Komunikaty - archiwum

REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE,W TYM KIEROWNICZE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY W HORYŃCU-ZDROJU.

REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE,
W TYM KIEROWNICZE STANOWISKA URZĘDNICZE
W URZĘDZIE GMINY W HORYŃCU-ZDROJU.

Rozdział I Postanowienia ogólne.
§1
1. Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska
urzędnicze jest otwarty i konkurencyjny.
Przez stanowiska urzędnicze należy rozumieć stanowiska, na których zatrudnienie następuje na podstawie umowy o pracę z wyłączeniem stanowisk z wyboru, powołania oraz stanowisk pomocniczych i obsługi.
2. Nabór na stanowiska określone w ust. 1 przeprowadza się w trybie procedury
rekrutacyjnej opartej na przejrzystych kryteriach i równym dostępie do miejsc pracy
w Urzędzie Gminy Horyniec-Zdrój.

3. Za organizację i przebieg procedury rekrutacyjnej odpowiada Sekretarz Gminy,

działający z upoważnienia Wójta Gminy Horyniec-Zdrój.

4. Nabór na wolne stanowiska pracy nie ma zastosowania w ramach wewnętrznego ruchu
kadrowego.
§2
Nabór na stanowiska pomocnicze i stanowiska obsługi (m.in. sprzątaczki, konserwatorzy, robotnicy gospodarczy) odbywa się w trybie analizy złożonych ofert pracy.
Rozdział II
§3
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowiska urzędnicze.
1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt Gminy w oparciu o wniosek kierownika urzędu o przyjęcie nowego pracownika wraz z projektem opisu
stanowiska pracy i zakresu czynności.
2. Wzór wniosku o przyjęcie nowego pracownika stanowi załącznik Nr 1 do Regulaminu.

§4

1. Skład Komisji Rekrutacyjnej każdorazowo ustalany jest w drodze Zarządzenia Wójta Gminy.
2. W skład Komisji na stanowisko urzędnicze wchodzą:

1) Wójt Gminy lub osoba przez niego upoważniona,
2) Sekretarz Gminy
3)Wójt może powołać w skład Komisji, dodatkowo inne osoby posiadające
odpowiednie przygotowanie merytoryczne mające znaczenie dla właściwej oceny
kandydatów.
3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury na wolne stanowisko pracy.

Etapy naboru.

Rozdział III §5

1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
2. Przyjmowanie ofert.
3. Wstępna selekcja kandydatów - analiza ofert.
4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
5. Końcowa selekcja kandydatów:
a) rozmowa kwalifikacyjna.

6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
8. Ogłoszenie wyników naboru. 1
§6 Ogłoszenie o naborze na wolne stanowiska urzędnicze.
1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym powinno zawierać w szczególności:
a) nazwę i adres jednostki ogłaszającej nabór,
b) określenie stanowiska urzędniczego, na które ogłoszono nabór,
c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem
danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
e) wskazanie wymaganych dokumentów,
f) określenie terminu i miejsca składania dokumentów,
g) określenie miejsca przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.

2. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym podlega publikacji w Biuletynie
Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy.
3. Termin do składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być
krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia.
4. Wzór ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko pracy stanowi załącznik Nr 2 do
Regulaminu.

§7 Przyjmowanie ofert.
1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy informacyjnej w Urzędzie następuje
przyjmowanie ofert od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku
urzędniczym.
2. Oferty winny zawierać:

a) list motywacyjny,
b) życiorys - curriculum vitae,
c)dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie
odbytych studiów),
c) kwestionariusz osobowy,
d) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
(np. zaświadczenie o odbytych kursach, szkoleniach),
e) oświadczenia kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
f) oświadczenia kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wolnym
stanowisku urzędniczym.
3. Oferty składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko
po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze
i tylko w formie pisemnej.
4. Oferty w zamkniętych kopertach, złożone osobiście lub przesłane pocztą, w terminie określonym w ogłoszeniu składane są w sekretariacie Urzędu Gminy Horyniec-Zdrój,
Al. Przyjaźni 5

§ 8

Wstępna selekcja kandydatów - analiza ofert.
1. Procedurę rekrutacyjną na stanowisko urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska
urzędnicze przeprowadza się dwuetapowo: wstępną i końcową selekcję kandydatów.
2. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze
Komisja Rekrutacyjna dokonuje analizy dokumentów - celem analizy dokumentów jest
porównanie danych zawartych w ofertach z wymaganiami formalnymi określonymi
w ogłoszeniu.
3. Wynikiem analizy dokumentów jest ustalenie spełnienia przez kandydatów wymogów
formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze.
§9
Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne.
1. Po wstępnej selekcji, umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej listę kandydatów,
którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
2. Lista, o której mowa w pkt 1 zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca
zamieszkania, w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w Biuletynie
Informacji Publicznej do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną
w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym,
określonymi w ogłoszeniu o naborze.
5. Wzór listy kandydatów spełniających wymagania formalne stanowi załącznik Nr 3
do Regulaminu.

§10 Końcowa selekcja kandydatów.
Na selekcję końcową składa się rozmowa kwalifikacyjna.
§11 Rozmowa kwalifikacyjna.
1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem
i weryfikacja informacji zawartych w ofercie.
2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:

a) predyspozycję i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie
powierzonych obowiązków,
b) posiadaną wiedzę na temat samorządu gminnego,
c) cele zawodowe kandydata.

3. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.
4. Każdy członek komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty
w skali od Odo 10.
§12
Sporządzanie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy.
1. Po zakończeniu procedury naboru Komisja sporządza protokół.
2. Protokół zawiera, w szczególności:

a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę
kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych wg spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru oraz uzasadnienie
dokonanego wyboru.
3. Wzór protokołu stanowi załącznik Nr 4 do Regulaminu.
§13
Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
1. Wyniki konkursu Komisja przedstawia Wójtowi Gminy.
2. Decyzja o powierzeniu stanowiska kandydatowi, kandydatom, wskazanym przez komisję rekrutacyjną z postępowania kwalifikacyjnego.
najwyższą liczbę punktów z rozmowy kwalifikacyjnej należy do Wójta Gminy.
3. Od decyzji Wójta nie przysługuje odwołanie.


§14
Jeżeli żaden z kandydatów nie spełnił warunków zawartych w ogłoszeniu o naborze Komisja nie dokonuje wyłonienia kandydata. W takim przypadku ponawia się procedurę rekrutacyjną.
§15 Informacja o wynikach naboru.
1. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia
wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego
wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
2. Informacja, o której mowa w pkt 1 zawiera:

a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu
przepisów Kodeksu cywilnego,
d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia
żadnego kandydata.

3. Wzór informacji stanowi załącznik Nr 5 i 5a do Regulaminu.
4. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz
na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy.
5. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy
od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku
kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru.
Przepisy pkt 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
Rozdział IV Postanowienia końcowe
§16
1. Dokumenty kandydata, który został wyłoniony w procesie naboru zostaną dołączone
do jego akt osobowych.
2. Dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu
i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane zgodnie z instrukcją
kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
3. Dokumenty pozostałych osób będą odesłane lub odbierane osobiście przez
zainteresowanych.

Załącznik Nr 1
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Horyniec-Zdrój
Horyniec-Zdrój, dnia ......................
Referat
WNIOSEK O PRZYJĘCIE NOWEGO PRACOWNIKA
Zwracam się z prośbą o wszczęcie naboru na stanowisko
w Referacie
Wakat powstał w wyniku:
a) przejścia pracownika na emeryturę, rentę,
b) powstania nowej komórki,
c) zmiany przepisów prawnych, wprowadzenie nowych zadań do realizacji,
d) usprawiedliwionej nieobecności w pracy,
e) innej sytuacji.
Uzasadnienie:
(data, podpis i pieczęć kierownika Referatu lub osoby upoważnionej)
Załączniki:
1. Opis stanowiska pracy
2. Zakres czynności

FORMULARZ OPISU STANOWISKA PRACY W URZĘDZIE
A. INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE STANOWISKA PRACY
1. Stanowisko
2. Symbol stanowiska
3. Referat/Samodzielne stanowisko
B. WYMOGI KWALIFIKACYJNE
1. Wykształcenie
2. Wymagany profil (specjalność)
3. Obligatoryjne uprawnienia
4. Doświadczenie zawodowe:

a) doświadczenie zawodowe poza urzędem przy wykonywaniu podobnych czynności
b) doświadczenie w pracy w urzędzie, w tym na pokrewnych stanowiskach
5. Predyspozycje osobowościowe
6. Umiejętności zawodowe
C. ZASADY WSPÓŁZALEŻNOŚCI SŁUŻBOWEJ
1. Bezpośredni przełożony
2. Przełożony wyższego stopnia
Uwagi dodatkowe:
a) pracownik jest służbowo odpowiedzialny wobec swego bezpośredniego przełożonego;
b) wszystkie sprawy, z którymi pracownik zwraca się do przełożonego wyższego stopnia
(poza szczególnymi przypadkami) powinny być zaopiniowane przez bezpośredniego
przełożonego;
c) od każdej decyzji bezpośredniego przełożonego można się odwołać do przełożonego
wyższego szczebla.
D. ZASADY ZASTĘPSTWA NA STANOWISKU
1. Osoba na stanowisku zastępuje (nazwa stanowiska)
2. Osoba na stanowisku jest zastępowana przez (nazwa stanowiska)

E. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU
1. Zadania główne
2. Zadania pomocnicze
3. Zadania okresowe
4. Zakres i stopień samodzielności na stanowisku
zakres-
stopień-
F. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRACOWNIKA
Zasady odpowiedzialności pracownika na stanowisku
G. KONTAKTY ZEWNĘTRZNE
1. Kluczowe kontakty zewnętrzne
2. Kluczowe kontakty wewnętrzne
H. WYPOSAŻENIE STANOWISKA PRACY
1. Sprzęt informatyczny
2. Oprogramowanie
3. Środki łączności
4. Inne urządzenia
5. Środki transportu
Ł FIZYCZNE WARUNKI PRACY
Uciążliwości fizyczne występujące w miejscu wykonywania czynności zawodowych
Częstotliwość wyjazdów służbowych
J. MOŻLIWOŚĆ AWANSU I ROZWOJU PRZEZ DANĄ PRACĘ

ZAKRES CZYNNOŚCI
Imię i nazwisko
Nazwa Referatu/Samodzielnego stanowiska . Symbol Referatu/Samodzielnego stanowiska
Stanowisko służbowe
Nazwa stanowiska pracy
Obowiązki:
Zakres odpowiedzialności:
Zakres upoważnień:
Zastępstwo:
Przyjmuję do wiadomości i stosowania Zatwierdzam
(data i podpis pracownika) (podpis kierownika urzędu)

Załącznik Nr 2
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze
w Urzędzie Gminy Horyniec-Zdrój

Urząd Gminy Horyniec-Zdrój
Al.Przyjaźni 5
37-620 Horyniec-Zdrój
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
(nazwa stanowiska pracy)
Wymagania niezbędne:
a)
b)
c)
d)
Wymagania dodatkowe:
a)
b)
c)
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a)
b)
c)
Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny,
b) życiorys (CV),
c) kwestionariusz osobowy - oryginał,
d) dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych
studiów),
e) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
(np. zaświadczenia o odbytych kursach, szkoleniach),
f) oświadczenia kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
g) oświadczenia kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wolnym
stanowisku urzędniczym.
Dokumenty w ppkt d i e przedłożone w kserokopiach winny być potwierdzone notarialnie. Wymagane dokumenty rekrutacyjne należy składać osobiście w siedzibie urzędu lub pocztą
na adres urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko w terminie
do dnia (nie mniej niż 14 dni od dnia opublikowania wBIP).
Oferty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip horyniec-zdroj.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy przy Al.Przyjaźni 5
Wymagane dokumenty aplikacje: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy na potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 ze zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1593 ze zm.).

Załącznik Nr 3
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Horyniec-Zdrój
LISTA KANDYDATÓW SPEŁNIAJĄCYCH WYMAGANIA FORMALNE
(nazwa stanowiska pracy)
Informujemy, że w wyniku wstępnej selekcji na w/w stanowisko pracy do następnego etapu rekrutacji zakwalifikowali się następujący kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu:
Lp. Imię i nazwisko Miejsce zamieszkania
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
(data, podpis osoby upoważnionej)

Załącznik Nr 4
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze
w Urzędzie Gminy Horyniec-Zdrój
PROTOKÓŁ
Z PRZEPROWADZONEGO NABORU KANDYDATÓW NA STANOWISKO PRACY W URZĘDZIE GMINY
(nazwa stanowiska pracy)
W wyniku ogłoszenia o naborze na w/w stanowisko pracy przesłano aplikacji
kandydatów spełniających wymogi formalne. (ilość aplikacji)
Komisja w składzie:
Po dokonaniu selekcji aplikacji zgodnie z Zarządzeniem Wójta Gminy Horyniec-Zdrój Nr 265/2006 z dnia 3.01.2006 r. wybrano następujących kandydatów: uszeregowanych według spełnienia przez nich kryteriów określonych w ogłoszeniu o naborze.

Lp. Imię i nazwisko Adres Wyniki testu Wynik rozmowy
1
2
3

Zastosowano następujące metody naboru (wyjaśnić jakie):
Zastosowano następujące techniki naboru (wyjaśnić jakie):
Uzasadnienie wyboru:
Załączniki do protokołu:
a) Kopia ogłoszenia o naborze,
b) Kopia dokumentów aplikacyjnych 3 najlepszych kandydatów,
c) Wyniki testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej.

Protokół sporządził:

Zatwierdził:



(data, imię i nazwisko pracownika) Podpis członków Komisji:

(podpis i pieczęć kierownika urzędu/osoby upoważnionej)

Załącznik Nr 5
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze
w Urzędzie Gminy Horyniec-Zdrój
Urząd Gminy Horyniec-Zdrój
Al.Przyjaźni 5
37-620 Horyniec-Zdrój
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
(nazwa stanowiska pracy)
Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na w/w stanowisko został/a
wybrany/a Pan/i zamieszkały/a
(imię i nazwisko) (miejsce zamieszkania)
Uzasadnienie dokonanego wyboru:
(data, podpis osoby upoważnionej)


Załącznik Nr 5a
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze
w Urzędzie Gminy Horyniec-Zdrój
Urząd Gminy Horyniec-Zdrój
Al.Przyjaźni 5
37-620 Horyniec-Zdrój
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
(nazwa stanowiska pracy)
Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na w/w stanowisko nie została zatrudniona żadna osoba spośród zakwalifikowanych kandydatów (lub braku kandydatów)
Uzasadnienie:

(data, podpis osoby upoważnionej)


Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 marca 2008 00:34
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 2090
05 marca 2008 00:34 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu