Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 30/06 z dnia 21 lutego 2006

Posiedzenia Komisji Rewizyjnej
Protokół Nr 30/06
w dniu 22 lutego 2006 r,

1.Członkowie Komisji - wg listy obecności
2.Pan Robert Serkis - Z-ca Wójta
3.Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy
4.Pan Stanisław Szymeczko - Skarbnik Gminy

Porządek posiedzenia:

1.Zaopiniowanie projektów uchwał na sesję.
2.Sprawy różne.
Posiedzenie Komisji Rewizyjnej otworzyła i prowadziła Przewodnicząca Komisji Pani Stanisława Szaganiec, która stwierdziła prawomocność obrad i powitała wszystkich obecnych członków komisji, Z-cę Wójta Pana R. Serkisa, Panią Sekretarz J. Styczeń oraz Pana Skarbnika St. Szymeczko
Pani Przewodnicząca Komisji poprosiła Pana Wójta o przedstawienie i omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję, które członkowie komisji otrzymali wcześniej celem zapoznania.
Jako pierwszy został odczytany projekt uchwały w sprawie przyjęcia herbu Gminy Horyniec-Zdrój. Pan Wójt powiedział, że w związku z uroczystościami 350-lecia odnowienia ślubów lwowskich przez Króla Jana Kazimierza przed obrazem Matki Boskiej Łaskawej w dniu 1 kwietnia br. odbędzie się poświecenie sztandarów powiatu i gmin . Do podjęcia tej uchwały jest potrzebna opinia heraldyczna. Komisja ta zbiera się 3 marca br. w związku z tym prosi członków komisji o wycofanie z porządku obrad sesji tegoż projektu uchwały .
Pan Wójt powiedział, że komisja heraldyczna nie uwzględnia dzielenie tarczy. Komisja Uzdrowiskowa przychyliła się do projektu herbu Śreniawa rodu Stadnickich.. Herb Śreniawa nawiązuje do rodu Stadnickich właścicieli dóbr horynieckich w XVIII w. Występowanie na tarczy herbowej symbolu źródła jednoznacznie kojarzy się z funkcją uzdrowiskową Horyńca i wypoczynkową rolą położonych w pobliżu osad. Godło krzywaśni oznacza rzekę symbol prawdy. Krzyż odnosi się do tradycji chrześcijańskich. Źródło wytryska ze złotej misy jest symbolem zasobności i bogactwa, opartego na wykorzystaniu unikalnych darów natury. Pan Wójt powiedział, że wraz z herbem należy przyjąć także flagę.
Komisja Uzdrowiskowa zaproponowała wizerunek Matki Boskiej z wewnątrz kaplicy ponieważ figura jest bardziej unikalna. Pani Przewodnicząca Komisji pozostawiała temat herbu i flagi na następne posiedzenie.
Następnie został omówiony projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006r.
Pan Wójt przedstawił cele programu, główne kierunki działań, zasady i metody działań oraz preliminarz wydatków. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła projekt uchwały 5 głosami „za". Pan Wójt omówił projekt uchwały w sprawie przyjęcia gminnego programu przeciwdziałania narkomanii na terenie gminy. Pan Wójt wyjaśnił, że prowadzenie działań mających na celu zapobieganiu rozwojowi narkomanii na terenie gminy jest ustawowym obowiązkiem Gminy należącym do grupy zadań własnych. W preliminarzu wydatków jest przeznaczone 1000 zł na przeprowadzenie ankiety w szkołach, aby zdiagnozować skalę problemu. Zostaną także przeprowadzone anonimowe wywiady wśród młodzieży szkolnej i rodziców w zakresie rozpoznania metod i sposobów rozpowszechniania w środowisku narkotyków , struktury i ich rodzajów, uwarunkowań zachowań młodych ludzi, występowania zjawiska w określonym miejscu i czasie. Uwag nie zgłoszono. W wyniku przeprowadzonego głosowania radni 5 głosami „za" przyjęli projekt uchwały. Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy. Pan Wójt wyjaśnił, że nowelizacja ustawy narzuciła na nas obowiązek ponownego podjęcia regulaminu w którym wymogi bieżące zostały ujęte. Opracowując ten regulamin wzorowaliśmy się na szablonie wojewódzkim oraz po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego. Przedstawione są przede wszystkim wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości i terenach komunalnych użytku publicznego oraz konsekwencje nie realizowania tych obowiązków. Pani Przewodnicząca poruszyła problem odśnieżania chodnika w kierunku zalewu. Pan Wójt mówi, że ustawa z 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach mówi o obowiązku uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości właściciela. . Wykonywanie w/w prac jest ustawowym obowiązkiem właściciela nieruchomości. Wójt mówi, że spółdzielnia także posiada regulamin porządkowy. Pan radny W. Szmagara zapytał o ilość umów podpisanych na wywóz nieczystości. Pan Wójt mówi, że jest około 400 podpisanych umówi stosunkowo ich przybywa. Ta sprawa wymaga czasu, pracy i zrozumienia. Mówi, że został ogłoszony nabór kandydatów na stanowisko inspektora ds. ochrony środowiska, który w swoim zakresie czynności będzie egzekwował umowy i nakładał kary grzywny. Przewodnicząca Komisji poprosiła Pana Wójta o omówienie projektu uchwały dotyczącego strategii rozwiązywania problemów społecznych w Gminie na lata 2006-2010. Pan Wójt wyjaśnił, że strategia potrzebna jest do pozyskiwania środków z zewnątrz. Dotyczy to gmin biednych do których nasza gmina się zalicza. Do pozyskania w 2006r. jest 20.000 euro. Radni uwag nie wnieśli i przyjęli projekt uchwały 5 głosami „za".
Następnie został omówiony projekt uchwały w sprawie wieloletniego programu inwestycyjnego. Pan radny Z. Adamczuk zawnioskował o ujecie w planie wieloletnim inwestycji pn. oświetlenie w Podemszczyźnie.
Pan Wójt omówił kolejny projekt uchwały w sprawie szczegółowych zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze oraz częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat jak również trybu ich pobierania. Wójt mówi, że w naszej gminie zaczęły pojawiać się także osoby starsze wymagające naszej pomocy i stąd ta uchwała. Pan Wójt powiedział, że pomoc w formie usług opiekuńczych przyznaje Kierownik GOPS w drodze decyzji administracyjnej jednocześnie określając zakres tej pomocy oraz ustalając wysokość ponoszonych przez świadczeniobiorcę opłat za korzystanie z usług. Uwag brak. W wyniku przeprowadzonego głosowania radni 5 głosami „za" przyjęli projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji poprosiła Pana Skarbnika o omówienie projektu budżetu na 2006r. wraz z proponowanymi poprawkami.
Pan Skarbnik poinformował członków komisji, że projekt budżetu został zatwierdzony zarządzeniem Wójta Nr 249 z dnia 15 listopada 2005r. i przedłożony Radzie. Projekt budżetu był opracowany na starej ustawie. W związku w wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2006r. ustawy z 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych, ulega zmianie podstawa prawna uchwały. Pan Skarbnik mówi, że w związku z zamknięciem roku budżetowego 2005, ustaleniem wolnej kwoty środków, uchwalenia stawek podatkowych na rok 2006 oraz po ponownym przeliczeniu dochodów i wydatków budżetu wprowadza się następujące poprawki.

Prognozowane dochody w kwocie 9.564.000 zł ulegają zwiększeniu o kwotę 638.782 zł. tj. do
kwoty 10.202.782 zł w tym:
dział gospodarka mieszkaniowa - zwiększenie o 68.430 zł. ,
urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrona prawa oraz
sądownictwa - prognozowane dochody ulegają zmniejszeniu o kwotę 35 zł zgodnie
z zawiadomienia Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Przemyślu,
dochody od osób prawnych , od osób fizycznych i od innych jednostek nie
posiadających osobowości prawnej - wzrost o 331 000 zł,
oświata i wychowanie - 139.000 zł,
gospodarka komunalna i ochrona środowiska - 50.720 zł,
kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - 49.667 zł
Prognozowane wydatki w kwocie 10.294.000 zł ulegają zwiększeniu o kwotę 646.798 zł tj. do
kwoty 10.940.798 zł w tym:
Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę - 44.900 zł,
Transport i łączność - 313,616 zł,
Gospodarka mieszkaniowa - 30.000 zł,
Działalność usługowa- 11.000 zf,
Administracja publiczna - bez zmian w stosunku do projektu uchwały
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrona prawa oraz sądownictwa
- zmniejszenie o 35 zł,
Oświata i wychowanie - 2.653 zł,
Ochrona zdrowia - bez zmian,
Edukacyjna opieka wychowawcza - zmniejszenie o 9.676 zł,
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - 209.740 zł,
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - 44.600 zł,
Kultura fizyczna i sport - bez zmian,
W § 1 pkt 5 źródłem finansowania wydatków nie mających pokrycia w planowanych
dochodach budżetowych ulegają zmianie :
- kredyty i pożyczki długoterminowych do zaciągnięcia o kwotę 20.000 zł,
wolne środki pieniężne na koniec roku wyniosły 68.016 zł i są wyższe od planowanych o kwotę 28.016 zł.
W § 2 kwota wydatków GFOŚiGW planowana w wysokości 15.900 zł wyniesie kwotę
13.200 zł. Zmiany w planowanych wydatkach obejmują:
zmniejszenie o kwotę 1000 zł środków na likwidację dzikich wysypisk, zmniejszenie o kwotę 1000 zł środków na zadrzewianie, zmniejszenie o kwotę 500 zł środków na konkursy ekologiczne, zmniejszenie o kwotę 200 zł środków na wydawnictwa promocyjno-ekologiczne.
Pan Skarbnik przedstawił prognozę długu Gminy na 31.12.2006 rok i lata następne oraz limit
wydatków w latach 2006, 2007,2008 na wieloletnie programy inwestycyjne.
Pani Przewodnicząca Komisji przeprowadziła głosowanie nad proponowanymi zmianami. Radni 5 głosami „za" przyjęli projekt uchwały wraz z poprawkami.

W sprawach różnych Pan radny M. Kolbuszewski zapytał o sprawę kanalizacji w Nowym Bruśnie i remont drogi. Pan Wójt powiedział, że to zadanie jest ujęte w wieloletnim programie inwestycyjnym gminy a okres realizacji tego zadania jest przewidziany na rok 2009-2011, wspólnie z gminami Cieszanów, Narol, Lubycza Królewska oraz Starostwem w Lubaczowie, złożony został wniosek na pomoc techniczną tzn. na opracowanie studium wykonalności dużego projektu Roztoczański program rozwoju turystyki , gdzie przewidziany jest także remont dróg wojewódzkich, powiatowych, gminnych i leśnych.
Pan radny Szmagara zwrócił się z zapytaniem do Pana Wójta dotyczącym gazyfikacji naszej gminy. Pan Wójt odpowiedział , że wystąpił do Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa z wnioskiem o rozważenie możliwości gazyfikacji gminy Horyniec-Zdrój przy budowie nowej nitki gazociągu Polska-Ukraina projektowanego prawdopodobnie w okolicy Werchraty. Pan radny A. Burdziński zapytał w jakim okresie zostanie przeprowadzony remont drogi w Radrużu. Pan Wójt mówi, że w okresie letnio-jesiennym.
Pani Przewodnicząca podziękowała wszystkim za obecność i dyskusję, dokonała zamknięcia posiedzenia komisji.

Protokołowała
Wioletta Serkis Przewodnicząca Komisji
Stanisława Szaganiec









Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 845
12 marca 2008 23:04 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu