Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 23/05w dniu 14 września 2005 r.

Protokół Nr 23/05 z posiedzenia Komisji Budżetu, Rolnictwa
i Spraw Gospodarczych w dniu 14 września 2005 r.


1. Członkowie Komisji - wg listy obecności
2. Pan Edward Rogala - Wójt Gminy
3. Pan Robert Serkis - Z-ca Wójta

Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie projektów uchwał na sesję.
2. Sprawy różne.


Posiedzenie Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych otworzył prowadził Zastępca Przewodniczący Komisji Pan P.F.Nepelski, który stwierdził prawomocność obrad i powitał wszystkich obecnych członków komisji, Pana Wójta E. Rogalę, Zastępcą Wójta, Pana Skarbnika.
Pan Przewodniczący obrad komisji poprosił Pana Wójta o przedstawienie i omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję, które członkowie komisji otrzymali wcześniej celem zapoznania.
Jako pierwszy został odczytany przez Przewodniczącego projekt uchwały dotyczący zmian
w budżecie gminy na 2005r. Pan Wójt powiedział, że zmiany wynikły głównie z konieczności rozdzielenia w klasyfikacji budżetowej osób fizycznych od osób prawnych. Proponowane przez P.Wójta zmiany przedstawił i omówił Pan Skarbnik. Propozycje to zwiększenie dochodów o 935.305zł, zmniejszenie dochodów o 928.900zł, zmniejszenie wydatków o 176.940zł, zwiększenie wydatków o 249.068zł. Pan Skarbnik omówił szczegółowo każdą proponowaną zmianę i przyczyny jej powstania. Radni komisji budżetu przyjęli proponowane zmiany jednogłośnie.
Następny projekt uchwały to uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu na budowę sali gimnastycznej. Pan Skarbnik wyjaśnił, że uchwała jest taka sama jak na poprzedniej sesji, ale tamta RIO uchyliło, bo nie było zabezpieczenia w budżecie w odpowiedniej wysokości. Teraz po dokonaniu przez radnych zmian w budżecie gminy trzeba podjąć taka sama uchwałę. RIO wymaga, aby corocznie podejmować uchwałę w sprawie wysokości środków przeznaczanych na ta inwestycję. Komisja przyjęła projekt uchwały jednogłośnie.
Kolejny projekt uchwały to zaciągnięcie kredytu długoterminowego na remont drogi w Nowinach. Pan Wójt wyjaśnił, że sytuacja jest taka sama jak z poprzednią uchwałą. RIO uchyliła. Członkowie komisji przyjęli projekt bez uwag.
Następnie Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały z 2002r. dotyczącej zasad utrzymania porządku i czystości na terenie gminy. Po kontroli urzędu wojewódzkiego musimy uzupełni uchwalę o zapisy dotyczące mycia i napraw samochodów.
Takie właśnie zapisy znalazły się w tym projekcie. Komisja Przyjęła projekt uchwały bez uwag.
Kolejny projekt uchwały to uchwalenie statutu naszej biblioteki. Po odczytaniu projektu Pan Wójt wyjaśnił, że biblioteka posiada statut nadany w 1996r. teraz należy uaktualni o nowe funkcje biblioteki np. klub przedszkolaka, kawiarenka internetowa. Komisja przyjęła projekt jednogłośnie.
Następnie członkowie komisji zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zaopiniowania projektu aglomeracji Horyniec-Zdrój. Załącznikami do uchwały są wymagane ustawą uzasadnienie i załącznik graficzny. Pan Wójt wyjaśnił szczegółowo zapisy projektu uchwały.
Komisja przyjęła projekt jednogłośnie.
Po zakończeniu omawiania projektów uchwał Pan Szawara zapytał, czy będzie jeszcze w tym roku wożona przesiewka na drogi do Werchraty. Pan Wójt odpowiedział, ze raczej nie.
Na zakończenie pan Wójt poinformował, ze wysypisko do końca września musi zosta zamknięte, 3 firmy są zainteresowane wywozem śmieci z terenu gminy. Na sesji zostaną przedstawione szczegóły.
Pan Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za obecność , dyskusję i zamknął posiedzenia komisji.


Protokołowała Zastępca Przewodniczącego Komisji
Joanna Styczeń Franciszek Nepelski















Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 921
12 marca 2008 23:04 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu