Protokół Nr 13/03
Posiedzenia Komisji Uzdrowiskowej
Zdrowia, Oświaty Sportu i Kultury Fizycznej
w dniu 14 kwietnia 2004 r.
1. Członkowie Komisji - wg listy obecności
2. Pan Edward Rogala - Wójt Gminy
3. Pan Stanisław Szymeczko - Skarbnik Gminy
Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie projektów uchwał na sesję.
2. Sprawy różne.
Posiedzenie Komisji Oświaty otworzył i prowadził Pan Przewodniczący Komisji , który stwierdził prawomocność obrad i powitał wszystkich obecnych członków komisji, Pana Wójta E. Rogalę, Pana Skarbnika ? St. Szymeczko.
Pan Przewodniczący Komisji poprosił Pana Wójta o przedstawienie i omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję, które członkowie komisji otrzymali wcześniej celem zapoznania.
Jako pierwszy został odczytany projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2003 oraz udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój. Pan Skarbnik poinformował członków komisji, że Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Gminy o udzielenie Wójtowi absolutorium za rok 2003. Następnie została odczytana opinia z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytej w dniu 19 marca 2004r. Dochody zostały zrealizowane w kwocie 7.346.862 zł, wydatki zrealizowane na kwotę 7.483.957 zł oraz deficyt budżetowy na koniec roku wyniósł 137.095 zł. Na koniec roku zadłużenie gminy wyniosło 1.552.074 zł. w tym : kredyty inwestycyjne długoterminowe 840.000 zł, zobowiązania wymagalne 712.074 zł. Stan należności na koniec roku wynosi kwotę 713.305 zł.
Pan Wójt przedstawił wykonanie rzeczowe budżetu gminy w 2003r. :
kanalizacja ul. AK, osiedla Dziewięcierz, dokończenie modernizacji ośrodka zdrowia na gimnazjum, remont grobli nad zalewem, ogrodzenie oraz remont nawierzchni bitumicznej, wykonanie zatoczki parkingowej, wykonanie mostku na rzece w parku, remont sieci wodociągowej, wymiana dachu na WDK Nowe Brusno, remont remizy w Nowym Bruśnie wykonanie tynków zewnętrznych w WDK Werchrata , wykonanie szaletów publicznych w Radrużu, wykonanie i ustawienie przystanków autobusowych, drobne remonty dróg, remont chodnika 650 mb na ul. Mickiewicza, remont oświetlenia w Horyńcu i Werchracie, zakup pojemników na szkło, plastik, kanał ciepłowniczy dla GOK, wykonanie map sytuacyjno-wysokościowych do celów projektowych, opracowanie operatów dla lasów MG oraz granicy rolno-leśnej dla gminy, wyposażenie zastępczej sali gimnastycznej w gimnazjum, zakup sprzętu komputerowego dla Punktu Informacji Turystycznej.
Pan Przewodniczący podziękował Wójtowi za przedstawioną informację. Komisja nie wniosła uwag. Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w wyniku którego radni 3 głosami ?za? przyjęli projekt uchwały.
Następnie został omówiony projekt uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania pracowników samorządowych nie będących nauczycielami zatrudnionych w SP H-c, SP Nowe Brusno, SP Werchrata i Gimnazjum w H-cu. W związku z zalecanym 3 % wzrostem płac proponuje się wzrost najniższego wynagrodzenia tabeli dotyczącej zaszeregowania pracowników jednostek organizacyjnych o 3 % to jest z 500 zł na 515 zł. Jednocześnie w związku z wnioskami kierowników jednostek organizacyjnych gminy komisja proponuje uzgodnić wartość jednego punktu w wysokości 3,60 zł, co odpowiada 3 % wzrostowi wynagrodzeń. Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni jednogłośnie przyjęli projekt uchwały wraz z poprawką.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań Gminy, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonywania zadań. Pan Skarbnik wyjaśnił, że jest podjęta taka uchwała ale nie uwzględnia ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Przewodniczący przeprowadził głosowanie. Radni 3 głosami ?za? przyjęli projekt uchwały.
Kolejny odczytany projekt dotyczył referendum gminnego. Przewodniczący Komisji o głos poprosił pana Wójta. Pan Wójt wyjaśnił, że ma to na celu przejęcie od właścicieli nieruchomości obowiązków pozbywania się odpadów komunalnych przez gminę. Będzie to dodatkowa forma opodatkowania. Jest możliwość budowy nowego wysypiska w Futorach lub inna forma wywozu nieczystości. Pan Przewodniczący Komisji zapytał czy będą przeprowadzane zebrania w poszczególnych sołectwach odnośnie udzielenia informacji mieszkańcom. Pan Wójt powiedział, że tak.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych. Jest to droga od Dziewięcierza do Niwek Horynieckich. Jest to po części własnoś Nadleśnictwa jak również Skarbu Państwa. Powiatowy Zarząd Dróg w Lubaczowie wydał pozytywną opinię , że w/w droga nie jest w ewidencji PZD w Lubaczowie i może być zaliczona do kategorii dróg gminnych. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła projekt uchwały jednogłośnie.
Wójt omówił ostatni projekt uchwały dotyczący drewna tartacznego w ilości 8m3 z przeznaczeniem na budowę kaplicy w Monasterzu. Komisja przyjęła projekt uchwały 3 głosami ?za?.
W sprawach różnych pani B. Jóźwik-Przednowek zapytała czy trwają prace nad budową hali sportowej. Pan Wójt powiedział, że trwają prace nad pozwoleniem. Pan Przewodniczący Komisji zwrócił się z zapytaniem do Pana Wójta odnośnie świadczeń rodzinnych. Pan Wójt powiedział, że od 1 maja br. gmina przejmie wszelkie świadczenia i 1 osoba z księgowości zajmie się świadczeniami natomiast księgowość trzeba będzie uzupełnić etatem. Pan Wójt zwrócił się do członków komisji z prośbą o rozbudowę Urzędu Gminy ze względu na coraz więcej zadań które gmina przejmuje. Komisja wyraziła pozytywna opinię.
Pan Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i dyskusję, dokonał zamknięcia posiedzenia komisji.
Protokołowała
Wioletta Serkis
Przewodniczący Komisji
Lesław Gruszczyński