Protokoły z sesji

Protokół Nr VII.2015

Protokół Nr VII.2015
z VII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój
z dnia 30 kwietnia 2015r.

 

Obrady  odbyły się w dniu 30 kwietnia 2015r. w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Horyńcu-Zdroju  i trwały od godz. 16 00 do godz. 17 45. Na stan 15 radnych w  obradach wzięło udział 15 radnych  co stanowi 100 % ustawowego składu Rady– lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

 

W obradach udział wzięli:

1. Pan Robert Serkis               - Wójt Gminy

2. Pan Janusz Wużyński         - Zastępca Wójta Gminy

3. Pani Renata Petryniak         - Skarbnik Gminy

4. Pan Piotr Wojtyszyn             - Sekretarz Gminy

5. Sołtysi wsi.

6. Osoby zaproszone.

 

Porządek posiedzenia:

 

I          SPRAWY REGULAMINOWE

1.  Otwarcie sesji.

2.  Stwierdzenie prawomocności obrad.

3.  Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.  Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.

5.  Przyjęcie porządku obrad.

II         CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.

2. Przyjęcie interpelacji.

3. Podjęcie uchwał w sprawach:

- uchwalenia „Programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie Gminy Horyniec-Zdrój w 2015 roku”

- przystąpienia Gminy Horyniec-Zdrój do Lokalnej Grupy Działania „Rozwój Ziemi Lubaczowskiej” w perspektywie finansowania na lata 2014-2020,

- wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości nr 408 obręb Werchrata miejscowość Werchrata na okres 10 lat,
- zatwierdzenia uchwały zebrania wiejskiego sołectwa polanka Horyniecka na sprzedaż nieruchomości,

- wyrażenia zgody na przejecie zadań z zakresu właściwości Powiatu Lubaczowskiego i udzielenia upoważnienia Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój,

- utworzenia sołectwa Puchacze,

- zmiany Uchwały Nr XXIII/167/09 Rady Gminy w Horyńcu-Zdroju z dnia 13 marca 2009 r.
w sprawie ustalenia Regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy  oraz wysokość i warunki wypłacania innych  składników wynagrodzenia wynikających ze stosunku pracy, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, tryb i kryteria przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnego funduszu nagród za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze, a także wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania,

- zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiary godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkołach prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój,

- zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2015 rok.

 

III       CZĘŚĆ KOŃCOWA

1. Wnioski i zapytania.
2. Informacja z prac Rady Powiatu
3. Odpowiedzi na interpelacje.
4. Zamknięcie sesji.                           

 

 

SPRAWY REGULAMINOWE

 

Ad. 1.

Otwarcia VII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny,  który powitał wszystkich obecnych radnych, Pan Wójta , pracowników urzędu gminy, wszystkich obecnych na sali.


Ad. 2.

Na podstawie listy obecności – obecnych jest 15 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

 

Ad. 3

Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady.
Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.

 

Ad. 4

Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji.
Pan Wójta wnosi o wprowadzenia do porządku obrad  sesji projektów uchwał w sprawach: - zmiany uchwały Rady Gminy Horyniec-Zdrój nr XXXVI/232/2013 z dnia 3 grudnia 2013r. w sprawie zasad wynajmowania lokali użytkowych stanowiących mienie Gminy Horyniec-Zdrój oraz zmian
w Wieloletniej Prognozie Finansowej.

Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni jednogłośnie uzupełnili porządek obrad sesji.

Ad.5

Pan Przewodniczący odczytał porządek obrad sesji wraz ze zmianami, który został przyjęty jednogłośnie – 15 głosów „za”.

 

CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

 

Ad.1

Pan Wójt przedstawił informację o realizacji zadań w okresie międzysesyjnym:
- została podpisana umowa z wykonawca na termodernizację budynków komunalnych w gminie, prace rozpoczną się w maju,

- po przetargu podpisano umowy na remont dróg w Dziewięcierzu Moczarach i Werchracie z środków na usuwanie klęsk żywiołowych,

- zostanie złożony wniosek na wpisanie do rejestru zabytków konserwatora wojewódzkiego cerkwiska w Moczarach i starej chaty krytej strzecha w Wólce Horynieckiej,

- w maju rozpoczną się od Polanki Horynieckiej prace bodowy tras rowerowych na terenie naszej gminy ,

- trwają prace projektowe nad zmianą trasy gazociągu,

- w drugim półroczu rozpoczną się prace modernizacyjne drogi powiatowej do Nowin Horynieckich w ramach tzw. „schetynówek”, kolejną droga będzie droga przez Podemszczyznę

- trwają spotkania z projektantem w sprawie budowy świetlic wiejskich w Świdnicy, Podemszczyźnie, Puchaczach,

- trwają prace porządkujące i oznakowania szlaków turystycznych,

- będą wykonane prace remontowe na stadionie,

- odbyły się spotkania :
- ws. utworzenia nowego LGD w Lubaczowie,
- w Rzeszowie poświęcone promocji Roztocza,
- w Rymanowie o pozyskiwaniu środków z RPO przez gminy uzdrowiskowe,
- w Zamościu w sprawie funkcjonowania połączeń kolejowych,
- w Rzeszowie w sprawie środków z PROW Prosumnet na panele fotowoltaiczne.

Pytań do P.Wójta nie było. Pan Przewodniczący podziękował P.Wójtowi za informacje.

 

Ad.2

Interpelacji nie zgłoszono.

 

Ad.3

Podejmowanie uchwał.

Pan Przewodniczący doczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie Gminy Horyniec-Zdrój w 2015 roku”. Projekt był omówiony na posiedzeniach komisji. Radni bez pytań i uwag, w wyniku przeprowadzonego głosowania 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr VII.41.2015 w sprawie „Programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie Gminy Horyniec-Zdrój w 2015 roku”.

Kolejny projekt uchwały to przystąpienia Gminy Horyniec-Zdrój do Lokalnej Grupy Działania „Rozwój Ziemi Lubaczowskiej” w perspektywie finansowania na lata 2014-2020. Bez uwag i pytań, radni jednogłośnie 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr VII.42.2015 w sprawie przystąpienia Gminy Horyniec-Zdrój do Lokalnej Grupy Działania „Rozwój Ziemi Lubaczowskiej”
w perspektywie finansowania na lata 2014-2020.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Horyniec-Zdrój nr XXXVI/232/2013 z dnia 3 grudnia 2013r. w sprawie zasad wynajmowania lokali użytkowych stanowiących mienie Gminy Horyniec-Zdrój. Projekt omówiono w czasie posiedzeń stałych komisji rady. W wyniku głosowania radni 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr VII.43.2015 w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Horyniec-Zdrój nr XXXVI/232/2013 z dnia 3 grudnia 2013r.
w sprawie zasad wynajmowania lokali użytkowych stanowiących mienie Gminy Horyniec-Zdrój.
Następny projekt uchwały to zatwierdzenie uchwały zebrania wiejskiego sołectwa polanka Horyniecka na sprzedaż nieruchomości. Sprzedaż dotyczy działki nr 503 o pow. 0,75 ha w trybie przetargu ustnego nieograniczonego. Radni 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr VII.44.2015
w sprawie zatwierdzenia uchwały zebrania wiejskiego sołectwa Polanka Horyniecka na sprzedaż nieruchomości.

Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przejecie zadań z zakresu właściwości Powiatu Lubaczowskiego i udzielenia upoważnienia Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój. Zarządzanie droga powiatową dotyczy drogi 1645R Płazów-Podemszczyzna. Projekt został omówiony na posiedzeniach komisji. Radni bez uwag, jednogłośnie podjęli Uchwałę nr VII.45.2015 w sprawie wyrażenia zgody na przejecie zadań z zakresu właściwości Powiatu Lubaczowskiego i udzielenia upoważnienia Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia sołectwa Puchacze. Projekt uchwały wraz z mapą przebiegu granic nowego sołectwa został omówiony w czasie posiedzeń komisji. Radni nie mieli uwag. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie, w wyniku którego radni 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr VII.46.2015 i utworzyli sołectwo Puchacze.

Pan Przewodniczący odczytał radnym projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIII/167/09 Rady Gminy w Horyńcu-Zdroju z dnia 13 marca 2009 r. w sprawie ustalenia Regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy  oraz wysokość i warunki wypłacania innych  składników wynagrodzenia wynikających ze stosunku pracy, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, tryb i kryteria przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnego funduszu nagród za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze, a także wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania. Pan Przewodniczący prosi o dyskusje.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIII/167/09 Rady Gminy w Horyńcu-Zdroju z dnia 13 marca 2009 r. w sprawie ustalenia Regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy  oraz wysokość i warunki wypłacania innych  składników wynagrodzenia wynikających ze stosunku pracy, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, tryb i kryteria przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnego funduszu nagród za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze, a także wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania. Projekt był omówiony na posiedzeniu komisji. Pan Przewodniczący prosi o uwagi, pytania. Radnie nie wnieśli. W wyniku przeprowadzonego głosowania radni 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr VII.47.2015 zmiany Uchwały Nr XXIII/167/09 Rady Gminy w Horyńcu-Zdroju z dnia 13 marca 2009 r. w sprawie ustalenia Regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy  oraz wysokość i warunki wypłacania innych  składników wynagrodzenia wynikających ze stosunku pracy, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, tryb i kryteria przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnego funduszu nagród za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze, a także wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania.

Kolejny projekt odczytany przez Pana Przewodniczącego dotyczy zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiary godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkołach prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój. W czasie posiedzeń stałych komisji rady projekt został szczegółowo omówiony i skonsultowany przez nauczycieli, związki zawodowe, dyrektorów szkół. Radni nie wnieśli żadnych dodatkowych propozycji zmian. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie, w wyniku którego 15 głosami „za” radni podjęli Uchwałę nr VII.48.2015 w sprawie zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiary godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkołach prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój.
Kolejny projekt uchwały to zmiany w budżecie gminy. Proponowane i omówione na komisjach zmiany to: zwiększenie dochodów o 39.240,00, zmniejszenie wydatków o 50.000,00 i zwiększenie wydatków o 89.240,00. Radni nie zaproponowali żadnych dodatkowych zmian. Przeprowadzono głosowanie. Radni jednogłośnie 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr VII.49.2015 w sprawie zmian w budżecie gminy Horyniec-Zdrój na 2015 rok.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt kolejnej uchwały w sprawie w sprawie zmian w WPF Gminy Horyniec-Zdrój. Wymagane zmiany zostały szczegółowo omówione przez P. Skarbnik na posiedzeniach komisji. Radni nie mieli żadnych uwag  i jednogłośnie podjęli Uchwałę nr VII.50.2015 w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Horyniec-Zdrój.

Ostatni projekt uchwały to wyrażenie zgody na wydzierżawienie nieruchomości nr 408 obręb Werchrata miejscowość Werchrata o pow. 0.20ha na okres 10 lat. Radni jednogłośnie wyrazili zgodę – Uchwała nr VII.51.2015 w sprawie wydzierżawienie nieruchomości nr 408 obręb Werchrata miejscowość Werchrata na okres 10 lat.

Zakończono podejmowanie uchwał.

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

Ad.1
Wnioski i zapytania.
Pan K.Woźny prosi, aby projekty uchwał i inne materiały dla radnych były przygotowane zgodnie
z §47 Statutu Gminy.
Pan radny wnioskuje również o wymianę oświetlenia w tunelu i pomalowanie ścian tunelu, zwrócił również uwagę na konieczność naprawy pomostów w parku i remontu drugiego tunelu, bo dopadający tynk jest niebezpieczny dla przejeżdżających samochodów. Pan Wójt odpowiedział, że bieżących prac do wykonania jest dużo, a pracuje tylko 3 pracowników interwencyjnych, jak będą środki wszystko zostanie naprawione. Tunel wzdłuż ulicy nie jest własnością gminy, zdaniem PKP  nie jest przejazd drogowy. Natomiast wykonawca parku w ramach gwarancji usterki będzie usuwał, naglącą sprawą jest odwodnienie parku , którego w ogóle nie było w projekcie, szacunkowy koszt to 80-100.000,
70 usterek wskazano przy warunkowym odbiorze parku , do końca czerwca usterki mają zostać usunięte.
Pan Przewodniczący pyta o aleję w parku wzdłuż rzeki, gdzie pobocza zostały spalone środkiem chemicznym. Pan Wójt odpowiada, że sprawa jest do wyjaśnienia.
P.St. Szaganiec pyta o dojazd do bloku nr 16. Pan Wójt odpowiada, że sprawa jest cały czas uzgadniana, trwają rozmowy ze Wspólnota mieszkańców Stokrotka, właścicielem działki.
Radna P. B.Jóźwik-Przednowek wnioskuje o remont w przyszłym roku drogi polnej od ulicy A.Krajowej w stronę leśniczówki, do drogi wojewódzkiej z funduszu sołeckiego lub środków na remont dróg rolnych.

Ad.2
Informacja z prac Rady Powiatu.

Informację przedstawiła zebranym na sesji radna Rady Powiatu Lubaczowskiego P.Dorota Rachwalik.

Pani radna poinformowała o :

- braku w inwentaryzacji azbestu na terenie naszej  gminy rur wodociągowych i propozycji zwrócenia się do ANR o pozyskanie środków na ich wymianę,

- pracach prowadzonych prze Muzeum Kresów przy remoncie cerkwi w Nowym Bruśnie,
w ubr. zainwestowano 179.000zł, w tym roku zaplanowane jest to wykorzystania 100.000zł,

- Powiatowe Centrum Kultury zwróciło się o biuletynu

- współpracy powiatu z organizacjami pozarządowymi w sprawie pozyskiwania środków unijnych
w tzw. projektach miękkich,

- powiatowy zarząd dróg po przetargowych oszczędnościach w remoncie drogi do Nowin Horynieckich planuje remont drogi powiatowej w Radruża,

- Powiatowy Urząd Pracy ma w dyspozycji środki finansowe dla ludzi młodych do 30 roku życia na promocję zatrudnienia, można składać wnioski,

- wspólnie z Zastępcą  Wójta i spółką lekarska Kormed udało się otworzyć weekendowy punkt zabiegowy w Horyńcu, czynny w godzinach 8.oo-10.oo

- zaplanowane jest na 5 czerwca wspólne z Wójtem Gminy spotkanie z młodzieżą.

Pan Przewodniczący Rady podziękował za przekazane informacje.


Ad.3
Odpowiedzi na interpelacje.  Nie było.

 

Ad.4                  

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dokonał zamknięcia obrad VII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój.

 

   Przewodniczący

Rady Gminy Horyniec-Zdrój
     mgr Grzegorz Woźny

Protokołował:                                                                                       

Zygmunt Juzwa

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 września 2015 08:12
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Hejnowicz
Ilość wyświetleń: 915
10 września 2015 08:17 (Mateusz Hejnowicz) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 września 2015 08:13 (Mateusz Hejnowicz) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 września 2015 08:12 (Mateusz Hejnowicz) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)