Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 35/06 z dnia 26 września 2006r.

Protokół Nr 35/06
z Posiedzenia Komisji Uzdrowiskowej,
Zdrowia, Oświaty, Sportu i Kultury Fizycznej
w dniu 26 września 2006 r.


1. Członkowie Komisji - wg listy obecności
2. Pan Edward Rogala - Wójt Gminy
3. Pan Stanisław Szymeczko - Skarbnik Gminy

Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie projektów uchwał na sesję.
2. Sprawy różne.


Posiedzenie Komisji Uzdrowiskowej, Zdrowia, Oświaty, Sportu i Kultury Fizycznej
otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Pan Lesław Gruszczyński, który stwierdził prawomocność obrad i powitał wszystkich obecnych członków komisji, Pana Wójta E. Rogalę, , Pana St. Szymeczko Skarbnika Gminy.
Na początku posiedzenia Pan Przewodniczący poprosił dyrektorów szkół o przedstawienie arkuszy organizacyjnych swoich placówek na rok szkolny 2006/2007 oraz przeprowadzone remonty w okresie wakacyjnym.
Jako pierwszy zabrał głos Pan dyrektor R. Lewientowicz, przedstawił planowany arkusz organizacyjny który został pozytywnie zaopiniowany przez Kuratora. Pan Wójt mówi, że aneks jest negatywny. Pan dyrektor odpowiada, że są to sprawy techniczne , pracownik podjął studia.
W czasie wakacji powstała druga pracownia komputerowa. Odnowione zostały 3 sale lekcyjne / malowanie , cyklinowanie parkietów/.
Pan dyrektor R. Urban poinformował, że arkusz organizacyjny szkoły wraz z aneksem został pozytywnie zaopiniowany. W okresie wakacji zostało odświeżone zaplecze kuchni i stołówki, 2 sale odnowione, trwają prace w związku z przerobieniem kotłowni na ogrzewanie olejowe, zostało zrobione odwodnienie skrzydła /od parkingu , hol i korytarz/ , odnowione zostało zaplecze biurowe.
Pani dyrektor W. Pachla powiedziała, że arkusz organizacyjny na bieżący rok szkolny został pozytywnie zaopiniowany, są zarzuty na godziny bez kwalifikacji tj. muzyka, plastyka, biblioteka.
W SP Nowe Brusno są 4 oddziały i 47 uczniów. W przerwie wakacyjnej został przeprowadzony remont zgodnie z zaleceniami sanepidu. 4 pomieszczenia zostały odmalowane, stolarka okienna wymieniona, dach jest do wymiany.
Pan dyrektor Chmielowiec mówi, że SP Werchrata liczy 46 uczniów, 5 oddziałów. Została przygotowana sala tymczasowa na Klub Przedszkolaka. Jest 15 osób chętnych od połowy października. Kadra bez zmian.
Pan dyrektor poruszył temat obiadów w szkole. Pan Wójt mówi, że od strony przygotowania nie widzi problemów ale do przewozu pożywienia musi być specjalistyczny samochód.
Pan Wójt mówi, że trzeba zastanowić się nad 4 godz. wf-u.
Pan Przewodniczący podziękował za obecność dyrektorom szkół i poprosił Pana Wójta o przedstawienie i omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję, które członkowie komisji otrzymali wcześniej celem zapoznania.
Przewodniczący Komisji Uzdrowiskowej poprosił Pana Wójta o przedstawienie informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Horyniec-Zdrój za I półrocze 2006r. oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury wobec których gmina pełni funkcję organu tworzącego.
Pan Wójt powiedział, że radni dostali informację a dokładnie zostanie ona przedstawiona na najbliższej sesji.

Pierwszy projekt uchwały, który został przedstawiony radnym dotyczy ustanowienia herbu i sztandaru Gminy Horyniec-Zdrój. Pan Wójt zaproponował herb w kształcie tarczy gotyckiej w polu czerwonym krzywaśń srebrna z zaćwieczonym krzyżem srebrnym (Herb Śreniawa rodu Stadnickich, obok źródło białe wytryskujące z misy złotej. Radni nie wnieśli żadnych uwag.
Sztandarem gminy jest prostokątny płat tkaniny, obszyty złotymi frędzlami, litery i herb haftowane, przedstawienie – nadruk.
Awers: na czerwonym tle w centrum, w pomarańczowym tle w formie koło przedstawienie Matki Boskiej Niepokalanego Poczęcia z Kaplicy Leśnej w Nowinach Horynieckich. W otoku koła złoty napis w języku polskim „ Matko Boża Horynieckich Zdrojów Módl Się Za Nami”,
Rewers: na białym tle, w centrum herb Gminy Horyniec-Zdrój ujęty od dołu napisem w półkolu w kolorze złotym „Gmina Horyniec-Zdrój” pod napisem rok 2006.
Pan Wójt powiedział, że na dzień dzisiejszy nie mamy opinii heraldycznej . Radni bez uwag 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie przyjęcia gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych w Gminie Horyniec-Zdrój na lata 2006-2010.
Pan Wójt powiedział, że Wojewoda zwrócił uwagę na następujące nieprawidłowości: należy wskazać podmioty odpowiedzialne za realizację, partnerów, koszty realizacji, czas realizacji. Ponadto należy odnieść się do problematyki osób w wieku sędziwym, oraz zagadnień dotyczących monitorowania realizacji strategii, a także podania wskaźników efektywności.
Pan Wójt mówi, że wszystkie te punkty zostały uwzglednione w w/w projekcie uchwały. Pan radny Woźny wskazał błąd w nazwie stowarzyszenia. W rozdziale V pkt 2 proponuje pozostawić słowo „stowarzyszenia”, ponieważ jak mówi mogą powstać nowe stowarzyszenia. Radni jednogłośnie bez uwag przyjęli projekt uchwały 5 głosami „za”.
Przewodniczący odczytał kolejny projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Gminnemu Ośrodkowi Kultury w Horyńcu-Zdroju. Pan Wójt powiedział, że w roku 1973 był nadany decyzją Naczelnika Gminy. Został opracowany nowy statut , który uwzględnia dotychczasową działalność. Pan radny K. Woźny uważa, że należy zmobilizować Dyrektora Goku do robienia imprez i realizacji rocznego planu. Pani radna B. Jóźwik-Przednowek mówi, że brakuje masowych imprez, reklam w porównaniu do sąsiednich gmin.
Radni bez uwag 5 głosami „za’ przyjęli projekt uchwały.
Kolejny projekt uchwały dotyczy wyrażenia zgody na używanie nazwy Horyniec-Zdrój. Pan Wójt poinformował członków komisji, że Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe „Thier” Agnieszka Thier i Marek Thier z siedzibą w Ochojnie wystąpiło z wnioskiem o wyrażenie zgody na używanie nazw Horyniec, Horyniec-Zdrój w znakach towarowych w obrocie, w tym znakach towarowych zgłaszanych w Urzędzie Patentowym RP z propozycją rozlewania wód mineralnych z etykietą Horyniec-Zdrój
Pan radny K. Woźny wyraził obawę, że Pan Marek Thier będzie wykorzystywał nazwę Horyniec-Zdrój do różnych produktów i będzie czerpał z tego korzyści finansowe a gmina nie. Komisja poprosiła Pana Wójta o konsultację w/w projektu uchwały z radcą prawnym i poinformowanie radnych na najbliższej sesji.
W dalszej kolejności został odczytany projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego długoterminowego na realizację zadania pn. „Modernizacja nawierzchni dróg gminnych ul. Zielona i ul. boczna wojska Polskiego”.
Radni uwag nie wnieśli. W wyniku przeprowadzonego głosowania radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie kredytu inwestycyjnego długoterminowego na realizację zadania pn. „Przebudowa (odnowa) drogi gminnej Radruż przez wieś”. Radni bez uwag 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Ostatni projekt uchwały to zmiany w budżecie gminy. Pan Skarbnik szczegółowo omówił zmiany do budżetu na 2006r.
1. Zwiększa się dochody w budżecie gminy o kwotę 486.676 zł.
w tym:
1) dotacja celowa z samorządu województwa na
dofinansowanie modernizacji drogi gminnejw Horyńcu – Zdroju 100.000 zł.,
2) wpływy ze sprzedaży nieruchomości 40.000 zł.,
3) wpływy z usług cmentarnych 2.000 zł.,
4) dotacja z budżetu państwa na konserwację
grobów i cmentarzy wojennych 4.000 zł.,
5) środki otrzymane jako odszkodowanie za zerwaną
konstrukcję dachu na budynku OSP w Nowym Bruśnie 4.880 zł.,
6) dotacja celowa z budżetu państwa dla gminy
uzdrowiskowej realizującej zadania własne
w związane z zachowaniem funkcji leczniczej 283.396 zł.,
7) dotacja celowa z samorządu województwa na
dofinansowanie modernizacji budynku
Szkoły Podstawowej w Nowym Bruśnie 50.000 zł.,
8) środki pozyskane z innych źródeł na wydatki
w oświacie 2.400 zł.,

2. Zmniejsza się dochody w budżecie gminy o kwotę 283.396 zł.,
z tego :
1) wpływy z opłaty uzdrowiskowej, pobieranej
w gminach posiadających status gminy uzdrowiskowej 283.396 zł.

3. Środki dotacji wprowadzono na podstawie :
1) umowy z Urzędem Marszałkowskim w Rzeszowie Nr RŚ.I.601-7/51/2006 r.
z dnia 7.08.2006 r. w kwocie 100.000 zł.,
2) porozumienia z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego Nr CW/186/2006
z dnia 26.06.2006 r. w kwocie 4.000 zł.,

3) decyzji Wojewody Podkarpackiego Nr 56 z dnia 26.07.2006 r. w kwocie
283.396 zł.,
4) umowy z Urzędem Marszałkowskim w Rzeszowie Nr EK-10/25/06 r.
z dnia 17.08.2006 r. w kwocie 50.000 zł.,
5) umowy z Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej
w Warszawie Nr 48/06 z dnia 30.08.2006 r. w kwocie 2.400 zł.,
6) operatu szacunkowego szkody z PZU Jarosław z dnia 24.08.2006 r. w kwocie
4.880 zł.
4. Zwiększa się przychody z kredytów długoterminowych na sfinansowanie zadań
inwestycyjnych w kwocie 350.000 zł., w tym:
1) Przebudowa (odnowa ) drogi gminnej Radruż przez wieś – 300.000 zł.,
2) Modernizacja nawierzchni dróg gminnych ; ul. Zielona i boczna
Wojska Polskiego - 50.000 zł.
5. Zwiększa się deficyt w budżecie o kwotę 350.000 zł. tj. do kwoty 1.118.016 zł.
6. Zwiększa się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek o kwotę 350.000 zł. tj. do kwoty 1.810.000 zł., w tym : na sfinansowanie planowanego
deficytu w kwocie 1.050.000 zł.
7. Zwiększa się limit wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne na 2006 rok
o kwotę 50.000 zł. ( tj. do kwoty 864.600 zł.) na zadaniu „Termomodernizacja
budynku Szkoły Podstawowej w Nowym Bruśnie , przy jednoczesnym
zmniejszeniu wysokości wydatków na 2008 rok o kwotę 50.000 zł.( tj. do kwoty
75.000 zł.).
8. Zmniejsza się wydatki w budżecie gminy o kwotę 196.670 zł.,
przeznaczonych na :
1) koszty pozyskania drewna w lasach komunalnych 3.000 zł.,
2) zakup materiału do zadrzewień 4.400 zł.,
3) usługi w zakresie gospodarki leśnej 3.670 zł.,
4) zmniejszenie wydatków na pomoc dla powiatu
lubaczowskiego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych 28.000 zł.,
5) dożywianie uczniów w szkołach 5.000 zł.,
6) kanalizacja sanitarna ulic Zdrojowej i Słonecznej Horyńcu 150.000 zł.,
7) dotacja celowa na dofinansowanie zadań
w zakresie kultury fizycznej stowarzyszeniom 2.600 zł.
9. Zwiększa się wydatki w budżecie gminy o kwotę 749.950 zł.
z przeznaczeniem na :
1) wydatki inwestycyjne na wodociąg w m. Podemszczyzna 1.930 zł.,
2) wydatki inwestycyjne na wykonanie studni w Horyńcu – Zdr. 4.340 zł., 3) wydatki bieżące na zakup materiałów do remontu dróg gm. 62.858 zł.,
4) wydatki inwestycyjne na modernizację dróg gminnych, w tym: 475.000 zł.,
a) ul. Zielona i ul. boczna Wojska Polskiego 150.000 zł.,
b) Radruż przez wieś 300.000 zł.,
c) Werchrata – Łozy 25.000 zł.,
5) wydatki bieżące związane z remontem budynków kom. 600 zł.,
6) zakup materiałów do budynków komunalnych 8.000 zł.,
7) rożne opłaty związane z administrowaniem budynków kom. 400 zł.,
8) usługi związane z opracowaniem planów zagosp. przestrz. 5.500 zł.,
9) konserwacja cmentarza wojennego w Nowym Bruśnie 4.000 zł.,
10) koszty usunięcia drzew na cmentarzu kom. W Horyńcu – Zdr. 2.200 zł.,
11) wydatki inwest.-ogrodzenie cmentarza kom. W Horyńcu – Zdr. 8.000 zł.,


12) wynagrodzenia osobowe w Urzędzie gminy 29.000 zł.,
13) składki ZUS i FP od wynagrodzeń w Urzędzie Gminy 5.707 zł.,
14) wynagrodzenia bezosobowe w Urzędzie Gminy 1.500 zł.,
15) koszty badań pracowników w Urzędzie Gminy 100 zł.,
16) wydatki na ryczałty i delegacje służbowe pracowników UG 3.000 zł.,
17) wydatki związane z zakupem materiałów do promocji gminy 4.200 zł.,
18) wydatki na akcje gaśnicze w OSP 500 zł.,
19) zakup paliwa do pojazdów OSP 3.380 zł.,
20) wydatki na energię w remizach OSP 2.000 zł.,
21) koszty remontów sprzętu p.pożarowego 1.200 zł.,
22) zakup agregatu prądotwórczego dla OSP 4.800 zł.,
23) wydatki na prowizje za obsługę bankową 2.500 zł.,
24) wynagrodzenia osobowe nauczycieli realizujących
program „Przystanek – Ojczyzna” Sz.P. Horyniec – Zdr. 2.006 zł.,
25) składki ZUS i FP od wynagrodzeń nauczycieli 394 zł.,
26) wynagrodzenia bezosobowe w Sz.P. w Werchracie 800 zł.,
27) zakup materiałów do Sz.P. w Werchracie 4.200 zł.,
28) modernizacja budynku Szkoły Podstawowej w N. Bruśnie 50.000 zł.,
29) świadczenia związane z pracami społeczno-użytecznymi 7.680 zł.,
30) zakup środka trwałego do Gimnazjum na org. dożywiania 5.000 zł.,
31) wydatki związane z nauką pływania dla młodzieży
szkolnej , w tym: 25.005 zł.,
a) wynagrodzenia bezosobowe - 6.560 zł.,
b) zakup materiałów - 10.837 zł.,
c) dowóz uczniów - 7.335 zł.,
d) podróże służbowe - 273 zł.,
32) dotacja przedmiotowa dla Spółki „Usługi Komunalne”
ze względu na większe przyjęcie ścieków do oczyszczalni 2.000 zł.,
33) wydatki na energię oczyszczalni w Werchracie 1.000 zł.,
34) wydatki na usługi związane z zagospodarowanie
wysypiska odpadów stałych w Horyńcu – Zdroju 4.600 zł.,
35) wydatki bezosobowe związane z naprawą koszy na odpady 3.000 zł.,
36) zakup materiałów do remontu koszy na odpady 500 zł.,
37) wydatki inwestycyjne związane z wykonaniem oświetlenia ulic 5.000 zł.,
38) dotacja dla biblioteki samorządowej 2.000 zł.,
39) wynagrodzenia bezosobowe związane z remontem budynku
pawilonu sportowego w Horyńcu – Zdroju 1.500 zł.,
40) zakup materiałów do remontu budynku pawilonu sportowego 4.550 zł.,
Szczegółowe kwoty dochodów i wydatków budżetowych dostosowaniu do klasyfikacji budżetowej zawierają załączniki Nr 1 i 2 do uchwały.

Radni bez uwag 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.

W sprawach różnych pan Przewodniczący odczytał pismo od Prezesa LKS Zdrój Pana M. Macha z dnia 28 lipca 2006r. w sprawie zatrudnienia pracownika w okresie od kwietnia do października w celu konserwacji i remontu pawilonu sportowego, ogrodzenia, trybun, należyte utrzymanie zieleni, utrzymanie czystości na obiekcie i w otoczeniu jak również rozwiązanie problemu szaletów.
Pan Wójt mówi, że nie otrzymał podobnego pisma. Nie ma potrzeby zatrudniać dodatkowego pracownika skoro nadzór nad tym ma Gminny Ośrodek Kultury. Zieleń jest utrzymana w należytym porządku ponieważ Pan Dyrektor GOK-u ma na etacie konserwatora, który się tym zajmuje. Po wszelkich imprezach od razu na drugi dzień jest wszystko uprzątnięte.
Co do szalet to są przebudowane dwa pomieszczenia w pawilonie sportowym , jest tylko problem z kanalizacją.
Po głębszej dyskusji Komisja Uzdrowiskowa nie widzi możliwości stworzenia nowego stanowiska w tym budżecie, gdyż zadania te są realizowane przez Gminny Ośrodek Kultury w Horyńcu-Zdroju.
Pani radna B. Jóżwik-Przednowek poprosiła Pana Wójta o postawienie dwóch lamp w stronę Truszy w kierunku skrzyżowania / ul. Armii Krajowej/.

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za udział w posiedzeniu i dyskusję.




Przewodniczący Komisji
Lesław Gruszczyński


Protokołowała:
Wioletta Serkis




Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 1141
12 marca 2008 23:04 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu