Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 9 /07


Protokół Nr 9 /07
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
w dniu 9 listopada 2007 r.

1. Członkowie Komisji - wg listy obecności
2. Pan Ryszard Urban - Wójt Gminy
3. Pan Andrzej Stasicki - Z-ca Wójta
4. pani Halina Kamińska Z-ca Głównego Księgowego
5. Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy

Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie projektów uchwał na sesję.
2. Sprawy różne.


Posiedzenie Komisji Rewizyjnej otworzyła Przewodnicząca Komisji, która stwierdziła prawomocność obrad i powitała wszystkich obecnych członków komisji, Pana Wójta R. Urbana, Z-cę Wójta Pana A. Stasickiego, Z-cę Głównego Księgowego Panią H. Kamińską oraz Panią . Styczeń –Sekretarza Gminy.
Pani Przewodnicząca poprosiła Pana Wójta o przedstawienie i omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję, które członkowie komisji otrzymali wcześniej celem zapoznania.
Jako pierwszy został omówiony projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta. Pan Wójt w projekcie uchwały zaproponował obniżyć cenę żyta podaną przez Główny Urząd Statystyczny jako podstawę do obliczenia podatku rolnego na 2008 rok do kwoty 32,00 zł. za 1 q. Pan radny J. Krzych uważa, że jest to zbyt wysoki wzrost w porównaniu do roku poprzedniego i uważa, że żaden rolnik w tej cenie żyta nie sprzeda. Pan Wójt mówi, że w gminie Lubaczów stawka żyta wynosi 35 zł za 1 q. Pan radny mówi, że porównując gminę Lubaczów a Horyniec to jest duża rozbieżność klas. Pan Wójt proponuje stawkę 32 zł za 1 q i mówi że jest to stawka mniejsza niż w roku 2004 a takiego obniżenia nie było nigdy. Pan Krzych proponuje stawkę 29,50 zł lub 30 zł.
Przewodnicząca Komisji przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do kwoty 32 zł. za 1 q.
Radni 4 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie określenia wysokości podatku od nieruchomości na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2008r.
Przewodnicząca Komisji poprosiła Pana Wójta o omówienia w/w projektu.
Ustala się następujące stawki podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych na terenie gminy Horyniec-Zdrój:
1. Od gruntów:

a). Związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków od 1m2 powierzchni – 0,68 zł i jest to wzrost do roku ubiegłego o 0,03 zł., natomiast stawka górna wynosi 0,71 zł.,

b). pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych od 1 ha powierzchni – 3,65 zł, natomiast w roku ubiegłym stawka wynosiła 3,58 zł. i jest to wzrost o 0,07 zł.
c). pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego od 1 m 2 powierzchni – 0,20 zł. Pan Wójt proponuje stawkę w wysokości 0,20 zł. i jest to wzrost o 0,08 zł.

2. Od budynków lub ich części:

a). mieszkalnych od 1 m 2 powierzchni użytkowej – 0,48 zł. jest to wzrost o 0,02 zł.,
b).związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej od 1 m 2 powierzchni użytkowej:
1). handlowej od 1 m 2 pow. użytkowej – 18,15 zł. i jest to wzrost o 0,05 zł,
2). pozostałej od 1 m 2 pow. użytkowej – 16,95 zł. i jest to również wzrost o 0,05 zł.

c). zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym za 1m2 pow. użytkowej – 8,55 zł. Pan Wójt poinformował członków komisji, że jest to wzrost o 0,05 zł.
d). Zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych od 1m2 powierzchni użytkowej – 3,78 zł. W roku ubiegłym stawka wynosiła 3,75 zł.
e). Pozostałych w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego za 1m2 pow. użytkowej – 5,15 zł. i jest to wzrost o 0,05 zł.

3. Od budowli (od ich wartości) – 2 %.
Radni uwag nie wnieśli. Przewodnicząca Komisji przeprowadziła głosowanie. Radni
5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.

Następnie został omówiony projekt uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatków od osób fizycznych rolnego, leśnego i od nieruchomości w formie inkasa oraz wynagrodzenia za inkaso w 2008r. Pan Wójt powiedział, że inkasentami podatków pobieranych w drodze inkasa ustala się sołtysów a wynagrodzenie prowizyjne za pobór podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od zainkasowanej kwoty pozostaje na tym samym poziomie co w roku ubiegłym i dla poszczególnych wsi wynosi: Horyniec-Zdrój – 9,85 %, Nowe Brusno – 10,00 %, Dziewięcierz – 10,92 %, Nowiny Horynieckie – 10,45 %, Podemszczyzna – 11, 40 %, Polanka Horyniecka – 14,24 %, Prusie – 11,51 %, Krzywe – 13,77 %, Radruż – 13,30 %, Werchrata – 9,88 %, Wólka Horyniecka – 12,11 %.
Pan radny J. Krzych powiedział, że rolnicy skarżą się na sołtysa , który nie skutecznie pracuje. Mieszka w Rzeszowie, w styczniu przyjedzie rozniesie deklaracje podatkowe większym podatnikom i na tym koniec, natomiast osoby starsze muszą niestety iść do urzędu gminy dokonać wpłaty. Pan Wójt powiedział, że ten temat był już poruszany, osobiście rozmawiał w tej sprawie z sołtysem Panem Z. Faszczowym.
Z-ca Wójta Pan A. Stasicki uważa, że można podjąć kroki zdjęcia sołectwa Horyniec-Zdrój z projektu uchwały. Pracownicy Urzędu po godzinach będą mogli pojechać i roznieść deklaracje podatkowe. Zaznaczył, że leży to w gestii radnych czy to zostawić czy też ograniczyć. Pan radny A. Burdziński jest zdania, że to rada sołecka powinna zadecydować. Pan radny M. Nepelski uważa aby w tym roku jeszcze pozostawić na takim samym poziomie a w przyszłym roku zobaczymy. Radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został odczytany projekt uchwały dotyczący ustalenia wysokości opłat za korzystanie z terenów i urządzeń cmentarnych cmentarza komunalnego w Horyńcu-Zdroju. Pan Wójt proponuje następujące stawki:
3 za zakup gruntu pod grób pojedynczy duży – ziemny – 410,00 zł. netto,
4 za zakup gruntu pod grób katakumby – 610,00 zł. netto,
5 za zakup gruntu pod grobowiec – 1060,00 zł.
6 za zakup gruntu pod grób mały – nagrobek – 280,00 zł. netto,
7 za pochowanie zwłok w dni robocze – 400,00 zł netto,
8 za pochowanie zwłok w dni świąteczne – 500,00 zł. netto,
9 za otwarcie i zamknięcie grobowca-katakumby w dni robocze – 300,00 zł,
10 za otwarcie i zamknięcie grobowca – katakumby w dni świąteczne – 400,00 zł. netto.
Pan radny J. Krzych uważa, że są to zbyt wygórowane stawki. Z-ca Wójta mówi, że w skali roku jest to różnica 300 zł. Po sprawdzeniu w ZUS zasiłek pogrzebowy na dzień dzisiejszy wynosi od 5,600-5,700 zł., które rodzina dostaje na pochówek. Koszty utrzymania cmentarza też rosną, należy także pomyśleć o budowie kaplicy cmentarnej, toalet oraz lodówce na przetrzymywanie zwłok. Pan Stasicki wspomniał również o wycince drzewostanu oraz o zniszczonym nagrobku, na który spadła gałąź i gmina będzie musiała naprawić uszkodzony nagrobek.
W wyniku przeprowadzonego głosowania radni 4 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym „ przyjęli projekt uchwały. Kolejny projekt uchwały dotyczy opłaty uzdrowiskowej na 2008r. Pan wójt powiedział, że ustala się wysokość opłaty uzdrowiskowej za każdy dzień pobytu od osób fizycznych przebywających dłużej niż dobę, w celach zdrowotnych, turystycznych, wypoczynkowych lub szkoleniowych w miejscowości Horyniec-Zdrój od osób które ukończyły 15 lat w wysokości – 2,40 zł., natomiast od osób, które nie ukończyły 15 lat w wysokości – 1,40 zł. i jest to wzrost o 0,10 zł. Gmina otrzymuje dotację z budżetu państwa w takiej wysokości jaka wpłynęła do budżetu gminy w roku następnym.
Pan radny A. Burdziński powiedział, że w innych miejscowościach uzdrowiskowych stawki są jeszcze większe.
Radni bez uwag 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie opłaty targowej na 2008r. Pan Wójt powiedział, że stawki nie ulegają zmianie i pozostają na takim samym poziomie jak w roku ubiegłym:
11 przy sprzedaży na stoisku za 1m2 powierzchni stołu – 14,00 zł.,
12 przy sprzedaży z samochodu, przyczepy, wozu – 34,00 zł.,
13 przy sprzedaży z „ręki” – 12,00 zł.

Pan Wójt mówi, że z egzekwowaniem opłaty w skali roku jest różnie. Środki z opłaty targowej na dzień dzisiejszy wynoszą 576,00 zł natomiast w budżecie było zaplanowane 1500 zł. Jest sporo głosów o funkcjonowaniu handlu obwoźnego w Nowym Bruśnie, Polance Horynieckiej, Nowinach Horynieckich i jest to pewna sprzeczność interesów społecznych, ale z drugiej strony patrząc wygodę mają starsi ludzie.
Radni bez uwag jednogłośnie 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
W dalszej kolejności został odczytany projekt uchwały dotyczący opłaty od posiadania psów. Pan Wójt powiedział, że zaproponowana stawka roczna od posiadania jednego psa przez osobę fizyczną wynosi 10,00 zł. W tym roku została dokonana wpłata w wysokości 26,00 zł za dwa psy. Pan Wójt powiedział, że problem z psami i z psami bezdomnymi na terenie gminy występuje. Przewodnicząca Komisji przeprowadziła głosowanie. Radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na terenie Gminy Horyniec-Zdrój. Z-ca Wójt mówi, że będzie kolejny problem realizacji dochodów z w/w podatku ze względu na bardzo małą ilość samochodów ciężarowych powyżej 3,5 tony występujących w naszej gminie. Radni bez uwag jednogłośnie 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji odczytała projekt uchwały w sprawie zwolnień z podatku od środków transportowych na terenie gminy Horyniec-Zdrój. i poprosiła pana Wójta o omówienie projektu uchwały. Pan A. Stasicki zabierając głos powiedział, że zwolnienia dotyczą naszych pojazdów takich jak środki transportowe wykorzystywane do wywozu nieczystości stałych i płynnych, środki transportowe wykorzystywane do przewozu dzieci do szkół oraz środki transportowe wykorzystywane na cele ochrony przeciwpożarowej. Radni bez uwag 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Kolejny projekt uchwały dotyczył ustanowienia nagrody Wójta Gminy Horyniec-Zdrój w Przeglądzie Teatrów Małych Form „Biesiada Teatralna Horyniec-Zdrój 2008”. Pan Wójt proponuje pozostawienie nagrody na takim samym poziomie jak w roku ubiegłym.. Przewodnicząca Komisji przeprowadziła głosowanie. Radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za sprzedaż wody z wodociągu gminnego na terenie Gminy Horyniec-Zdrój.
Z-ca Wójta poinformował radnych, że projekt uchwały zostaje na takim samym poziomie co w roku ubiegłym. Zatwierdza się taryfę za sprzedaż wody z wodociągu gminnego w wysokości: dla gospodarstw domowych – 1,95 zł za 1m3 netto, dla pozostałych odbiorców – 2,50 zł. za 1 m3 netto.
Pan A. Stasicki zaznaczył, ze ten rok był rokiem dobrym, łaskawym. Spółka dokonała kontroli, plombowania i wymiany wodomierzy oraz zaplombowania hydrantów. Zużycie wody spadło a środków przybyło , spółka po skalkulowaniu kosztów wychodzi na swoje co wystarczy na jej funkcjonowanie.
Pan radny J. Krzych zapytał czy wpłynął wniosek od spółki w sprawie zatwierdzenia taryf wody 70 dni przed planowanym terminem wejścia w życie oraz z jakich środków został zakupiony szambowóz, czy został wzięty na raty.
Pan Wójt powiedział, że spółka na początku października br. złożyła wniosek do wójta gminy o przedłużenie czasu obowiązywania dotychczasowych taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Zarząd spółki opracował wersję planu ekonomiczno-finansowego na 2008r. przy założeniu utrzymania dotychczasowych taryf oraz sprzedaży ilościowej wody i ścieków na poziomie 2007r. Pan radny J. Krzych mówi, że z informacji które posiada, były prezes planował zakup nowego sprzętu i czy spółka kupując szmbowóz zaciągnęła kredyt. Pan A. Stasicki pyta skąd radny ma takie informacje .Prezes ustąpił w lutym i od tej pory publicznie się nie wypowiadał. W tamtym roku spółka wyszła na minus i przyniosła stratę 9 000 zł. Był zaciągnięty kredyt przez Pana Żesławskiego , pomimo straty został pozytywnie skwitowany, natomiast finansów spółki nie może ujawniać i mogę odpowiedzieć panu na zasadzie „spałem dzisiaj w domu”.
Pan radny J. Krzych mówi, że woda miała tanieć. Pan Z-ca Wójta powiedział, że nie miało być podwyżki. Z-ca powołując się na prawo spółek handlowych powiedział, że spółka zostanie skwitowana przez zgromadzenie wspólników. Jest zaciągnięty kredyt na samochód berlingo w wysokości 400 000 zł. a po zwrocie vatu odsetki spadły
Przewodnicząca poddała pod głosowanie zatwierdzenie taryf za sprzedaż wody. Radni jednogłośnie 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Kolejny projekt uchwały dotyczył zatwierdzenia taryfy za wprowadzanie ścieków do kanalizacji na terenie gminy Horyniec-Zdrój. Pan Wójt mówi, że taryfa za wprowadzanie ścieków do kanalizacji wiejskiej dla gospodarstw domowych wynosi - 2,35 zł za 1m3 , dla pozostałych odbiorców – 2,99 zł. za 1m3 netto. Z-ca Wójta poinformował członków komisji, że spółka kwartał temu miała podpisane 4 umowy a na dzień dzisiejszy ponad 200 umów na wywóz nieczystości płynnych. Po zasięgnięciu opinii Rady Nadzorczej zostało zakupione przez spółkę urządzenie do przebijania szamba , ponieważ przy ul. Dąbrowskiego spółka posiłkowała się sprzętem z Lubaczowa.
Radni bez uwag 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie ustalenia dopłaty do taryfy za dostawę wody, odprowadzanie ścieków na terenie gminy na 2008r. Pan Wójt powiedział, że ustala się dopłatę do taryfy opłat za wodę spółce „Usługi komunalne” dla gospodarstw domowych w wysokości 0,59 zł brutto do każdego sprzedanego 1m3 wody, natomiast dopłata do taryfy za odprowadzanie ścieków dla gospodarstw domowych wynosi 0,68 zł. brutto dla każdego 1m3 oczyszczonych i odprowadzonych ścieków i pozostaje na takim samym poziomie jak w roku ubiegłym. Dopłata opisana w § 1,2 dotyczyć będzie okresu rozliczeniowego od dnia 01.01.2008r. do dnia 31.12.2008r.
Radni uwag nie wnieśli i w wyniku przeprowadzonego głosowania jednogłośnie 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji odczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek czynszu dzierżawnego gruntów stanowiących własność gminy Horyniec-Zdrój.
Pan Wójt mówi, że są niskie stawki obowiązujące z roku 2001 i stawki zostały ustalone na podstawie klasy gruntu.
Pan radny J. Krzych poruszył temat wykaszania nieużytków tj. łąk i pastwisk . Wójt mówi, że rozważał ten problem i zaproponuje wykaszanie nieużytków typu „namuła” Spółce „Usługi Komunalne”.
Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wyżej omówiony projekt uchwały. Radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji poprosiła Pana Wójta o omówienie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/28/02 z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie utworzenia Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Horyńcu-Zdroju.
Pan Wójt powiedział, że jednostka organizacyjna Gzeas zajmuje się w całości oświatą i po zasięgnięciu opinii przez środowisko oświatowe stypendia szkolne, zasiłki szkolne oraz mundurki i wyprawki szkolne ulokować w jednostce organizacyjnej Gzeas. Pani radna A. Adamczuk pyta czy zmiany dotyczą tylko przeniesienia zadań z gminy do Gzeas. Pan Wójt mówi, że na zasadzie porozumienia stron pracownik przejdzie do Gzeas.
Przewodnicząca Komisji przeprowadziła głosowanie. Radni 4 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” przyjęli projekt uchwały.
Następnie Pan Wójt przedstawił zmiany w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2007r.
Zmniejsza się wydatki w budżecie gminy o kwotę 475.800 zł. w tym:
14 wydatki inwestycyjne na ujęcie wody pitnej w Horyńcu-Zdroju – 40 000 zł., Pan Wójt powiedział, że w tym roku nie będzie realizowany plan studni tylko w roku przyszłym i nie ma potrzeby figurowania środków na ten cel w budżecie.
15 wydatki inwestycyjne na modernizację tunelu w Horyńcu-Zdroju – 5 700 zł.,
16 wydatki inwestycyjne na budowę kaplicy cmentarnej w Horyńcu-Zdroju – 4 000 zł.,
17 wydatki inwestycyjne na ogrodzenie cmentarne w Horyńcu-Zdroju 12 000 zł.,
18 wydatki na zakupy inwestycyjne jedn. budżetowej – 4 000 zł.,
19 wydatki inwestycyjne na kanalizacje w miejscowości Wólka Horyniecka – 150 000 zł.,
20 wydatki inwestycyjne na kanalizacje ul. Wodna w Horyńcu-Zdroju – 100 000 zł.,
21 wydatki inwestycyjne na spłatę zobowiązań przy budowie kanalizacji sanitarnej przy ulicach Zdrojowa i Słoneczna w Horyńcu-Zdroju ze środków budżetu państwa
22 – 130 100 zł.,
23 wydatki inwestycyjne na budowę oświetlenia – 30 000 zł.,

Pan Wójt poinformował radnych, że nadal trwają rozmowy z właścicielami 4 działek na których usytuowany jest tunel a prace ruszą w przyszłym roku. Projekt kaplicy cmentarnej jest w trakcie przerabiania do marca 2008r. a do budowy przejdziemy w przyszłym roku. Pan radny Wł. Szmagara pyta kiedy ruszą prace dotyczące kanalizacji w Wólce Horynieckiej.
Pan Wójt powiedział, że w Wólce Horynieckiej mimo ogłoszenia przetargu na budynek szkolny sprzedaż nie doszła do skutku i w budżecie gminy nie ma odpowiednich środków finansowych na budowę kanalizacji sanitarnej w tej miejscowości. Jeżeli będzie nabór wniosków na pozyskiwanie środków unijnych to gmina wniosek złoży. Cmentarz komunalny od strony północnej został ogrodzony gotowymi elementami betonowymi dalsza część cmentarza będzie musiała zostać ogrodzona siatką ze względu na ukształtowanie terenu. Mieszkańcy ul. Wodnej byli podłączeni do sieci kanalizacyjnej z Uzdrowiska Horyniec. Uzdrowisko umowę wypowiedziało i na gminie spoczywa obowiązek podłączenia mieszkańców do kanalizacji. Na dzień dzisiejszy pojawiają się braki finansowe natomiast stan pogody nie pozwala na realizację tej inwestycji . Pan Wójt mówi, że oświetlenie na ul. Sobieskiego wykonano w taki sposób, że nie dokonano zapłaty natomiast stawka na konserwację oświetlenia ulicznego została podniesiona. Jeżeli zostaną środki to z przeznaczeniem na konserwację.
Pan radny Wł. Szmagara zapytał o konserwację oświetlenia w Wólce Horynieckiej. Pan Wójt odpowiedział, że wszelkie usterki należy niezwłocznie zgłaszać do urzędu.
Pan Wójt poinformował radnych, że z opłaty uzdrowiskowej została zrobiona ul. Kolejowa, natomiast ul. Myśliwska jest drogą powiatową którą gmina tylko dotowała. W tym roku będzie zrobiona ul. Polna na której wcześniej został położony dywanik na 100 m. Rolna oraz ul. Słoneczna, natomiast droga na Hałanie zrobiła zrobiona ze środków powodziowych. Pan Wójt mówi, że ul. Polna jest w granicach administracyjnych Horyńca i kwalifikuje się do rozliczenia ze środków pochodzących z opłaty uzdrowiskowej. Zwiększa się wydatki w budżecie gminy o kwotę 475.800 zł w tym:
- wydatki inwestycyjne na spłatę zobowiązań przy budowie kanalizacji sanitarnej przy ulicach Zdrojowa i Słoneczna w Horyńcu-Zdroju ze środków budżetu państwa – 130 100 zł.
– wydatki na zakup usług pozostałych – pozyskanie drewna – 5 000 zł.,
– wydatki inwestycyjne na drogę ul. Rolna-Przemysłowa-tunel-Myśliwska
w Horyńcu-Zdroju – 15 000 zł.,
– wydatki inwestycyjne na drogę ul. Polna w Horyńcu-Zdroju – 56 000 zł.,
– zakup usług pozostałych – wycinka drzew na cmentarzu – 22.200 zł.,
– zakup usług pozostałych w urzędzie – 10 000 zł.,
– zakup usług dostępu do sieci internet w urzędzie - 1500 zł.,
– wydatki na zakup akcesoriów komputerowych w tym programów i licencji w urzędzie – 4 000 zł.,
– wydatki inwestycyjne na budowę sali sportowej przy Szkole Podstawowej i Gimnazjum w Horyńcu-Zdroju – 200 000 zł.,
– wydatki na zakup energii-oświetlenie ulic i placów – 30 000 zł.
– wydatki na zakup materiałów-remont pawilonu sportowego – 2 000 zł.


Pan Wójt uzasadnił wydatki inwestycyjne na budowę hali sportowej w Horyńcu-Zdroju
w kwocie 200 000 zł, tym, że hala była projektowana z ukierunkowaniem na „ jak najtaniej”. Pokaźna kwota jest na sfinalizowanie wcześniej zawartych umów, które zostały podpisane. Pan Wójt mówi, że kominy zostały zaprojektowane bez kratek ,czapek.
W pierwotnym projekcie zaplanowano okna drewniane w ostateczności zostały wstawione okna aluminiowe, nikt nie przewidział izolacji wokół budynku, zamiast płytek był zamiar zakupu wykładziny gumoleon. Pan Wójt mówi, że płytki są bardziej trwalsze.
Pan radny J. Krzych zapytał o termin oddania hali sportowej do użytku. Pan Wójt odpowiedział, że 31 grudnia 2007r. , poszły także ponaglenia do wykonawców, została jeszcze wykończeniówka czyli centralne ogrzewanie, zakup wyposażenia typu drabinki, kosze, kwota z totalizatora wynosi 272 000 zł. Pan radny mówi, że na posiedzeniach rady budowy są sporządzane protokoły i również jest opisane zadłużenie tej inwestycji.
Wydatki związane z pawilonem sportowym dotyczyły zakupu płytek, kleju oraz cementu a prace w pawilonie zostały wykonane systemem gospodarczym przez pracowników interwencyjnych – Pan Wójt powiedział.
Przewodnicząca Komisji prosi o uwagi do projektu uchwały. Radni uwag nie wnieśli. Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie projekt uchwały dotyczący zmian w budżecie gminy na 2007r. Radni jednogłośnie 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały.
Pan radny Wł Szmagara zwrócił uwagę na fakt iż na ul. Myśliwskiej o godz. 5 00 świecą lampy. Pan Z-ca Wójta odpowiedział, że jeżeli będzie tylko możliwość to zostanie to zrobione od ręki, tam gdzie nie trzeba będzie zakupić sterowniki.
Zaznaczył, że poprzednik zadecydował o wymianie oświetlenia na ul. Sobieskiego a gmina chce w tym roku wyrównać wszystkie zobowiązania.
Pan Wójt poprosił radnych o przyjęcie do porządku obrad na najbliższej sesji trzech projektów uchwał ściśle ze sobą powiązanych. Pierwszy projekt uchwały zmian statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Horyńcu-Zdroju podjętego uchwałą Nr XVII/157/04 Rady Gminy Horyniec-Zdrój z dnia 29 listopada 2004r. Mówi, że do ostatniej chwili gmina czekała na zarządzenie od Wojewody w sprawie ustalenia zasad określających sposób zorganizowania, prowadzenia, finansowania Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Horyńcu-Zdroju w związku z tym nie został dotrzymany termin 7 dniowy, projekt uchwały był konsultowany z radcą prawnym ale decyzja należy do państwa radnych, jeżeli rada nie wyrazi zgody zostanie zwołana następna sesja. W § 10 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu: „w strukturze organizacyjnej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Horyńcu-Zdroju wyodrębnia się Środowiskowy Dom Samopomocy w Horyńcu-Zdroju. Pan radny J. Krzych mówi, że radni na komisjach mogą ten temat przedyskutować a na sesji wprowadzić do porządku obrad.
Kolejny projekt uchwały dotyczy utworzenia jednostki organizacyjnej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Horyńcu-Zdroju pod nazwą Środowiskowy Dom samopomocy w Horyńcu-Zdroju.
Z-ca Wójta zabierając głos powiedział, że nie będzie to odrębna jednostka budżetowa. Kierownik będzie sprawował działalność Domu, kierownika zatrudnia i zwalnia Wójt Gminy Horyniec-Zdrój w konsultacji z Dyrektorem Wydziału Polityki Społecznej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie upoważnionym przez Wojewodę do nadzoru nad zadaniami pomocy społecznej. Szczegółowy zakres działania Środowiskowego Domu samopomocy i regulamin organizacyjny ustalony zostanie przez Kierownika i zatwierdzony przez Wójta. Przetarg został rozstrzygnięty i opiewa na kwotę 621 000 zł, termin oddania budynku do użytku jest do 15 maja 2008r. jak na razie musimy poszukać lokali zastępczych typu Gok, szkoła podstawowa, Ośrodek nie zajmie całego budynku, gdyż jest tam przewidziane miejsce na biuro GOPS, który zostanie przeniesiony z urzędu gminy , natomiast na parterze będzie mieszkanie chronione na które jest możliwość pozyskania środków w wysokości 30 000 zł. w razie konieczności , klęski żywiołowej lub jakiegoś nieszczęścia. Zostanie zakupiona winda , budynek ma 3 kondygnacje, prace są zaawansowane, budynek posiada stolarkę okienną, docieplenie natomiast ogrzewanie zostanie połączone z gimnazjum.
Pan Wójt mówi, że jest liczy iż gmina za wartość 10 % może otrzymać nowego busa, który będzie służył temu celowi i gminie. Ostatnio gościła pani z Krakowa która jest regionalnym przewoźnikiem i od przyszłego roku poprzez różne podmioty będzie realizowany program dotyczących dzieci i młodzieży. Pan radny M. Nepelski poruszył temat przedszkola. Pan Wójt odpowiedział, że jest świadomy tej potrzeby, w budżecie będzie planował środki a w Horyńcu może powstać 3 oddział klubu przedszkolaka. Pan radny zapytał również o wyjaśnienie informacji która ukazała się w Kresowiaku, że Pan Stanisław W. podpisał dokumenty poświadczające nieprawdę.
Pan Wójt mówi, że w tej chwili są dwa fakty, które niezbyt chlubnie świadczą o naszej gminie. Pan Przewodniczący Rady podpisał załącznik do uchwały . Została zmieniona nazwa zadania i paragraf. Wójt uważa , że można dokonać legalnego zapisu na sesji a nie jak to się stało gdzieś na parapecie okna w Gimnazjum. Druga sprawa też jest zaskakująca gdyż w dniu 1 grudnia br. poprzednik podpisał kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów a wniosek został złożony dzień wcześniej. Pan Wójt zaznaczył, że kredyt był potrzebny dopiero na koniec marca br. a jego poprzednik w dniu 1 grudnia 2007r. funkcji wójta nie pełnił i w urzędzie już nie pracował ponieważ podpisał umowę o pracę w starostwie. Z-ca Wójta Pan A. Stasicki mówi, że dopóki organy prawne nie rozstrzygną tej sprawy oni się nie wypowiadają. Wójt mówi, że na mim ciąży groźba zatajenia i jest to sprawa oczywista gdyż są to pieniądze społeczeństwa. Chodzi przede wszystkim o legalność i słuszność brania kredytów przez osoby nieupoważnione.
Na zakończenie posiedzenia Pan Wójt przypomniał o święcie narodowym z okazji 11 listopada , msza święta w intencji ojczyzny odprawiona zostanie w kościele zdrojowym o godz. 14 00, przemarsz na cmentarz komunalny oraz złożenie kwiatów.



Pani Przewodnicząca podziękowała wszystkim za udział w posiedzeniu i dyskusję , zamknęła posiedzenie komisji.

Przewodnicząca Komisji

Protokołowała: Alicja Adamczuk
Serkis Wioletta

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 1495
12 marca 2008 23:04 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu