Protokół Nr XXII/2012
z XXII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój
z dnia 28 czerwca 2012r.
Obrady odbyły się w dniu 28 czerwca 2012r. w Świetlicy koło stadionu w Horyńcu-Zdroju i trwały od godz. 15 00 do godz. 17 30.
Na stan 15 radnych w obradach wzięło udział 12 radnych co stanowi 80% ustawowego składu Rady – lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
W obradach udział wzięli:
1. Pan Ryszard Urban - Wójt Gminy
2. Pani Renata Petryniak - Skarbnik Gminy
3. Pani Joanna Styczeń - Sekretarz Gminy
4. Pan Marek Barcicki - Radca prawny
5. Sołtysi wsi.
6. Osoby zaproszone.
Porządek posiedzenia:
I. SPRAWY REGULAMINOWE
1.Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.
5. Przyjęcie porządku obrad.
II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.
2. Przyjęcie interpelacji.
3.Podjęcie uchwały w sprawach:
- zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu
Gminy Horyniec-Zdrój za rok 2011,
- absolutorium dla Wójta Gminy Horyniec-Zdrój,
- udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lubaczowskiemu,
- sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój,
- zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
- Statutu Uzdrowiska Horyniec-Zdrój.
III. CZĘŚĆ KOŃCOWA
1.Wnioski i zapytania.
2. Odpowiedzi na interpelacje.
3.Zamknięcie sesji.
SPRAWY REGULAMINOWE
Ad. 1.
Otwarcia XXII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny, który powitał wszystkich obecnych.
Ad. 2.
Na podstawie listy obecności – obecnych jest 12 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.
W sprawie nieodbytej sesji Rady Gminy w dniu 22 czerwca Pan przewodniczący wyjaśnił, że otrzymał wniosek Wójta o zwołanie sesji w dniu 1 czerwca, więc sesję w tym terminie musiał zwołać. O tym, że do 28 czerwca będzie na zaplanowanym urlopie i będzie nieobecny informował P.Sekretarz.
Pan radny Szmaraga pyta o nieobecność na sesji Wice Przewodniczącego Rady. Pan sołtys Stopa pyta, czy nieobecność ta była usprawiedliwiona. Pan Przewodniczący odpowiada, że P.Nepelski miał sytuację losową i nie mógł być. O głos poprosił P.Wójt. Pan Przewodniczący głosu nie udzielił.
Następnie Pan Przewodniczący odczytał oświadczenie w sprawie sesji w dniu 22 czerwca- stanowi załącznik do protokołu.
Ad. 3
Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady.
Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.
Ad. 4
Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji. Odczytał wniosek Wójta o wprowadzenie do porządku obrad dzisiejszej sesji następujących projektów uchwał:
- w sprawie ustalenia organizacji punktu przedszkolnego przy szkole Podstawowej im. M.J. Piłsudskiego w Horyńcu-Zdroju,
- w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz.
- w sprawie zmiany Uchwały nr XXI/105/2012 z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę Horyniec-Zdrój,
- w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej,
- w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej,
- w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości na okres 10 lat,
oraz wniosek radnych o wprowadzenie do porządku projektu uchwały w sprawie zmiany wynagrodzenia Wójta Gminy. Proponuje głosowanie nad zmianami P.Wójta : zostały przyjęte jednogłośnie – 12 radnych „za”, oraz za propozycją radnych – „za” 11 przy 1 wstrzymującym się.
Ad.5
Pan Przewodniczący odczytał porządek obrad wraz z przyjętymi poprawkami
i przeprowadził głosowanie. Radni przyjęli porządek sesji.
CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
Ad.1
Pan Przewodniczący poprosił Pana Wójta o informację z przebiegu prac w okresie międzysesyjnym.
Pan Wójt poinformował obecnych o:
- rozstrzygniętych przetargach na przebudowę dróg w Moczarach, Werchracie, Nowym Bruśnie oraz osiedlowych w Werchracie, Radrużu, Podemszczyźnie, Niwkach i Dziewięcierzu, planowane terminy zakończenia lipiec-sierpnień,
- ogłoszono przetarg na przebudowę bieżni sportowej przy Szkole Podstawowej, otwarcie ofert przewidziane jest na najbliższy wtorek. Inwestycja dofinansowana jest w 75% ze środków PROW.
- w lipcu rozpocznie się również przebudowa drogi powiatowej w kierunku Radruża,
- ruszyły również prace związane z budową drogi do Hrebennego, droga ta połączy naszą gminę z gminą Lubycza Królewska,
- w dniu 26.04.2012 r. na terenie gm. Horyniec-Zdrój odbyły się ćwiczenia obronne nt Zgranie gminnego systemu kierowania oraz ogniw wykonawczych w czasie realizacji zadań operacyjnych w sytuacji zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa.
- odbyły się III Konfrontacje Amatorskich Zespołów Tanecznych, tym razem w dwudniowej imprezie dofinansowanej ze środków unijnych udział wzięło ponad 250 uczestników z terenu województwa podkarpackiego,
- 21 maja 2012 roku o godzinie 10:00 rozpoczęły się uroczystości związane z uruchomieniem dostaw Gazu do Gminy Horyniec-Zdrój. Uczestnikami tego historycznego wydarzenia byli:
Pan Mieczysław Kasprzak Wiceminister Gospodarki, Władze samorządowe Województwa Podkarpackiego; Pani Anna Kowalska Wicemarszałek Województwa Podkarpackiego,
Władze samorządowe Powiatu Lubaczowskiego: Starosta Lubaczowski, Wójt Gminy Horyniec-Zdrój, Władze Karpackiej Spółki Gazownictwa sp. z o. o. w Tarnowie i PGNiG S.A. Karpackiego Oddziału Obrotu Gazem w Tarnowie, Dyrektorzy i Prezesi reprezentujący lecznictwo uzdrowiskowe z terenu gminy Instytucje użyteczności publicznej działające na terenie Gminy Horyniec-Zdrój oraz społeczność lokalna, dzieci i kuracjusze,
- M&M Studio, Chór Con Passione, Chór Cantores Sanctae Barbarae oraz GOK Horyniec-Zdrój organizują letnie warsztaty wokalne w dniach 28.07. - 5.08.2012r.
- odbyły się Dni Otwarte Lasów Państwowych 2 czerwca na terenie ośrodka edukacyjnego przy rezerwacie Jedlina,
- w dniu 1 stycznia 2012 r. weszła w życie w przeważającej części ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz. 897) nakładając tym samym na gminę nowe zadania. Ustawa zmienia dotychczasowy model gospodarki odpadami komunalnymi i ustanawia nowe zasady finansowania, odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Mieszkańcy nie będą musieli na własną rękę zawierać umów z przedsiębiorcą odbierającym ich śmieci. Uczyni za nich to gmina, wybierając w drodze przetargu najkorzystniejszą ofertę wywozu odpadów. W gminie będzie też uiszczać się tak zwaną opłatę śmieciową, którą do tej pory płaciło się firmie odbierającej odpady. Od piątku 08.06.2012 r. rozpoczęto dostarczanie druków deklaracji, na której każdy właściciel posesji określi liczbę osób zamieszkujących daną posesję. Prawidłowe wypełnienie i złożenie deklaracji ma na celu określenie rzeczywistej ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość. Nie złożenie deklaracji spowoduje wydanie Decyzji przez Wójta, w której określi liczbę osób zamieszkujących daną posesję wg liczby zameldowanych zgodnie z ewidencją ludności Urzędu Gminy Horyniec-Zdrój. Deklaracje należy wypełnić i dostarczyć do Urzędu Gminy
w Horyńcu-Zdroju (sekretariat) w terminie 10 dni od otrzymania deklaracji.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy w Horyńcu-Zdroju
- uczestniczeniu w I sejmiku powiatu lubaczowskiego oraz w Konwencie Wójtów i burmistrzów naszego powiatu, który tym razem odbył się w Wielkich Oczach.
- udziale w walnym zebraniu członków stowarzyszenia gmin uzdrowiskowych RP oraz LGD „Serce Roztocza”
- odbyło się spotkanie poświęcone ścieżkom rowerowym Polski wschodniej
- zmieniony został dostawca Internetu, od 1 lipca koszty związane z Internetem spadną
o około 60%.
- trwają prace związane z uporządkowaniem ścieżek przyrodniczo-dydaktycznych „Za Niwą” oraz „Nowiny Horynieckie”. Na wniosek gminy ścieżki porządkują Parki Krajobrazowe.
- wycięte zostały świerki przy Szkole Podstawowej, uzyskanie decyzji na wycinkę trwało ponad 2 miesiące. Opinię musiał wydać również Naczelny Lekarz Uzdrowisk.
- dzięki wspólnym wysiłkom Spółki Komunalnej oraz Urzędu Gminy została podpisana umowa na dofinansowanie zakupu ciągnika wraz z przyczepą do selektywnej zbiórki odpadów. Dofinansowanie w wysokości 75% pochodzi ze środków PROW.
- został zatrudniony nowy radca prawny w Urzędzie Gminy- Pan Mecenas Marek Barcicki.
Na zakończenie Pan Wójt zaprosił wszystkich na Horynieckie Lato 2012, w niedzielę 1 lipca, - gwiazda wieczoru Andrzej Rybiński oraz zespół Podobamisię.
Ad.2
Przyjęcie interpelacji. Nie było.
Ad.3
Podjęcie uchwał.
Pan Przewodniczący odczytał projekt pierwszej uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Horyniec-Zdrój za rok 2011.
Prosi radną P.St.Szaganiec, aby w zastępstwie nieobecnego przewodniczącego Komisji Rewizyjnej odczytała opinię RIO o sprawozdaniu w wykonania budżetu za 2011 rok. Pani Szaganiec odczytała zebranym Uchwałę nr 13/43/2012 z dnia 25 maja 2012r. składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie opinii
o sprawozdaniu Wójta Gminy Horyniec-Zdrój z wykonania budżetu za 2011r. Skład orzekający RIO pozytywnie zaopiniował roczne sprawozdanie Wójta z wykonania budżetu
za 2011 rok.
Pan Przewodniczący pyta, czy radni mają pytania. Pani radna D.Serafin stwierdza, że nadwyżka jest, ponieważ nie wykonano wydatków, na sieć gazową zero, na park zdrojowy parę złotych, dróg nie ma, te kwoty złożyły się na nadwyżkę. Następnie Pani radna odczytał notatkę służbową ze spotkania w sprawie gazyfikacji Horyńca, które odbyło się w urzędzie gminy. Pani radna uważa, że urząd musi przyspieszyć prace , gaz w Horyńcu - uzdrowisku musi być jak najszybciej. Pan Wójt odpowiada, że trwają wszystkie wymagane przepisami prawa procedury, uzgodnienia, podzielono prace na II etapy, aby je przyspieszyć, nie wszystko zależne jest od gminy, najwięcej do zrobienia ma projektant, podane w notatce terminy będą dotrzymane.
Pan Wójt poprosił o głos i przedstawił radnym informacje o wykonaniu budżetu za 2011rok, omawiając dochody i wydatki budżetu ze szczególnym uwzględnieniem wydatków
i zrealizowanych inwestycji.
Pan Przewodniczący zarządził głosowanie. Radni głosowali: 11 głosów „za” przyjęciem sprawozdania z wykonania budżetu za 2011r. wstrzymujacych się 1 i 0 przeciw. Radni podjęli Uchwałę nr XXII/107/2012 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Horyniec-Zdrój za rok 2011.
Pan Przewodniczący odczytał radnym projekt kolejnej uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy.
Radna P.St.Szaganiec odczytała Uchwałę nr 13/26/2012 z dnia 6 czerwca 2012r. Składu orzekającego RIO w Rzeszowie w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Horyniec-Zdrój o udzielenie Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój absolutorium za 2011 rok. Skład orzekający RIO pozytywnie opiniuje wniosek. Następnie odczytała Protokół nr 20/2012 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 31 maja 2012r.i Uchwałę nr 1/2012 w której Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu Gminy Horyniec-Zdrój za 2011 rok i wystąpiła z wnioskiem do Rady Gminy Horyniec-Zdrój o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy.
Pan Przewodniczący pyta, czy ktoś z radnych chce zabrać głos. Nikt.
Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni głosowali: 9 głosów „za” udzieleniem absolutorium Wójtowi Gminy przy 3 wstrzymujacych się i 0 przeciw. Radni podjęli Uchwałę nr XXII/108/2012 w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Horyniec-Zdrój.
Pan Wójt podziękował radnym za udzielone absolutorium, stwierdził, że jest to pozytywny bodziec do dalszej pracy dla rozwoju Horyńca i owocnej współpracy z radą dla rozwoju całej gminy.
Pan Przewodniczący odczytał projekt następnej uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lubaczowskiemu, w wysokości 59.472 na drogę do Radruża. Radni bez uwag , jednogłośnie 12 głosami „za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr XXII/109/2012 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lubaczowskiemu.
Kolejny projekt uchwały to proponowane przez Wójta zmiany w budżecie gminy. Zmiany zostały omówione na posiedzeniach komisji. Proponowane zmiany to : zwiększenie dochodów o 575 298 , zmniejszenie wydatków o 75 097 i zwiększenie wydatków o 907 863.
Pani radna Serafin pyta radcę, czy właściwa jest taka kolejność podejmowania uchwał, czy nie powinny być najpierw o pożyczce i kredycie, potem zmiany w budżecie? Pani Skarbnik mówi, że najpierw zmiany w budżecie, radca prawny mówi, że kolejność jest właściwa.
Pan Przewodniczący wnioskuje, aby do wymienionych w objaśnieniu ulic, na których będzie wykonywana kanalizacja dodać boczną Wybickiego i Zielonej. Pani Skarbnik odpowiada,
ze w uchwale jest zapis o rozbudowie sieci wodno-kanalizacyjnej, bez konkretnych nazw ulic, środki te powinne wystarczyć na wykonanie wszystkich odcinków zgłaszanych przez mieszkańców. Pan wójt mówi, ze jest to zadanie bieżące, nie zostało zapisane w budżecie,
a potrzeby w tym zakresie rozwiązuje się na bieżąco. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni 12 głosami „za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr XXII/110/2012 w sprawie zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój
Kolejny projekt uchwały to zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 1 200 000, projekt został omówiony na posiedzeniach komisji. Radni bez uwag podjęli 12 głosami „za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr XXII/111/2012 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
Pan Przewodniczący odczytał projekt następnej uchwały o zaciągnięciu pożyczki długoterminowej. Projekt został omówiony na posiedzeniach komisji. W wyniku głosowania radni jednogłośnie 12 głosami „za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr XXII/112/2012 w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej.
Kolejny projekt uchwały dotyczy zmian w wieloletniej prognozie finansowej z związku ze zmianami w budżecie gminy dokonanymi przez radę i wójta. Projekt został szczegółowo omówiony przez P.Skarbnik w czasie posiedzeń komisji. W wyniku głosowania radni
jednogłośnie 12 głosami „za” podjęli Uchwałę nr XXII/113/2012 w sprawie zmian
w wieloletniej prognozie finansowej.
Kolejny projekt uchwały odczytany przez P. Przewodniczącego to Statut Uzdrowiska Horyniec-Zdrój. O głos porosiła radna P.D.Serafin, która powiedziała, że z upoważnienia nieobecnego przewodniczącego Kom.Uzdrowiskowej informuje radę, że komisja pozytywnie zaopiniowała zmiany w statucie uzdrowiska. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie, radni 12 głosami „za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr XXII/114/2012
w sprawie Statutu Uzdrowiska Horyniec-Zdrój.
Pan Przewodniczący Rady zarządził 5-minutową przerwę w obradach.
Po zakończeniu przerwy został odczytany projekt następnej uchwały w sprawie ustalenia organizacji punktu przedszkolnego przy Szkole Podstawowej im. M.J. Piłsudskiego
w Horyńcu-Zdroju. Pan Przewodniczący pyta, czy ktoś z radnych chce zabrać głos. Nikt.
W wyniku przeprowadzone głosowania radni 12 głosami „za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr XXII/115/2012 w sprawie ustalenia organizacji punktu przedszkolnego przy Szkole Podstawowej im. M.J. Piłsudskiego w Horyńcu-Zdroju.
Następny projekt uchwały to określenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz. Radni bez uwag, w wyniku głosowania podjęli 12 głosami „za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się Uchwałę nr XXII/116/2012 w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych
i opiekuńczych prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz.
Następny projekt uchwały to w sprawie zmiany Uchwały nr XXI/105/2012 z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych
w szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę Horyniec-Zdrój. Bez uwag i pytań
w wyniku głosowania radni jednogłośnie 12 głosami „za” podjęli Uchwałę nr XXII/117/2012 w sprawie zmiany Uchwały nr XXI/105/2012 z dnia 25 kwietnia 2012r.
w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych
w szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę Horyniec-Zdrój.
Pan Przewodniczący odczytał projekt kolejnej uchwały o wyrażeniu zgody na wydzierżawienie nieruchomości na okres 10 lat, dotyczy nieruchomości położonej
w Radrużu. Projekt był omówiony w czasie posiedzeń komisji. Radni nie mieli uwag
i 12 głosami „za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr XXII/118/2012
w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości na okres 10 lat.
Następny projekt uchwały dotyczy wyrażenia woli przystąpienia Gminy Horyniec-Zdrój
w charakterze Partnera do projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej” realizowanego
w ramach Osi priorytetowej V : Zrównoważony rozwój potencjału turystycznego opartego
o warunki naturalne, działanie V.2 Trasy rowerowe Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Pan wójt powiedział, że w czasie spotkania wojewodów 5 województw Polski Wschodniej omawiana również ten temat i wskazano to konieczną, szybką realizacje projektu przy dofinansowaniu środków unijnych. Radni bez uwag 12 głosami „za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr XXII/119/2012 w sprawie wyrażenia woli przystąpienia Gminy Horyniec-Zdrój w charakterze Partnera do projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej” realizowanego w ramach Osi priorytetowej V : Zrównoważony rozwój potencjału turystycznego opartego o warunki naturalne, działanie V.2 Trasy rowerowe Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.
Pan Przewodniczący odczytał projekt ostatniej uchwały złożony przez radnych dotyczący wynagrodzenia Pana Wojta. Radny P.Szawara przedstawił kolejny projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy. Pani radna Szaganiec odczytał uzasadnienie do pierwszego projektu uchwały o wynagrodzeniu wójta.
O głos poprosił Pan Wójt, który powiedział, że jest to bardzo niezręczna dla niego sytuacja, ma najniższe w województwie wynagrodzenie, jaki to prestiż urzędu, gmina poniosła już koszty związane z zakończoną sprawą sądową. Pan Przewodniczący mówi, że sprawa nie jest jeszcze zakończona i odbiera głos panu Wójtowi. O głos poprosiła Pani Skarbnik, Pan Przewodniczący nie udzielił. O głos poprosił Pan Wójt. Pan Przewodniczący nie udzielił.
Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie I projektu uchwały o wynagrodzeniu Wójta Gminy, radni głosowali % „za”, 6 przeciw i 1 wstrzymujący się, II projektu uchwały o wysokości wynagrodzenia Wójta Gminy: 6 „za” przeciw 5 i 1 wstrzymujący się.
Pan Przewodniczący proponuje dopisanie do projektu uchwały mocy obowiązującej od 1 lipca 2012 i powierzeniu przewodniczącemu rady wykonanie tej uchwały. Przeprowadzono ostateczne głosowanie nad projektem, radni głosowali 6 głosami „za”, 5 przeciw i 1 wstrzymujących się podjęli Uchwałę nr XXII/120/2012 w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Horyniec-Zdrój.
Zakończono podejmowanie uchwał.
Ad.1.
Wnioski i zapytania.
Pan Przewodniczący odczytał pismo mieszkańców „Hałani” skierowane do Wójta Gminy
i Rady z prośbą o dokonanie koniecznych zmian i doprowadzenie do sytuacji , w której będą mieszkańcami ul.Polnej w Horyńcu a nie Radruża. Pan Przewodniczący zwraca się do Wójta o przygotowanie na następną sesją odpowiedzi.
Pan Przewodniczący pyta Pana Wójta o realizacje dwóch wniosków z sesji odbytej w KRUS, poświęconej uzdrowisku.
Pan Wójt odpowiada, że odbyły się spotkania Komisji Uzdrowiskowej w tym temacie, czeka na opinię w sprawie możliwości poszerzenia operatu uzdrowiskowego o proponowane schorzenia. Zostanie przygotowana odpowiedź na drogi wniosek w sprawie powołanie zespołu pracującego nad promocją uzdrowiska.
O głos poprosił P.P.Bietkowski z Fundacji J.J.Karłowskich, który poinformował, że wspólnie z Gminami Horyniec-Zdrój i Lubaczów organizowane są praktyki studentów, efekty ich badań będzie można wykorzystać do celów promocyjnych uzdrowiska. Prosi również, aby
w porządku obrad najbliższej sesji znalazła się prezentacja projektu parku zdrojowego, aby odbyła się dyskusja , aby jak najwięcej osób mogło się z tym projektem zapoznać, jest zdania, że tak świetny projekt jest również bardzo dobrą sprawą do szerokiej promocji Horyńca i uzdrowiska.
Pan Wójt odpowiedział, ze prezentacja projektu zostanie przygotowana, czekamy na rozstrzygnięcia dotyczące dofinansowania w ramach programu”Polska_Białoruś_Ukraina”.
Pan sołtys Kolbuszewski z N.Brusna pyta, czy Wójt zna plany dotyczące remontu drogi do N.Brusna, dlaczego nie ma projektu drugiej zatoczki, gdzie będą wysiadać dzieci. Pan Wójt odpowiada, ze droga przebudowywana jest zgodnie z zasadami organizacji ruchu, dwie zatoczki prawie na skrzyżowaniu nie mogą być, zapewnia, ze wójt jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo dzieci i bezpieczeństwo będzie zapewnione.
P.B.Szuper pyta, kiedy będą sprzedawane działki w stronę Raduża. Pan Wójt odpowiada, ze trwają prace nad przygotowanie MPZP, który uchwali rada, działki sprzedawać będzie ANR.
Radna P.D.Serafin mówi, że prace nad MPZP trzeba przyspieszyć, zwraca uwagę P.Wójtowi na ciągnący się remont w świetlicy, bo pracownicy są nie przygotowani do pracy oraz bałagan panujący w kaplicy cmentarnej.
Radna P. Szaganiec również podnosi sprawę bałaganu, mówi, że rada uchwaliła stawki za wynajem kaplicy, taki bałagan nie może tam być, to jest wstyd.
Pan Wójt odpowiada, ze sprawa kaplicy cmentarnej będzie wyjaśniona i nie powtórzy się, remont świetlicy przeprowadza wykonawca w ramach gwarancji.
Pan Przewodniczący prosi o zakup sprzętu nagłaśniającego do świetlicy. Pan Łuczyszyn wskazuje na konieczność zabudowy w świetlicy „kącika gospodarczego”
Pan sołtys B.Stopa prosi o pozostanie po sesji sołtysów i prezesa spółki.
Ad.2.
Odpowiedzi na interpelacje. Nie było.
Ad.3
Zamknięcie sesji.
Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i zamknął obrady XXII Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój.
Przewodniczący
Rady Gminy Horyniec-Zdrój
mgr Grzegorz Woźny
Protokołowała:
Joanna Styczeń
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Horyniec-Zdrój