Protokoły z sesji

Protokół XXI

Protokół Nr XXI/2012
 z XXI Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój

z dnia 25 kwietnia 2012r.

 

Obrady  odbyły się w dniu 25 kwietnia 2012r. w Świetlicy koło stadionu w Horyńcu-Zdroju  i trwały od godz. 15 00 do godz. 16 05.
Na stan 15 radnych w  obradach wzięło udział 13 radnych  co stanowi  86% ustawowego składu Rady – lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

 

W obradach udział wzięli:

1. Pan Ryszard Urban                        - Wójt Gminy

2. Pan Piotr Wojtyszyn          - Zastępca Wójta Gminy

3. Pani Renata Petryniak        - Skarbnik Gminy

4. Pani Joanna Styczeń          - Sekretarz Gminy

5. Sołtysi wsi.

6. Osoby zaproszone.

 

Porządek posiedzenia:

 

I. SPRAWY REGULAMINOWE

1.Otwarcie sesji.

2. Stwierdzenie prawomocności obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

                  4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.

5. Przyjęcie porządku obrad.

 

II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

                  1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.

                  2. Przyjęcie interpelacji.

3.Podjęcie uchwały w sprawach:

-  likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowym Bruśnie,

-  ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój,

- ustalenia planu sieci publicznych  szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój,

-  zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2012r.

- zmian osobowych w Komisji Uzdrowiskowej.

     4. Informacja kierownika GOPS „Ocena zasobów pomocy społecznej”

     5. Informacja z działalności GKPiRPA w Horyńcu-Zdroju.

     6. Informacja z działalności GBP w Horyńcu-Zdroju.

 

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

      1.Wnioski i zapytania.

      2. Odpowiedzi na interpelacje.

      3.Zamknięcie sesji.

 

 




SPRAWY REGULAMINOWE

 

Ad. 1.

            Otwarcia XXI Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny,  który powitał wszystkich obecnych.


Ad. 2.

            Na podstawie listy obecności – obecnych jest 13 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

 

Ad. 3

Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady.

Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.

 

Ad. 4

Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji i proponuje wycofanie
z porządku obrad uchwały w sprawie zmian w komisji uzdrowiskowej. Proponowana zmianę radni przyjmują 13 głosami „za”.

 

Ad.5

Pan Przewodniczący odczytał porządek obrad wraz z przyjętą poprawką
i przeprowadził głosowanie. Radni jednogłośnie 13 głosami ”za” przyjęli porządek sesji.

 

 

CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

 

Ad.1

Pan Przewodniczący poprosił Pana Wójta o informację z przebiegu prac w okresie międzysesyjnym.

Pan Wójt poinformował obecnych o:

- otrzymanym dofinansowaniu wraz z pięcioma innymi gminami z województw lubelskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego projektu w PROW na zadanie pn. „Szlak Jana III Sobieskiego parasolowym produktem rozwoju Polski Wschodniej”.  Wartość całkowita projektu to 1,8 mln złotych. Wkład własny to 10 % wartości rozłożone na 6 gmin, W ramach projektu zostanie wykonana inwentaryzacja potencjału gospodarczego, księga tożsamości, portal internetowy, widowiska plenerowe – inscenizacja bitwy wojsk Jana III Sobieskiego, imprezy promocyjne, udział w targach promocyjnych, opracowanie i wydanie gier planszowych, karta turysty, wydawnictwa, foldery, gadżety promocyjne.

- zakończonej wycince drzew w ciągu dróg do Nowego Brusna, Radruża i Wólki Horynieckiej,

- ogłoszonych przetargach na przebudowę dróg w Moczarach, Werchracie, Nowym Bruśnie oraz osiedlowych w Werchracie, Radrużu, Podemszczyźnie, Niwkach i Dziewięcierzu - wkład własny gminy do  tych inwestycji to około 25%.

- zakończonym przetargu na zakup energii do Urzędu Gminy oraz jednostek podległych,
w przyszłym roku zaoszczędzone zostanie około 100 tyś złotych,

- przystąpieniu do programu realizowanego przez Centrum Kulturalne w Przemyślu, mającego na celu utworzenie platformy informacyjnej, na której zamieszczane będą informacje kulturalne z terenu Podkarpacia. W ramach programu otrzymamy zestaw komputerowy, laptop, aparat fotograficzny, dyktafon, telefon, oraz oprogramowanie,

- 15 kwietnia 2012 r. z inicjatywy SR KSOW w Grodzisku Dolnym odbył się kolejny już „Konkurs Wielkanocny". 23 Lokalne Grupy Działania z terenu całego Podkarpacia zaprezentowały stoły i potrawy wielkanocne charakterystyczne dla regionu swojego pochodzenia oraz kosze jajek wielkanocnych. Panie z Koła Gospodyń w Horyńcu-Zdroju otrzymały wyróżnienie i nagrody rzeczowe w postaci: dwóch garnków na parę oraz maszynę do wypieku chleba, sprzęt zostanie przekazany do KGW w Horyńcu-Zdroju. Za udział
w imprezie P.Wójt podziękował KGW w Horyńcu-Zdroju,

- odbyło się spotkanie z zastępcą dyrektora RDOŚ w Rzeszowie w sprawie zaopiniowania MPZP Południe, musimy zlecić dodatkowe badania chiriograficzne, czyli badania związane
z występowaniem nietoperzy na terenie chronionego krajobrazu Natura 2000, badania wykonamy na własny koszt.

- ANR i skarb państwa przekazały nam nieodpłatnie działki obok budynku policji – planowana jest rozbudowa parkingu, na osiedlu Sobieskiego przy bloku nr 16 oraz przy przepompowni znajdującej się na ulicy Armii Krajowej.

Pan Przewodniczący prosi o pytania do Pana Wójta. Nie było.

 

Ad.2

Odpowiedzi na interpelacje. Nie było.

 

Ad.3

Podjęcie uchwał.

Pan Przewodniczący przystąpił do odczytania projektu pierwszej uchwały w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowym Bruśnie.

O głos poprosił Przewodniczący Kom. Oświatowej Pan T.Dziechchciarz, który odczytał pozytywna opinię kuratorium, negatywne opinie związków zawodowych o zamiarze likwidacji szkoły. Pan Przewodniczący powiedział, że na posiedzeniu komisji wszystkie sprawy proceduralne zostały szczegółowo przestawione i omówione.

Radna P.Z.Zaborniak mówi, że na sesji obecni są rodzice uczniów likwidowanej szkoły. Rodzice sprzeciwiają się likwidacji, uważają, ze najmłodsze dzieci powinny zostań w szkole.

Pan Wójt mówi, że od początku mówiono o pozostawieniu jeszcze na rok najmłodszych dzieci na miejscu w szkole, aby proces zamykania przebiegał stopniowo, uchwalę i likwidacji trzeba jednak podjąć a utworzenie klas w Bruśnie zostanie zapisane w arkuszu organizacyjnym szkoły w Horyńcu. Arkusze organizacyjne zostaną opracowane bez godzin nadliczbowych, nauczyciele w Brusna znajdą zatrudnienie, będą prowadzone rozmowy, nauczyciele z Horyńca mogą skorzystać z 9-miesięcznych odpraw i przejść na emeryturę. Opinie związków zawodowych są negatywne, ale związki zawsze muszą bronić spraw pracowniczych, w opiniach związków nic nie wmówi się o dzieciach. Dojazd dzieci zostanie przygotowany, będzie pełna opieka, program indywidualizacji nauczania będzie kontynuowany.

Więcej pytań, uwag nie było.

Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni 8 głosami”za”, 0 wstrzymujących się
i 5 przeciw podjęli Uchwałę nr XXI/103/2012 w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej
w Nowym Bruśnie.

Kolejny projekt uchwały to ustalenia planu sieci publicznych  szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój. Pan Przewodniczący prosi o pytani. Projekty uchwał zostały również omówione przez dyrektora GZEAS w czasie posiedzeń stałych komisji rady. Pani Serafin pyta, czy obwody są stałe, czy będzie można zmienić, jak szkoła
w Werchracie zostanie zlikwidowana. Pan wójt odpowiada, że obwody rada ustala do istniejącej sytuacji, więc będzie można zmienić.

Pan Przewodniczący przeprowadza głosowanie. Radni 13 głosami „za”, 0 wstrzymujących się
i 0 przeciw podjęli Uchwałę nr XXI/104/2012 w sprawie ustalenia planu sieci publicznych  szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój.

Następny projekt to ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój.

Pan radny Mazurkiewicz pyta, dlaczego nie ma zapisu o oddziałach w Nowym Bruśnie. Pan Wójt odpowiada, że ustali do dyrektor SP w Horyńcu i zapisze w arkuszu organizacyjnym tej szkoły.

Pan Przewodniczący przeprowadza głosowanie. Radni 13 głosami „za”, 0 wstrzymujących się
i 0 przeciw podjęli Uchwałę nr XXI/105/2012 w sprawie planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój.

Ostatni projekt uchwały to zmiany w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2012r.Proponowane przez Wójta zmiany zostały szczegółowo przedstawione i omówione przez P.Skarbnik na posiedzeniach komisji i polegają na: zwiększeniu dochodów o 126 418, zmniejszeniu dochodów o 56 250 i zwiększeniu wydatków o 70 168. Radni bez uwag  13 głosami „za”,
0 wstrzymujących się i 0 przeciw podjęli Uchwałę nr XXI/106/2012 w sprawie zmian
w budżecie gminy na 2012 rok.

Zakończono podejmowanie uchwał.

Pan Przewodniczący prosi o skrótowe przedstawienie informacji nt. działalności Gminnej Komisji PiRPA, Gminnej Biblioteki oraz przedstawienie i omówienie przez P.kierownik GOPS tematu pn. „Ocena zasobów pomocy społecznej”.

Jako pierwszy temat została przedstawiona i omówiona „Ocena zasobów pomocy społecznej”

- stanowi załącznik do protokołu.

Pani Serafin prosi, aby w przyszłości , mimo, że jest to bardzo obszerny dokument radni otrzymali go wcześniej. Pan Wójt wyjaśnia, że informacja taka została przygotowana po raz pierwszy, stanowią ją głównie tabele, ale temat w niej zawarty i ważny dla całej rady, bo decyzje w tej sprawie będą musiały zostać podjęte, to lokale socjalne na terenie gminy.

Kolejne informacje zostały przedstawione przez P.I.Stelmach -pełnomocnika Wójta ds. PiRPA oraz P.E.Majdan -dyrektora GBP. Informacje stanowią załączniki do protokołu.

Pan Przewodniczący podziękował za złożone informacje.

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA
Pan Przewodniczący odczytał pismo-zaproszenie Starosty Lubaczowskiego o udział w sesji poświeconej strategii rozwoju województwa oraz w uroczystosciach kościelnych.

Ad.1.
Wnioski i zapytania.

Pan radny T.Dziechciarz prosi Wójta o monitorowanie oznakowania ulic, szczególnie skrzyżowania w stronę Nowin. Pan wójt odpowiada, że oznakowanie ma zostań wykonane przez WZD.

Pani radna D.Serafin dziękuję P.Wójta i zainteresowanie i doprowadzenie do przejęcia działki od ANR obok bloku nr 16, umożliwi do wytyczenie drogi dojazdowej dla mieszkańców.

Pan radny Szawara i P.Zaborniak proszą o uporządkowanie przystanków pks na terenie swoich miejscowości.

Pan Szawara przedstawił kłopoty związane z obecnością bobrów. Pan Wójt odpowiada, że

pisma są kierowane do RDOŚ, ostatnie odpowiedzi sugerują o możliwości starania się
o odstrzał bobów. Gmina podejmie działania w tym temacie.




Ad.2.
Odpowiedzi na interpelacje. Nie było.

   

Ad.3

Zamknięcie sesji.

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i  zamknął obrady XXI Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój.

 

 

                                                                                         Przewodniczący

                                                                                   Rady Gminy Horyniec-Zdrój

 

                                                                                      mgr Grzegorz Woźny

 

Protokołowała:                                                                                     

Joanna Styczeń

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 lipca 2012 08:23
Dokument wprowadzony do BIP przez: Bogusław Hałucha
Ilość wyświetleń: 1561
05 lipca 2012 08:23 (Bogusław Hałucha) - Dodanie dokumentu.