że trudno spełniać pomysły pojedynczych osób, dopiero uzgodniona z zakładem energetycznym godziny świecenia, wprowadzono plan oszczędnościowy, na każdej ulicy na pewno jest ktoś kto chciałby żeby lampy świeciły w innych godzinach. Pan Przewodniczący pyta czy wyjaśniono hałas z lamp na Orliku. Pan Wójt odpowiada, że nie wiadomo jak temat rozwiązać, lampy czasami „gwiżdżą”, przy budowie Orlika wszyscy byli powiadomieni co będzie za ich ogrodzeniem.

P.radna Serafi mówi, że osobiście była na Orliku i teraz kiedy dni są najdłuższe, lampy świeciły się już o 19, a pracownik wyjaśnił, że tak chce korzystający z kortu. Pan Wójt odpowiada, że jest to sprawa incydentalna , zostanie wyjaśniona.

 

Ad.2

Odpowiedzi na interpelacje.

Pan Przewodniczący poprosił o odpowiedzi na interpelacje radnych złożone na poprzedniej sesji.

Pan Wójt odczytał kolejno odpowiedź na interpelację P.P.Kudyby- w sprawie drogi do N.Brusna, a następnie odpowiedź P. Przewodniczącemu Rady w sprawie zatrudnienia gońca w urzędzie gminy – odpowiedzi na interpelacje stanowią załączniki do protokołu.

 

Ad.3
Zamknięcie sesji.

 

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dokonał zamknięcia obrad X Sesji Rady Gminy.

 

 

   Przewodniczący

 Rady Gminy Horyniec-Zdrój

   mgr Grzegorz Woźny

 

 

Protokołowała:                                                                                     

Joanna Styczeń

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Joanna Styczeń
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 listopada 2011 09:51
Dokument wprowadzony do BIP przez: Bogusław Hałucha
Ilość wyświetleń: 1406
02 listopada 2011 09:51 (Bogusław Hałucha) - Dodanie dokumentu.