Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 2/06 z dnia 27 grudnia 2006r.

Protokół Nr 2/06
z posiedzenia Komisji Budżetu,
Rolnictwa i Spraw Gospodarczych
w dniu 27 grudnia 2006 r.

1. Członkowie Komisji - wg listy obecności
2. Pan Ryszard Urban - Wójt Gminy
3. Pan Andrzej Stasicki - Z-ca Wójta

Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie projektów uchwał na sesję.
2. Sprawy różne.


Posiedzenie Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Pan Lesław Gruszczyński, który stwierdził prawomocność obrad i powitał wszystkich obecnych członków komisji, Pana Wójta R. Urbana oraz Zastępcę Wójta Pana A. Stasickiego.
Pan Przewodniczący poprosił Pana Wójta o przedstawienie i omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję, które członkowie komisji otrzymali wcześniej celem zapoznania.
Pan Wójt przedstawił radnym swojego zastępcę Pana A. Stasickiego, który to został powołany z dniem 1 grudnia 2006r.
Pierwszy omawiany projekt uchwały dotyczył ustalenia Regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat , motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz wysokość i warunki wypłacania innych składników wynagrodzenia wynikających ze stosunku pracy , szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, tryb i kryteria przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnego funduszu nagród za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze, a także wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania. Pan Wójt powiedział, że nowelizacja Karty Nauczyciela nałożyła na organy prowadzące obowiązek corocznego uchwalania Regulaminu dodatków do wynagrodzeń nauczycieli.
W projekcie uchwały uległ zmianie § 6 który dotyczy dodatku funkcyjnego nauczycielom poszczególnych stopni awansu zawodowego w wysokości:
1. dyrektorowi od 500 zł. do 1000 zł.
2.wicedyrektorowi od 400 zł. do 700 zł.
3. kierownikowi świetlicy szkolnej od 150 zł. do 350 zł.
Komisja Oświatowa ustaliła, że ust. 1,2 i 3 § 13 dotyczące zasad wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw zostają wprowadzone do § 12 natomiast § 13 otrzymuje brzmienie: „ nauczycielom, którzy w dniu wolnym od pracy realizują planowane i odpowiednio udokumentowane, zorganizowane zajęcia dydaktyczne i opiekuńczo-wychowawcze, a nie otrzymują za ten dzień innego dnia wolnego, przysługuje odrębne wynagrodzenie za efektywnie przepracowane godziny ponadwymiarowe”. Pan Wójt wyjaśnił, że zapis ten dotyczy ustalenia wynagrodzenia dla nauczycieli za prowadzenie zajęć w dni wolne ( soboty). Pozytywnie odnieśli się do tego zapisu dyrektorzy szkół, dyrektor Gzeasu jak również Prezes Zarządu Oddziału ZNP .
Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad proponowaną zmiana. Radni jednogłośnie 4 głosami „za” przyjęli poprawkę.

W rozdziale VIII o którym jest mowa o nauczycielskim dodatku mieszkaniowym uległ zmianie § 19 ust. 2. W okresie dwóch lat nie podnoszono stawek, w tym roku zdecydowano podnieść stawki o stopień inflacji.
Radni nie wnieśli uwag i 4 głosami „za” przyjęli projekt uchwały wraz z przyjętą poprawką. .
Następnie Przewodniczący Komisji odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej samorządowi powiatowemu w Lubaczowie. Poprosił o wyjaśnienie Pana Wójta.
Wójt zabierając głos powiedział, że projekt uchwały ma na celu udzielić pomocy finansowej w 2007r. samorządowi powiatowemu w Lubaczowie w wysokości 200.000 zł. na zadanie pn.” modernizacja nawierzchni drogi powiatowej Horyniec-Zdrój-Nowiny Horynieckie na odcinku ul. Myśliwskiej w kwocie 160.000 zł. oraz modernizacja nawierzchni drogi powiatowej Nowe Brusno-Horyniec-Zdrój na odcinku ul. Kolejowej.
Pan Wójt powiedział, że Starosta Lubaczowski wystąpił z wnioskiem aby do 18 grudnia br. wskazać zadania, które byłyby objęte wspólna realizacją przez powiat i gminę. Bolączką naszej gminy jest zły stan dróg, priorytetem będzie polepszenie jakości dróg a także egzekwowanie od Powiatowego Zarządu Dróg estetyki rowów i poboczy.
Pan radny L. Gruszczyński zapytał skąd wzięły się pieniądze na wkład w tę inwestycję.
Pan Wójt mówi, że projekt budżetu ujmował 100.000 zł na drogę Narol-Werchrata, jest to zadanie zamknięte ponieważ przetarg jest już rozstrzygnięty a powiat w ramach programu INTERREG III dostał 75 % środków. Pan Wójt uważa, że udział gminy byłby czystym prezentem dla powiatu. Mówi, że jeżeli mamy coś robić to należy zacząć od naszych dróg. Pan Radny L. Gruszczyński pyta Wójta czy ta inwestycja nie wynika z porozumienia gmin przygranicznych.
Pan Wójt odpowiada, że tak gminy przygraniczne należą do Roztoczańskiego Programu Rozwoju Turystyki, który obejmuje budowę i przystosowanie sieci dróg pomiędzy gminami uczestniczącymi w tym zamierzeniu. Najwięcej na tym skorzystała gmina Cieszanów chociaż nie leży w parku krajobrazowym oraz przeniesione zostaną środki z takich inwestycji jak: wodociąg Werchrata-Prusie – 25 000 zł., Wodociąg Nowiny Horynieckie – 30 000 zł., wodociąg Radruż – 30 000 zł, oraz termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Nowym Bruśnie – 40 000zł. Pan radny L. Gruszczyński stwierdził, że w/w środki powinny być zapisane najpierw w projekcie budżetu w trybie autopoprawki lub wprowadzone zarządzeniem Wójta lub powinny być przyjmowane przez Radę wraz z uchwaleniem budżetu.
Pan radny uważa, że Wójt powinien z projektem budżetu odwiedzić wszystkie sołectwa i połączyć to z wyborami sołtysów dopiero po tych konsultacjach należy przystąpić do zatwierdzania budżetu , ten projekt uchwały jest o miesiąc za wcześnie. Pan Wójt powiedział, że w styczniu przystąpimy do wyboru sołtysów a w tym temacie obowiązki pełni Pani Sekretarz. Pan Wójt poinformował członków komisji, że zasugerował Przewodniczącemu Rady, aby poszczególne komisje skupiły się nad realizacją swoich działań a projekty uchwał na sesji będą referowane przez poszczególnych pracowników.
W dalszej dyskusji Pan Wójt zapytał czy wnioski do projektu budżetu były zgłaszane przez ludzi i czy jest zasadność rozdrabnianie tych kwot za które można zrobić dokumentację, która jak twierdzi ulegnie przeterminowaniu. Takich dokumentacji które straciły ważność leży na półkach dość dużo np. projekt zagospodarowania parku zdrojowego w Horyńcu-Zdroju. Pan radny L. Gruszczyński mówi, że plany można uaktualnić. Wójt mówi, że wizytówką Horyńca są drogi a odcinek ul. Kolejowej jest tragiczny. Z opłaty uzdrowiskowej dostajemy dotację w kwocie 250 000 zł. Jest to deptak, wizytówka Horyńca-Zdroju, dojazd na basen natomiast droga na ul. Myśliwskiej jest niebezpieczna, są połamane słupy elektryczne i jest najbardziej uczęszczana przez kuracjuszy, gości oraz wycieczki uczęszczające do Nowin Horynieckich.
Pan Wójt mówi, że nie było porozumienia z powiatem jeżeli chodzi o położenie dywaniku 100 m w pole w Wólce Horynieckiej gdzie nikt nie chodzi, ale zrobiono, zapłacono i niech służy. Wspomniał również o chodniku na ul. Dąbrowskiego i zatoczce. Twierdzi, że nad zasadnością tej inwestycji która kosztowała 30.000 zł. można byłoby długo rozmawiać.
Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały. Radni 4 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Ostatni projekt uchwały dotyczył zmian w budżecie gminy na 2006r. Pan Przewodniczący Komisji mówi, że radni nie otrzymali w/w projektu uchwały.
Pan Wójt odpowiada, że jest to związane z końcem roku. Musimy zrobić wszystko, żeby nie było zobowiązań do zapłacenia z przyszłego budżetu jak było do tej pory..
Pan Wójt poinformował członków komisji, że wraz z Z-cą Wójta byli u Wojewody podpisać aneks do umowy na realizację kanalizacji sanitarnej na Truszach uwzględniający wysokość dofinansowania po rozstrzygniętym przetargu, została również podpisana umowa z bankiem na spłatę drogi do Radruża.
Wójt zwrócił uwagę, że Przewodniczący Rady nienależycie wykonywał swoje prawa w stosunku do Wójta nie zmuszając go do wykorzystywania urlopu wypoczynkowego co spowoduje wypłacenie Wójtowi ekwiwalentu w kwocie 26 100 zł.
Pan Wójt poprosił Pana Skarbnika o omówienie zmian w budżecie na 2006r.
Pan skarbnik powiedział, że zwiększa się dochody w budżecie gminy o kwotę 9 498 zł. w tym:
Środki PZU na progi zwalniające na drogach - 6 000 zł.,
Darowizny pieniężne Komitetu Rodzicielskiego na dofinansowanie lekcji wychowania fizycznego na basen dla uczniów SP w Horyńcu-Zdroju – 2 373 zł.,
Darowizny pieniężne Komitetu Rodzicielskiego na dofinansowanie lekcji wychowania fizycznego na basen dla uczniów Gimnazjum w Horyńcu-Zdroju – 1 125 zł.,

Zmniejsza się w budżecie gminy o kwotę 124 127 zł., z przeznaczeniem na:
Wydatki bezosobowe w gospodarce leśnej – 4 400 zł.,
Odśnieżanie dróg gminnych – 900 zł.,
Wydatki majątkowe na modernizacje tunelu w Horyńcu – 75 000 zł.,
Wydatki bezosobowe w gospodarce gruntami – 768 zł.,
Wydatki inwestycyjne na zalew w Horyńcu-Zdroju – 30 000 zł.,
Na zakup usług zdrowotnych w świetlicy w SP Horyniec – 900 zł.,
Zakup materiałów do schroniska w SP Werchrata – 1 639 zł.,
Zakup usług w schronisku w SP Werchrata – 100 zł.,
Zakup usług w dokształcaniu nauczycieli w świetlicach szkolnych – 420 zł.,
Wydatki majątkowe na zagospodarowanie parku – 10 000 zł.

Zwiększa się wydatki w budżecie gminy o kwotę 241 625 zł. z przeznaczeniem na:
Zakup progów zwalniających i ich montaż na drodze przed szkołą i gimnazjum – 6 000 zł.,
Zakup energii w budynkach komunalnych – 500 zł.,
Wydatki na szacunki mienia komunalnego do sprzedaży – 10 000 zł.,
Opłaty sądowe na wznowienie granicy drogi gminnej – 600 zł.,
Wydatki związane z zakupem usług w zakresie planów zagospodarowania przestrzennego – 2 100 zł.,
Wynagrodzenia osobowe pracowników z zadań zleconych – 2 400 zł.,
Diety dla radnych – 1 000 zł.,
Wynagrodzenia osobowe pracowników Urzędu Gminy – 14 100 zł.,
Wydatki na zakup materiałów do UG – 9 000 zł.,
Zakup materiałów do promocji gminy – 500 zł.,
Wynagrodzenie prowizyjne za inkaso wydatków i opłat lokalnych – 2 000 zł.,
Odsetki od pożyczek i kredytów bankowych – 5 750 zł.,
Wydatki na obsługę rachunku budżetu gminy – 1 500 zł.,
Wynagrodzenia osobowe nauczycieli w szkołach podstawowych – 15 000 zł.,
Składki na ZUS od wynagrodzeń nauczycieli w Szkołach Podstawowych – 8 600 zł.,
Składki na fundusz pracy od wynagrodzeń nauczycieli w Szkołach Podstawowych – 600 zł.,
Zakup materiałów i wyposażenia do szkół podstawowych – 3 059 zł.,
Zakup usług do szkół podstawowych – wynajem basenu – 4 746 zł.,
Wynagrodzenie osobowe nauczycieli w gimnazjum – 8 995 zł.,
Zakup materiałów do gimnazjum – 14 500 zł.,
Wydatki na energię w gimnazjum – 5 000 zł.,
Wydatki na usługi w gimnazjum – wynajem basenu – 2 625 zł.,
Dotacja przedmiotowa do 1m3 oczyszczania ścieków – 200 zł.,
Wydatki na energię do oczyszczalni ścieków w Werchracie – 300 zł.,
Zwiększa się wydatki inwestycyjne na kanalizację sanitarną ul. Zdrojowej i Słoneczne o kwotę – 108 000 zł.,
Wydatki na utrzymanie zieleni w gminach – 1100 zł.,
Wydatki na energie elektryczną na oświetlenie ulic – 4 100 zł.,
Wydatki na oświetlenie ul. Sanatoryjnej – 6 200 zł.,
Dotacja do instytucji kultury – biblioteka samorządowa 3 150 zł.,
Zwiększa się deficyt w budżecie gminy o kwotę 108 000 zł. z prefinansowania zadania– kanalizacja sanitarna ulic Zdrojowej i Słonecznej w Horyńcu-Zdroju. Zwiększa się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne o kwotę 108 000 zł. na programie: infrastruktura wodociągowa i sanizacyjna wsi – na zadaniu 1 kanalizacji ul. Zdrojowej i Sanatoryjnej w Horyńcu o kwotę 108 000 zł. tj. z kwoty 480 000 zł. do kwoty 588 000 zł. Zmniejsza się limit wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne o kwotę 115 000 zł. w tym: budowa i modernizacja dróg gminnych na zadaniu 3 modernizacja tunelu pieszego w Horyńcu-Zdroju o kwotę 75 000 zł. z równoczesnym zwiększeniem limitu wydatków na 2007r. w kwocie 75 000 zł. Program upowszechnianie turystyki i sportu na zadaniu 1 zagospodarowanie terenu pod zalew rekreacyjny w Horyńcu-Zdroju o kwotę 30 000 zł. z równoczesnym zwiększeniem limitu wydatków na 2007r. o kwotę 30 000 zł. oraz w zadaniu 2 zagospodarowanie parku zdrojowego w Horyńcu-Zdroju zmniejsza się kwotę 10 000 zł. z równoczesnym zwiększeniem limitu wydatków na 2007r. o kwotę 10 000 zł. Radni uwag nie wnieśli.
Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w wyniku którego radni jednogłośnie 4 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.

W sprawach różnych Pan Wójt poinformował członków komisji, że jego zastępca posiada wykształcenie wyższe, oraz doświadczenie zawodowe pomimo krążących anonimów. Mówi, że jest spora grupa ludzi i urzędników którzy nie mogą się pogodzić z obecną sytuacją. Mieszkańcy wyznaczyli nowe kierunki i rzeczą naturalną jest powołać swojego zastępcę. Anonim ten jest wynikiem wycieku danych urzędowych objętych tajemnicą służbową z urzędu i zrobi z tego użytek służbowy wobec pracowników.

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za udział w posiedzeniu i dyskusję i zamknął posiedzenie komisji.

Przewodniczący Komisji
Lesław Gruszczyński


Protokołowała:
W. Serkis









Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 1025
12 marca 2008 23:04 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu