Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 4/07 z 25 kwietnia 2007r.

Protokół Nr 4/07
z posiedzenia Komisji Budżetu,
Rolnictwa i Spraw Gospodarczych
w dniu 25 kwietnia 2007 r.

1. Członkowie Komisji - wg listy obecności
2. Pan Ryszard Urban - Wójt Gminy
3. Pan Andrzej Stasicki - Z-ca Wójta
4. Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy
5. Pan Stanisław Szymeczko - Skarbnik Gminy

Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie projektów uchwał na sesję.
2.Sprawy różne.


Posiedzenie Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Pan L. Gruszczyński, który stwierdził prawomocność obrad i powitał wszystkich obecnych członków komisji, Pana Wójta R. Urbana oraz Zastępcę Wójta Pana A. Stasickiego, Sekretarza Urzędu P. J. Styczeń oraz Skarbnika Gminy P. St. Szymeczko.
Pan Przewodniczący poprosił Pana Wójta o przedstawienie i omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję, które członkowie komisji otrzymali wcześniej celem zapoznania.
Jako pierwszy został omówiony projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2006 oraz udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój.
Pan Skarbnik odczytał Uchwałę Nr 13/38/2007 z dnia 13 kwietnia 2007r. Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie obsolutorium Wójtowi Gminy. Regionalna Izba obrachunkowa w Rzeszowie pozytywnie zaopiniowała w/w wniosek.
Pan Skarbnik przedstawił sprawozdanie z wykonania budżetu za 2006r.
Rolnitwo i łowiectwo – plan został zrealizowany w 100 %,
Leśnictwo – 43,55 %. Przyczyną niskiego wykonania było nieodpłatne przekazanie drewna.
Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę – zaległości za dostarczoną wodę odbiorcą inwidualnym z roku 2004 i za lata wcześniejsze wyniosły 13 000 zł, natomiast realizacja wyniosła 2 258 zł. tj. 17.37 %.
Transport i łaczność – realizacja dochodów w 100 %.
Gospodarka mieszkaniowa- wykonanie 93,35 % planu rocznego. Niższe wykonanie wyniosło w wpływach z dzierżwy majątku gminy oraz ze sprzedazy.
Działalność usługowa-planowane dochody zostały zrealizowane w 106,86 %.
Administracja publiczna – główne dochody stanowiła dotacja z budżetu państwa przekazana gminie w 100 procentach, natomiast pozostałe dochody to wpływy z najmu pomieszczeńw budynku urzędu oraz za wystawiane dowody osobiste.
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli, ochrony prawa i sądownictwa-wykonanie planu dotacji w 58,34%.
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – 100,2 %.
Dochody od osób prawnych i od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej – 95,12 % planu rocznego, natomiast zaległości w podatkach wyniosły 11,37 % planu rocznego.
Rózne rozliczenia – wykonanie planu wyniosło98,74 %.
Pomoc społeczna – 99.18%.
Edukacyjna opieka wychowawcza- 88,26 % spowodowane było odstąpieniem od realizacji zadania pn.”Zimowa przygoda” w kwocie 14 000 zł.
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – wykonanie planu 63,29 zł. spowodowane było niższą ilością wpłat za przyłącza do kanalizacji na ul. Zdrojowej i ul. Słonecznej. Zaległości w tej opłacie wynoszą 37 700 zł.
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – otrzymane środki w 100 % dotyczyły dofinansowania konserwacji zabytkowego ołtarza w Kościele Parafialnym w Horyńcu-Zdroju, natomiast kwota 49 668 zł to środki z roku 2005 przekazane gminie na remont budynku GOK w Horyńcu-Zdroju z sektorowego programu operacyjnego.
Ogólny wskaźnik wykonania planu dochodów za rok 2006 wyniósł – 97,40 %.

W zakresie wydatków poszczególne działy przedstawiają się następująco:
Rolnictwo i łowiectwo- wykonanie wydatków ukształtowało się na poziomie 95,63 % i dotyczyło odpisu 2% wpływów uzyskanych w podatku rolnym na rzecz Izby Rolniczej.
Leśnictwo- w dziale tym zadania zostały wykonane.
Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczą, gaz i wodę – wykonanie planu wydatków wyniosło 99,01 %. W dziale tym dopłacono z budżetu gminy kwotę 27 785 zł. do sprzedanej wody odbiorcom indywidualnym. Wydatki majatkowe zrealizowano w 99,91 %, które dotyczyływodociągu w miejscowości podemszczyzna oraz opracowania dokumentacji na ujęcie wody w horyńcu-Zdroju.
Transpotr i łaczność – 67,16 %. Przyczyną takiego wykonania było przesunięcie terminuzapłaty za drogę w radrużu z grudnia na połowę stycznia 2007r. powodem czego były trudności z uzyskaniem preferencyjnych środków bankowych.
Gospodarka mieszkaniowa – 97,75 %.
Działalność usługowa – 80,70 %. Niższe wykonanie planu wystąpiło w zadaniu „budowa kaplicy cmentarnej w Horyńcu-Zdroju”. Inwestycja została przesunięta na lata następne.
Administracja publiczna –99.44 %.
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej , kontroli,ochrony prawa i sądownictwa-58,34 – powodem tego były mniejsze podatkiw wyborach samorządowych.
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – 93,68 %.
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej – 98,51 %. Dotyczyło to prowizji za inkaso podatków i nie podatkowychnalezności budżetowych na podstawie obowiązującychstawek podjętych przez Radę Gminy.
Obsługa długu publicznego – 100,25 %
Różne rozliczenia – wskaźnik wykonania wyniósł 86,03 %
Oświata i wychowanie – wykonanie wyniosło 99,91 % a wydatki Dotyczyły: funkcjonowania szkół podstawowych, oddziałów przedszkolnych, gimnazjum, dowożeniu uczniów do szkół, obsługi administracyjno-ekonomicznej, doskonalenie nauczycieli, opieka nad emerytami i rencistami. Wykonanie planów kształtuje się w granicach99 – 100 %. Wydatki majątkowe wyniosły kwotę 1 372 943 zł. co stanowi 27 % wydatków na oświatę. Kontynuowana była budowa sali sportowej w kwocie 1 238 254 zł ( w tym dotacja 260 000 zł. ), twrmomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Nowym Bruśnie – 119 409 zł. ( dotacja wyniosła 50 000 zł.). Zakupiono piec co centralnego ogrzewania w Szkole Podstawowej w Werchracie oraz ksero do SP Nowe Brusno.
Ochrona zadrowia – wykonanie planu wyniosło 87,17 %.
Pomoc społeczna – 98,68 %.
Edukacyjna opieka wychowawcza – 92,84 %. W dziale tym realizowane było funkcjonowanie świetlicy szkolnej w Horyńcu-Zdroju ( planowane wydatkiwykonano w 100 %). Pomoc materialną objeto 673 uczniów na kwotę 105 165 zł. Sfinansowano program dla 240 uczniów z najuboższych rodzin pn. „Ja też pływam”. Ze względu na złe warunki pogodowe nie został zrealizowany program pn. „Zimowa przygoda”.
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – 78,90 %. W poszczególnych zadaniach realizowane były wydatki związane z gospodarką ściekową i ochroną wód ( wykonanie 65,62 %), gospodarka odpadami i utrzymanie czystości na terenie gminy oraz zieleni jak również oświetlenie ulicy dróg. Powodem niższego wykonania wydatków majątkowych było przesunięcie wydatków na zadaniu kanalizacja sanitarna ul. Słonecznej i ul. Zdrojowej na początek roku 2007 gdyż zadanie to współfinansowane jest ze środków unijnych i budżetu państwa.
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – realizacja wydatków w tym dziale wyniosła 99,91 %. Planowane zadania zostały zrealizowane.
Kultura Fizyczna, sport i turystyka – wykonanie wydatków ukształtowało się na poziomie 99,38 %.
Ogólny wskaźnik wydatków osiągnął poziom – 93,76 %.
Pan Przewodniczący prosi o uwagi do sprawozdania z wykonania budżetu za 2006r. Radni uwag nie wnieśli.
Pan Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie. Radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został omówiony projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr V/14/07 Rady Gminy Horyniec-Zdrój z dnia 15 marca 2007r. w sprawie budżetu Gminy Horyniec-Zdrój na 2007r.
Pan Skarbnik powiedział, że skreśleniu ulegają:§ 13 uchwały oraz załącznik nr 10 dotyczący limitów na wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi oraz skreśla się pkt 2 w § 16 uchwały w brzmieniu: Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągnięcia zobowiązań na finansowanie wydatków na wieloletni program inwestycyjny oraz programy realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej niepodlegających zwrotowi”.
Zostały wstrzymane zadania ujęte w wieloletnim programie inwestycyjnym na lata 2006-2008. Jest to konsekwencja skreślenia programu na bieżące lata, który został podjety w roku 2006).Radni uwag nie wnieśli. Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie omówiony projekt uchwały. Radni jednogłośnie 5 głosami „za” przyjeli projekt uchwały.
Następnie został omówiony projekt uchwały w sprawie wstrzymania realizacji wieloletniego programu inwestycyjnego od 2007r. Pan Skarnik mówi, że w projekcie uchwały zostały wyszczególnione zadania które się wstrzymuje ze względu na braki finansowe na jego realizację. Zaznaczyć należy, że przyjęty nowy program inwestycyjny będzie mógł być realizowany w momencie podjęcia oddzielnych uchwał.
W wyniku przeprowadzonego głosowania radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
W dalszej kolejności Pan Skarbnik omówił zmiany w budżecie gminy Horyniec-Zdrój na 2007r. Zmianę wprowadza się na podstawie zawiadomienia Ministra Finansów pismem Nr ST3-4820-6/2007/507 z dnia 15 marca br. Ulega zmniejszeniu subwencja równoważąca w kwocie 577,00 zł. przeznaczona na zakup materiałów do utrzymania budynków komunalnych. Radni uwag nie wnieśli. Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały. Radni jednogłośnie 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej samorządowi powiatowemu w Lubaczowie. Pan Wójt wyjaśnił, że musi zostać podjęta odrębna uchwała, zgodnie z zaleceniami Regionalnej Izby Obrachunkowej. Wójt mówi, że prace związane z remontem nawierzchni drogi powiatowej Narol-Werchrata dochodzą już do Werchraty i na pewno zostaną zakończone.
Radni uwag nie wnieśli. Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w wyniku którego radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych gimnazjów prowadzonych przez gminę Horyniec-Zdrój, a także określenia granic ich obwodów. Pan Wójt poprosił Panią Sekretarz o omówienie projektu uchwały. Pani Sekretarz powiedziała, że są to trzy uchwały ściśle ze sobą powiązane. W roku 1999 w związku z reformą oświaty podjęto uchwały o ich przekształceniu ze stopnia organizacyjnego klas I-VIII na klasy I – VI wraz z ustaleniem granic ich obwodów szkolnych. Ze względu na ilość uczniów utworzono jedno Gimnazjum obejmujący swoim obwodem teren całej gminy.
Na uzupełnienia mamy termin do 15 maja br. Pan M. Łuczyszyn jest obecnie na szkoleniu i przed wysłaniem uchwał do publikacji opinia od Podkarpackiego Kuratora Oświaty zostanie uzyskana.
Radni bez uwag 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez gminę Horyniec-Zdrój oraz określenia granic ich obwodów.
Radni jednogłośnie 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Przewodnicząca odczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę Horyniec-Zdrój. W wyniku przeprowadzonego głosowania radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia wyborów sołtysa sołectwa Nowiny Horynieckie. Pani Sekretarz poinformowała członków komisji, że sołtys Tomasz Szewczuk złożył rezygnację w związku z tym należy wyznaczyć temin wyborów. Pan Wójt zaproponował wybory na dzień 10 maja 2007r. Radni uwag nie wnieśli i jednogłośnie 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Ostatni projekt uchwały dotyczył sprzedaży nieruchomości w trybie przetargowym.
Pan Wójt powiedział, że zebranie wiejskie wyraziło zgodę w sprawie sprzedaży nieruchomości nr 53 o pow. 4,21 ha położoną w miejscowości Krzywe stanowiącą własność gminy Horyniec-Zdrój.
Radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały. Pan Wójt powiedział, że w dniu 24 kwietnia br. odbędzie się zebranie wiejskie w Horyńcu-Zdroju w sprawie sprzedaży nieruchomości, jeżeli zebranie wyrazi zgodę to wprowadzimy projekt uchwały na najbliższą sesję.

W sprawach różnych Pan radny L. Gruszczyński powiedział, że koło cerkwi w Nowym Bruśnie znajduje się cmentarz i w roku 2005 zostały usunięte zakrzaczenia. Prosi Wójta o przysłanie pracowników celem przeprowadzenia pielęgnacji cmentarza. Pan Wójt powiedział, że w ramach prac interwencyjnych na złożonych 15 wniosków zostało przyjętych 5 osób płci męskiej w maju br. będą następne przyjęcia. Pan Gruszczyński zaproponował osoby które mają odróbkę w gminie.

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za udział w posiedzeniu i dyskusję , zamknął posiedzenie komisji.

Przewodniczący Komisji
Lesław Gruszczyński


Protokołowała:
W. Serkis

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 931
12 marca 2008 23:04 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu