Protokół Nr V.2015
z V Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój|
z dnia 27 lutego 2015r.
Obrady odbyły się w dniu 27 lutego 2015r. w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Horyńcu-Zdroju i trwały od godz. 16 00 do godz. 17 45. Na stan 15 radnych w obradach wzięło udział 15 radnych co stanowi 100 % ustawowego składu Rady– lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
W obradach udział wzięli:
1. Pan Robert Serkis - Wójt Gminy
2. Pan Janusz Wużyński - Zastępca Wójta Gminy
3. Pani Renata Petryniak - Skarbnik Gminy
4. Pan Piotr Wojtyszyn - Sekretarz Gminy
5. Sołtysi wsi.
6. Osoby zaproszone.
Porządek posiedzenia:
I SPRAWY REGULAMINOWE
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Zgłoszenie uwag i poprawek do porządku sesji.
5. Przyjęcie porządku obrad.
II CZĘŚĆ MERYTORYCZNA
1. Informacja Wójta Gminy z realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.
2. Przyjęcie interpelacji.
3. Podjęcie uchwał w sprawach:
- ustalenia organizacji punktu przedszkolnego przy Szkole Podstawowej im. M.J. Piłsudskiego
w Horyńcu-Zdroju,
- ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez punkty przedszkolne przy szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój,
- wyrażenia zgody na wydzierżawienie części nieruchomości nr 64 obręb Horyniec-Zdrój miejscowość Świdnica na okres 10 lat,
- wyrażenia zgody na wydzierżawienie części nieruchomości o numerze ewidencyjnym 452/2 obręb Radruż dla Stowarzyszenia Wędkarskiego „AMUR” na okres 10 lat oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy,
- nadania nazw ulicom w Horyńcu-Zdroju,
- wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki,
- zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Horyniec-Zdrój,
- zmian w budżecie Gminy Horyniec-Zdrój na 2015 rok,
- udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lubaczowskiemu,
- zaciągnięcia kredytu długoterminowego ,
- zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na wyprzedzające finansowanie zadania pn. ”Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Werchrata oraz budowa wodociągu w m. Werchrata i Prusie”.
III CZĘŚĆ KOŃCOWA
1. Wnioski i zapytania.
2. Odpowiedzi na interpelacje.
3. Zamknięcie sesji.
Ad. 1.
Otwarcia V Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój dokonał Przewodniczący Rady – Pan Grzegorz Woźny, który powitał wszystkich obecnych radnych, Pan Wójta , pracowników urzędu gminy, wszystkich obecnych na sali.
Ad. 2.
Na podstawie listy obecności – obecnych jest 14 radnych – Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.
Ad. 3
Przewodniczący obrad prosi o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji rady. Radny P.Antonik prosi o odczytanie fragmentu protokołu dotyczącego wniosku mieszkańca ul.Krótkiej. Fragment protokołu został odczytany.
Uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.
Ad. 4
Pan Przewodniczący prosi o uwagi do porządku obrad sesji.
Pan Wójta wnosi o wprowadzenia do porządku obrad sesji projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Rzeszowie na realizację zadania ”Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Werchrata oraz budowa wodociągu w m. Werchrata i Prusie”.
Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni jednogłośnie uzupełnili porządek obrad sesji.
Ad.5
Pan Przewodniczący odczytał porządek obrad sesji wraz ze zmianami, który został przyjęty jednogłośnie – 14 głosów „za”.
Ad.1
Pan Wójt przedstawił informację o realizacji zadań w okresie międzysesyjnym.
Obecnych jest 15 radnych.
Pan Wójt poinformował zebranych o:
- odbytych we wszystkich sołectwach gminy zebraniach wyborczych i dokonanych wyborach sołtysów i rad sołeckich, pogratulował wybranym, odczytał nazwiska sołtysów i członków rad sołeckich, następnie P.Wójt wręczył sołtysom listy gratulacyjne,
- zakończeniu w dniu 8 lutego 36 Biesiady Teatralnej,
- otrzymaniu promesy w wysokości 350.000zł na usuwanie skutków klęsk żywiołowych,
- złożonym do Urzedu Wojewódzkiego wniosku na remont drogi dojazdowej do pół,
- złożonym wniosku na dofinansowanie zatrudnienia animatorów, opiekunów boiska Orlik,
- przeprowadzonych kontrolach w urzędzie gminy dotyczących projektów:-przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i remont trybun na stadionie, uwag nie było,
- odbytym wraz z prezesem Stowarzyszenia Przyjaciół Horyńca spotkaniu w ASP w Warszawie na temat planowanych prac konserwatorskich na cmentarzu w Horyńcu obejmującym renowacje pomnika, nagrobków i ogrodzenia oraz opracowania planu ochrony konserwatorskiej,
- uczestnictwie w walnym zebraniu gmin uzdrowiskowych w Krynicy, wyborze władz oraz podjętych działaniach w związku z informacjami o złym stanie powietrza w uzdrowiskach – możliwy zbiorowy pozew- i negatywnym raporcie NIK dotyczącym zagospodarowania wód po kąpielowych,
- odbytym w dniu 19 lutego spotkaniu u marszałka dotyczącym kursowania linii 101, zmian w rozkładzie jazdy, planowanym współfinansowaniu przez samorządy,
- konwencie wójtów i starostów w dniu 23 lutego planowanej współpracy w pozyskiwaniu środków unijnych w nowej perspektywie finansowania oraz planach utworzenia jednej obejmującej cały powiat lokalnej grupy działania,
- dokonanej przez rzeczoznawcę wycenie samochodu OSP na kwotę 24.000zł,
- rozstrzygniętym przetargu na gospodarkę leśną w lasach gminnych,
- trwających odbiorach branżowych w parku zdrojowym,
- trwających robotach przy inwestycji sanitarnej w Werchracie i Prusiu,
- zakończonych pracach przy aktualizacji kosztorysu termomodernizacji budynków komunalnych, przetarg zostanie ogłoszony w przyszłym tygodniu.
Pan Przewodniczący podziękował P.Wójtowi. Pytań do P. Wójta nie było.
Kolejny punkt to informacja Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy o ich działalności – stanowi załącznik do protokołu.
Ad.2
Przyjęcie interpelacji. Nie złożono.
Ad.3
Podjęcie uchwał.
Pan Przewodniczący przystąpił do odczytywania projektów uchwał.
Jako pierwszy został odczytany projekt w sprawie ustalenia organizacji punktu przedszkolnego przy Szkole Podstawowej im. M.J. Piłsudskiego w Horyńcu-Zdroju. Radny P.Dziechciarz powiedział, że na posiedzeniu komisji zaproponowano zmianę godzin otwarcia 9-godzinnego punktu przedszkolnego od 6.30 do 15.30. Radni jednogłośnie dokonali tej zmiany w projekcie uchwały. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowania. 15 głosami „za” radni podjęli Uchwałę nr V.24.2015 w sprawie ustalenia organizacji punktu przedszkolnego przy Szkole Podstawowej im. M.J. Piłsudskiego w Horyńcu-Zdroju.
Następny projekt uchwały to ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez punkty przedszkolne przy szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój. Bez uwag i pytań, w wyniku przeprowadzonego głosowania radni 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr V.25.2014 w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez punkty przedszkolne przy szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Horyniec-Zdrój.
Kolejny projekt to wyrażenie zgody na wydzierżawienie części nieruchomości nr 64 obręb Horyniec-Zdrój miejscowość Świdnica na okres 10 lat. Projekt był omówiony na wspólnym posiedzeniu stałych komisji rady. Radni bez uwag, jednogłośnie 15 głosów „za” podjęli Uchwałę nr V.26.2015 w sprawie
wyrażenie zgody na wydzierżawienie części nieruchomości nr 64 obręb Horyniec-Zdrój miejscowość Świdnica na okres 10 lat.
Pan Przewodniczący odczytał zebranym projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie części nieruchomości o numerze ewidencyjnym 452/2 obręb Radruż dla Stowarzyszenia Wędkarskiego „AMUR” na okres 10 lat oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy. Radny P.K.Woźny pyta obecnych na sali członków stowarzyszenia AMUR czy zajmują się oni naprawą, konserwacją, utrzymaniem ławek, ścieżek, altanki, które położone są wzdłuż brzegu. Panowie odpowiedzieli, że urządzenia te nie są objęte umową dzierżawy, dbają o nie, ale nie ponoszą żadnych kosztów. P.K.Woźny poinformował , że otrzymał już odpowiedź na pytanie o wysokość opłat z tytułu dzierżawy. Wiecej pytań nie było. Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr V.27.2015
w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie części nieruchomości o numerze ewidencyjnym 452/2 obręb Radruż dla Stowarzyszenia Wędkarskiego „AMUR” na okres 10 lat oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy.
Następny przygotowany projekt uchwały dotyczy nadania nazw ulicom w Horyńcu-Zdroju. Do projektu uchwały dołączono mapkę sytuacyjna przedstawiająca lokalizację ulic. Projekt był omówiony na wspólnym posiedzeniu stałych komisji rady. Radni nie mieli dodatkowych pytań i uwag. W wyniku przeprowadzonego głosowania - jednogłośnie - nadano nazwy ulicom: Sportowa i Lipowa – Uchwała nr V.28.2015 w sprawie nadania nazw ulicom w Horyńcu-Zdroju .
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki. Projekt był omówiony na wspólnym posiedzeniu stałych komisji rady. Radni 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr V.29.2015 w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Horyniec-Zdrój. Radni bez uwag i pytań 15 głosami”za” podjęli Uchwałę nr V.30.2015
w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Horyniec-Zdrój.
Kolejny projekt uchwały to zmiany w budżecie gminy. Proponowane przez Wójt zmiany polegają na: - zwiększeniu dochodów o 417.899,40zł, - zmniejszeniu dochodów o 3.231.724,00zł, - zmniejszeniu wydatków o kwotę 1.430.180,00zł i zwiększeniu wydatków o 937.039,00zł. Zwiększeniu ulega również deficyt o kwotę 2.320.684,00zł. Projket był szczegółowo omówiony i wyjaśniony przez Panią Skarbnik na wspólnym posiedzeniu stałych komisji rady. Radni nie wnieśli żadnych pytań i uwag,
15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr V.31.2015 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2015 rok.
Następny projekt uchwały dotyczy udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lubaczowskiemu. Pomoc to dotacja celowa w kwocie 28.000,00zł na wykonanie poszerzeń drogi Nowe Brusno – Polanka Horyniecka. Radni jednogłośnie podjęli Uchwałę nr V.32.2015w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lubaczowskiemu.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. Kredyt w wysokości 950.000,00zł na wyprzedzające finansowania projektu „park zdrojowy”, projekt był szczegółowo omówiony na wspólnym posiedzeniu stałych komisji rady. Radni bez uwag, po głosowaniu 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr V.33.2015 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
Kolejny projekt to zaciągnięcie pożyczki długoterminowej na wyprzedzające finansowanie zadania pn. ”Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Werchrata oraz budowa wodociągu w m. Werchrata i Prusie”. Projekt omówiła Pani Skarbnik. Pożyczka w wysokości 1.370.684,00zł przeznaczona jest na wyprzedzające finansowanie zadania budowy kanalizacji i wodociągu w Werchracie oraz wodociągu w Prusiu .Radni bez uwag podjęli Uchwałę nr V.34.2015 w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na wyprzedzające finansowanie zadania pn. ”Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Werchrata oraz budowa wodociągu w m. Werchrata i Prusie”- 15 głosami „za”.
Ostatni projekt uchwały to zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie na realizację zadania ”Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Werchrata oraz budowa wodociągu w m. Werchrata i Prusie”. Pożyczka w wysokości 442.375,00zł. Radni bez uwag 15 głosami „za” podjęli Uchwałę nr V.35.2015 w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie na realizację zadania ”Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Werchrata oraz budowa wodociągu w m. Werchrata i Prusie”.
Zakończono podejmowanie uchwał.
CZĘŚĆ KOŃCOWA
Ad.1.
Wnioski i zapytania.
Pan Przewodniczący odczytał pismo Poczty Polskiej – po zmianach placówka w Horyńca jest czynna od 8.3o do 15.3o.
P.A.Bereżański pyta P.Wójta o samochód OSP, uważa, że źle zrobiono kupując na wyposażenie OSP stary samochód marki Jelcz, nie nadaje on się na nasze warunki, należy rozliczyć kierowcę, który „zajechał” skrzynie biegów w Stayerze, remont tego samochód dużo kosztował, nie można sprzedać go za tak niska cenę określoną przez rzeczoznawcę. Pan Wójt odpowiada, że decyzje zostały podjęte, sprawa jest zakończona. Ogłoszony zostanie przetarg na sprzedaż Steyera.
P. prosi Wójta o interwencję w sprawie braku opieki medycznej w weekendy, opieka pielęgniarek
w Lubaczowie jest dla wielu naszych mieszkańców poza możliwościami finansowymi i komunikacyjnymi. Zastępca Wójta P.Wużyński odpowiada, że organizacja służby zdrowia leży poza kompetencjami rady, nad wszystkim czuwa i finansuje NFZ, można zwrócić jedynie się prośbą do spółki Kormed o analizę i zmiany w obowiązujących zasadach sprawowania opieki świąteczno-weekendowej.
P.Ciećka zwraca się z prośbą do sołtysów i rad sołeckich, stowarzyszeń o uporządkowanie miejsc pamięci na terenie naszej gminy, przede wszystkim o umożliwienie dojścia do nich. Pan Wójt odpowiada, że na pewno nie wszystkie miejsca są w należytym stanie, deklaruje pomoc ze strony urzędu, aby do sezonu sytuację poprawić. Stowarzyszenie Przyjaciół Horyńca złożyło wniosek
o dofinansowanie prac porządkowych i naprawy ogrodzenia cmentarza w Bruśnie. Wspólnie zostaną ustalone zasady współpracy.
P.A.Bereżański prosi o rozwiązanie problemu dojazdu do bloku nr 16 przy ul.Sobieskiego. Pan Wójt odpowiada, że sprawa braku wydzielonej drogi ciągnie się od lat. Uważa, że do połowy roku zostanie aktem notarialnym działka z drogą wzdłuż bloku nr 18 przekazana gminie i droga ta będzie wspólną dla dojazdu mieszkańców bloków nr 16 i 18.
P. B.Stopa – sołtys Horyńca-Zdroju pyta dla kogo jest parking koło urzędu. Pan Wójt odpowiada, że dla pracowników urzędu i poczty, parking obok w odległości 15m jest ogólnodostępny.
Pan Przewodniczący poprosił P.D.Rachwalik- radą powiatową o informację o pracach Rady Powiatu. P.Rachwalik poprosiła sołtysów o przekazanie informacji w sołectwach o możliwości skorzystania od nowego roku szkolnego z 9-godz. przedszkola, nabór rozpocznie się 2 marca, koszt pobytu to ok. 180 zł miesięcznie.
Następnie podziękowała P. Wójtowi za osobiste i szczególne zaangażowanie w sprawę funkcjonowania linii kolejowej 101, negocjacje trwają, jest szansa na zmiany w ilości pociągów od marca, planowana jest w maju duża akcja społeczna i promocyjna, aby utrzymać tą linie.
Pani radna poinformowała również o prowadzonych rozmowach z dyrektorem SP ZOZ w Lubaczowie w związku ze skargami na lekarzy pracujących w SOR, o czynionych wspólnie z Wójtem staraniach o nieodpłatne przekazanie przez właścicieli starej chałupy w Wólce , o rozmowach z dyrektorem PCK w sprawie właściwego oznakowania zabytków na terenie powiatu i naszej gminy oraz stworzeniu jednolitego wykazu gospodarstw agroturystycznych i miejsc noclegowych oraz o zabezpieczeniu przez radę powiatu środków finansowych na wspólny remont drogi powiatowej do Nowin Horynieckich.
P.M.Wiśniewski –radny powiatowy - przewodniczący stowarzyszenia gospodarstw agroturystycznych poinformował o odbytem spotkaniu właścicieli gospodarstw, które cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem, planowana jest duża akcja promocyjna, zaproszony został dyrektor departamentu promocji, planowane jest wydanie książki o linii Mołotowa, PUP proponuje również pomoc stowarzyszeniu.
Pan Przewodniczący podziękował radnym Rady Powiatu za przekazane informacje.
Ad.2
Odpowiedzi na interpelacje. Nie było.
Ad.3
Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dokonał zamknięcia obrad V Sesji Rady Gminy Horyniec-Zdrój.
Przewodniczący
Rady Gminy Horyniec-Zdrój
mgr Grzegorz Woźny
Protokołowała:
Joanna Styczeń
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Horyniec-Zdrój