Protokoły z sesji

Protokół XIV

Protokół Nr XIV/2011
 z XIV Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój
z dnia 7 listopada 2011r.

Obrady  odbyły się w dniu 7 listopada 2011r. w sali Gminnego Ośrodka Kultury
w Horyńcu-Zdroju  i trwały od godz. 15 00 do godz. 16 45.
Na stan 15 radnych w  obradach wzięło udział 13 radnych  co stanowi 86 % ustawowego składu Rady – lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

W obradach udział wzięli:
1. Pan Piotr Wojtyszyn    - Zastępca Wójta Gminy
2. Pani Renata Petryniak    - Skarbnik Gminy
3. Pani Joanna Styczeń    - Sekretarz Gminy
4. Sołtysi wsi.
5. Osoby zaproszone.

Porządek posiedzenia:

I. SPRAWY REGULAMINOWE
1.Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
                  4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.
5. Przyjęcie porządku obrad.

II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
                  1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.
          2. Przyjęcie interpelacji.
3.Podjęcie uchwały w sprawach:
- obniżenia ceny skupu żyta,
- określenia wysokości podatku od nieruchomości na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2012r
- opłaty uzdrowiskowej na 2012r.
- zarządzenia poboru podatków rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych  
w formie inkasa w 2012r.,
-  opłaty targowej na 2012r.
- ustalenia wysokości opłat za korzystanie z terenów  i urządzeń cmentarnych cmentarza komunalnego w Horyńcu-Zdroju,
- ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2012 rok,
- zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2011 rok,
- szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinie dotyczącym działalności statutowej tych organizacji,
- przyjęcia sprawozdania z realizacji Planu gospodarki odpadami dla Gminy Horyniec-Zdrój za lata 2009-2010,
- w sprawie zatwierdzenia i udzielenia upoważnienia Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój do realizacji projektu systemowego pn. „Indywidualizacja nauczania uczniów klas I – III szkół podstawowych w gminie Horyniec-Zdrój”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013  Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty,  Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic
w jakości usług edukacyjnych – projekty systemowe
- komisji statutowej
4. Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego.
5..Informacja nt. ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy.
6. Informacja o realizacji zadań oświatowych .

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA
      1.Wnioski i zapytania.
      2. Odpowiedzi na interpelacje.
      3.Zamknięcie sesji.


SPRAWY REGULAMINOWE

Ad. 1.
    Otwarcia XIV Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny,  który powitał wszystkich obecnych.

Ad. 2.
    Na podstawie listy obecności – obecnych jest 13 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

Ad. 3
Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady.
Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.

Ad. 4
Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji.
Pan Przewodniczący poinformował o spotkaniu z Sekretarzem Gminy Lubaczów, udzielonych wyjaśnieniach i zgodzie na wprowadzenie do porządku projektu  III zmian
w budżecie gminy oraz odczytał pismo Zastępcy Wójta o wycofanie z porządku obrad sesji
Projektu uchwały w sprawie obniżenia ceny 1q żyta. Pan Przewodniczący obrad stwierdził, ze radni propozycje ceny ustalili, nie widzi potrzeby wycofywania projektu z porządku. Pan przewodniczący zarządził głosowanie na d proponowaną zmiana porządku obrad sesji. Radni głosowali:
-za wprowadzeniem projekty uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy III wariant – 13 „za”,
- za wycofaniem z porządku projektu uchwały w sprawie obniżenia ceny żyta- „za” – 0, przeciw –11, wstrzymujących się 2.
Pan Przewodniczący odczytał przyjęty przez radnych porządek obrad sesji.

CZĘŚĆ MERYTORYCZNA.

Ad.1
Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.
 Zastępca Wójta poinformował kolejno o:
-    wniosku na przebudowę drogi w stronę N.Brusna, są zmienione zasady finansowania, od nowego roku 30% dofinansowuje budżet państwa,
-    złożonym w ANR wniosku na przebudowę dróg osiedlowych po byłych pgr, realizacja będzie w 2012r, wysokość dofinansowania 500.000,
-    rozpoczętych pracach przy bocznej ul.Sobieskiego, remont obejmie 170m drogi
i nowy przepust,
-    podpisanych porozumieniach na promocje gminy w ramach „Rozwoju Polski Wschodniej ”  kontynuacja z Tomaszowem Lub. i „Szlak Jana III Sobieskiego” całość projektu to 1.700.000 – 90% dofinansowania, z NFOŚiGW na wydanie 1.000szt.albumu z dofinansowaniem 14.000,
-    złożonych wnioskach na kanalizację N.Brusna i Werchraty oraz bieżnię tartanową
w Horyńcu,
-    wizycie gości z Morszyna- spotkanie odbyło się pod patronatem Marszałka Województwa Podkarpackiego,
-    kontroli w urzędzie gminy z urzędu wojewódzkiego i sanepid,
-    spotkaniu z rodzicami w sprawie dowozu uczniów do szkól z ul.A.Krajowej,
-    zakończeniu remontu drogi rolnej w Nowinach, kwota dofinansowania to 22.000,
-    wyjeździe do ANR w Rzeszowie w celu przedstawienia przygotowywanego MPZP Horyniec-Północ.

Pan Przewodniczący podziękował za informacje.

Ad.2
Interpelacje.
Zostały złożone trzy interpelacje radnych.

Ad.3
Podejmowanie uchwał
Pan Przewodniczący przystąpił do odczytywania projektów uchwał. Jako pierwszy został odczytany projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta . Proponuje się 50 zł/1q.
Przewodniczący komisji rady przedstawili propozycje przyjęte przez komisje. Komisja budżetowa proponuje obniżenie do 40 zł/1 q, komisja oświatowa do 37 zł/1q, komisja rewizyjna do 45 zł/1q. Pan Przewodniczący przystąpił do głosowania zgłoszonych poprawek.
Głosowano- obniżenie do ceny 40/1q – ”za” –12, przeciw-  0, wstrzymujący się  - 1.
Radni podjęli Uchwałę Nr XIV/65/2011 w sprawie obniżenia ceny skupu żyta – ustalając cenę skupu  na 40zł/1q żyta.
Następny odczytany projekt uchwały to określenia wysokości podatku od nieruchomości na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2012r. Proponowane przez Wójta wysokości to - od gruntów  -związanych z prowadzeniem działalności gospod. – 0.80, pod jeziorami - 4,33, pozostałych – 0,35:  od budynków -  mieszkalnych od 1m2  -0,65, związanych z prowadzeniem działalności gospod. - 18,00,  zajętych na obrót materiałem siewnym- 10,24, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych -4,20,  pozostałych - 5,20,  od budowli - 2%.
Pan Przewodniczący prosi o propozycje zmian. Przewodniczący komisji stałych rady proponują: P.St.Szaganiec: o obniżenie w punkcie od powierzchni budynków związanych na prowadzenie działalności gospodarczej do 17,80 zł/m2, Pani D.Serafin o obniżenie w punkcie od powierzchni budynków związanych na prowadzenie działalności gospodarczej do 17,80 zł/m2, Pan T.Dziechciarz : o obniżenie w punkcie od powierzchni budynków związanych na prowadzenie działalności gospodarczej do 17,80 zł/m2. Pan Przewodniczący przeprowadza głosowanie poprawki. Radni 13 głosami „za” przyjęli proponowana poprawkę. Głosowano całość projektu wraz z poprawką_ „za” – 13 głosów, przeciw-0, wstrzymujących się 0. Radni podjęli Uchwałę Nr XIV/66/2011w sprawie określenia wysokości podatku od nieruchomości na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2012r.
Kolejny projekt uchwały to wysokość opłaty uzdrowiskowa na 2012r. Pan Wójt proponuje 3,10zł od osób dorosłych  i 1,60 zł od dzieci do lat 15. Pan Przewodniczący prosi i propozycje zmian. Przewodnicząca komisji budżetowej P.D.Serafin proponuje obniżenie pierwszej stawki do 3zł, bo kuracjusze skarżą się na wysokie opłaty, za mało robi się dla nich, nie ma np. żadnych połączeń autobusowych w czasie weekendów. Radni proponowana poprawkę przyjęli „za” 12 głosów, wstrzymujących się –1 , przeciw-0. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały wraz z poprawką. Radni  12 głosami „za” przy 1 wstrzymującym się podjęli Uchwałę Nr XIV/67/2011 w sprawie opłaty uzdrowiskowej na 2012r.
Pan Przewodniczący odczytał projekt następnej uchwały w sprawie opłaty targowej na 2012r.
w wysokosciach:13 zł za sprzedaży na stoisku, 27 przy sprzedaży z samochodu, przyczepy, 17 zł przy sprzedaży z ręki. Przewodnicząca komisji budżetowej zgłasza poprawkę przyjętą przez  komisję o wysokości opłaty za sprzedaż z ręki - 5zł. Uważa, ze taka wysokość spowoduje większą ściągalność. Pan Przewodniczący przeprowadza głosowanie nad poprawką. Radni głosowali 11 „za”, wstrzymujących się –2 i przeciw 0. Uchwała wraz
z poprawką została podjęta : 11 „za” przy 2 wstrzymujących się i 0 przeciw- Uchwała Nr XIV/68/2011 w sprawie opłaty targowej na 2012r.
Pan Przewodniczący odczytał projekt kolejnej uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z terenów i urządzeń cmentarnych cmentarza komunalnego w Horyńcu-Zdroju
Proponowane wysokości opłat to: grunt pod grób duży 465, pod katakumby 670, pod grobowiec 1130, pod grób mały 330, pochowanie zwłok 450 i 550, otwarcie i zamknięcie grobowca 350 i 450. Pani radna Szaganiec mówi, ze komisja rewizyjna proponuje wzrost opłat o 5 zł, w ubr.wysokość zasiłku pogrzebowego została obniżona, proponowane przez wójta opłaty są za duże. Pani Serafin mówi, ze również komisja budżetowa zaproponowała niższe opłaty. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad wysokością propozycji opłat .: grunt pod grób duży 460, pod katakumby 665, pod grobowiec 1120, pod grób mały 325, pochowanie zwłok 445 i 545, otwarcie i zamknięcie grobowca 345 i 445.  głosowano: „za” – 10, wstrzymujących się –3, przeciw – 0 - Uchwała Nr XIV/69/2011 w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z terenów i urządzeń cmentarnych cmentarza komunalnego w Horyńcu-Zdroju .
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2012 rok.
Komisje nie zgłosiły żadnych poprawek. Przeprowadzono głosowanie nad projektem uchwały. Radni głosowali : 13-„za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się - Uchwała Nr XIV/70/2011 w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na terenie Gminy Horyniec-Zdrój na 2012 rok.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie. Pani Serafin pyta, czy wersja III zmian do budżetu i zapisana kwota 6.415 na rozliczenie projektu ścieżek rowerowych realizowanego z gminą Lubaczów to jest ostateczna kwota. Tak odpowiada Zastępca Wójta.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy. Proponowane są następujące zmiany: zwiększenie dochodów o 18815,59 i są to dotacja na modernizację drogi w Nowinach-11000, dochody z wynajmu pomieszczeń w SP Horyniec – 6200, darowizna PBS dla SP Horyniec-Zdrój – 690,59 i odszkodowanie z PZU dla SP w Nowym Bruśnie – 925.
Zmniejsza się wydatki o 19065,00 z wymiany instalacji co w SP Horyniec 17865,00 , zakupu materiałów w SP Werchrata 600,00 i koszty delegacji w SP Horyniec 600,00
Zwiększa się wydatki o 37880,59 z przeznaczeniem na: -opracowanie operatu wodno prawnego - 4950, modernizację drogi w Nowinach - 11000,  promocję w ramach projektu „Wyznaczanie tras turystycznych.....” dla Gminy Lubaczów – 6415, wypłatę diet dla radnych 6.500, zakup materiałów dla SP Horyniec – 6200, zakup pomocy dydaktycznych dla SP Horyniec- 690,59, zakup pomocy dydaktycznych dla SP Nowe Brusno – 925, wynagrodzenia bezosobowe w SP Werchrata 600 i wynagrodzenia bezosobowe w SP Horyniec 600.
Radni bez uwag , jednogłośnie 13 głosami”za” podjęli Uchwałę Nr XIV/71/2011 w sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2011 rok.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinie dotyczącym działalności statutowej tych organizacji. Projekt został szczegółowo omówiony przez P.Skarbnik na posiedzeniach komisji. Radni nie wnieśli dodatkowych pytań i uwag. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni głosowali: 13 głosów „za”,  0 wstrzymujących się, 0 przeciw. Uchwała została podjęta- Uchwała
Nr XIV/72/2011 szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi
i podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinie dotyczącym działalności statutowej tych organizacji.
Kolejny projekt uchwały to przyjęcia sprawozdania z realizacji Planu gospodarki odpadami dla Gminy Horyniec-Zdrój za lata 2009-2010. Pan Przewodniczący po odczytaniu prosi
o przedstawienie głównych założeń planu. Kierownik referatu – P.Bogusław Hałucha wyjaśnił, ze obowiązek przyjęcia sprawozdania przez radę nakłada ustawa, sprawozdanie jest potem przesyłane do zarządu powiatu. Pierwszy plan został uchwalony w 2005r, w 2010 kolejny –teraz obowiązujący, z którego będzie sprawozdanie w 2012r. Sprawozdanie przedstawia się na wzorze określonym przez rozporządzenie, część tylko nas dotyczy, ponieważ nie mamy wysypiska śmieci, spalarni czy recyklingu. Nasze sprawozdanie to głównie informacja o rodzajach i ilościach odpadów .
Radni bez uwag i pytań, w wyniku głosowania podjęli Uchwałę Nr XIV/73/2011 w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji Planu gospodarki odpadami dla Gminy Horyniec-Zdrój za lata 2009-2010.
Pan Przewodniczący odczytał następny projekt uchwały 2011 w sprawie zatwierdzenia
i udzielenia upoważnienia Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój do realizacji projektu systemowego pn. „Indywidualizacja nauczania uczniów klas I – III szkół podstawowych
w gminie Horyniec-Zdrój”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013  Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty,  Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup
o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych – projekty systemowe.
Pani Serafin prosi obecnych na sali dyrektorów szkół podstawowych o omówienie planowanej realizacji projektu w ich placówkach.
Pani dyr. SP w Horyńcu-D.Rachwalik mówi, że zostały przeprowadzone ankiety wśród rodziców, zajęcia będą realizowane z 9 różnych form, grupy dzieci będą ok.12 osobowe, zostaną zakupione pomoce, które po zakończeniu projektu pozostaną w szkle, będą zajęcia m.in. z rytmiki, tańca, gry na gitarze i inne. Pani Serafin jest zdania, ze zajęcia powinne być prowadzone z logopedą, psychologiem, nauka języka, bo to dzieciom cos by dało, na pewno nikt nie nauczy się grać na gitarze. Pani Rachwalik odpowiada, ze tematy zajęć zaproponowali rodzice, zostały zdiagnozowane potrzeby, nic na siłę . W szkole są prowadzone zajęcia wyrównawcze i rozwijające, wszystkie potrzebujące dzieci są objęte opieką.Pan Stopa pyta, czy z zajęć będą mogły korzystać dzieci dojeżdżające. Pani dyrektor odpowiada, ze tak, trwa nabór dzieci na zajęcia, rodzice będą musieli je dowieźć.
Pani W.Pachla-dyr.SP w N. Bruśnie mówi, że w szkole będą prowadzone zajęcia w 3 grupach zajęć z : j.angileskiego, czytania ze zrozumieniem i matematyczno-przyrodnicze.
Pan G.Chmielowiec – dyr. SP w Werchracie mówi, że w jego szkole zajęcia będą również
z 3 tematów: j.angielski, rytmika i logopedyczne.
Pan Przewodniczący zarządza głosowanie. Radni 13 głosami „za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się podjęli Uchwałę Nr XIV/74/2011w sprawie zatwierdzenia i udzielenia upoważnienia Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój do realizacji projektu systemowego pn. „Indywidualizacja nauczania uczniów klas I – III szkół podstawowych w gminie Horyniec-Zdrój”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013  Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty,  Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych – projekty systemowe.
Jako ostatni został odczytany projekt uchwały w sprawie komisji statutowej. Radni bez uwag, jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XIV/75/2011w sprawie komisji statutowej.
Zakończono podejmowanie uchwał.
Pan Przewodniczący prosi o przedstawienie informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego, informacji nt. ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy i informacji
o realizacji zadań oświatowych  - kolejnych punktów sesji rady.
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego została przedstawiona przez kierownika Posterunku Policji w Horyńcu-Zdroju P.Adama Serkisa – stanowi załącznik do protokołu.
Informacja nt. ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy została przedstawiona radnym przez P.Z.Juzwę – pracownika urzędu gminy- stanowi załącznik do protokołu.
Pani Serafin pyta, dlaczego OSP nie prowadzi zajęć z młodzieżą, dlaczego nie ma drużyn młodzieżowych. Pan Juzwa odpowiada, że należy do zarządu OSP. Pan Przewodniczący odpowiada, że zarząd OSP zostanie zaproszony na najbliższą sesje.
Informacja o realizacji zadań oświatowych  została przedstawiona przez dyr.GZEAS P.Macieja Łuczyszyna – stanowi załącznik do protokołu.
Pani St.Szaganiec pyta czy będą dowożone dzieci z ul.A.Krajowej. Pan Łuczyszyn odpowiada, że wpłynął wniosek rodziców, ze najdłuższa odległość do końca ulicy do 2800,
a przepisy dopuszczają dowóz powyżej 3 km, ze trudno będzie rozwiązać sprawę deklarowanej częściowej odpłatności, prosi o czas na podjęcie decyzji.
Pan Dziechciarz pyat, jak dyr.. GZEAS widzi funkcjonowanie oświaty w gminie w najbliższych latach 2012-2014? Pan Łuczyszyn odpowiada, że jest to temat dla rady,
on odpowiedzi nie udzeli, decyzje należą do rady, wójta, dyrektorów szkół. Potrzebna jest konsultacja ze związkami zawodowymi, ze społeczeństwem. Temat zmian w oświacie jest bardzo poważny, bo np. w szkole w N.Bruśnie będzie 29 uczniów .decyzje podejmie radę, inne są oczekiwania rodziców, inne nauczycieli, inne organu prowadzącego.
Pan Przewodniczący mówi, że czeka na sygnał, kiedy dyskusja o oświacie będzie przygotowana. Pan Łuczyszyn mówi, że rozmawiać można w każdej chwili, ze słyszał zarzuty, ze GZEAS nic nie robi, to nieprawda, przygotowywane na bieżąco są zestawienia, informacje, propozycje, konkretne propozycje zostaną przedstawione radzie na najbliższej sesji.
Pan Przewodniczący podziękował za przygotowane informacje.
Pan Przewodniczący odczytał zebranym pismo Ministra Kultury i Dziedzictwa narodowego informujące o wysokość dotacji przyznanej Muzeum Kresów  z Lubaczowa na prace
w cerkwi w Radużu i Parafii oo Franciszkanów w Horyńcu na remont spalonego dachu kościoła.

CZĘŚĆ KOŃCOWA

Ad.1
Wnioski i zapytania.
Pan sołtys Kolbuszewski pyta, czy po planowanej wycince drzew wzdłuż drogi powiatowej do N.Brusna, mieszkańcy będą mogli zaopatrzyć się w drewno opałowe. Pan zastępca wójta odpowiada, ze na wycinkę drzew przetarg ogłosi powiatowy zarząd dróg, potem ustali się pozostałe sprawy.
Zastępca Wójta zaprosił wszystkich do udziału w uroczystościach 11 listopada i poprosił
o wystawienie pocztu sztandarowego.

Ad.2
Odpowiedzi na interpelacje.
Przygotowane pisemne odpowiedzi  zostały przekazane radnym , którzy je złożyli.

Ad.3
Zamknięcie sesji.

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dokonał zamknięcia obrad XIV Sesji Rady Gminy.


   Przewodniczący
 Rady Gminy Horyniec-Zdrój

   mgr Grzegorz Woźny

 


Protokołowała:                        
Joanna Styczeń

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 stycznia 2012 08:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Bogusław Hałucha
Ilość wyświetleń: 1313
10 stycznia 2012 08:33 (Bogusław Hałucha) - Dodanie dokumentu.