Protokoły z sesji

Protokół Nr XXVI

Protokół Nr XXVI/2012
z XXVI Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój
z dnia 19 grudnia 2012r.

 

Obrady  odbyły się w dniu 19 grudnia 2012r. w Świetlicy koło stadionu w Horyńcu-Zdroju 
i trwały od godz. 16 00 do godz. 17 30.
Na stan 15 radnych w  obradach wzięło udział 13 radnych  co stanowi  86% ustawowego składu Rady – lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

 

W obradach udział wzięli:

1. Pan Ryszard Urban             - Wójt Gminy

2. Pan Piotr Wojtyszyn                       - Zastępca Wójta Gminy

3. Pani Renata Petryniak         - Skarbnik Gminy

4. Pani Joanna Styczeń           - Sekretarz Gminy

5. Pan Marek Barcicki - Radca prawny

6. Sołtysi wsi.

7. Osoby zaproszone.

 

Porządek posiedzenia:

 

I. SPRAWY REGULAMINOWE

1.Otwarcie sesji.

2. Stwierdzenie prawomocności obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

                   4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.

5. Przyjęcie porządku obrad.

 

II.CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

                   1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.

                  2. Przyjęcie interpelacji.

      3.Podjęcie uchwał w sprawach:

- Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Horyniec-Zdrój,

- wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki takiej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności,

- terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

- określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów,
- zmian w budżecie gminy na 2012r.

 

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

      1.Wnioski i zapytania.

      2. Odpowiedzi na interpelacje.

      3.Zamknięcie sesji.

 

 

SPRAWY REGULAMINOWE

 

Ad. 1.

            Otwarcia XXVI Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny,  który powitał wszystkich obecnych.


Ad. 2.

            Na podstawie listy obecności – obecnych jest 13 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

 

Ad. 3

Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady.

Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.

 

Ad. 4

Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji.

Pan Przewodniczący odczytał pismo Wójt w sprawie wycofania z porządku obrad sesji projektu uchwały dotyczącego regulaminu przyznawania pomocy materialnej. Radni 13 głosami „za”
przyjęli zmiany do porządku.

 

Ad.5

Pan Przewodniczący odczytał porządek obrad wraz z przyjętymi poprawkami
i przeprowadził głosowanie. Radni przyjęli porządek obrad sesji – 13 ”za”.

 

CZĘŚĆ MERYTORYCZNA

 

Ad.1

Pan Przewodniczący poprosił Pana Wójta o informację z przebiegu prac w okresie międzysesyjnym.

Pan Wójt poinformował obecnych o:

- trwających pracach w parku zdrojowym zaplanowaną i uzgodnioną wycinkę drzew trzeba przeprowadzić do końca roku,

- trwających uzgodnieniach dotyczących przebiegu planowanego gazociągu na terenie Horyńca
i ciągłym braku zgody niektórych właścicieli nieruchomości ,

- konwencie burmistrzów i wójtów w Narolu poświęconym sprawom „śmieciowym”.

 

Ad.2

Przyjęcie interpelacji.

Radna P.D.Serafin  złożyła 2 interpelacje.

 

Ad.3

Podejmowanie uchwał.

Pan Przewodniczący odczytał projekt pierwszej uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Horyniec-Zdrój.

O głos poprosił Pan Wójt, który powiedział, ze problem zmiany przepisów śmieciowych, wysokości opłat i całej tematyki gospodarki odpadami był tematem spotkania burmistrzów i wójtów w Narolu
z przedstawicielami ministerstwa i wojewody.  W związku z wątpliwościami, P.Wójt mówi, ze
w rozumieniu ustawy worek na śmieci jest pojemnikiem, a w imieniu mieszkańców osiedla przy Sobieskiego umowy na wywóz odpadów powinien podpisać zarząd spółdzielni. Pan Wójt mówi również, ze cena wywozu odpadów zostanie ustalona po przetargu, w specyfikacji przetargowej zostaną określone szczegóły, może okazać się, ze będzie musiała zostać zmieniona przez radę uchwała o wysokości opłat.

Pani Szaganiec uważa, ze jak najszybciej powinno odbyć się spotkanie mieszkańców osiedla,  wójta
z prezesem spółdzielni. Więcej pytań nie było. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni 12 głosami „za”, 0 przeciw i 1 wstrzymującym się podjęli Uchwałę nr XXVI/161/2012 w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Horyniec-Zdrój.

Kolejny projekt uchwały odczytany radnym to wybór metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki takiej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności. Pan Przewodniczący informuje, że komisje rady zdecydowały o wysokości opłaty za odpady 10 zł i segregowane 5zł.

Pan Łuczyszyn pyta, dlaczego nie ma określonej w uchwale pojemności pojemnika na śmieci oraz, ze w § 3 trzeba zmienić zapis §1 na §2. Radca prawny odpowiada, ze nie ma potrzeby, określa się wysokość opłaty, a nie ilości śmieci.

Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie poprawek. Wysokość opłat :  10 zł i 5 zł – jednogłośnie 13 radnych „za”, zmiana zapisu w §3 – jednogłośnie 13 radnych „za”. Cała uchwała wraz z poprawkami – 13 radnych „za” - Uchwała nr XXVI/162/2012 w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki takiej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności.

Następny projekt uchwały to ustalenie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Radna P.Szaganiec pyta, czy właściwym jest wnoszenie opłat raz na kwartał, przed wykonaniem usługi. Radca Prawny wyjaśnił, że nie płacimy za usługę, tylko jest to opłata, tak jak podatek. Za wykonaną usługę będzie płacił urząd gminy. Sołtys P.Stopa wnioskuje o zmianę terminu na 15 dnia miesiąca, aby termin był taki sam jak termin płacenie rat podatku. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie poprawki. 13 radnych było „za” terminem 15. Całość uchwały wraz z poprawka – 13 radnych głosowało „za” -  Uchwała nr XXVI/163/2012 w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Pan Przewodniczący odczytał projekt następnej uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

Pan Łuczyszyn pyta o zapisy dotyczące zbierania odpadów selektywnych. Radca prawny wyjaśnia,
ze zapisy ustawy stanowią, ze gmina ma obowiązek zbiórkę odpadów selektywnych prowadzić,
w opłacie za odpady mają być również koszty zbierania odpadów problematycznych, niebezpiecznych. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni 13 głosami ”za”, 0 przeciw
i 0 wstrzymujących się podjęli  Uchwałę nr XXVI/164/2012 w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

Pan Przewodniczący odczytał projekt ostatniej uchwały dotyczący proponowanych zmian w budżecie gminy na 2012r. Proponowane przez Wójta zmiany to: zwiększenie wydatków o 99 547, zmniejszenie dochodów o 246 972,18, zmniejszenie wydatków o 257 816,18 i zwiększenie wydatków o 106 391.

Pan Przewodniczący prosi dyrektora SP w Werchracie o wyjaśnienia zmian w jego budżecie. Pan dyrektor wyjaśnił, ze konieczność zwiększenia środków w budżecie jego szkoły wynika z niedoszacowania budżetu oraz konieczności prowadzenie niezaplanowanych wcześniej godzin rewitalizacyjnych z uczniem. Po ostatecznych przeliczeniach wnioskowana kwota to 4 800zł.

Pani Skarbnik informuje, że wpłynął jeszcze wniosek dyrektora gimnazjum o zwiększenie dochodów
i wydatków o kwotę 2 100 z wynajmu i przeznaczenie jej na zakup materiałów.

Przewodnicząca komisji budżetu P.Serafin zwraca dyrektorom szkół i dyrektorowi gzeas uwagę,
ze wnioski o zmianę w budżecie należy składać wcześniej, nie w ostatniej chcieli przed sesją. Pan Łuczyszyn uważa, ze dyrektorów szkół należy zapraszać na posiedzenia komisji. Pani Serafin odpowiada, ze posiedzenia komisji są otwarte dla wszystkich, informacje o terminach dostępne dla wszystkich, niepotrzebne jest imienne zapraszania, każdy zainteresowany może i powinien przychodzić na posiedzenia komisji.

Pani Skarbnik przedstawia proponowane zmiany: w §1 pkt.1 zwiększyć o 2100, pkt 6 zmniejszyć
z 8800 do 4800 i w pkt 12 zwiększyć do 43702. Pan przewodniczący przeprowadził głosowanie nad poprawkami. Zostały przyjęte przez radnych jednogłośnie. Projekt uchwały wraz z poprawkami radni podjęli 13 głosami „za”, 0 przeciw i 0 wstrzymujacych się -  Uchwała nr XXVI/165/2012 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012r.

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

Ad.1

Wnioski i zapytania.

Pan Przewodniczący prosi o pytania.

Pan J.Rejman i płk Kowalczyk ze Stowarzyszenia Spadkobierców Polskich Kombatantów

II Wojny Światowej przedstawili radzie pomysł organizacji i przebiegu uroczystości patriotycznych
w Radrużu w 2013r, zamiaru zaproszenia przedstawicieli Ukrainy i Tatarów krymskich. Poprosili Wójta o pomoc w przygotowaniach. Pan pułkownik przekazał Panu Przewodniczącemu zarejestrowany występ zespołu z Krymu, który również wystąpi w Horyńcu. Pan Wójt zwrócił uwagę, ze Muzeum Kresów z Lubaczowa jest właścicielem cerkwi i terenów wokół i o planach stowarzyszenia powinno zostać poinformowane. 

Pan Przewodniczący odczytał pismo w sprawie opinii rady dotyczącej podziału i zamiany działek
w Werchracie z właścicielem P. Żakiem, sprawa była przedstawiona i dokładnie wyjaśniona na poprzedniej sesji.

Sołtys Werchraty P.Chmielowiec uważa, ze droga, która w tej chwili biegnie przez własność P.Żaka powinna pozostać. Pan Wójt odpowiada, ze drogi tej na mapie nie ma, droga dojazdowa jest w innym miejscu. Pan Przewodniczący zdecydował, ze rada decyzję podejmie na następnej sesji, radni najpierw w czasie posiedzeń komisji zapoznają się dokładnie z mapami i przebiegiem spornej drogi.

Pani Serafin zwróciła się do obecnego prezesa spółki komunalnej o zwrócenie uwagi na stan drogi gminnej-ul.Sobieskiego i skuteczniejszego jej odśnieżania.

 

Ad.2.
Odpowiedzi na interpelacje. Nie było.

Ad.3

Pan Przewodniczący złożył wszystkim obecnym najlepsze życzenia świąteczne.

Życzenia świąteczne złożył również Pan Wójt.

Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i  zamknął obrady XXVI Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój.

 

   Przewodniczący
Rady Gminy Horyniec-Zdrój
      mgr Grzegorz Woźny

 

Protokołowała:                                                                                    
Joanna Styczeń

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 08 lutego 2013 11:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 1325
08 lutego 2013 11:52 (Piotr Wojtyszyn) - Dodanie dokumentu.