Protokół Nr 21/2005
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Horyńcu-Zdroju odbytego w dniu 5 kwietnia 2005 roku.
Obecni:
1. Pani Stanisława Szaganiec - Przewodnicząca Komisji
2. Pan Władysław Szmagara - Członek
3. Pan Zbigniew Adamczuk - Członek
4. Pan Adam Burdziński - Członek
5. Pan Mirosław Kolbuszewski - Członek
Tematem posiedzenia komisji była analiza wykonania budżetu gminy za 2004 rok i przygotowanie wniosku o udzielenie absolutorium dla Wójta Gminy.
W trakcie posiedzenia dokonano szczegółowej analizy wykonania budżetu gminy w oparciu o przedstawioną przez Wójta Gminy informację o realizacji budżetu za rok 2004.
Stosownie do zalecenia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie Komisja Rewizyjna Rady Gminy w Horyńcu-Zdroju do wydania opinii brała pod uwagę wykonanie zadań ujętych w sprawozdaniu Wójta Gminy z wykonania budżetu.
Komisja Rewizyjna analizując sprawozdanie Wójta Gminy w Horyńcu-Zdroju
z wykonania budżetu gminy za 2004r. w zakresie dochodów wyraża następującą opinię:
1. Leśnictwo - dochody wykonano w 87,78 %. Na takie wykonanie planu dochodów miało
wpływ zaległości w kwocie 9.331 zł., które nie zostały wyegzekwowane przez Komornika
Sądowego.
2. Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę – dochody wykonano
w 86,60 % w tym dostarczanie wody 92,17 %. Ze względu na to że nie rozpoczęto budowy
wodociągu w miejscowości Podemszczyzna planowane wpłaty ludności nie zostały
zrealizowane.
3. Gospodarka mieszkaniowa - wykonanie 94,76%. Sprzedano 38 działek za kwotę 232.203
zł, natomiast wpływy z dzierżawy majątku zostały osiągnięte w 72,43 % ze względu na
nieuregulowanie zaległości w kwocie 4.609 zł.
4. Działalność usługowa - wykonanie planu dochodów w 50,23 %. Na takie wykonanie planu
dochodów wpływ miało dofinansowanie renowacji cmentarza z I wojny światowej w
kwocie 18.100 zł, które to środki ze względu na skomplikowany system bankowy do końca
roku nie wpłynęły z Czarnego Krzyża z Austrii.
5. Administracja publiczna - wykonanie planu dochodów w 103,49%. Komisja nie wnosi
uwag w tym zakresie.
6. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli, ochrony prawa i sądownictwa
wykonanie planu dotacji w 100 %. Komisja nie wnosi uwag.
7. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – wykonanie planu dochodów w
100 %. Komisja nie wnosi uwag.
8. Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających
osobowości prawnej - wykonanie 99,91%.Dobre wykonanie planu spowodowane było
realizacją zobowiązań podatkowych przez PKP. Pomimo takiego wykonania na koniec
roku pozostały zaległości na które Urząd Gminy wystawił tytuły wykonawcze oraz dokonał
wpisu do hipoteki przymusowej na kwotę 66.820 zł.
9. Różne rozliczenia - wykonanie 100 %. Komisja nie wnosi uwag.
10. Oświata i wychowanie – 92,19 %.Niższe wykonanie planu spowodowane było tym że
Gmina przejęła niektóre budynki oświatowe ( mieszkalne) oraz brakiem środków na
opłacenie czynszu za centralne ogrzewanie GOK-u.
11. Pomoc społeczna – 98,91% i były to dotacje z budżetu państwa na realizację zadań
objętych pomocą społeczną.
12. Edukacyjna opieka wychowawcza – 55,04 %. Niższe wykonanie planu spowodowane było
likwidacją od września działów klas przedszkolnych oraz mniejszymi wpływami ze
schroniska szkolnego w Werchracie.
13. Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska - wykonanie planu w 77,53%.
Niskie wykonanie planu spowodowane było przesunięciem terminów wykonania
kanalizacji na ul. Zdrojowej i Słonecznej na rok następny.
Ogólny wskaźnik wykonania planu dochodów za rok 2004 wyniósł – 97,92 %.
Komisja ocenia wykonanie planu dochodów prawidłowo i nie wnosi uwag.
W zakresie wydatków:
1. Rolnictwo i łowiectwo - wykonanie wydatków ukształtowało się na poziomie 83,09
% i dotyczyło odpisu 2 % wpływów z podatku rolnego na rzecz Izby Rolniczej.
2. Leśnictwo - wydatki wyniosły 78,66 % .Poniesione wydatki w całości zabezpieczały
realizację zadań w lasach komunalnych. Niższe wykonanie planu dotyczyło zapłaty za
wykonanie operatu granicy rolno-leśnej, gdzie wykonawca zadania nie dokończył i nie
wystawił faktury.
3. Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę – wykonanie planu
wydatków wyniosło 67,80 % z powodu niższego wykonania wydatków majątkowych na
wodociągu w Podemszczyźnie, gdzie wykonano podkłady geodezyjne oraz dokumentację.
Zadanie to zostało przeniesione do realizacji na rok następny.
4. Transport i łączność - wydatki zrealizowano na poziomie 69,88 %.Niższe wykonanie
dotyczyło wydatków majątkowych tj. modernizacji dróg na ul. Armii Krajowej i Słonecznej
ze względu na trudności w pozyskaniu środków pozabudżetowych.
5. Gospodarka mieszkaniowa - wykonanie planu wydatków w tym dziale wyniosło 78,48 %.
Planowane zadania w tym dziale zostały zrealizowane, komisja nie wnosi uwag .
6. Działalność usługowa - wykonanie wydatków ukształtowało się na poziomie 74,94 %.
Wydatki na plany zagospodarowania przestrzennego wykonano w 54 % . Zaplanowane
zadania w zakresie cmentarnictwa zostały wykonane w całości.
7. Administracja publiczna- wykonanie wydatków ukształtowało się na poziomie 97,54%.
Do wykonania komisja uwag nie wnosi.
8. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli, ochrony prawa i sądownictwa -
wykonanie planu wydatków wyniosło – 81,07 %.
Niższe wykonanie dotyczyło mniejszych kosztów przeprowadzenia gminnego referendum
w sprawie przejęcia przez gminę odbioru odpadów stałych.
9. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona - wskaźnik wykonania wyniósł – 100,43 %. Dotyczyło
to utrzymania trzech jednostek OSP na terenie gminy.
10. Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających
osobowości prawnej – 95,49 %. I dotyczyło to prowizji za inkaso podatków i nie
podatkowych należności budżetowych.
11. Obsługa długu publicznego - wykonanie wydatków wyniosło – 91,78% .Wydatki
dotyczyły odsetek od zaciągniętych kredytów.
12. Rozliczenia różne - wskaźnik wykonania ukształtował się na poziomie – 92,13%. Wydatki
dotyczyły kosztów obsługi rachunku budżetu gminy.
13. Oświata i wychowanie - realizacja wydatków w tym dziale ukształtowała się na
poziomie 90,73 %. W miarę posiadanych środków oświata na terenie gminy
funkcjonowała w niezmienionej sieci szkolnej i zabezpieczała prawidłowe
funkcjonowanie. Niższe wykonanie planu dotyczyło wydatków majątkowych głównie
budowy sali gimnastycznej przy szkole podstawowej w Horyńcu-Zdroju gdzie rozpoczęte
zostały prace związane z dokumentacją.
14. Ochrona zdrowia - wykonanie planu wyniosło 97,55 %.W dziale tym realizowano zadania
w zakresie działania przeciw alkoholizmowi. Planowane zadania zostały wykonane
15. Pomoc społeczna - wykonanie osiągnięto w wielkości 98,98 % . Realizowano zadania z
zakresu pomocy społecznej a od miesiąca maja gmina przyjęła nowe zadanie – wypłata
zasiłków rodzinnych.
16. Edukacyjna opieka wychowawcza - wykonanie wydatków wyniosło – 99,91 %. Wydatki
dotyczyły funkcjonowania świetlicy szkolnej w Horyńcu oraz szkolnego schroniska
młodzieżowego w Werchracie.
17. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - wykonanie wydatków wyniosło 71,94 %.
Niskie wykonanie dotyczyło zadań inwestycyjnych głównie przesunięcia terminu
wykonania kanalizacji na ul. Zdrojowej i Słonecznej na rok następny. Pozostałe zadania
w zakresie gospodarki komunalnej były realizowane prawidłowo.
18. Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - realizacja wydatków w tym dziale
wyniosła 94,93 %. Komisja nie wnosi uwag.
19. Kultura fizyczna, sport i turystyka - wykonanie wydatków ukształtowało się na
poziomie – 96,89 % . Planowane zadania zostały zrealizowane.
Ogólny wskaźnik wykonania wydatków osiągnął poziom - 87,16%.
Komisja Rewizyjna Rady Gminy w Horyńcu-Zdroju stwierdza, że posiadane przez Wójta Gminy środki pozwoliły na realizację zadań bieżących. Realizując zadania inwestycyjne gmina zaciągnęła pożyczki w kwocie 705.917 zł. Środki te pozwoliły na zrealizowanie ważniejszych zadań takich jak : termoizolacja budynku Szkoły Podstawowej w Horyńcu, wykonanie nawierzchni drogi w miejscowości Puchacze, zakupu nowego samochodu do wywozu nieczystości stałych.
Gmina zaciągając zobowiązania nie przekroczyła ustawowego limitu długu, który wyniósł 14,63 % ( ustawowy 60 %).
W oparciu o realizację budżetu w 2004 roku Komisja Rewizyjna Rady Gminy
w Horyńcu-Zdroju stawia wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy.
Protokół sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz otrzymuje kierownik jednostki kontrolowanej, drugi Przewodniczący Rady Gminy, trzeci Regionalna Izba Obrachunkowa, czwarty egzemplarz pozostaje w aktach Komisji Rewizyjnej.
..............................................
/podpis Wójta /
1. Pani Stanisława Szaganiec - Przew. ......................................
2. Pan Władysław Szmagara - Członek ....................................
3. Pan Zbigniew Adamczuk - Członek ..................................
4. Pan Adam Burdziński - Członek ..................................
5. Pan Mirosław Kolbuszewski - Członek ..................................
Horyniec - Zdrój, dnia 05.04.2005r.
R a d a G m i n y
HORYNIEC ZDRÓJ
Działając na podstawie art. 18a ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zmianami)
po przeanalizowaniu sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2004 rok -
Komisja Rewizyjna w n o s i o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Horyniec-Zdrój.
1. Pani Stanisława Szaganiec - Przew. ....................................
2. Pan Władysław Szmagara - członek ...................................
3. Pan Zbigniew Adamczuk - członek ....................................
4. Pan Adam Burdzioński - członek ...................................
5. Pan Mirosław Kolbuszewski - członek ....................................