Protokoły z sesji

Protokół Nr XLIV.2018

Protokół Nr XLIV.2018
z XLIV Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój
z dnia 17 maja 2018r.

 

Obrady  odbyły się w dniu 17 maja 2018r. w Świetlicy koło stadionu w Horyńcu-Zdroju i trwały od godz. 1600 do godz.1700 .

Na stan 15 radnych w  obradach wzięło udział 15 radnych – lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

 

 

W obradach udział wzięli:

1. Pan Robert Serkis                           - Wójt Gminy

2. Sołtysi wsi.

3. Osoby zaproszone.

 


Porządek posiedzenia:

 

I          SPRAWY REGULAMINOWE                                                      

1.  Otwarcie sesji.

2.  Stwierdzenie prawomocności obrad.

3.  Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.  Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.

5.  Przyjęcie porządku obrad.

II         CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.
2. Przyjęcie interpelacji.
3. Informacja Powiatowego Komendanta Policji o stanie bezpieczeństwa na terenie Gminy Horyniec-Zdrój.
4. Informacja Gminnego Komendanta Ochotniczej Straży Pożarnej w Horyńcu-Zdroju.
5. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Horyniec-Zdrój na 2018 rok.


III       CZĘŚĆ KOŃCOWA
1. Informacja z prac Rady Powiatu

2. Wnioski i zapytania
3. Odpowiedzi na interpelacje.
4. Zamknięcie sesji.                           

 

SPRAWY REGULAMINOWE


Ad. 1

Otwarcia XLIV Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady Gminy – Pan Grzegorz Woźny,  który powitał radnych, Pana Wójta , radną powiatową, Powiatowego Komendanta Policji P.G.Błaszczyka i Komendanta Gminnej Ochotniczej Straży Pożarnej P.K.Patę, pracowników urzędu gminy, sołtysów, mieszkańców.


Ad. 2

Na podstawie listy obecności – obecnych jest 15 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

 

Ad. 3

Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady. Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.

 

Ad. 4
Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji.  Odczytał wniosek Wójta Gminy o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały wprowadzenia na terenie Gminy Horyniec-Zdrój  odstępstwa od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych. Radni jednogłośnie uzupełnili porządek obrad sesji.


Ad.5

Przewodniczący odczytał porządek obrad sesji i przeprowadził głosowanie  – 15 głosów „za” przyjęciem porządku obrad sesji Rady Gminy.

 


CZĘŚĆ MERYTORYCZNA


Ad.1

Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym – stanowi załącznik do protokołu.
Pan Przewodniczący podziękował za przedstawione informacje.
Pan Wójt poinformowała wszystkich, że do sołectw zostały wysłane projekty uchwał w sprawach:
-  maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy ;  - zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych;  - ograniczeń

w godzinach nocnej sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.

Opinie zebrań wiejskich wynikają ze zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, które mówią, że przed podjęciem uchwał rada gminy zasięga opinii jednostek pomocniczych gminy.


Ad.2

Interpelacji nie złożono.


Ad.3

Informacja Powiatowego Komendanta Policji o stanie bezpieczeństwa na terenie Gminy Horyniec-Zdrój.
Informacja został przedstawiona przez Komendanta Powiatowego Policji w Lubaczowie nadkom. mgr Grzegorz Błaszczyk i stanowi załącznik do protokołu.


Ad.4

Informacja Gminnego Komendanta Ochotniczej Straży Pożarnej w Horyńcu-Zdroju.

Prezes Zarządu Gminnego OSP P.Krzysztof Pata Przedstawił informacje o stanie ochotniczych straży, liczbie druhów, wyposażeniu w samochody i inny specjalistyczny sprzęt, potrzebach lokalowych i sprzętowych, udziale w akcjach ratowniczych.
Po zakończeniu wystąpień, Pan Wójt podziękował Panom komendantom za obecność na sesji, przedstawione informacje, współpracę w zapewnieniu bezpieczeństwa na terenie naszej gminy. Porposił również o kontrolę naszych przestrzeni publicznych – parku i deptaka- w przestrzeganiu przepisów i znaków przez ich użytkowników.

Ad.5
Podejmowanie uchwał.

Pan Przewodniczący odczytał projekt nr III uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Horyniec-Zdrój na 2018 rok. Proponowane zmiany to: zwiększenie planowanych dochodów o 354 000,00, zmniejszenie wydatków o kwotę 10 000,00 i zwiększenie wydatków o kwotę 364 000,00. Projekt uchwały został omówiony na posiedzeniu komisji. Przewodniczący prosi o uwagi, zapytania do projektu. Radny P.A. Rozwód ponawia wniosek złożony na posiedzeniu komisji o wykreślenie zadania budowy  oświetlenia ulic Sportowej i Lipowej i kwoty 65 000zł i przeniesienie tych środków na remonty dróg. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad złożonym wnioskiem. Radni głosowali za - 3; przeciw - 7 ; wstrzymujących się - 5 – wniosek został odrzucony.
Przeprowadzono głosowanie nad projektem uchwały w wersji zaproponowanej przez Wójta. Radni głosowali: za – 9 głosów; przeciw -1 i 4 głosy wstrzymujące się - Uchwała nr 318.XXIV.2018 w sprawie zmian w budżecie gminy Horyniec-Zdrój na 2018 rok.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie wprowadzenia na terenie Gminy Horyniec-Zdrój  odstępstwa od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych

Projekt uchwały został omówiony i pozytywnie zaopiniowany przez radnych na posiedzeniu komisji. Przewodniczący prosi o uwagi, zapytania do projektu. Radny P.A.Nesterak mówi, że na posiedzeniu komisji wnioskował o uzupełnienie projektu o tereny woków wszystkich świetlic na terenie naszej gminy. Przeprowadzono głosowanie nad zaproponowana zmiana. Radni jednogłośnie – 15 głosów „za” przyjęli zmianę w projekcie uchwały. Poprawiony projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie
- Uchwała nr  319.XXXIV.2018 w sprawie wprowadzenia na terenie Gminy Horyniec-Zdrój  odstępstwa od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

Ad.1

Informacja z prac Rady Powiatu. Nie przedstawiono.

Ad.2

Wnioski i zapytania.

Pan Wójt przedstawił piesmna odpowiedź na zapytania P.R.Zegarlickiego z sesji w dniu 12 kwietnia, dotyczące cieków wodnych w parku. Pan Wójt powiedział, że są to wyłącznie wody z kanalizacji deszczowej, jest również pozwolenie wodno-prawne na ciek od ul.Mickiewicza. Pytanie dotyczące umów na odbiór ścieków, umowy zostały podpisane w mieszkańcami Wólki Horynieckiej.

Radny P.A.Nesterka dziękuję sołtysowi i Wójtowi w imieniu mieszkańców za wykonane zejście do źródełka, prosi o uporządkowanie nurtu wody. Pan Wójt odpowiada, ze brzegi zostaną uporządkowane, wyczyszczone i wzmocnione.
Pan Nesterak zwraca uwagę na konieczność uporządkowania przez właściciela terenu wokół sklepu nr 3 w Horyńcu-Zdroju i naprawę nawierzchni chodnika przy ul.Mickiewicza przy przejściu w stronę tunelu.
Pan Wójt odpowiada na dyskusje na posiedzeniu komisji o dodatkowym poziomym oznaczeniu na wjeździe na deptak. Musi zostać wykonany nowy projekt organizacji ruchu. Sprawa biegających wolno psów na terenie parku – to zapisy w regulaminie parku stanowią o obowiązku wchodzenia z psami na smyczy i sprzątania nieczystości.

Pan K.Woźny uważa, że powinny znaleźć się specjalne kosze na psie odchody.

Pan Woźny wnioskuje również o wykonanie i umieszczenie w parku tablicy informacyjnej o naszych zdrojach, składzie wody oraz tablicy informacyjnej o kopcu Piłsudskiego.

Pan T.Patałuch informuje o niewykoszonym terenie cmentarza wojennego w Werchracie oraz nie działającej oczyszczalni ścieków na stacji PKP w Werchracie.
Radny P.A.Rozwód pyta czy droga w Nowinach Horynieckich będzie w tym roku naprawiona. Pan Wójt odpowiada, że czeka się na promesę z Urzędu Wojewódzkiego.
Pani D.Rachwalik – dyrektor SP dziękuję P.Wójtowi , radnym i wszystkim za pomoc w organizacji, wsparcie finansowe dnia Patrona szkoły, 100-lecia odzyskanie niepodległości, pięknego wydarzenia patriotycznego w naszej gminie, każdy uczestnik biegu otrzymał pamiątkowy medal.

 

Ad.3

Odpowiedzi na interpelacje. Nie było.

Ad.4

Pan Przewodniczący podziękował za obecność i zamknął obrady XLIV Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój.

 

 

Przewodniczący

Rady Gminy Horyniec-Zdrój
mgr Grzegorz Woźny

 

Protokołowała: Joanna Styczeń

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 lipca 2018 08:41
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Hejnowicz
Ilość wyświetleń: 690
04 lipca 2018 08:49 (Mateusz Hejnowicz) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
04 lipca 2018 08:48 (Mateusz Hejnowicz) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
04 lipca 2018 08:44 (Mateusz Hejnowicz) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)