Protokoły z sesji

Protokół Nr XXVI

 

 

Protokół Nr XXXVI/2013
z XXXVI Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój
z dnia 3 grudnia 2013r.

 

Obrady  odbyły się w dniu 3 grudnia 2013r. w Świetlicy koło stadionu w Horyńcu-Zdroju i trwały od godz. 16 00 do godz. 18 30
Na stan 15 radnych w  obradach wzięło udział 14 radnych  co stanowi  93% ustawowego składu Rady – lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

 

W obradach udział wzięli:

1. Pan Ryszard Urban             - Wójt Gminy

2. Pan Piotr Wojtyszyn            - Zastępca Wójta Gminy

3. Pani Renata Petryniak         - Skarbnik Gminy

4. Pani Joanna Styczeń           - Sekretarz Gminy

5. Pan Marek Barcicki               - Radca prawny

6. Sołtysi wsi.

7. Osoby zaproszone.

 

Porządek posiedzenia:

 

I. SPRAWY REGULAMINOWE

1.Otwarcie sesji.

2. Stwierdzenie prawomocności obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.

5. Przyjęcie porządku obrad.

 

II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.

2. Przyjęcie interpelacji.

  1. Podjęcie uchwał w sprawach:

-  w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Horyniec-Zdrój,
- w sprawie ustalenia dopłaty do taryfy za dostawę wody, odprowadzenia ścieków na terenie gminy Horyniec-Zdrój na 2014 rok,
- w sprawie obniżenia ceny skupu żyta,

- w sprawie określenia wysokości podatku od nieruchomości na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2014r.,

- w sprawie opłaty uzdrowiskowej na 2014r.,

- w sprawie opłaty targowej,

- w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

 - w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki takiej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności,

- w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Horyniec-Zdrój,

- w sprawie wniesienia skargi na opinię Podkarpackiego kuratora Oświaty w Rzeszowie
w przedmiocie utworzenia Zespołu szkół w Horyńcu-Zdroju,

- w sprawie zasad wynajmowania lokali użytkowych stanowiących mienie Gminy Horyniec-Zdrój,
- w sprawie zatwierdzenia uchwały zebrania wiejskiego sołectwa Podemszczyzna na sprzedaż nieruchomości,

- w sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2013 rok.

 

 

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

      1.Wnioski i zapytania.

      2. Odpowiedzi na interpelacje.

      3. Zamknięcie sesji.



SPRAWY REGULAMINOWE

 

Ad. 1.

Otwarcia XXXVI Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny,  który powitał wszystkich obecnych radnych, sołtysów, Pana Wójta, Zastępcę Wójta, osoby zaproszone.


Ad. 2.

Na podstawie listy obecności – obecnych jest 13 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

Ad. 3

Pan Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady. Zwraca uwagę na brak zapisu w protokole jego pytania do Wójta o projekt uchwały w sprawie utworzenia zespołu szkół i deklaracji Wójta, że projekt uchwały zostanie przedstawiony radzie w październiku. Protokół zostanie uzupełniony.

 

Ad. 4

Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji. Nie zgłoszono.

 

Ad.5

Pan Przewodniczący odczytał porządek obrad sesji rady gminy i zarządził głosowanie
– radni 13 głosów „za” przyjęli porządek sesji.



CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
.

 

Ad.1

Pan Przewodniczący poprosił  Wójta o informację z przebiegu prac w okresie międzysesyjnym.

Obecnych jest 14 radnych.

Pan Wójt poinformował o :

- wykonaniu  ponad 300 metrowy odcinek drogi gminnej w Wólce Horynieckiej,

- wybudowaniu chodnika wzdłuż ul. Myśliwskiej, w przyszłym roku gmina zgłosiła do Starostwa Powiatowego chęć wykonania drugiego etapu chodnika na tej ulicy,

- wyremontowane zostały schody do przedszkola,

- ogłoszony został przetarg na wykonanie rozbudowy sieci wod-kan w Horyńcu-Zdroju, roboty powinny zakończyć się w przyszłym tygodniu.

- na ukończeniu jest również budowa oczyszczalni ścieków w Nowym Bruśnie, inwestycja ta dofinansowana jest ze środków unijnych.,

- wyłoniony został wykonawca Parku Zdrojowego. Jest to firma Erbud z Rzeszowa a całość inwestycji opiewa na prawie 10 mln złotych z czego 90% pochodzi z dofinansowania unijnego,

- Otrzymaliśmy pisemne zapewnienie z ANR w sprawie zabezpieczenia środków na budowę oczyszczalni ścieków wraz z przyłączami w Niwkach Horynieckich, dofinansowanie na poziomie 90%,

- we wrześniu w Urzędzie Gminy odbyła się kontrola z Urzędu Wojewódzkiego, kontrola nie wykazała większych uchybień,

- podpisana została umowa o współpracy pomiędzy Urzędem Gminy a Instytutem Dziedzictwa Narodowego z Warszawy. W wyniku czego złożony został wniosek do funduszu norweskiego „DoM – Dziedzictwo obok  Mnie. Wartości dziedzictwa kulturowego dla społeczności lokalnych”, dzieki czemu opracowane zostana szczegółowe analizy potrzeb oraz możliwości pozyskania środków unijnych oraz będzie możliwość promowania gminy na arenie międzynarodowej,

- w ramach projektu Podkarpacki System E-Administracji Publicznej Urząd Gminy otrzymał nowoczesny sprzęt komputerowy. Program współfinansowany jest ze środków unijnych.

 - ogłoszony został przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, nowym odbiorcą od 1 stycznia przez kolejne dwa lata będzie firma ECLER z Łaszczówki,

 -  odbyły się rozprawy sądowe, ugodowe, z mieszkańcami Wólki Horynieckiej w sprawie przyłączy kanalizacyjnych,

 - w ramach programu Jan III Sobieski, ogłoszony został przetarg na wykonanie albumów dokumentujących imprezy promocyjne w punktach węzłowych szlaku Jana III Sobieskiego.

 - wizycie w Zakładzie Gazowym w Rzeszowie ws. możliwości wybudowania sieci gazowej w przyszłym roku w Horyńcu, wszystkie formalności ze strony Gminy zostały dopełnione, w chwili obecnej czekamy na decyzję z Rzeszowa.

 - zakończyły się prace związane z MPZP obejmującym tereny wzdłuż drogi do Radruża. Ostatnie ustawowe terminy miną na początku stycznia, więc stosowna  uchwała zostanie podjęta na sesji Rady Gminy początkiem przyszłego roku,

 - otrzymaliśmy informację z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, że wniosek na mieszkanie chronione w GOPSie przeszedł ocenę formalną,

 - Uczestniczyłem w międzynarodowej konferencji z programu PLBYUA, która odbyła się we Lwowie. Z tego programu dofinansowywany jest Park Zdrojowy.

 - Kurator oświaty ponownie wydał negatywna opinię ws połączenia Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Zespół Szkół.

- w Krakowie wręczono certyfikaty UNESCO związane z wpisanie cerkwi w Radruzu na listę światowego dziedzictwa narodowego..

 

Ad.2

Pan Przewodniczący przystąpił do odczytywania projektów uchwał przygotowanych na dzisiejszą sesję. Jako pierwszy został odczytany projekt  uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Horyniec-Zdrój. Wysokość taryf to 4,12 netto/1m3 wody i 4,10 netto/ 1m3 ścieków. Radni bez uwag 12 głosami „za”
i 2 wstrzymujacych się podjęli Uchwałę nr XXXVI/222/2013 w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Horyniec-Zdrój.

Następny projekt uchwały to ustalenie dopłaty do taryfy za dostawę wody. Dopłata dla gospodarstw domowych to : 1,23 netto do 1m3 sprzedanej wody i 0,80 do 1m3 oczyszczonych i odprowadzonych ścieków. Radni bez uwag w wyniku przeprowadzonego głosowania 12 głosami „za” przy 2 wstrzymujacych się podjęli Uchwałę nr XXXVI/223/2013 w sprawie ustalenia dopłaty do taryfy za dostawę wody, odprowadzenia ścieków na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2014 rok.

Pan Przewodniczący zarządził przerwę w głosowaniu. Udzielił głosu P. , która zaapelowała o podjęcie działań, które pozwolą utrzymać linie kolejową i jeżdżący szynobus. Pani poinformowała, że od 15.12. zmienia się rozkład jazdy, szynobus nie będzie kursował tak jak do tej pory, będą ograniczenia, może być ta, że żadne środki komunikacji publicznej nie będą kursowały do Horyńca np. w dni świąteczne. Przedstawiła sytuację nierentownych połączeń, planowanych likwidacji linii kolejowych, przestarzałego taboru, korzystających z tej linii kuracjuszy, braku właściwej komunikacji w urzędzie marszałkowskim. Prosi o wystosowanie pisma do urzędu marszałkowskiego w obronie linii kolejowej.

Pani Serafin mówi, że taka sytuacja jest już z autobusami, jeżeli zamkną kolej, będziemy odcięcie od świata. Pan Przewodniczący prosi , aby radni przegłosowali konieczność wystosowania petycji. Radni jednogłośnie 14 głosami”za” przyjęli konieczność wysłania pisma-protestu w tej sprawie.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta. Propozycja Wójta to obniżenie do 57zł/1q. Radny P.Szawara powiedział, ze na wspólnym posiedzeniu komisji radni zdecydowali, że cena żyta pozostanie na poziomie tego roku tj. 55zł/1q.
Radca prawny powiedział, że samorządy utrzymują ceny żyta na niezmienionym poziomie.
Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad propozycją 55zł/1q zyta. Radni głosowali – 14 głosów „za”. Następnie głosowano całość uchwały wraz z poprawką – 12 „za” i 2 wstrzymujące się -

Uchwała nr XXXVI/224/2013 w sprawie obniżenia ceny skupu żyta.

Kolejny projekt uchwały, który został odczytany radnym  to określenie wysokości podatku od nieruchomości na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2014r. Pan Przewodniczący informuje, że radni w czasie wspólnego posiedzenia komisji omówili wysokość stawek podatku i zdecydowali o niezmienianiu ich wysokości. Proponuje przegłosowanie wysokości stawek podatku bez zmian tj. :

-od gruntów: = związanych z prowadzeniem  działalności gospodarczej  bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków od 1 m2 powierzchni-0,84zł, = pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych od 1ha powierzchni – 4,51zł,= pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie  odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego  przez organizacje pożytku  publicznego od 1m2 powierzchni – 0,38zł. Od budynków lub ich części:
= mieszkalnych od 1 mpowierzchni użytkowej – 0,69zł, = związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej  oraz od budynków mieszkalnych  lub ich części  zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej od 1m2 powierzchni użytkowej – 18 zł, = zajętych na prowadzenie  działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym od 1 m2 powierzchni użytkowej – 10,68zł, = związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń od 1 m2 powierzchni użytkowej – 4,63zł, = pozostałych w tym zajętych na prowadzenie  odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego  przez organizacje pożytku publicznego od  1 m2 powierzchni  użytkowej – 5,30zł. Od budowli (od ich wartości) – 2%.

Radni jednogłośnie 14 głosami „za” przyjęli proponowane stawki , następnie jednogłośnie 14 głosami „za” podjęli Uchwałę nr XXXVI/225/2013 w sprawie określenia wysokości podatku od nieruchomości na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2014r.

Następny projekt uchwały to wysokość opłaty uzdrowiskowej. Pani Serafin pyta, czy dyrektorzy sanatoriów zostali zaproszeni na sesję, tak zostali, a właściciele pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych-nie, sesja jest otwarta dla wszystkich. Pan Przewodniczący informuje, że propozycja Wójta to 3,30, radni zdecydowali o podniesieniu stawki do 3,40. Pani Serafin proponuje, aby była ulga dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach. Radca prawny mówi, że rada może różnicować stawkę, ale wprowadza to bałagan, liczba kuracjuszy spada, opłata jest płacona, a nigdy rada ulg nie wprowadzała. Pan Przewodniczący przeprowadza głosowanie nad propozycja radnych – 3,40 zł- radni głosowali 13 głosów „za” przy 1 wstrzymującym się, następnie głosowano całą uchwałę – 13 „za” i 1 wstrzymujący się - Uchwała nr XXXVI/226/2013 w sprawie opłaty uzdrowiskowej na 2014r.

Pan Przewodniczący odczytał zebranym projekt uchwały w sprawie opłaty targowej. Radca prawny odczytał radnym wyjaśnienia dotyczące wnoszenia opłaty targowej w związku z sugestami, aby pobierać ja np. za cały miesiąc. W ten sposób nie można robić, opłata musi być uiszczana w dniu dokonywania sprzedaży.  Pani serafin pyta jak rozwiązać problem handlu obwoźnego.  Radca odpowiada, ze sprzedający z samochodów muszą płacić codziennie.

Pan dziechciarz pyta, czy zaproponowana w uchwale wysokość inkasa 60% jest dla wszystkich. Tak, będzie motywacją dla pobierających ją. W projekcie zapisano ustalenie o wyznaczeniu inkasenta w każdym sołectwie. Pan Dziechciarz uważa, ze problemem u nas jest ściąganie tej opłaty, nie wysokość stawek, bo np. w Oleszycach handel obwoźny to 100zł. Pani Serafin jest zdania, że 27 zł za sprzedaż z samochodu to za dużo, nikt nie będzie jeździł z pieczywem. Pan sołtys Rawiak uważa, że handel obwoźny nic nie powinien płacić, bo jest dla osób starszych, na wioskach jedynym miejscem zakupów. Pani Serafin proponuje obniżenie stawek do : stoisko 10, z ręki 5 i z samochodu 5 zł. Pan przewodniczący zarządził głosowanie; radni 11 głosami „za” przy 3 wstrzymujacych się przyjeli zmiany w uchwale. Całość uchwały wraz z wprowadzonymi poprawkami radni przyjęli 12 głosami „za” przy 2 wstrzymujacych się - Uchwała nr XXXVI/227/2013 w sprawie opłaty targowej.

Kolejny projekt to uchwała sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi . Projekt został omówiony na wspólnym posiedzeniu komisji, radni zaproponowali zmianę terminu dokonywania opłaty  do 20 dnia każdego miesiąca. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Jednogłośnie – 14 głosami ‘za” radni podjęli

Uchwałę nr XXXVI/228/2013 w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Kolejna uchwała dotyczy wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki takiej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności.

Pan Przewodniczący powiedział, ze radni na komisje otrzymali trzy warianty tej uchwały. Po dyskusji i obliczeniach określono wysokość opłaty za odpady segregowane – dla 1-osobowego gospodarstwa 15zł, dla 2- więcej osobowego 25zł miesięcznie. Odpady niesegregowane odpowiednio 30 i 45zł.

Pan Wójt poprosił o głos i przedstawił radnym kolejna propozycje ustalenia opłat : 1 osoba – 12 zł

2-3 osoby - 23 zł, 4 osoby i więcej – 30 zł. Odpady niesegregowane odpowiednio : 24zł, 46zł i 60zł. Uważa, ze ta propozycja jest bardziej sprawiedliwa, że wpływy z opłat pokryją koszty gospodarki odpadami. Prosi radnych o przyjęcie tej propozycji. Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały.
W wyniku głosowania 12 głosami „za” przy 2 wstrzymujacych się radni podjęli Uchwała nr XXXVI/229/2013 w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki takiej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności.

Pan Przewodniczący przedstawił radnym projekt uchwały o wzorze deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Horyniec-Zdrój. Radni omówili projekt
w czasie posiedzenia komisji. Bez uwag,  w wyniku przeprowadzonego głosowania 13 głosami „za” przy 1 wstrzymującym się podjęli Uchwała nr XXXVI/230/2013 w sprawie wzoru deklaracji
o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Horyniec-Zdrój.
Pan Przewodniczący zapytał obecnego na sali Prezesa spółki komunalnej czy spólka będzie odbierać odpady komunalne. Pan Prezes odpowiedział, ze trwają rozmowy z firma, która wygrała przetarg czy możliwa będzie współpraca, sama spółka nie mogła brać udziału w przetargu, bo jest za słabo wyposażona.

Kolejny projekt uchwały dotyczy wniesienia skargi na opinię Podkarpackiego kuratora Oświaty
w Rzeszowie w przedmiocie utworzenia Zespołu szkół w Horyńcu-Zdroju.

Pan Dziechciarz uważa, ze negatywna opinia kuratora i skarga powinny zostać odczytane. Pan Przewodniczący jest zdania, ze opinię otrzymali wszyscy radni więc treść jest im znana. Radca prawny mówi, ze gmina wygrała I sprawę przed sądem administracyjnym, jest to inne postępowanie niż [przed sądem powszechnym, opinie kuratora nie bardzo różni się od pierwszej, nie ma potrzeby czytania wszystkiego, będzie kolejna sprawa przed sądem. Pan Woźny zacytował opinie kuratora o tym, ze kurator otrzymał nie podpisany jeden dokument. Radca prawny odpowiada, ze jest to dokładnie to samo co w p[pierwszej opinii, sytuacja niczym się nie różni od pierwszej skargi na opinie kuratora. Pan Wójt powiedział, ze w skardze położono nacisk na ustawowe obowiązki kuratora tj. nadzór pedagogiczny, nasze zmiany nie będą w tym nadzorze przeszkadzać. Pan Wójt przypomniał, że rada dwukrotnie zobowiązała go do podjęcia zmian w funkcjonowaniu naszej oświaty.

Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni 10 głosami „za” 3 przeciw i 1 wstrzymującym się podjęli Uchwałę nr XXXVI/231/2013 w sprawie wniesienia skargi na opinię Podkarpackiego kuratora Oświaty w Rzeszowie w przedmiocie utworzenia Zespołu szkół w Horyńcu-Zdroju.

Następny projekt uchwały to określenie zasad wynajmowania lokali użytkowych stanowiących mienie Gminy Horyniec-Zdrój. projekt został szczegółowo omówiony na posiedzeniu komisji, radni zawnioskowali za stawką 11 zł/m2. Przeprowadzono głosowanie nad poprawka radnych, została przyjeta jednogłośnie – 14 głosów „za”. cała Uchwała wraz z poprawką – 14 głosów „za” - Uchwała nr XXXVI/232/2013 w sprawie zasad wynajmowania lokali użytkowych stanowiących mienie Gminy Horyniec-Zdrój.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia uchwały zebrania wiejskiego sołectwa Podemszczyzna na sprzedaż nieruchomości. Nieruchomość nr 310/2 o pow. 0,3140ha położona jest w Puchaczach.. W czasie posiedzenia komisji radni zapoznali się z uchwałą zebrania wiejskiego, operatem i mapą. Bez uwag, w wyniku przeprowadzonego głosowania jednogłośnie
14 głosami „za” podjęli
Uchwała nr XXXVI/233/2013 w sprawie zatwierdzenia uchwały zebrania wiejskiego sołectwa Podemszczyzna na sprzedaż nieruchomości.

Ostatni projekt uchwały to zmiany w budżecie gminy na 2013r. Proponowane przez Wójta zmiany zostały szczegółowo omówione przez P.Skarbnik na posiedzeniu stałych komisji rady. Pan Przewodniczący odczytał projekt. Proponowane zmiany to zwiększenie dochodów o 4820,00, zmniejszenie wydatków o 122318,00 i zwiększenie wydatków o 127138,00zł.

Radna P.Serafin zapytała dyrektora GOK jaka modernizacja jest planowana. Pan dyrektor odpowiedział, że modernizację planuje się etapowo, obejmować będzie wymianę stolarki,  przebudowę wc z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych, przebudowę schodów, porzeszenie chodnika przed GOK, budowę podjazdu dla niepełnosprawnych, adaptację pomieszczeń w piwnicach oraz przy balkonie, wymianę instalacji.
Zastępca Wójta dodał, że w 2014r. rozpocznie się nowy etap finansowania z unii, będzie można pozyskać środki i z tych środków planuje się wykonać szeroką modernizację GOK.

W wyniku przeprowadzonego głosowania - 14 głosami „za”- radni podjęli Uchwałę nr XXXVI/234/2013  w sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2013 rok.

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA.

Ad.1

Wnioski i zapytania.

Pan Przewodniczący odczytał pismo dotyczące planowanego podziału i zamiany działki oraz poniesionych w związku z tym kosztów. Pan Wójt wyjaśnił, ze sprawa dotyczy wspólnoty mieszkaniowej Stokrotka, dojazdu do ich bloku oraz bloku nr 16. Wspólnota wykonała za swoje środki drogę dojazdowa, w jej części jest działka gminna, w czasie, gdy wykonywano nawierzchnię dróg na osiedlu, wykonanie tej drogi ze środków ANR było niemożliwe, ze względu na niewytyczenie drogi oraz to, ze działka nie jest własnością gminy. Wspólnota chce dokonać zamiany dziełek z gmina, oraz oczekuje zwrotu części nakładów za wykonaną nawierzchnię asfaltową. Wójt informuję radę , aby wyraziła zgodę i zabezpieczyła w przyszłości niezbędne środki w budżecie. Radni 12 głosami”za” przy 2 wstrzymujacych się pozytywnie zaopiniowali wniosek Wójta.

Pan Przewodniczący odczytał pismo Koła Gospodyń Wiejskich w Horyńcu-Zdroju ul. Zdrojowa 69, podpisane przez przewodnicząca koła.. Pani Przewodnicząca wnioskuje o ustalenie warunków i zasad korzystania z świetlicy wiejskiej w Horyńcu oraz wnioskuje o udostępnienie informacji w trybie przepisów o dostępie do informacji publicznej.

Pan Wójt mówi, ze jest zdziwiony wnioskiem, nieobecnością wnioskodawczyni,  zasady korzystania zostały ustalone i funkcjonują.
Z pomieszczeń w tym budynku korzystają wszyscy zainteresowani, każdy może się tu spotykać
i pracować, nie ma sporów, wszyscy się mieszczą. Wyjaśnił, że budynek ten nie funkcjonuje jako świetlica wiejska, nie można czerpać korzyści z wynajmu przez 5 lat. Koło gospodyń z Horyńca działa najmniej prężenie.

Radca prawny powiedział, że rada może ustalić regulamin korzystania ze świetlic wiejskich na terenie gminy. Radna P.Zaborniak mówi, ze w piśmie napisano nieprawdę, bo warcabiści trenują w GOK.

Radna P.Serafin mówi, że działające tu stowarzyszenia i organizacje korzystają ze swoich pomieszczeń zgodnie. Radna P.Szaganiec mówi, ze koło nie ma miejsca na przechowywanie sprzętu agd.

Radna prawny uważa, ze pismo powinno być przekazane Wójtowi, który udzieli odpowiedzi. Pan Przewodniczący przekazał pismo P.Wójtowi.

Pan Przewodniczący odczytał pismo Rodziców Punktu Przedszkolnego w Horyńcu-Zdroju ul.Zdrojowa 69 w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na remont, poprawę warunków w pomieszczeniach punktu przedszkolnego oraz wydłużenie czasu pracy.

Pan Wójt wyjaśnił, ze temat ten jest zawsze aktualny i problematyczny, warunki  zostały dopuszczone przez wszystkie służby, nie jest to przedszkole, a punkt przedszkolny, nie ma zagrożeń dla dzieci, punkt od dwóch lat jest prowadzony wspólnie z fundacją, zamiar utworzenia zespołu szkół i punktu edukacji wczesnoszkolnej rozwiązałby ten problem, środki finansowe na poprawę warunków zawsze mogą być zabezpieczone w budżecie.

Pan Przewodniczący obrad udzielił głosu P.M.Wiśniewskiemu-radnemu powiatowemu. Pan radny przedstawił zebranym sprawę wspólnej modernizacji drogi powiatowej do Nowin, wymianę korespondencji między Wójtem Gminy  a  P.Starostą. Podziękował P.G.Ciećka za zaangażowanie
z nagłośnieniu plebiscytu internetowego na najciekawsze miejsca Podkarpacia, dzięki któremu cerkiew w Radrużu zajęła 10 miejsce. Omówił odbyte forum dotyczące uzdrowiska, podkreślił małą frekwencję radnych i sołtysów, podziękował KGW z Radruża za przygotowany catering. Przedstawił planowane zasady funkcjonowania Osady Kresowej w Baszni, zaprosił do współpracy wszystkich chętnych. Materiały przygotowane przez P.Wiśniewskiego stanowią załącznik do protokołu.

Odpowiadając P.Wójt powiedział, ze w jego ocenie sprawa wspólnej modernizacji tej drogi wygląda inaczej, a pismo, które zostało wysłane do starostwa było wnioskiem o wspólną realizację tego zadnia, niestety starosta odpowiedział nam negatywnie, a później zarząd powiatu podjął trzy uchwały o wspólnych zadaniach z trzema innymi samorządami.

Radna P.D.Serafin zwróciła się do Wójta z prośbą o podjęcie raz jeszcze wspólnych działań związanych z gazyfikacją Horyńca, prosi o wspólny wyjazd, rozmowy w dyrekcji PGNiG, przekonanie ich o celowości tej inwestycji, zawiezienie podpisów na zgodach mieszkańców osiedla przy ul.Sobieskiego, pyta, czy prawda jest, że gazociąg zapanowano tylko do sklepu przy ul.Sobieskiego. Pan Wójt odpowiada, że nie jest to prawda, gazociąg jest planowany na całej ul.Sobieskiego. Pan Wójt bardzo dziękuję P.Serafin za zaangażowanie, poświęcony czas tej sprawie. Mówi, ze zostanie ustalony termin i wyjazd jak największej delegacji jest konieczny, gazownicy ciągle szukają opłacalności tej inwestycji.

Pan radny T.Dziechciarz w imieniu własnym i mieszkańców ul.Myśliwskiej dziękuję za wykonany chodnik, który bardzo poprawiał bezpieczeństwo , prosi o kontynuowanie budowy kolejnego odcinak chodnika w przyszłym roku.

Radny P.R.Szawara pyta Wójta o cenę tłucznia do napraawy dróg. Pan Wójt odpowiada, ze zależy od frakcji kamienia. Pan radny informuje, że jest dostawca tłucznia, którego ceny są konkurencyjne. Pan Wójt odpowiada, że po spełnieniu wymogów z ustawy może on być dostawcą tłucznia dla nas.

Sołtys P.B.Stopa pyta, czy radni mogą głosować imiennie, mieszkańcy chcieliby wiedzieć, jak głosuje ich radny. Pan Przewodniczący odpowiada, ze tak, ale przed każdym głosowaniem radni musza w głosowaniu podjąć taką decyzje. Pan sołtys porusza jeszcze sprawę szatni w gimnazjum, prosi radnego P.Dziechciarz, aby przedstawił sprawę. Pan radny odpowiada, że nieobecny jest już dyrektor gimnazjum, a to on powinien wyjaśnić sprawę.

 

Ad.2.
Odpowiedzi na interpelacje. Nie było.

 

Ad.3

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i  zamknął obrady XXXVI Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój.

 

 

Przewodniczący

Rady Gminy Horyniec-Zdrój
mgr Grzegorz Woźny

 

Protokołowała:                                                                                

Joanna Styczeń

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 stycznia 2014 11:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 1611
16 stycznia 2014 11:25 (Piotr Wojtyszyn) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
16 stycznia 2014 11:24 (Piotr Wojtyszyn) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)