z dnia 28 marca 2012r.
Obrady odbyły się w dniu 28 marca 2012r. w Świetlicy koło stadionu w Horyńcu-Zdroju i trwały od godz. 15 00 do godz. 15 50.
Na stan 15 radnych w obradach wzięło udział 12 radnych co stanowi 80% ustawowego składu Rady – lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
W obradach udział wzięli:
1. Pan Ryszard Urban - Wójt Gminy
2. Pan Piotr Wojtyszyn - Zastępca Wójta Gminy
3. Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy
4. Sołtysi wsi.
5. Osoby zaproszone.
Porządek posiedzenia:
I. SPRAWY REGULAMINOWE
1.Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.
5. Przyjęcie porządku obrad.
II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.
2. Przyjęcie interpelacji.
3.Podjęcie uchwały w sprawach:
- uchwalenia „Programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie Gminy Horyniec-Zdrój w 2012roku”,
- zamiaru przystąpienia w latach 2012-2014 do projektu dotyczącego utworzenia przedszkoli w ramach konkursu zamkniętego nr 31/POKL9.1.1/2012 ogłoszonego przez WUP
w Rzeszowie,
- wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2012r.
III. CZĘŚĆ KOŃCOWA
1.Wnioski i zapytania.
2. Odpowiedzi na interpelacje.
3.Zamknięcie sesji.
SPRAWY REGULAMINOWE
Ad. 1.
Otwarcia XIX Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny, który powitał wszystkich obecnych.
Ad. 2.
Na podstawie listy obecności – obecnych jest 12 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.
Ad. 3
Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady.
Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.
Ad. 4
Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji. Nie było.
Ad.5
Pan Przewodniczący odczytał porządek i przeprowadził głosowanie.
Radni jednogłośnie 12 głosami ”za” przyjęli porządek sesji.
CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
Ad.1
Pan Przewodniczący poprosił Pana Wójta o informację z przebiegu prac w okresie międzysesyjnym.
Pan Wójt poinformował obecnych o:
- otrzymanej promesie w wysokości 290.000 ze środków tzw. ”powodziowych” z przeznaczeniem na przebudowy dróg do Moczar i w Werchracie,
- kończącej się wycince topoli wzdłuż drogi powiatowej do N.Brusna, w następnym etapie będą wycinane topole wzdłuż dróg do Raduża i Wólki Horynieckiej,
- podpisaniu umowy z ANR na sfinansowanie w wysokości 500.000 remontu dróg na osiedlach po byłych pgr,
-złożonym wniosku na rewitalizację parku zdrojowego, który jest w tej chwili weryfikowany w Warszawie, otrzymaliśmy pismo o drobne uzupełnienia,
- podpisaniu umów na wykonanie ewidencji dróg gminnych i audytu energetycznego,
- otrzymanej dotacji na cmentarze wojenne,
- złożonym wniosku na wykonanie inwentaryzacji azbestu na terenie gminy, dofinansowanie wynosi 80%,
- otrzymanej pozytywnej opinii kuratora oświaty o uchwale rady o zamiarze likwidacji SP Nowe Brusno,
- nawiązaniu współpracy ze stowarzyszeniem „Wzrastanie” , będzie ono prowadziło przedszkola w Horyńcu,
- tradycyjnej imprezie-turnieju piłki halowej o puchar Wójta Gminy,
- zakończonej kontroli NIK w urzędzie gminy,
- planowanym w najbliższy piątek spotkaniu z firma ubezpieczeniową – o pakiecie ubezpieczeniowym dla rolników- zostali zaproszeni sołtysi, rolnicy, wszyscy zainteresowani z terenu gminy.
- planowanemu przez Zespół Parków Krajobrazowych odnowieniu i uporządkowaniu ścieżek dydaktycznych koło Horyńca.
Ad.2.
Pan Przewodniczący pyta o interpelacje. Nie złożono.
Ad.3
Podejmowanie uchwał.
Pan Przewodniczący odczytał projekt pierwszej uchwały o „Programie opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie Gminy Horyniec-Zdrój w 2012roku”. Projekt został szczegółowo omówiony podczas posiedzeń komisji rady. Nikt z obecnych nie miał dodatkowego pytania, nikt nie poprosił o wyjaśnienia. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni głosowali 12 „za”, przeciw 0 , wstrzymujących się 0 i podjęli Uchwałę nr XIX/99?2012 w sprawie „Programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie Gminy Horyniec-Zdrój w 2012roku”.
Kolejny odczytany projekt uchwały to zamiar przystąpienia w latach 2012-2014 do projektu dotyczącego utworzenia przedszkoli w ramach konkursu zamkniętego nr 31/POKL9.1.1/2012 ogłoszonego przez WUP w Rzeszowie.
Pani Szaganiec pyta, czy w uchwale nie należałoby zapisać obowiązku zatrudnienia przez fundację nauczycieli z naszej gminy. Pan Wójt odpowiada, że zapisane to będzie w umowie i tak zostało już postanowione.
Pani Serafin pyta, dlaczego w mówi się teraz o trzech oddziałach, a na posiedzeniach komisji dyskutowano o dwóch? Pan wójt odpowiada, ze przeanalizowano raz jeszcze demografię i w tej chwili jest taka propozycja.
Więcej pyta nie było. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. !! głosami ”za” przy 0 przeciw i 1 wstrzymującym się radni podjęli Uchwałę nr XIX/100/2012 w sprawie zamiaru przystąpienia w latach 2012-2014 do projektu dotyczącego utworzenia przedszkoli
w ramach konkursu zamkniętego nr 31/POKL9.1.1/2012 ogłoszonego przez WUP
w Rzeszowie.
Pan Przewodniczący odczytał zebranym projekt następnej uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Prosi o pytania do tego projektu. Projekt był szczegółowo omówiony na posiedzeniach komisji.
Pani Serafin zwraca uwagę, że nieobecny jest na sesji pracownik przygotowujący ten projekt uchwały, powinien być i wszystkim udzielić wyjaśnień. Sesja to nie tylko głosowanie, ale i dyskusja nad projektami uchwał, żeby wszyscy obecni poznali temat.
Pan Zastępca Wójta odpowiada, że nikt nie zadał żadnego pytania dotyczącego tego projektu, na wszystkie pytania on będzie udzielał wyczerpujących odpowiedzi. Pytań nie było. W wyniku głosowania radni 12 głosami ”za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr XIX/101/2012 w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Ostatni odczytany radnym projekt uchwały to zmiany w budżecie gminy na 2012r.
Proponowane przez Wójta zmiany to: - zwiększenie dochodów o 788 342,18, zmniejszenie wydatków o 113 500,00 i zwiększenie wydatków o 901 842,18. Szczegółowo klasyfikacja budżetowa proponowanych zmian została przedstawiona na posiedzeniach komisji. Radni nie mieli uwag. Pan przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni 10 głosami „za”, 0 przeciw i 2 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr XIX/102/2012 w sprawie zmian
w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2012 rok.
III. CZĘŚĆ KOŃCOWA
Ad.1 Wnioski i zapytania.
Pan przewodniczący rady odczytał pismo Stowarzyszenia Narodowo-Patritycznego „Rota” w Lubaczowie w sprawie zajęcia stanowiska przez radę dotyczącego nieprzyznania TV Trwam miejsca na multipleksie. Pan Przewodniczący odczytał przygotowane stanowisko rady – załącznik do protokołu- i poprosił radnych o jego podpisanie.
O głos poprosił Pan Wójt, który zaapelował do wszystkich o zaniechanie wypalani traw oraz poinformował o zdecydowanych krokach podjętych przez kierownika posterunku policji dotyczących wałęsających się psów.
Pani radna D.Serafin zwróciła uwagę na opóźnione w terminie ogłoszenie o sesji oraz zebranie zwołane przez sołtysa Horyńca, o którym nie było żadnej informacji. Sprawy zostały wyjaśnione.
Pan radny M.Nepelski zwrócił uwagę na stan chodnika wzdłuż zalewu, zapytał czy wykonanie objęte jest gwarancją. Tak odpowiedział Pan Wójt, zostanie wykonana naprawa.
Pan Rejman poinformował o działającym kole Stowarzyszenie Spadkobierców
Polskich Kombatantów ,II Wojny Światowej, podziękował za otrzymane pomieszczenie do prowadzenia statutowej działalności.
Ad.2
Odpowiedzi na interpelacje. Nie było.
Ad.3
Zamknięcie sesji.
Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i zamknął obrady XIX Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój.
Przewodniczący
Rady Gminy Horyniec-Zdrój
mgr Grzegorz Woźny
Protokołowała:
Joanna Styczeń
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Horyniec-Zdrój