Protokół Nr XXI/2012
z XXI Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój
z dnia 25 kwietnia 2012r.
Obrady odbyły się w dniu 25 kwietnia 2012r. w Świetlicy koło stadionu w Horyńcu-Zdroju i trwały od godz. 15 00 do godz. 16 05.
Na stan 15 radnych w obradach wzięło udział 13 radnych co stanowi 86% ustawowego składu Rady – lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
W obradach udział wzięli:
1. Pan Ryszard Urban - Wójt Gminy
2. Pan Piotr Wojtyszyn - Zastępca Wójta Gminy
3. Pani Renata Petryniak - Skarbnik Gminy
4. Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy
5. Sołtysi wsi.
6. Osoby zaproszone.
Porządek posiedzenia:
I. SPRAWY REGULAMINOWE
1.Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.
5. Przyjęcie porządku obrad.
II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.
2. Przyjęcie interpelacji.
3.Podjęcie uchwały w sprawach:
- likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowym Bruśnie,
- ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój,
- ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój,
- zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2012r.
- zmian osobowych w Komisji Uzdrowiskowej.
4. Informacja kierownika GOPS „Ocena zasobów pomocy społecznej”
6. Informacja z działalności GBP w Horyńcu-Zdroju.
III. CZĘŚĆ KOŃCOWA
1.Wnioski i zapytania.
2. Odpowiedzi na interpelacje.
3.Zamknięcie sesji.
Ad. 1.
Otwarcia XXI Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny, który powitał wszystkich obecnych.
Ad. 2.
Na podstawie listy obecności – obecnych jest 13 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.
Ad. 3
Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady.
Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.
Ad. 4
Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji i proponuje wycofanie
z porządku obrad uchwały w sprawie zmian w komisji uzdrowiskowej. Proponowana zmianę radni przyjmują 13 głosami „za”.
Ad.5
Pan Przewodniczący odczytał porządek obrad wraz z przyjętą poprawką
i przeprowadził głosowanie. Radni jednogłośnie 13 głosami ”za” przyjęli porządek sesji.
CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
Ad.1
Pan Przewodniczący poprosił Pana Wójta o informację z przebiegu prac w okresie międzysesyjnym.
Pan Wójt poinformował obecnych o:
- otrzymanym dofinansowaniu wraz z pięcioma innymi gminami z województw lubelskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego projektu w PROW na zadanie pn. „Szlak Jana III Sobieskiego parasolowym produktem rozwoju Polski Wschodniej”. Wartość całkowita projektu to 1,8 mln złotych. Wkład własny to 10 % wartości rozłożone na 6 gmin, W ramach projektu zostanie wykonana inwentaryzacja potencjału gospodarczego, księga tożsamości, portal internetowy, widowiska plenerowe – inscenizacja bitwy wojsk Jana III Sobieskiego, imprezy promocyjne, udział w targach promocyjnych, opracowanie i wydanie gier planszowych, karta turysty, wydawnictwa, foldery, gadżety promocyjne.
- zakończonej wycince drzew w ciągu dróg do Nowego Brusna, Radruża i Wólki Horynieckiej,
- ogłoszonych przetargach na przebudowę dróg w Moczarach, Werchracie, Nowym Bruśnie oraz osiedlowych w Werchracie, Radrużu, Podemszczyźnie, Niwkach i Dziewięcierzu - wkład własny gminy do tych inwestycji to około 25%.
- zakończonym przetargu na zakup energii do Urzędu Gminy oraz jednostek podległych,
w przyszłym roku zaoszczędzone zostanie około 100 tyś złotych,
- przystąpieniu do programu realizowanego przez Centrum Kulturalne w Przemyślu, mającego na celu utworzenie platformy informacyjnej, na której zamieszczane będą informacje kulturalne z terenu Podkarpacia. W ramach programu otrzymamy zestaw komputerowy, laptop, aparat fotograficzny, dyktafon, telefon, oraz oprogramowanie,
- 15 kwietnia 2012 r. z inicjatywy SR KSOW w Grodzisku Dolnym odbył się kolejny już „Konkurs Wielkanocny". 23 Lokalne Grupy Działania z terenu całego Podkarpacia zaprezentowały stoły i potrawy wielkanocne charakterystyczne dla regionu swojego pochodzenia oraz kosze jajek wielkanocnych. Panie z Koła Gospodyń w Horyńcu-Zdroju otrzymały wyróżnienie i nagrody rzeczowe w postaci: dwóch garnków na parę oraz maszynę do wypieku chleba, sprzęt zostanie przekazany do KGW w Horyńcu-Zdroju. Za udział
w imprezie P.Wójt podziękował KGW w Horyńcu-Zdroju,
- odbyło się spotkanie z zastępcą dyrektora RDOŚ w Rzeszowie w sprawie zaopiniowania MPZP Południe, musimy zlecić dodatkowe badania chiriograficzne, czyli badania związane
z występowaniem nietoperzy na terenie chronionego krajobrazu Natura 2000, badania wykonamy na własny koszt.
- ANR i skarb państwa przekazały nam nieodpłatnie działki obok budynku policji – planowana jest rozbudowa parkingu, na osiedlu Sobieskiego przy bloku nr 16 oraz przy przepompowni znajdującej się na ulicy Armii Krajowej.
Pan Przewodniczący prosi o pytania do Pana Wójta. Nie było.
Ad.2
Odpowiedzi na interpelacje. Nie było.
Ad.3
Podjęcie uchwał.
Pan Przewodniczący przystąpił do odczytania projektu pierwszej uchwały w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowym Bruśnie.
O głos poprosił Przewodniczący Kom. Oświatowej Pan T.Dziechchciarz, który odczytał pozytywna opinię kuratorium, negatywne opinie związków zawodowych o zamiarze likwidacji szkoły. Pan Przewodniczący powiedział, że na posiedzeniu komisji wszystkie sprawy proceduralne zostały szczegółowo przestawione i omówione.
Radna P.Z.Zaborniak mówi, że na sesji obecni są rodzice uczniów likwidowanej szkoły. Rodzice sprzeciwiają się likwidacji, uważają, ze najmłodsze dzieci powinny zostań w szkole.
Pan Wójt mówi, że od początku mówiono o pozostawieniu jeszcze na rok najmłodszych dzieci na miejscu w szkole, aby proces zamykania przebiegał stopniowo, uchwalę i likwidacji trzeba jednak podjąć a utworzenie klas w Bruśnie zostanie zapisane w arkuszu organizacyjnym szkoły w Horyńcu. Arkusze organizacyjne zostaną opracowane bez godzin nadliczbowych, nauczyciele w Brusna znajdą zatrudnienie, będą prowadzone rozmowy, nauczyciele z Horyńca mogą skorzystać z 9-miesięcznych odpraw i przejść na emeryturę. Opinie związków zawodowych są negatywne, ale związki zawsze muszą bronić spraw pracowniczych, w opiniach związków nic nie wmówi się o dzieciach. Dojazd dzieci zostanie przygotowany, będzie pełna opieka, program indywidualizacji nauczania będzie kontynuowany.
Więcej pytań, uwag nie było.
Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni 8 głosami”za”, 0 wstrzymujących się
i 5 przeciw podjęli Uchwałę nr XXI/103/2012 w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej
w Nowym Bruśnie.
Kolejny projekt uchwały to ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój. Pan Przewodniczący prosi o pytani. Projekty uchwał zostały również omówione przez dyrektora GZEAS w czasie posiedzeń stałych komisji rady. Pani Serafin pyta, czy obwody są stałe, czy będzie można zmienić, jak szkoła
w Werchracie zostanie zlikwidowana. Pan wójt odpowiada, że obwody rada ustala do istniejącej sytuacji, więc będzie można zmienić.
Pan Przewodniczący przeprowadza głosowanie. Radni 13 głosami „za”, 0 wstrzymujących się
i 0 przeciw podjęli Uchwałę nr XXI/104/2012 w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój.
Następny projekt to ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój.
Pan radny Mazurkiewicz pyta, dlaczego nie ma zapisu o oddziałach w Nowym Bruśnie. Pan Wójt odpowiada, że ustali do dyrektor SP w Horyńcu i zapisze w arkuszu organizacyjnym tej szkoły.
Pan Przewodniczący przeprowadza głosowanie. Radni 13 głosami „za”, 0 wstrzymujących się
i 0 przeciw podjęli Uchwałę nr XXI/105/2012 w sprawie planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój.
Ostatni projekt uchwały to zmiany w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2012r.Proponowane przez Wójta zmiany zostały szczegółowo przedstawione i omówione przez P.Skarbnik na posiedzeniach komisji i polegają na: zwiększeniu dochodów o 126 418, zmniejszeniu dochodów o 56 250 i zwiększeniu wydatków o 70 168. Radni bez uwag 13 głosami „za”,
0 wstrzymujących się i 0 przeciw podjęli Uchwałę nr XXI/106/2012 w sprawie zmian
w budżecie gminy na 2012 rok.
Zakończono podejmowanie uchwał.
Pan Przewodniczący prosi o skrótowe przedstawienie informacji nt. działalności Gminnej Komisji PiRPA, Gminnej Biblioteki oraz przedstawienie i omówienie przez P.kierownik GOPS tematu pn. „Ocena zasobów pomocy społecznej”.
Jako pierwszy temat została przedstawiona i omówiona „Ocena zasobów pomocy społecznej”
- stanowi załącznik do protokołu.
Pani Serafin prosi, aby w przyszłości , mimo, że jest to bardzo obszerny dokument radni otrzymali go wcześniej. Pan Wójt wyjaśnia, że informacja taka została przygotowana po raz pierwszy, stanowią ją głównie tabele, ale temat w niej zawarty i ważny dla całej rady, bo decyzje w tej sprawie będą musiały zostać podjęte, to lokale socjalne na terenie gminy.
Kolejne informacje zostały przedstawione przez P.I.Stelmach -pełnomocnika Wójta ds. PiRPA oraz P.E.Majdan -dyrektora GBP. Informacje stanowią załączniki do protokołu.
Pan Przewodniczący podziękował za złożone informacje.
Pan radny T.Dziechciarz prosi Wójta o monitorowanie oznakowania ulic, szczególnie skrzyżowania w stronę Nowin. Pan wójt odpowiada, że oznakowanie ma zostań wykonane przez WZD.
Pani radna D.Serafin dziękuję P.Wójta i zainteresowanie i doprowadzenie do przejęcia działki od ANR obok bloku nr 16, umożliwi do wytyczenie drogi dojazdowej dla mieszkańców.
Pan radny Szawara i P.Zaborniak proszą o uporządkowanie przystanków pks na terenie swoich miejscowości.
Pan Szawara przedstawił kłopoty związane z obecnością bobrów. Pan Wójt odpowiada, że
pisma są kierowane do RDOŚ, ostatnie odpowiedzi sugerują o możliwości starania się
o odstrzał bobów. Gmina podejmie działania w tym temacie.
Ad.2.
Odpowiedzi na interpelacje. Nie było.
Ad.3
Zamknięcie sesji.
Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i zamknął obrady XXI Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój.
Przewodniczący
Rady Gminy Horyniec-Zdrój
mgr Grzegorz Woźny
Protokołowała:
Joanna Styczeń
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Horyniec-Zdrój