Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 14/03 Posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 15 kwietnia 2004 r.

Protokół Nr 14/03
Posiedzenia Komisji Rewizyjnej
w dniu 15 kwietnia 2004 r.


1. Członkowie Komisji - wg listy obecności
2. Pan Edward Rogala - Wójt Gminy
3. Pan Stanisław Szymeczko - Skarbnik Gminy

Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie projektów uchwał na sesję.
2. Sprawy różne.


Posiedzenie Komisji Rewizyjnej otworzyła i prowadziła Pani Przewodnicząca Komisji , która stwierdziła prawomocność obrad i powitała wszystkich obecnych członków komisji, Pana Wójta E. Rogalę, Pana Skarbnika ? St. Szymeczko.
Pani Przewodnicząca Komisji poprosił Pana Wójta o przedstawienie i omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję, które członkowie komisji otrzymali wcześniej celem zapoznania.
Jako pierwszy został odczytany projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2003 oraz udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój. Pan Skarbnik poinformował członków komisji, że Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Gminy o udzielenie Wójtowi absolutorium za rok 2003. Komisja nie wniosła uwag.
Następnie został omówiony projekt uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania pracowników samorządowych nie będących nauczycielami zatrudnionych w SP H-c, SP Nowe Brusno, SP Werchrata i Gimnazjum w H-cu. W związku z zalecanym 3 % wzrostem płac proponuje się wzrost najniższego wynagrodzenia tabeli dotyczącej zaszeregowania pracowników jednostek organizacyjnych o 3 % to jest z 500 zł na 515 zł. Jednocześnie w związku z wnioskami kierowników jednostek organizacyjnych gminy komisja proponuje uzgodnić wartość jednego punktu w wysokości 3,60 zł, co odpowiada 3 % wzrostowi wynagrodzeń. Przewodnicząca przeprowadziła głosowanie. Radni jednogłośnie przyjęli projekt uchwały wraz z poprawką.
Przewodnicząca odczytała projekt uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań Gminy, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonywania zadań. Pan Skarbnik wyjaśnił, że jest podjęta taka uchwała ale nie uwzględnia ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Przewodnicząca przeprowadziła głosowanie. Radni 3 głosami ?za? przyjęli projekt uchwały.
Kolejny odczytany projekt dotyczył referendum gminnego. Przewodnicząca Komisji o głos poprosił pana Wójta. Pan Wójt wyjaśnił, że ma to na celu przejęcie od właścicieli nieruchomości obowiązków pozbywania się odpadów komunalnych przez gminę. Będzie to dodatkowa forma opodatkowania. Jest możliwość budowy nowego wysypiska w Futorach lub inna forma wywozu nieczystości. Pan Wójt przedstawił zmiany dotyczące kalendarza czynności związanych z przeprowadzeniem referendum:
- 26 kwietnia podanie do publicznej wiadomości obwieszczenia informacji o terminie i celu przeprowadzenia referendum.,
- 14 maja powołanie przez Radę Gminy Terytorialnej Komisji Wyborczej,
- 21 maja powołanie obwodowych komisji oraz podanie do publicznej wiadomości nr i granice obwodów i wyznaczonych siedzib. Komisja nie wniosła uwag. Przewodnicząca Komisji przeprowadziła głosowanie . Członkowie komisji 3 głosami ?za? przyjęli projekt uchwały wraz z poprawkę.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych. Jest to droga od Dziewięcierza do Niwek Horynieckich. Jest to po części własnością Nadleśnictwa jak również Skarbu Państwa. Powiatowy Zarząd Dróg w Lubaczowie wydał pozytywną opinię , że w/w droga nie jest w ewidencji PZD w Lubaczowie i może być zaliczona do kategorii dróg gminnych. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła projekt uchwały jednogłośnie.
Wójt omówił ostatni projekt uchwały dotyczący drewna tartacznego w ilości 8m3 z przeznaczeniem na budowę kaplicy w Monasterzu. Komisja przyjęła projekt uchwały 3 głosami ?za?.
W sprawach różnych pan Kolbuszewski zapytał o budowę basenu. Wójt wyjaśnił, że trwają prace nad projektem i w maju zostanie ogłoszony przetarg. Pan radny zwrócił się do pana Wójta z prośbą o oświetlenie przystanku w Nowym Bruśnie. Pan Wójt poinformował członków komisji o przygotowywanym kosztorysie, który będzie uwzględniał drobne remonty. Pan Adamczuk zapytał o drogę do Puchaczy i wodociąg. Pan Wójt powiedział, że trwają prace nad opracowaniem.
Pan Wójt powiedział, że od 1 maja br. gmina przejmie wszelkie świadczenia i 1 osoba z księgowości zajmie się świadczeniami natomiast księgowość trzeba będzie uzupełnić etatem. Pan Wójt zwrócił się do członków komisji z prośbą o rozbudowę Urzędu Gminy ze względu na coraz więcej zadań które gmina przejmuje. Komisja wyraziła pozytywna opinię.

Pani Przewodnicząca podziękowała wszystkim za obecność i dyskusję, dokonała zamknięcia posiedzenia komisji.


Protokołowała
Wioletta Serkis

Przewodnicząca Komisji
Stanisława Szaganiec



Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Wojtyszyn
Ilość wyświetleń: 712
12 marca 2008 23:04 (Piotr Wojtyszyn) - Utworzenie dokumentu