Protokół Nr XV/2011
z XV Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój
z dnia 1 grudnia 2011r.
Obrady odbyły się w dniu 1 grudnia 2011r. w sali Gminnego Ośrodka Kultury
w Horyńcu-Zdroju i trwały od godz. 15 00 do godz. 16 20.
Na stan 15 radnych w obradach wzięło udział 14 radnych co stanowi 93% ustawowego składu Rady – lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
W obradach udział wzięli:
1. Pan Piotr Wojtyszyn - Zastępca Wójta Gminy
2. Pani Renata Petryniak - Skarbnik Gminy
3. Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy
4. Sołtysi wsi.
5. Osoby zaproszone.
Porządek posiedzenia:
I. SPRAWY REGULAMINOWE
1.Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.
5. Przyjęcie porządku obrad.
II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.
2. Przyjęcie interpelacji.
3.Podjęcie uchwały w sprawach:
- zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Horyniec-Zdrój,
- ustalenia dopłaty do taryfy za dostawę wody, odprowadzania ścieków na terenie Gminy Horyniec-Zdrój,
- zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowym Bruśnie,
- określenia wzoru formularzy i deklaracji podatkowych na podatek od nieruchomości,
- zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2011 rok,
4. Omówienie założeń do projektu budżetu na rok 2012.
III. CZĘŚĆ KOŃCOWA
1.Wnioski i zapytania.
2. Odpowiedzi na interpelacje.
3.Zamknięcie sesji.
SPRAWY REGULAMINOWE
Ad. 1.
Otwarcia XV Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny, który powitał wszystkich obecnych.
Ad. 2.
Na podstawie listy obecności – obecnych jest 14 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.
Ad. 3
Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady.
Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.
Ad. 4
Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji.
Radny P.T.Dziechciarz wniósł o wycofanie z porządku sesji projektu uchwały w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowym Bruśnie. Przedstawił na piśmie pytania radnych
w związku z likwidacja, zaproponowano spotkanie w dniu 8 grudnia,. Pan Przewodniczący zarządził głosowanie, „za” wycofaniem z porządku tego projektu uchwały 13 przy
1 wstrzymującym się.
Pan Przewodniczący odczytał wraz z uzasadnieniem wniosek radnych kom. budżetowej
o wprowadzenie do porządku uchwały w sprawie obniżenie ceny 1 q żyta. W wyniku głosowania 7 przeciw, 1 wstrzymujący się i 6 „za”. Projekt uchwały nie został wprowadzony do porządku.
Pan Przewodniczący odczytał wniosek zastępcy wójta o wprowadzenie do porządku obrad sesji dwóch projektów uchwał: w sprawie zmian w statucie GOK – „za” 13 radnych i 1 wstrzymujący się, i w sprawie zmian w Uchwale Nr XIV/72/2011 szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinie dotyczącym działalności statutowej tych organizacji - 14 radnych „za”.
Pan Przewodniczący odczytał przyjęty przez radnych porządek obrad sesji , radni 14 głosami „za” przyjęli porządek obrad sesji.
CZĘŚĆ MERYTORYCZNA.
Ad.1
Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.
Pan Przewodniczący Rady odczytał informację z powodu niedyspozycji głosowych P.Zastęcy Wójta. Zastępca Wójta poinformował radnych o :
- wniosku na realizację drogi w ramach NPPDL , który znalazł się liście wniosków przeznaczonych do realizacji,
- zakończonej przebudowie drogi bocznej od ul.Sobieskiego,
- złożonym wniosku na przebudowę boiska przy SP Horyniec,
- udziale w Klastrze Uzdrowiskowym i obecności na konferencji w Urzędzie Marszałkowskim,
- pozyskaniu samochodu bojowego dla OSP,
- planowanym rozpoczęciu remontu tunelu – instalacja urządzeń do odsączania wody,
- udziale w szkoleniu na temat wniosków składanych w ramach PROW,
- wydaniu decyzji na wycinkę drzew wzdłuż dróg do N.Brusna, Radruża, Wólki Horynieckiej i przesłaniu ich do RDOŚ,
- odbytym w dniu 30.11. konwencie wójtów i burmistrzów powiatu lubaczowskiego
z udziałem marszałka województwa, poświęconemu budowie drogi wojewódzkiej Prusie-Hrebenne.
Pan Przewodniczący prosi o pytania. Pytań do informacji nie było.
Ad.2
Przyjęcie interpelacji. Nie było.
Ad.3
Podejmowanie uchwał.
Jako pierwszy projekt uchwały Pan Przewodniczący odczytał uchwałę w sprawie zmian
w Statucie GOK. Radni bez uwag, jednogłośnie 14 głosami”za” podjęli Uchwałę nr XV/76/2011w sprawie Uchwały nr XXXIII/296/06 Rady Gminy Horyniec-Zdrój z dnia
3 października 2006r. w sprawie nadania statutu GOK w Horyńcu-Zdroju.
Obecnych jest 13 radnych.
Pan Przewodniczący odczytał projekt kolejnej uchwały w sprawie zmian w Uchwale Nr XIV/72/2011 szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi
i podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinie dotyczącym działalności statutowej tych organizacji. Radni bez uwag, 13 głosami „za” podjęli Uchwałę nr XV/77/2011 w sprawie zmian w Uchwale Nr XIV/72/2011 szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinie dotyczącym działalności statutowej tych organizacji.
Obecnych jest 14 radnych.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego- odprowadzania ścieków na terenie Gminy Horyniec-Zdrój. Prosi o uwagi, pytania. Nie było. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni 14 głosami „za” podjęli Uchwałę nr XV/78/2011 w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego- odprowadzania ścieków na terenie Gminy Horyniec-Zdrój, w wysokościach 3,34 netto/1 m3 wody, 3,89 netto/1m3 ścieków oraz za przyłączenie do urządzeń 58,00 netto i 81,20 zł za przyłączenie do urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych.
Następnie Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały o dopłatach do taryf. Zaproponowano dopłaty w wysokości 0,80 netto do 1 m3 wody i 0,75 netto do 1m3 ścieków.
Przewodnicząca kom. budżetowej P.D.Serafin zgłasza wniosek o zmianę wysokości dopłaty 0,90 – 0,80. Pani S.Szaganiec w imieniu kom.rewizynej proponuje dopłaty w wysokości 0,85 – 0,80. pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie wniosku kom. budżetowej : „za” 8, wstrzymujących się 4. Zmiana została przyjęta. Cała uchwała wraz ze zmianą została podjęta 12 głosami”za”, 0 przeciw, 2 wstrzymujacych się – Uchwała nr XV/79/2011 w sprawie ustalenia dopłaty do taryfy za dostawę wody, odprowadzania ścieków na terenie Gminy Horyniec-Zdrój.
Kolejny projekt uchwały to określenia wzoru formularzy i deklaracji podatkowych na podatek od nieruchomości. Pan Przewodniczący pyta, czy ktoś z radnych chciałby odnieść się do tego projektu. Nikt nie miał pytań. Przeprowadzono głosowanie. Radni 14 głosami „za” podjęli Uchwałę Nr XV/80/2011 w sprawie określenia wzoru formularzy i deklaracji podatkowych na podatek od nieruchomości.
Ostatni projekt uchwały to zmiany w budżecie gminy. Pan Przewodniczący odczytał projekt. Proponowane zmiany to: zwiększenie dochodów o 3500, zmniejszenie wydatków o 8500, zwiększenie wydatków o 12000. Radni bez uwag podjęli Uchwałę nr XV/81/2011 w sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2011 rok.
Zakończono podejmowanie uchwał.
Pan Przewodniczący prosi Panią Skarbnik o przedstawienie założeń do budżetu na 2012.
Pani Skarbnik omówiła procedurę przygotowania projektu budżetu- na podstawie aktów normatywnych, ustawy o finansach publicznych, o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, o tym, że na podstawie zestawień wydatków i dochodów wójt do 15 listopada zobowiązany jest przedstawić radzie, RIO projekt budżetu. Projekt budżetu należy do wyłącznej kompetencji wójta. Następnie Pani Skarbnik omówiła kolejno dochody i planowane wydatki.
Pan Przewodniczący poprosił o pytania .
Pani dyrektor Rachwalik zwraca uwagę na to, że całe koszty utrzymania Orlika „schowane „ są w budżecie SP Horyniec, koszty są niemałe, powinno być dokładnie wyliczona ich wysokość, spisane porozumienie między urzędem a szkołą w sprawie utrzymania orlika, korzysta z niego młodzież szkoły podstawowej i gimnazjum, ale również osoby dorosłe.
Pani dyrektor pyta, czy w projekcie zabezpieczono środki na utrzymanie Orlika. Pani Skarbnik odpowiada, ze częściowo to, prosi i ustalenia między wójtem a P.dyrektor dotyczące utrzymania obiektu.
P.Przewodniczący pyta jakie wnioski złożone przez mieszkańców czy organizacje znalazły się w budżecie, czy osoby otrzymały odpowiedź z wyjaśnieniem w sprawie ich wniosków. Pani Skarbnik odpowiada, ze żaden przepis nie nakłada obowiązku odpowiedzi na złożone wnioski do budżetu. Będą jeszcze zebrania wiejskie i konsultacje w sprawie budżetu, wójt będzie odpowiadał na pytania, będą jeszcze autopoprawki do budżetu.
Pani serafin pyta, czy w projekcie znalazł się łącznik między gimnazjum a halą sportową, drugi rok nie ma go w budżecie, wykonano dokumentacja starci ważność.
CZĘŚĆ KOŃCOWA
Ad.1
Wnioski i zapytania.
Pan Przewodniczący odczytał pismo mieszkańców ul. Przemysłowej, krótkiej w sprawie gazyfikacji.
O głos poprosił dyrektor GZEAS i poinformował, że mieszkańcy ul.A.Krajowej zwrócili się
o organizacje dowozu dzieci do szkoły. Pan Łuczyszyn wyjaśnił, że nie jest to zadanie obligatoryjne, odległość jest mniejsza niż 3 km, rodzice otrzymali negatywna odpowiedź, która zawierała informacje, że rada zostanie o tym również poinformowana.
Pan Wojtowicz pyta, kiedy zostaną rozpoczęte prace projektowe do wykonani chodnika wzdłuż ul.W.Polskiego.
Pan radny Szawara przypomina, że już wiosna prosił o oczyszczenie poboczy dróg gminnych w Werchracie, nic nie zrobiona, nadchodzi zima, sytuacja będzie coraz trudniejsza, należy również odkrzaczyć drogę Werchrata-Prusie. Prosi również o wywiezienie śmieci z śmietnika koło cmentarza.
Pani Serafin przypomina sprawę włączenia do świecenia lamp na oś.Sobieskiego, koło garaży i śmietnika, nie świecą do tej pory.
Pani Krzych mówi, że mieszkańcy bloku nr 18 również mieszkają na osiedlu i płacą podatki.
Pan Szawara mówi o konieczności napraw lamp w Wercharcie, które same przestają świecić.
Pan radny T.Dziechciarz mówi o umowach na wejście w teren w związku z planowaną gazyfikacją Horyńca. Umowa zawierana jest między urzędem o właścicielem, forma jest niestosowna, brak osoby z którą się zawiera, brak podpisu, brak opisu do mapy, brak 3-go egzemplarza umowy, brak dodatkowych zapisów, bo gazociąg na posesji to pomniejszenie jej wartości. Prosi wójta o spowodowanie zmian i wyjaśnienie tej sprawy.
Pan Wasylowski prosi o nawiezienie gruzu i utwardzenie ul.Konopnickiej, na krótkim odcinku wymaga pilnego remontu, jest drogą dojazdową do pól i lasów, wiele osób z niej korzysta.
Ad.2
Odpowiedzi na interpelacje.
Przygotowane pisemne odpowiedzi zostały przekazane radnym , którzy je złożyli.
Ad.3
Zamknięcie sesji.
Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dokonał zamknięcia obrad XV Sesji Rady Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy Horyniec-Zdrój
mgr Grzegorz Woźny
Protokołowała:
Joanna Styczeń
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Horyniec-Zdrój