Protokół Nr XLIII/2014
z XLIII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój
z dnia 13 sierpnia 2014r.
Obrady odbyły się w dniu 13 sierpnia 2014r. w Świetlicy koło stadionu w Horyńcu-Zdroju i trwały od godz. 14 00 do godz. 14 30.
Na stan 15 radnych w obradach wzięło udział 13 radnych co stanowi 86 % ustawowego składu Rady – lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
W obradach udział wzięli:
1. Pan Ryszard Urban - Wójt Gminy
2. Pan Piotr Wojtyszyn - Zastępca Wójt Gminy
3. Pani Renata Petryniak - Skarbnik Gminy
4. Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy
5. Sołtysi wsi
6. Osoby zaproszone.
Porządek posiedzenia:
I. SPRAWY REGULAMINOWE
1.Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.
5. Przyjęcie porządku obrad.
II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.
2. Przyjęcie interpelacji.
3.Podjęcie uchwał w sprawach:
- zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2014 rok,
- zagwarantowania środków w budżecie Gminy Horyniec-zdrój na 2015 rok,
- upoważnienia Wójta Gminy Horyniec-Zdrój do zaciągnięcia zobowiązania finansowego na 2015r.
na realizację zadania pn. „Zwiększenie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej w Gminie Horyniec-Zdrój”,
- rozpatrzenia skarg na bezczynność Wójta Gminy Horyniec-Zdrój.
III. CZĘŚĆ KOŃCOWA
1.Wnioski i zapytania.
2. Odpowiedzi na interpelacje.
3. Zamknięcie sesji.
SPRAWY REGULAMINOWE
Ad. 1.
Otwarcia XLIII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny, który powitał wszystkich obecnych radnych, Pana Wójta, pracowników urzędu, osoby zaproszone.
Ad. 2.
Na podstawie listy obecności – obecnych jest 13 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.
Ad. 3
Pan Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady.
Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.
Ad. 4
Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji. Odczytał wniosek Wójta Gminy w sprawie wprowadzenia do porządku obrad projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie zadań z zakresu właściwości Powiatu Lubaczowskiego i udzielenia upoważnienia Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój.
Radni przyjęli uzupełnienie porządku sesji jednogłośnie.
Ad.5
Pan Przewodniczący odczytał porządek obrad sesji Rady Gminy i zarządził głosowanie – radni 13 głosami „za” przyjęli porządek sesji.
CZĘŚĆ MERYTORYCZNA.
Ad.1
Pan Przewodniczący poprosił Wójta o informację z przebiegu prac w okresie międzysesyjnym.
Pan Wójt poinformował o:
- wykonaniu remontów dróg gminnych w Nowinach Horynieckich oraz Świdnicy, droga w Świdnicy wykonana została w ramach usuwania klęsk żywiołowychz 80% dofinansowaniem,
- zakończyła się również inwestycja dofinansowana ze środków PROW tj przebudowa trybun
i ogrodzenia na stadionie sportowym, ze względu na opóźnienia w wykonaniu wykonawca zapłaci gminie kary umowne,
- w trakcie realizacji są dwie inwestycje kanalizacyjne tj Nowe Brusno – budowa sieci kanalizacji sanitarnej II etap dofinansowany ze środków PROW oraz Niwki Horynieckie – budowa oczyszczalni wraz z siecią kanalizacyjną,
- w trakcie realizacji są roboty budowlane na świetlicy wiejskiej w Werchracie, na chwilę obecna prace postępują zgodnie z harmonogramem, inwestycja dofinansowana jest ze środków PROW,
- w tym tygodniu złożony zostanie pierwszy wniosek o płatność oraz rozliczenie zaliczki na Park Zdrojowy – rozliczana kwota po stronie polskiej i ukraińskiej to ponad 3 mln zł.,
- w trakcie rozpatrywania jest wniosek na budowę oczyszczalni ścieków, kanalizację i wodociąg w miejscowości Prusie i Werchrata – w zeszłym tygodniu gmina złożyła wyjaśnienia do wniosku, kwota dofinansowania to ponad 2 mln zł.,
- wybrany został wykonawca budowy masztu telekomunikacyjnego w ramach projektu Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w gminie Horyniec-Zdrój, projekt w całość finansowany jest ze środków zewnętrznych,
Na salę obrad wszedł funkcjonariusz Policji i poprosił Pana Wójta o wyjście na zewnątrz. Pan Przewodniczący zarządził przerwę. Po powrocie Pan Wójt dokończył informację o przebiegu prac w okresie międzysesyjnym :
- odbyło się spotkanie w sprawie karty turysty w ramach projektu Szlak Jana II Sobieskiego.
W spotkaniu uczestniczyli potencjalni partnerzy z terenu gminy Horyniec-Zdrój, którzy wezmą udział w programie. Karta turysty będzie działać na zasadzie programu lojalnościowego, a przedsiębiorcy biorący udział w projekcie będą posiadać specjalne oznaczenia na swoich siedzibach.
- otrzymaliśmy środki na modernizacje monitoringu, środki pochodzą z PZU.
- odbyło się spotkanie się z dyrektorem Ryszardem Tarnawskim z Zakładu Gazowego z Rzeszowa ws rozpoczęcia realizacji inwestycji polegającej na budowie sieci gazowej w m. Horyniec-Zdrój. W przyszłym tygodniu rozpoczniemy przepisywanie umów na wejście w tren. Umowy te są niezbędne do zrobienia cesji pozwolenia budowlanego na zakład gazowy. Przypuszczalny termin rozpoczęcia inwestycji to wiosna przyszłego roku.
- gmina otrzymała 140 tys zł. promesy od wojewody na odbudowę drogi bocznej ul. Sobieskiego. Drogę tą należy wykonać jeszcze w tym roku.
- wspólnie z Nadleśnictwem wyremontowany został odcinek drogi gminnej w Werchracie (odcinek na wjeździe drogi prowadzącej do Nowin i Brusna).
- podpisana została umowa na wykonanie odcinka drogi gminnej w sołectwie Podemszczyzna.
- zawarto porozumienie ze Starostwem Powiatowym ws przejęcia drogi do Nowin Horynieckich, dzięki czemu możliwe będzie złożenie wniosku o dofinansowanie na ta drogę w proporcjach finansowych 50% wojewoda, 25% starosta i 25 % gmina. W przypadku otrzymania dofinansowania realizacja nastąpi na wiosnę 2015 roku.
- wydarzenia kulturalne:
Ad. 2
Przyjęcie interpelacji. Nie złożono.
Ad. 3
Podejmowanie uchwał.
Pan Przewodniczący odczytał projekt pierwszej uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2014 rok. Projekt został szczegółowo omówiony przez Pana Wójt i Panią Skarbnik na posiedzeniu komisji. Proponowane zmiany to : - zwiększenie dochodów o 286 420,00; zmniejszenie wydatków o 7,72; zwiększenie wydatków o kwotę 286 427,71; w § 2 zmienia się również klasyfikacje budżetową w załączniku do Uchwały nr XL/262/2014.
Radni bez zapytań i uwag, jednogłośnie 13 głosami „za” podjęli Uchwałę nr XLIII/276/2014 w sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2014 rok.
Kolejny projekt to zagwarantowania środków w budżecie Gminy Horyniec-zdrój na 2015 rok. Wysokość środków to 1 589 715,oo na termomodernizacje budynków użyteczności publicznej. Projekt był omówiony na posiedzeniu komisji. Radni nie mili pytań, w wyniku głosowania 13 głosami „za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr XLIII/277/2014 w sprawie zagwarantowania środków w budżecie Gminy Horyniec-zdrój na 2015 rok.
Pan Wójt został poproszony o wyjście z sali obrad prze funkcjonariusza Policji w sprawie służbowej.
Pan Przewodniczący odczytał następny projekt uchwały w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Horyniec-Zdrój do zaciągnięcia zobowiązania finansowego na 2015r. na realizację zadania pn. „Zwiększenie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej w Gminie Horyniec-Zdrój”. Projekt został szczegółowo przedstawiony na posiedzeniu komisji, określa on upoważnienie dla Wójta, wysokość zobowiązania, warunki spłaty. W wyniku przeprowadzonego głosowania, radni jednogłośnie 13 głosami „za” podjęli Uchwałę nr XLIII/278/2014 w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Horyniec-Zdrój do zaciągnięcia zobowiązania finansowego na 2015r. na realizację zadania pn. „Zwiększenie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej w Gminie Horyniec-Zdrój”.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skarg na bezczynność Wójta Gminy Horyniec-Zdrój.
Pan Wójt wyjaśnił, że w dniu dzisiejszym specjalistyczna firma odebrała eternit.
Pan Przewodniczący uważa, że komisja na pierwszym posiedzeniu powinna zażądać dokumentu potwierdzającego odbiór eternitu, sprawa ciągnie się od 2008r, skoro z tego rok jest protokół z wymiany dachu na przystanku autobusowym.
Pani Szaganiec mówi, ze na pierwszym posiedzeniu byli pracownicy urzędu, ale nieprzygotowani do udzielania wyjaśnień, nikt nic nie wiedział, nie było żadnych dokumentów, komisja zebrała się jeszcze dwa razy, aby wszystko wyjaśnić, pracownicy urzędu szukali eternitu w lesie, skarżący nie chce udzielić żadnych wyjaśnień, ani wskazać miejsca , w którym wykonał zdjęcia.
Pan Przewodniczący mówi, że tylko dokument potwierdzający odbiór eternitu wyjaśnia cała sprawę,dokumentu tego nie ma.
Protokoły z posiedzeń doraźnej komisji zostały odczytane w czasie posiedzenia stałych komisji rady.
Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie- czy skarga jest zasadna? - radni głosowali : „za” – 4, przeciw – 5, wstrzymujących się – 2 – skarga jest bezzasadna – Uchwała nr XLIII/279/2014 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Horyniec-Zdrój.
Ostatni projekt uchwały, który został odczytany radnym to wyrażenie zgody na przejęcie zadań z zakresu właściwości Powiatu Lubaczowskiego i udzielenia upoważnienia Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój.
Radny P.T.Dziechciarz pyta, czy obowiązki i koszty utrzymania tej drogi pozostaną po stronie starostwa, czy takie zapis nie powinien być w uchwale? Pan Wójt odpowiada, że tak, zapis taki będzie w umowie ze starostą. W wyniku głosowania jednogłośnie 13 głosami”za” radni podjęli Uchwałę nr XLIII/280/2014 w sprawie wyrażenie zgody na przejęcie zadań z zakresu właściwości Powiatu Lubaczowskiego i udzielenia upoważnienia Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój.
Zakończono podejmowanie uchwał.
CZĘŚĆ KOŃCOWA.
Ad.1
Wnioski i zapytania.
Pan sołtys E.Kolbuszewski podziękował P.Wójtowi za
Pan Wójt zaprosił sołtysów i radnych do wspólnej organizacji tegorocznych dożynek, które odbędą się 7 września w Horyńcu-Zdroju.
Ad.2.
Odpowiedzi na interpelacje. Nie było.
Ad.3
Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i zamknął obrady XLIII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój.
Przewodniczący
Rady Gminy Horyniec-Zdrój
mgr Grzegorz Woźny
Protokołowała:
Joanna Styczeń
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Horyniec-Zdrój