Protokoły z sesji

Protokół Nr XVII/08

Protokół Nr XVII/08
z XVII - III Sesji Nadzwyczajnej Rady Gminy Horyniec-Zdrój

z dnia 15 lipca  2008r.

 

Obrady  odbyły się w dniu 15 lipca  2008r.  w Gminnym Ośrodku Kultury w Horyńcu-Zdroju i trwały od godz. 10 00 do godz. 10 50. Na stan 15 radnych w obradach wzięło udział
13 radnych  co stanowi  86% ustawowego składu Rady– lista obecności stanowi załącznik
do protokołu.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1. Pan Ryszard Urban              - Wójt Gminy

2. Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy

 

 

Porządek posiedzenia:

 

I. SPRAWY REGULAMINOWE

1.Otwarcie sesji.

2.Stwierdzenie prawomocności obrad.

3.Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

 

II CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

 

       1.Podjęcie uchwał w sprawach:

- przystąpienia gminy do realizacji projektu systemowego „Czas na aktywność w Gminie Horyniec-Zdrój” w ramach podziałania 7.1.1 Programu operacyjnego kapitał Ludzki

- wyrażenia opinii o projekcie uchwały Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie przekształcenia poprzez likwidację Oddziału Neurologicznego z Pododdziałem Udarowym
w Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej im prof.Antoniego Kepińskiego w Jarosławiu.

- zmian w budżecie gminy

 

III CZĘŚĆ KOŃCOWA

 

1.      Wnioski i zapytania.

2.      Odpowiedzi na interpelacje.

3.      Zamknięcie sesji.

 

 

SPRAWY REGULAMINOWE

 

Ad. 1.

            Otwarcie XVII – III Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Stanisław Wis,  który powitał wszystkich obecnych radnych, Pana Wójta i Panią Sekretarz, poinformował zebranych, że sesja została zwołana w trybie nadzwyczajnym, ponieważ jest konieczność zmiany uchwały podjętej przez radę na ostatniej sesji i niezbędnej do wniosku , który GOPS do końca tygodnia musi złożyć w WUP.

 

Ad. 2.

            Na podstawie listy obecności – obecnych jest 13 radnych – Pan Przewodniczący

-2-

stwierdził prawomocność obrad.

 

Ad. 3

Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z XVI sesji.  Radni nie wnieśli  uwag do protokołu i został przyjęty jednogłośnie - 13 głosów „za”.

 

Ad.4

Przewodniczący obrad poinformował, że jest to sesja zwołana w trybie nadzwyczajnym, więc żadnych zmian porządku nie przewiduje się, prosi o przyjęcie przedstawionego porządku obrad.  Radni jednogłośnie  - bez uwag - 13 głosami „za” przyjęli porządek sesji.

 

CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

Pan Przewodniczący przed przystąpieniem do przeprowadzenia głosowania nad projektami uchwał przygotowanymi na dzisiejszą sesję prosi Pana Wójta o poinformowanie radnych o aktualnych sprawach , które dzieją się w gminie.

Pan Wójt poinformował kolejno o :

- otrzymanych 10000zł na drogę w Świdnicy i ogłoszonym już przetargu,

- wykonaniu oprzyrządowania nowe studni i włączeniu do wodociągu,

- wydaniu przy finansowej pomocy WFOŚiGW albumu o Horyńcu i okolicach, wydawnictwa takiego gmina jeszcze nie miała, radni otrzymali po egzemplarzu albumu,

- udzieleniu pożyczki, która w 15% będzie umorzona na kanalizację Wólki – I etap, przetarg jest ogłoszony, rozstrzygnięcie 23 lipca,

- w ub.piątek powiat rozstrzygnął przetarg na remonty swoich dróg na naszym terenie, remontowane będą Ul.Dabrowskiego, droga do Wólki i droga przez Brusno,

- na bieżąco będą remontowane drogi gminne, materiał z kamieniołomu, koszty to 100zł transport i 100zł materiał, do tej pory materiał gminy otrzymywała za darmo,

- odbyły się Dni Horyńca, Pan Wójt zaprosił wszystkich na obchody 30-lecia klubu sportowego Horyniec w dniu 20 lipca.

 

Pan Przewodniczący podziękował za informacje i przystąpił do realizacji kolejnego punktu obrad – podejmowanie uchwał.

Ad.1.

Jako pierwszy został odczytany projekt uchwały w sprawie przystąpienia gminy do realizacji projektu systemowego „Czas na aktywność w Gminie Horyniec-Zdrój” w ramach podziałania 7.1.1 Programu operacyjnego kapitał Ludzki. Pan Wójt poprosił o wyjaśnienie P.K.Czerwonka – kierownik GOPS. P.kierownik wyjaśniła, że WUP chce, aby projekt był prowadzony przez jedną osobę, upoważnienie otrzymała od P.Wójta, a w poprzedniej uchwale rada upoważniła P.Wójta do podpisania umowy , zrobił się „bałagan”, WUP prosił o uporządkowanie upoważnień i stąd nowa uchwała i sesja w trybie nadzwyczajnym. Projekt będzie w całości realizowany przez GOPS.

Radni bez uwag- jednogłośnie 13 głosami „za” podjęli Uchwałę nr XVII/125/08 w sprawie przystąpienia gminy do realizacji projektu systemowego „Czas na aktywność w Gminie Horyniec-Zdrój” w ramach podziałania 7.1.1 Programu operacyjnego kapitał Ludzki.

Kolejny projekt to uchwała w sprawie wyrażenia opinii o uchwale Sejmiku Wojewódzkiego.

Pan Przewodniczący odczytał pismo skierowane do niego w sprawie wydania opinii o projekcie uchwały, Pan Wójt wyjaśnił, że oddz. neurologiczny pracuje w bardzo złych warunkach lokalowych i technicznych, oddział będzie dalej funkcjonował w innym miejscu. Radni jednogłośnie – 13 głosami „za” podjęli Uchwałę nr XVII/126/ 08 w sprawie wyrażenia opinii o projekcie uchwały Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie

-3-

przekształcenia poprzez likwidację Oddziału Neurologicznego z Pododdziałem Udarowym w Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej im prof.Antoniego Kepińskiego w Jarosławiu.

Ostatni projekt uchwały to zmiany w budżecie gminy. Pan Przewodniczący odczytał kolejno proponowane przez Wójta zmiany:

- zwiększenie dochodów o 120000zł / droga Moczary i wyposażenie sali/, zwiększenie wydatków o 166314zł, - zwiększenie deficytu o kwotę 46314zł. Pan Wójt wyjaśnił, że kwota 70000zł otrzymano po interwencjach po gradobiciu i zostanie wykorzystana na remont drogi na Moczary – kosztorys jest przygotowany, wczoraj ogłoszono przetarg wystarczy na ok.400m drogi, 50000zł na doposażenie sali, komisja jest powołana określi potrzeby i dokona wyboru sprzętu. Radni 13 głosami „za” podjęli Uchwałę nr XVII/127/08 w sprawie zmian w budżecie gminy.

 

CZĘŚC KOŃCOWA.

 

Ad.1

Pan Przewodniczący poprosił o wnioski i zapytania do Pana Wójta.

Pan Przewodniczący poprosił o uwagę i poinformował radnych o piśmie od P.Rogali, które do niego wpłynęło. Pismo datowane jest na 12 maja br., ale otrzymał je później i nie było do tej pory okazji zapoznać z jego treścią radnych. Pan Wis mówi, że pismo jest długie
i chaotyczne, dlatego nie będzie czytał wszystkiego, tylko fragment. Pan Przewodniczący odczytał fragment, w którym P.Rogala zwraca się do Komisji Rewizyjnej o kontrolę
i odpowiedź na pytanie od kiedy pracuje P.Stasicki, czy pobrał wynagrodzenie od 1.12.2006r, czy Pan Wójt poświadczył nieprawdę w sądzie mówiąc, że P.Stasicki pracuje od poniedziałku 4 grudnia 2006. Pan Wis poinformował, że w trybie interpelacji prosi Pana Wójta
o odpowiedź do następnej sesji wraz z opinią na piśmie rady prawnego. Pismo dostępne jest dla każdego radnego.

Pan Wójt mówi, że z treścią pisma P.Rogali zapoznał się już radca prawny i kadrowy i wszystko było w porządku, w protokole RIO po dwumiesięcznej kontroli w urzędzie gminy nie ma również uwag w tym temacie.

Pan radny Kida pyta, czy droga Brusno-Horyniec będzie remontowana. Pan Wójt odpowiada, ze jest to droga powiatowa, zrobi wszystko , aby znalazła się w planach remontowych powiatu na przyszły rok.

Pan radny Nepelski pyta czy będzie wymieniony chodnik do zalewu, czy przy drodze wojewódzkiej zostaną udrożnione przepusty, jak robi się to w Baszni. Tak odpowiada P.Wójt, materiał na chodnik zostanie zakupiony, a roboty wykonane zatrudnionymi pracownikami interwencyjnymi, o stanie przepustów przy ul.W.Polskiego poinformuje wojewódzki zarząd dróg.

Pan radny Krzych pyta, czy nawierzchnia ul.A.Krajowej zostanie poprawiona. Tak odpowiada P.Wójt, przy remontach dróg powiatowych remonter poprawi nawierzchnię ulicy.

Pan Krzych prosi również o naprawę przejścia przez rzekę na końcu „Rudy”., proponuje ułożenie płyt, które umożliwiłyby bezpieczny przejazd właścicielom pól i łąk, teraz jeżdżą ok.5 km drogą przez Krzywe.

Pan radny Pacanowski pyta, czy naprawiony zostanie przejazd przez tunel, za wysokie studzienki są bardzo niebezpieczne. Wójt odpowiada, że naprawy te ma wykonać spółka.

Pan radny Stopa pyta, czy będzie wykonany rów przy ul.Myśliwskiej. Pan Wójt mówi, że właściciele nieruchomości sami doprowadzają do niwelacji rowu przez źle prowadzone prace polowe, jedynie decyzje administracyjne mogą poprawić sytuację.

 

-4-

Pan Wójt informuje, że w przyszłym tygodniu po terenie gminy komisje wspólnie z policją będą kontrolować podpisanie umów na wywóz odpadów i nieczystości.

Pan radny Szawara prosi o pomoc w rozwiezieniu materiałów na remonty w Werchracie, materiału nie można ładować łopatą. Pan Wójt obiecuje pomoc w sprzęcie wypożyczonym
w „przeładunku” w Werchracie.

 

Ad.3

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dyskusję, dokonał zamknięcia

obrad XVII Sesji Rady Gminy.

 

 

 

   Przewodniczący

                                                                                   Rady Gminy Horyniec-Zdrój

 

      mgr inż. Stanisław Wis

Protokołowała:                                                              

Joanna Styczeń

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15.07.2008 r.
Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Joanna Styczeń
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 stycznia 2009 12:38
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 2066
22 stycznia 2009 12:38 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu.