Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 25/2005

Protokół Nr 25/2005
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 13 września 2005 r.


1. Członkowie Komisji - wg listy obecności
2. Pan Edward Rogala - Wójt Gminy
3. Pan Robert Serkis - Z-ca Wójta

Porządek posiedzenia:
3. Zaopiniowanie projektów uchwał na sesję.
4. Sprawy różne.


Wspólne posiedzenie Komisji Rewizyjnej i Komisji Uzdrowiskowej, Zdrowia, Oświaty, Sportu i Kultury Fizycznej otworzył prowadził Przewodniczący Komisji Oświaty
Pan P. L.Gruszczyński, który stwierdził prawomocność obrad i powitał wszystkich obecnych członków komisji, Pana Wójta E. Rogalę, Zastępcą Wójta, Pana Skarbnika.
Pan Przewodniczący obrad komisji poprosił Pana Wójta o przedstawienie i omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję, które członkowie komisji otrzymali wcześniej celem zapoznania.
Jako pierwszy został odczytany przez Przewodniczącego projekt uchwały dotyczący zmian w budżecie gminy na 2005r. Pan Wójt powiedział, że zmiany wynikły głównie
z konieczności rozdzielenia w klasyfikacji budżetowej osób fizycznych od osób prawnych. Proponowane przez P.Wójta zmiany przedstawił i omówił Pan Skarbnik. Propozycje to zwiększenie dochodów o 935.305zł, zmniejszenie dochodów o 928.900zł, zmniejszenie wydatków o 176.940zł, zwiększenie wydatków o 249.068zł. Pan Skarbnik omówił szczegółowo każdą proponowaną zmianę i przyczyny jej powstania. Radni komisji przyjęli proponowane zmiany jednogłośnie.
Następny projekt uchwały to uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu na budowę sali gimnastycznej. Pan Skarbnik wyjaśnił, że uchwała jest taka sama jak na poprzedniej sesji, ale tamta RIO uchyliło, bo nie było zabezpieczenia w budżecie w odpowiedniej wysokości. Teraz po dokonaniu przez radnych zmian w budżecie gminy trzeba podjąć taka sama uchwałę. RIO wymaga, aby corocznie podejmować uchwałę w sprawie wysokości środków przeznaczanych na ta inwestycję. Komisje przyjęły projekt uchwały jednogłośnie.
Kolejny projekt uchwały to zaciągnięcie kredytu długoterminowego na remont drogi w Nowinach. Pan Wójt wyjaśnił, że sytuacja jest taka sama jak z poprzednią uchwałą. RIO uchyliła. Członkowie komisji przyjęli projekt bez uwag.
Następnie Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały z 2002r. dotyczącej zasad utrzymania porządku i czystości na terenie gminy. Po kontroli urzędu wojewódzkiego musimy uzupełni uchwalę o zapisy dotyczące mycia i napraw samochodów.
Takie właśnie zapisy znalazły się w tym projekcie. Komisje przyjęły projekt uchwały bez uwag.
Kolejny projekt uchwały to uchwalenie statutu naszej biblioteki. Po odczytaniu projektu Pan Wójt wyjaśnił, że biblioteka posiada statut nadany w 1996r. teraz należy uaktualni o nowe funkcje biblioteki np. klub przedszkolaka, kawiarenka internetowa. Komisje przyjęły projekt jednogłośnie.
Następnie członkowie komisji zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zaopiniowania projektu aglomeracji Horyniec-Zdrój. Załącznikami do uchwały są wymagane ustawą uzasadnienie i załącznik graficzny. Pan Wójt wyjaśnił szczegółowo zapisy projektu uchwały.
Komisje przyjęły projekt jednogłośnie.
Po zakończeniu omawiania projektów uchwał Pan Adamczuk zapytał, czy w tym roku będzie ogłoszony przetarg na budowę wodociągu w Podemszczyźnie. Tak-odpowiada Pan Wójt.
Pan Łeszczyszyn pyta, czy wieża telefonii komórkowej w Moczarach ruszy w tym roku. Pan Wójt wyjaśnił, że ze strony urzędu wszystko zostało załatwione, trwają pozostałe procedury.
Pan Woźny pyta, czy budowa drogi Hrebenne –Siedliska będzie kontynuowana. Pan Wójt trwa wykup działek po stronie powiatu tomaszowskiego, są odwołania, sprawa się bardzo przeciągnie.
Na zakończenie pan Wójt poinformował, że wysypisko do końca września musi zostać zamknięte, 3 firmy są zainteresowane wywozem śmieci z terenu gminy. Na sesji zostaną przedstawione szczegóły.
Pan Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za obecność , dyskusję
i zamknął posiedzenia komisji.


Protokołowała Przewodnicząca Komisji
Joanna Styczeń Stanisława Szaganiec







Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 821
12 marca 2008 23:04 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu