Protokół Nr IV.2014
z IV Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój
z dnia 30 stycznia 2015r.
Obrady odbyły się w dniu 30 stycznia 2014r. w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Horyńcu-Zdroju i trwały od godz. 16 00 do godz. 17 00. Na stan 15 radnych w obradach wzięło udział 13 radnych co stanowi 86 % ustawowego składu Rady– lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
W obradach udział wzięli:
1. Pan Robert Serkis - Wójt Gminy
2. Pan Janusz Wużyński - Zastępca Wójta Gminy
3. Pani Renata Petryniak - Skarbnik Gminy
4. Pan Piotr Wojtyszyn - Sekretarz Gminy
5. Sołtysi wsi.
6. Osoby zaproszone.
Porządek posiedzenia:
I SPRAWY REGULAMINOWE
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.
5. Przyjęcie porządku obrad.
II CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.
2. Przyjęcie interpelacji.
3. Podjęcie uchwał w sprawach:
- przeprowadzenia konsultacji społecznych,
- wyborów do organów samorządu,
- przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2015 r.,
- przyjęcia gminnego programu przeciwdziałania narkomanii na terenie gminy Horyniec-Zdrój na 2015 r.,
- uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Horyniec-Zdrój,
- Uchwała budżetowa Gminy Horyniec-Zdrój na 2015 rok.
III CZĘŚĆ KOŃCOWA
1. Wnioski i zapytania.
2. Odpowiedzi na interpelacje.
3. Zamknięcie sesji.
SPRAWY REGULAMINOWE
Ad. 1.
Otwarcia IV Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny, który powitał wszystkich obecnych radnych, Pan Wójta , sołtysów wsi, wszystkich obecnych na sali.
Ad. 2.
Na podstawie listy obecności – obecnych jest 13 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.
Ad. 3
Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady.
Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.
Ad. 4
Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji.
Odczytał pismo Wójta gminy w sprawie zmian w porządku: wprowadzenia do porządku sesji projektów uchwał:
- w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie części nieruchomości nr 147/5 obręb Dziewięcierz na okres 10 lat
- w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalania stawki takiej opłat,
- w sprawie zajęcia stanowiska w przedmiocie zmiany godzin pracy Urzędu Pocztowego w Horyńcu-Zdroju
oraz wycofanie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych. Radni 13 głosami „za” przyjęli proponowane zmiany.
Ad.5
Pan Przewodniczący odczytał porządek obrad sesji wraz ze zmianami, który został przyjęty jednogłośnie – 13 głosów „za”.
CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
Ad.1
Pan Wójt przedstawił informację o realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.
Poinformował zebranych o:
- rozpoczęciu podpisywania nowych umów z mieszkańcami w sprawie gazyfikacji, trzeba zakończyć do końca lutego, zakład gazowniczy obiecał, ze przed sezonem grzewczym będzie w centrum Horyńca gazociąg,
- odbyła się rada budowy, przygotowania do odbiorów końcowych oraz zobowiązano projektanta do rozwiązania problemu pojawiąjącej się w wody w budynkach,
- w przetargu na wodociąg i kanalizacje Wercharty i Prusia startowało 11 firm, przetarg wygrała i umowę podpisano w firmą Wodgaz z Przeworska,
- spotkaniu z zakładzie energetycznym w Tomaszowie w sprawie planowanych inwestycji w gminie i zmianie kierunków zasilania gminy w energie elektryczna,
- odbył się Konwent Wójtów i Burmistrzów z udziałem Wicemarszałka P.Buczaka poświęcony głównie ograniczeniom w kursowaniu szynobusu i kosztach proponowanych samorządowi powiatowemu na utrzymanie tej linii, jest to ok. 360.000zł,
- zmianie Przewodniczącego Komisji Uzdrowiskowej, jest nią teraz P.Dorota Czyż-Prezes uzdrowiska,
- spotkaniu z dyrektorem Muzeum Kresów w Lubaczowie w sprawie planów zagospodarowania terenów wokół cerkwi w Radrużu,
- rozpoczęciu konsultacji społecznych w sprawie podziału sołectwa Podemszczyzna,
- spotkaniu w uniwersytecie Rolniczym w Krakowie w sprawie traktu spacerowego w DLU, prezentacja przygotowanej koncepcji będzie w lutym na sesji,
- spotkaniu z dyr. Wydziału Spraw społecznych UW w Rzeszowie P.Traczem w sprawie pozyskania środków na mieszkania chronione i socjalne.
Ad.2
Przyjęcie interpelacji. Nie złożono.
Ad.3
Podjęcie uchwał.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie wyborów do organów samorządu. Radny P.Rozwód wnioskuje o zmianę terminu przeprowadzenie wyborów w sołectwie Radruż na 15 lutego. Radni przyjmują zmianę jednogłośnie. P.K.Woźny prosi o odczytanie całego terminarza wyborów. Wiecej uwag nie było. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni 13 głosami”za” podjęli Uchwałę nr IV.16.2015 w sprawie wyborów do organów samorządu.
Kolejny projekt uchwały to gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2015 r. Projekt uchwały został szczegółowo omówiony w czasie wspólnego posiedzenia stałych komisji rady. Radni nie mieli uwag. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni jednogłośnie, 13 głosami „za” podjęli Uchwałę nr IV.17.2015 w sprawie przyjęcia gminnego programu profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2015 r.
Pan Przewodniczący odczytał projekt następnej uchwały w sprawie przyjęcia gminnego programu przeciwdziałania narkomanii na terenie gminy Horyniec-Zdrój na 2015 r. Projekt został omówiony na posiedzeniu komisji. Radni bez uwag i pytań, w wyniku głosowania podjęli Uchwałę nr IV.18.2015 w sprawie przyjęcia gminnego programu przeciwdziałania narkomanii na terenie gminy Horyniec-Zdrój na 2015 r.
Kolejny projekt uchwały dotyczy uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Horyniec-Zdrój. Projekt na posiedzeniu komisji został szczegółowo omówiony przez P.Skarbnik. Radni bez uwag, w wyniku zarządzonego głosowania podjęli 13 głosami „za” Uchwałę nr IV.19.2014 uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Horyniec-Zdrój.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały budżetowej gminy na 2015r.
O głos poprosił P.Wójt, który poinformował o procedurze tworzenia budżetu gminy, zapewnił,
że budżet w pełni zabezpiecza działanie gminy i jednostek organizacyjnych.
Następnie P.Wójt przedstawił najważniejsze inwestycje planowane do realizacji w 2015r.
Będą to: - rewitalizacja parku zdrojowego – planowany koniec inwestycji to marzec 2015, - budowa kanalizacji i wodociągu w m. Werchrata i Prusie koszt 3800000 z tego 2200000dofinansowania
z PROW, dziś podpisano umowę z wykonawca, termin realizacji do końca czerwca 2015, - termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w gminie to koszt 1300000 z tego 1000000 dofinansowania otrzymamy z funduszu norweskiego zakończyć ma się do października 2015, - przeznaczono 60000zł na opracowanie dokumentacji budowy oczyszczalni, całkowity koszt inwestycji to ok.8000000zł, planowany do realizacji w latach następnych, - planuje się wystąpić do ANR o pomoc w realizacji zadania budowy oczyszczalni w Radrużu, kwota zapisana w projekcie budżetu to koszt projektu, - kolejne zadanie to „trasy rowerowe”, odbyło się spotkanie ze starosta, nadleśniczymi w tym temacie, okazało się , że nie możliwy jest nasz udział w tym zadaniu, w odrębnym postepowaniu przetargowym możemy spowodować, że droga to Polanki będzie szersza i poprawi się jakość całej inwestycji realizowanej przez urząd marszałkowski. Starosta i nadleśnictwo obiecali skuteczną pomoc w tym temacie, - zaplanowano również 100000 zł na dokumentacje kompleksowego rozwiązania gospodarki wodno-ściekowej na terenie m.Krzywe, Podemszczyzna, Puchacze i Świdnica, - zaplanowano również w rezerwie środki własne na drogę do Nowin Horynieckich, jest szansa, że droga ta otrzyma dofinansowanie i będzie zrobiona, - 100000zł zaplanowano na remonty
i budowę świetlicy w Podeszczyźnie, - złożono 3 wnioski na remont dróg ze środków powodziowych : Moczary, Werchrata wkład własny to ok.70000zł, - planowany jest również wniosek o drogi rolne, jest jeden wniosek z Radruża, wartość nie może przekroczyć 200000 na km, droga bez oznaczenia jako droga gminna, tylko dojazdowa do pół, wewnętrzna, - zaplanowano również 13000 na dofinasowanie Roztoczańskiego Festiwalu Muzycznego. Poinformował również, że projekt budżetu ma pozytywną opinię RIO i Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych.
Pan Przewodniczący poprosił P.A.Nesteraka - Przewodniczącego Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych o odczytanie opinii. Zostały odczytane pozytywna Uchwała nr 13/26/2014 z dnia 30 grudnia 2014r. składu orzekającego RIO i pozytywna opinia Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych.
Radni nie mieli więcej pytań i uwag. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni jednogłośnie 13 głosami „za” podjęli Uchwałę nr IV.20.2015 w sprawie budżetu Gminy Horyniec-Zdrój na 2015 rok.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie części nieruchomości nr 147/5 obręb Dziewięcierz na okres 10 lat. Projekt był omówiony na posiedzeniu komisji. Radni jednogłośnie 13 głosami ”za” podjęli Uchwałę nr IV.21.2015 w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie części nieruchomości nr 147/5 obręb Dziewięcierz na okres 10 lat.
Następny projekt to uchwały w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalania stawki takiej opłat. Sekretarz Gminy P.P.Wojtyszyn poinformował, że proponowany projekt niczego nie zmienia dla mieszkańca gminy, stawki opłat pozostają bez zmian. Od 1 lutego ustawa została znowelizowana, określono m.in. maksymalną wysokość opłat, uchylono przepisy o zwolnieniach z opłat. Ta nowelizacja ustawa wymaga podjęcia przez rady gmin nowych uchwał. Radni jednogłośnie 13 głosami „za” podjęli Uchwałę nr IV.22.2015 w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
i ustalania stawki takiej opłat.
Pan Przewodniczący odczytał projekt kolejnej uchwały, który został przez radnych przyjęty na posiedzeniu komisji, a dotyczy zajęcia stanowiska w przedmiocie zmiany godzin pracy Urzędu Pocztowego w Horyńcu-Zdroju, zaproponowano dodanie w §2 słowa ”uzasadnienie”. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni jednogłośnie podjęli Uchwałę nr IV.23.2015
w sprawie zajęcia stanowiska w przedmiocie zmiany godzin pracy Urzędu Pocztowego
w Horyńcu-Zdroju.
CZĘŚĆ KOŃCOWA
Ad.1.
Wnioski i zapytania.
Pan Wałczyk mieszkaniec ul.Krótkiej prosi o pilny remont tej ulizy. Uważa, ze należy zmienić nazwę ulicy na „Zapomniana”, ponieważ od lat , mimo wielu monitów i próśb mieszkańców nie jest remontowana, a jest to tylko odcinek długości 350m., ulica ta również chodzą na spacery kuracjusze, jest w centrum miejscowości w okropnym stanie. Pan Wójt odpowiada, że dołoży wszelkich starań , aby była w jak najkrótszym czasie wyremontowana.
Radny P.Rozwód z Radruża przedstawił problemy mieszkańców związane z niszczeniem przez funkcjonariuszy Straży Granicznej dróg, pół i łąk. Pan radny podkreśla, że wszyscy rozumieją, że straż ma dojechać do pasa granicznego, ale drogami publicznymi, pasem granicznym a nie po drogach i nieruchomościach prywatnych. Ostatnio zniszczono np. drogę do kaplicy. Mieszkańcy kopią rowy, aby uniemożliwić przejazd funkcjonariuszom przez swoje pola czy łąki, ARiMR zmniejszyła dotacje do ha z powodu stwierdzenia, że na nieruchomości jest droga o nie łąka. Przedstawiciel komendanta Placówki Straży Granicznej P.D.Kielar mówi, że straż odpowiedzialna jest za cały odcinek granicy, musi dojechać, a jeżeli wyrządzone zostały szkody to nieświadomie. Prosi o interwencję
u komendanta palcówki, który w sprawie skarg przyjmuje w środę.
Pan Wasylowski prosi o remont ul. Konopnickiej, żeby została wyremontowana w ramach projektu dróg dojazdowych do pół. Pan Wójt odpowiada, że ta droga nie jest wydzielona geodezyjnie, najpierw trzeba tą sprawę załatwić.
Ad.2
Odpowiedzi na interpelacje. Radny P. A.Nesterak odczytał radnym otrzymaną odpowiedź na złożoną interpelację dotyczącą samochodu bojowego OSP. Pyta P.Wójta czy został już powołany biegły. Pan Wójt odpowiada, że samochód zostanie przekazany gminie, gmina powoła biegłego, aby koszty pokryła gminy.
Ad.3
Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dokonał zamknięcia obrad IV Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój.
Przewodniczący
Rady Gminy Horyniec-Zdrój
mgr Grzegorz Woźny
Protokołowała:
Joanna Styczeń
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Horyniec-Zdrój