Protokoły z sesji

Protokół XII

Protokół Nr XII/2011
 z XII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój

z dnia 30 sierpnia 2011r.

 

Obrady  odbyły się w dniu 30 sierpnia 2011r. w sali Gminnego Ośrodka Kultury
w Horyńcu-Zdroju  i trwały od godz. 15 00 do godz. 16 10.
Na stan 15 radnych w  obradach wzięło udział 14 radnych  co stanowi 93 % ustawowego składu Rady – lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

 

W obradach udział wzięli:

1. pan Ryszard Urban                        - Wójt Gminy

2. Pan Piotr Wojtyszyn          - Zastępca Wójta Gminy

3. Pani Renata Petryniak        - Skarbnik Gminy

4. Pani Joanna Styczeń          - Sekretarz Gminy

5. Sołtysi wsi.

6. Osoby zaproszone.

 

Porządek posiedzenia:

 

I. SPRAWY REGULAMINOWE

 

1.Otwarcie sesji.

2. Stwierdzenie prawomocności obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

                  4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.

5. Przyjęcie porządku obrad.

 

II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

 

                  1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.

                  2. Przyjęcie interpelacji.

3.Podjęcie uchwały w sprawach

 

            - nieodpłatnego przekazania działki na rzecz Województwa Podkarpackiego,

            - Programu Ochrony Środowiska ,

            - zaciągnięcia kredytu długoterminowego,

          - zmian w budżecie gminy Horyniec-Zdrój na 2011 rok,

            - rozpatrzenia skargi na bezczynność Wójta Gminy.

 

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

      1.Wnioski i zapytania.

      2. Odpowiedzi na interpelacje.

      3.Zamknięcie sesji.

 

 

SPRAWY REGULAMINOWE

 

Ad. 1.

            Otwarcia XII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny,  który powitał wszystkich obecnych radnych , wszystkich obecnych na sali.


Ad. 2.

            Na podstawie listy obecności – obecnych jest 14 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

 

Ad. 3

Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady.

Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.

 

 

Ad. 4

Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji. Pan Przewodniczący odczytał pismo Wójta Gminy o uzupełnienie porządku o projektu dwóch uchwał w sprawach-przekazania działki Nadleśnictwu Lubaczów  i sprzedaży działki w trybie przetargowy
w Werchracie.

Pan Przewodniczący proponuje natomiast wycofanie z porządku obrad projektu w sprawie rozpatrzenia skargi na bezczynność Wójta Gminy.

Odczytał zebranym protokoły kom.rewizyjnej sporządzone po kontrolach w temacie skargi, pismo, które zostało w dniu 30 czerwca przesłane do kancelarii adwokackiej reprezentującej skarżącego, pismo przewodniczącego kom. rewizyjnej o powołanie biegłego, poinformował zebranych o spotkaniu z P.Wójtem i poczynionych ustaleniach, które nie zostały zrealizowane. Pyta P.Wójta czy do dnia jutrzejszego jest możliwość załatwienia tej skargi, czy będzie można odpowiedzieć kancelarii, uważa, ze kancelaria może w tej sytuacji wystąpić na drogę sądową.

Pan Wójt odpowiada, ze cała sprawa i sytuacja są żenujące, ze posiedzenia kom.rewizyjnej odbyły się w maju, nie wnioskowano wówczas o powołanie biegłego, ze przez dwa miesiące nic się nie działo, wskazano imiennie prawnika, który miałby przygotować opinię.

Pan Przewodniczący proponuje, aby zakończyć dyskusje i udzielić wyjaśnień na zakończenia obrad sesji.
Radni pozytywnie przyjęli proponowane zmiany porządku obrad sesji.

 

Ad.5

Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad porządkiem – 14 radnych głosowało “za” przyjęciem porządku obrad.

 

CZĘŚĆ MERYTORYCZNA.

 

Ad.1

Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.

 P. Wójt poinformował o:

-   zakończonym przetargu na dokumentacje rewitalizacji parku-wygrała firma z Iwnicznej spod Warszawy, umowa został podpisana, prace trwają,

- zakończonym przetargu na remont ul.A.Krajowej i Legionów, wygrało Lubaczowskie Przedsiębiorstwo Drogowe,

- zakończeniu inwestycji przebudowy drogi do N.Brusna, 1.700.000 to kwota dofinansowania ze środków unijnych,

- trwających pracach na zagospodarowanie terenu wokół zalewu,

- trwającym odbiorze remontu centralnego ogrzewania w szkole w Horyńcu,

- wykonaniu „kładki” na schodach w tunelu dla rowerów, wózków i bagaży na kółkach,

- trwającym remoncie chodnika w DLU,

- zakończonym remoncie ul.Słonecznej,

- założonym wniosku o dofinansowanie upraw w lasach w Nadleśnictwie,

- złożonym wniosku na remontu dróg, m.in. drogi do Brusna ze środków na usuwanie klęsk żywiołowych,

- trwających pracach na dokumentację wykonani drogi bocznej od ul.Sobieskiego w stronę stadionu.

Pan Przewodniczący podziękował P.Wójtowi.

 

Ad.2

Interpelacje.

Nie złożono.

Pan Przewodniczący zarządził przerwę w celu omówienie przez radnych projektów uchwał wprowadzonych do porządku obrad sesji.

Projekty zostały odczytane przez P.Szaganiec, radni pozytywnie je zaopiniowali.

 

Ad.3

Podejmowanie uchwał

Pan Przewodniczący odczytał projekt pierwszej uchwały w sprawie wyrażenia zgody na  nieodpłatne przekazania nieruchomości oznaczonej jako działka nr 316/3 położonej
w Werchracie na rzecz Województwa Podkarpackiego.

O wyjaśnienia poprosił P.Wójta. Pan Wójt powiedział, że jak działka ta jest w ciągu drogi wojewódzkiej, odbyło się również zebranie wiejskie celem zaopiniowania przekazania tej działki, wyraziło pozytywną opinię, działka ma wielkość 1 ara.

Pan Dziechciarz prosi o dopisanie w uzasadnieniu kto będzie ponosił koszty przekazania, podizału. Radca prawny P.Zietek mówi, że nie jest to konieczne, bo podziału nie będzie,
a koszty notarialne ponosi przyjmujący.

Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie,  głosowano: 14”za”, przeciw 0
i wstrzymujących się 0. Radni podjęli Uchwała nr XII/55/2011 w sprawie wyrażenia zgody na  nieodpłatne przekazania nieruchomości oznaczonej jako działka nr 316/3 położonej w Werchracie na rzecz Województwa Podkarpackiego.

Następny projekt uchwały to przyjęcia programu ochrony środowiska dla Gminy Horyniec-Zdrój na lata 2008-2011 z uwzględnieniem lat 2012-2015.

O omówienie tego projektu uchwały został poproszony P.B.Hałucha, inspektor w urzędzie gminy. Pan Hałucha powiedział, ze ustawa nakłada obowiązek posiadania programu, w naszej gminie funkcjonuje od 2005r, nastąpiła zmiana przepisów i stanu faktycznego i konieczna jest nowelizacja. Gminny program musi być spójny z programem powiatu, województwa i państwa. W tych programach też wprowadzono istotne zmiany, które spowodowały konieczność zmian naszego programu, poza tym, nas przestało funkcjonować wysypisko śmieci w Horyńcu i Werchracie, zmieniły się strefy ochrony uzdrowiskowej, zaczęła obowiązywać Natura 2000. program ma pozytywna opinię wojewódzkiego sanepidu i rdoś oraz zarządu powiatu, był też przedmiotem społecznych konsultacji.

Radni nie mieli żadnych pytań. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie,  radni 14”za”, przeciw 0 i wstrzymujących się 0 podjęli- Uchwałę nr XII/56/2011 w sprawie przyjęcia programu ochrony środowiska dla Gminy Horyniec-Zdrój na lata 2008-2011
z uwzględnieniem lat 2012-2015.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. W wysokosci 1.290.000zł. O wyjasnienia został poproszona P.Skarbnik, która powiedziała, że wysokosc kredytu został zapisana w uchwale budzetowej, a lata słaty wynikają ze wskaźników WPF. Proponowany termin spłaty wynika z konieczności spełnienia wskaźników dla naszej gminy i jest jedynym kryterium tej propozycji.

Pan Przewodniczący mówi, ze na posiedzeniach komisji proponowano poprawki polegające na : lata spłaty 2012-2018 i 2012-2015. Proponuje przegłosowanie tych poprawek. Głosowano lata spłaty 2012-2018- „za” 13 głosów przy 1 wstrzymującym się. Poprawka została wprowadzona. Głosowano cała uchwałę wraz z poprawką - 14”za”, przeciw 0
i wstrzymujących się 0. Radni podjęli Uchwała nr XII/57/2011 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.

Pan Przewodniczący prosi P.Skarbnik o omówienie projektu uchwały o zmianach w budżecie gminy. Pan Skarbnik mówi, ze każda proponowana zmiana została szczegółowo omówiona i przedyskutowana na posiedzeniach komisji, prosi P. Przewodniczącego o odczytywanie projektu uchwały i będzie na bieżąco odpowiadała  na pytania radnych.

Proponowane zmiany w projekcie uchwały to: - zwiększenie dochodów o 154.385,00, zmniejszenie wydatków o 38.560,00 i zwiększenie wydatków o 192.945,00.Pan Przewodniczący odczytał kolejno wszystkie punkty zmian. Radni nie mieli żadnych pytań .

W wyniku przeprowadzonego głosowania, radni 13 głosami”za:”, 0 przeciw
i 1 wstrzymującym się podjęli Uchwałę nr XII/58/2011 w sprawie zmian w budżecie gminy Horyniec-Zdrój na 2011 rok.

Pan Przewodniczący odczytał projekt następnej uchwały o wyrażeniu zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 56/8 położonej
w Werchracie na rzecz Skarbu Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lubaczów.

Projekt omawiany był na posiedzeniach stałych komisji rady. Pan Wójt wyjaśnił, ze jest to uszczegółowienie wcześniej podjętej uchwały, z podaniem konkretnego nr działki, po dokonaniu podziału – jest to działka nr 56/8 o pow.0,6595ha.

Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni głosowali 14 głosami”za:”, 0 przeciw
i 0 wstrzymującym się – została podjęta Uchwała nr XII/59/2011 w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 56/8 położonej w Werchracie na rzecz Skarbu Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lubaczów.

Ostatni projekt uchwały to zatwierdzenie uchwały zebrania wiejskiego w Werchracie na sprzedaż nieruchomości. Zebranie wyraziło zgodę na sprzedaż działki nr 120 o pow.0,24 ha

Radna P.D.Serafin mówi, że zebranie wiejskie odbyło się w czerwcu, dlaczego tak po takim czasie jest dopiero uchwała, dlaczego nie było jej na komisjach, było dostatecznie dużo czasu, aby zapoznać się z protokołem zebrania wiejskiego, przedyskutować projekt uchwały. Radni nie mieli wiecej pytań i w wyniku głosowania podjęli 14 głosami”za:”, 0 przeciw i 0 wstrzymującym się Uchwałę nr XII/60/2011 w sprawie zatwierdzenia uchwały zebrania wiejskiego w Werchracie na sprzedaż nieruchomości.

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

 

Ad.1

Wnioski i zapytania.

Pan Przewodniczący przypomina obecnym o upływającym w dniu 15 września terminie na składanie wniosków do przyszłorocznego budżetu.

Proponuje, aby radni i sołtysi wsparli finansowo organizację tegorocznych dożynek.

Pan Przewodniczący pyta pp.Wójta czy są oszczędnosci po przetagrach na remont ul.Legionów i A.Krajowej. Tak, odpowiada P.Skarbnik ok. 10000zł.

P.Pogorzelec pyta o oświetlenie ulic, mówi, ze długie odcinki są nieoswietlone, jest ciemno. Pan wójt odpowiada, że oszczędnosci w oświetleniu będą nadal , dłuższe odcinki sa nieoświetlone bo zakład energetyczny prowadzi konserwacje oswieltlenia i wyłaczył lampy, po burzach są również problemy , ale jutro maja zostać usuniete.

P.Szawara prosi o kosze na śmieci w Werchracie, był odpust w „Buczynie” , pielgrzymi nie zostawili śmieci w lesie, ale podrzucili do prywatnych kubłów. Prosi o kosze uliczne, podobne jak stoją w Horyńcu. Pan Wójt odpowiada, że będą to koszty, w odpowiedzi na interpelację napisał, ze nie wszystkie ścieżki i ciekawe miejsca w gminie sa własnością gminy, nie możemy ponosić kosztów sprzątania działek np., nadleśnictwa.

P.Dziechciarz pyta o oznaczenie skrzyżowania w stronę Nowin, co odpowiedziano na pismo wójta? Pan ójt odpowiada, ze rozmawiał z wojewódzkim zarządem dróg, do końca tego tygodnia obiecani pisemną odpowiedź.

P.Dziechciarz pyta o oznakowanie przejazdu pod tunelem. Pan Wójt odpowiada, ze są już kupione znaki i lustro, przejazd zostanie oznakowany.

P.sołtys Kolbuszewski zwrócił uwagę na wałęsające się psy z prośba o zajęcie się tym tematem przez policje.

Pan Rejman poruszył sprawę bezpieczeństwa i zagrożeń w gminie. Pan Wójt odpowiedział, że żadnych sygnałów o zagrożeniu bezpieczeństwa nie ma. Obecny kierownik Posterunku Policji w Horyńcu również powiedział, że nie ma żadnych sygnałów i informacji o jakichkolwiek zagrożeniach.

Pan Ciećka –pracownik sanatorium zwrócił uwagę na konieczność likwidowania przeszkód architektonicznych , szczególnie w ciągach pieszych, jest to sprawa bardzo ważna w miejscowościach uzdrowiskowych.

P.Pogorzelec zapytał o możliwość wydłużenia godzin otwarcia „Orlika”. Pan Wójt odpowiedział, ze nie widzi takiej możliwości, bo są to sprawy finansowe, mogą protestować mieszkańcy, zwiększą się koszty, wakacje się skończyły, harmonogram korzystania z boiska musi zostać ułożony zgodnie z planami szkół i oczekiwaniami mieszkańców.

 

Ad.2

Odpowiedzi na interpelacje.

Pan Przewodniczący poprosił o odpowiedzi na interpelację  złożoną na poprzedniej sesji.

Pan Wójt przekazał odpowiedź na interpelację  w sprawie stanu utrzymania ścieżek dydaktycznych i pisemne odpowiedzi na zadane pytania przez radnych. – odpowiedzi stanowią załączniki do protokołu.

 

Ad.3
Zamknięcie sesji.

 

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dokonał zamknięcia obrad XII Sesji Rady Gminy.

 

 

   Przewodniczący

   Rady Gminy Horyniec-Zdrój

     mgr Grzegorz Woźny

 

 

Protokołowała:                                                                                     

Joanna Styczeń

 

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Joanna Styczeń
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 listopada 2011 09:56
Dokument wprowadzony do BIP przez: Bogusław Hałucha
Ilość wyświetleń: 1351
02 listopada 2011 09:56 (Bogusław Hałucha) - Dodanie dokumentu.